QUIOSQUE
2 105

Wywiady QUIOSQUE

Grzegorz Tokarczyk Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju QUIOSQUE
Grzegorz Tokarczyk – menedżer związany z branżą odzieżową od ponad 20 lat, a poza tym Certyfikowany Profesjonalny Coach Biznesowy, ekspert w zakresie rynku retail, zarządzania sprzedażą oraz procesami rozwoju pracowników i wykorzystania potencjału. Pracował z markami Tatuum, Lee, Wrangler, Vans, The North Face, Napapijri, Quiosque. W markach Quiosque oraz Lee, Wrangler tworzył sieć partnerską i franczyzową budując struktury działu retail. Z zamiłowania praktyk operacyjny dostosowujący wymogi korporacyjne do warunków rynkowych, specjalista w dziedzinie standardów obsługi Klienta. W marce QUIOSQUE pracował w latach 2001-2004 jako Dyrektor Handlowy do której powrócił po 11 latach i obecnie zarządza sprzedażą i rozwojem. Poza pracą zawodową muzykuje i gra na instrumentach perkusyjnych, klawiszowych i gitarze. W obszarze rozwoju zawodowego i osobistego zwolennik podejścia kognitywistycznego i psychosyntezy.

Jakie były początki marki Quiosque?

Jesteśmy jedną z pierwszych polskich marek modowych. Istniejemy na rynku już 25 lat, a więc dłużej niż wiodące marki z naszej branży. Z pewnością możemy określić naszą firmę jako stabilną i dającą pracownikom poczucie bezpieczeństwa. Wśród nas są takie osoby, które pamiętają początki Quiosque, a więc pracują u nas... ćwierć wieku :)

Od jakich lokalizacji zaczynaliście Państwo?

Zaczynaliśmy od sklepów zlokalizowanych przy głównych, handlowych ulicach miast. Pierwszy z nich znajdował się w Bydgoszczy, przy ul. Długiej, a drugi w Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej. Kolejne lokalizacje to Toruń, ul. Szeroka, Warszawa ul. Chmielna.

A czy są jakieś szczególne wydarzenia z historii marki, o których chciałby Pan wspomnieć?

Mówiąc o historii marki nie sposób nie wspomnieć o współpracy z takimi gwiazdami jak modelka Anna Jagodzińska, aktorka Joanna Brodzik czy prezenterka Dorota Gardias. Wymienione panie brały udział w sesjach zdjęciowych promujących kolekcje Quiosque.

Gdzie klientki mogą kupić Państwa rzeczy?

W tej chwili posiadamy 160 salonów zlokalizowanych w całym kraju. W większości są to centra handlowe, znajdujące się zarówno w dużych, jak i małych miastach. Nasze sklepy można odwiedzić w prestiżowych galeriach typu: Galeria Krakowska, Port Łódź, Zielone Arkady Bydgoszcz, Wola Park w Warszawie, a także w mniejszych miejscowościach, np. Konin – CH Ferio, Bełchatów – CH Olimpia, Piotrków Trybunalski – Focus Park i Płock – Galeria Mazovia. Ubrania i dodatki Quiosque są oczywiście dostępne także on-line pod adresem quiosque.pl

Kim jest klientka Quiosque? Kto głównie odwiedza Wasze sklepy?

Nasza klientka to kobieta aktywna, zajęta prowadzeniem domu i pracą. Duże znaczenie ma dla niej rodzina, ale nie rezygnuje z też z rozwoju zawodowego. Wiele z naszych klientek to urzędniczki, nauczycielki, prawniczki. Do salonów Quiosque zwykle trafiają panie, które nie podążają bezmyślnie za dyktowanymi trendami, natomiast czerpią z nich to, co sprawia, że wyglądają pięknie.

Czego głownie szukają Klientki w sklepach Quiosque?

Oczywiście ubrań i dodatków :), ale przede wszystkim potrzebują porad. Chcą wiedzieć co zrobić, aby za pomocą małych modowych trików podkreślić atuty sylwetki i ukryć ewentualne mankamenty. Dlatego tak ważna w naszych salonach jest rola sprzedawcy, którego my określamy jako „doradcę”. Mile widziane są u nas osoby optymistycznie nastawione do otoczenia, lubiące pracę z ludźmi.

 

Co ciekawego wydarzyło się ostatnio w firmie?

W tak dużej firmie jak nasza dzieje się bardzo wiele. Każdego dnia pracujemy nad rozwojem firmy. Cieszy nas to, że nasza praca, a także jakość oferowanych przez nas produktów, są doceniane przez innych. Wyrazem tego są chociażby nagrody i wyróżnienia jakie otrzymaliśmy w ostatnim czasie. Quiosque został nagrodzony tytułem Kobiecej Marki Roku 2017, uzyskał wyróżnienie w Konkursie PRCH Retail Awards w kategorii Kampania CSR za akcję „Zadbaj o siebie. Modna, piękna i zdrowa.”, a także nagrodę SuperProdukt Świata Kobiety 2015.

Które z wymienionych działań było kierowane do pracowników?

Akcja Zadbaj o siebie. Modna, piękna i zdrowa, która powstała z myślą o kobietach i jest im dedykowana. Quiosque jest pomysłodawcą i autorem tego projektu. W naszej firmie pracują głownie kobiety. To one stanowią naszą inspirację. To dla nich projektowane są kolekcje. Dlatego już po raz czwarty zaangażowaliśmy się w akcję w której tak dużo mówimy o zdrowiu pań.

Co było celem tej akcji?

Celem było zwrócenie uwagi właśnie za zdrowie kobiet, a konkretnie zachęcenie ich do wykonania badań profilaktycznych. Akcja była realizowana w salonach, gdzie klientki otrzymywały ulotki z instruktarzem samobadania piersi. Jednak przede wszystkim była dedykowana paniom, które pracują w naszej firmie. Otrzymały one różowe bransoletki z wstążką - z symbolem akcji. W centrali firmy odbyło się spotkanie z wolontariuszkami ze Stowarzyszenia Amazonki, które uczyły panie pracujące w Quiosque jak prawidłowo badać piersi. Akcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem.

Co firma oferuje swoim pracownikom poza wspomnianymi już działaniami?

Mimo dużej skali naszego działania pozostajemy nadal firmą w której liczy się człowiek. Jesteśmy dalecy od korporacyjnego systemu pracy. Indywidualny pracownik nie jest w naszej firmie jedynie biernym wykonawcą poleceń służbowych, ale osobą, którą znamy, wiemy jakie są jej oczekiwania, marzenia, ambicje, dobre i słabe strony. Wspólnie pracujemy nad tym, aby efektywnie realizować powierzone działania. W firmie panuje bardzo serdeczna, przyjacielska atmosfera, co – mamy nadzieję – odczuwają także klientki odwiedzające nasze salony.

Ile osób obecnie zatrudniacie?

Obecnie zatrudniamy ponad 400 osób . Są wśród nich osoby, które zaczynały pracę w Quiosque w swoich czasach studenckich, często jako ekspedienci w salonach, a obecne zajmują menadżerskie stanowiska w centrali firmy. Szczycimy się tym, iż współpraca z naszymi pracownikami jest stabilna i długoterminowa.

Na co zwracają Państwo uwagę chcąc przyjąć kogoś do swojego zespołu?

Naszą dewizą jest odkrywanie piękna Klientek poprzez odpowiedni dobór stylizacji, dlatego też ważne jest dla nas, aby nasz personel był przyjazny dla drugiego człowieka. Quiosque to ludzie otwarci i entuzjastycznie nastawieni do otoczenia. Tego oczekujemy od kandydatów. Oczywiście idealnie jest jeśli taka osoba pasjonuje się modą. Łączenie pasji i pracy to optymalne rozwiązanie dla każdego człowieka.

Jaką formę zatrudnienia Państwo preferujecie?

Preferowaną formą zatrudnienia jest umowa o pracę.

Co oferujecie Państwo zatrudnionym osobom?

Przede wszystkim oferujemy stabilizację i wyjątkową, niekorporacyjną atmosferę pracy. Tym, co ważne, jest oczywiście atrakcyjne wynagrodzenie plus miesięczna premię od sprzedaży. Cyklicznie organizujemy konkursy sprzedażowe z nagrodami. Nasi pracownicy posiadają duże zniżki na zakupy w Quiosque, oferujemy także przyjazny program wdrożeniowy. Dbamy o rozwój zawodowy naszych pracowników w oparciu o model coachingowy.

Czym jeszcze możecie się Państwo pochwalić w kwestii dbania o rozwój pracowników?

W QUIOSQUE cieszymy się z każdej nowej kierowniczki, która awansowała na to stanowisko lub która wybrała nas jako swojego nowego pracodawcę. Dbamy o rozwój menedżerski kierowniczek salonów. Dlatego stworzyliśmy AKADEMIĘ MENEDŻERKI QUIOSQUE, która działa od września 2017 roku. W ramach Akademii zapraszamy kierowniczki naszych salonów na dwudniowe szkolenia. Tworzymy niewielkie grupy, liczące do 12 osób, po to aby każda z uczestniczek miała okazję zastosować podczas warsztatów ćwiczone umiejętności. Wszystkie omawiane modele są dopasowane do autentycznych sytuacji zawodowych występujących w pracy. Jest to efekt współpracy QUIOSQUE z doświadczoną trenerką, która doskonale zna specyfikę pracy w salonach marki.

Dziękujemy za rozmowę.