Miniaturka
Łucja Broszko
Prima Moda S.A.
Absolwentka wydziału Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, od ponad 5 lat zajmuje się szeroko rozumianym HR, od prowadzenia procesów rekrutacyjnych po działania związane z „twardym” HR-em (prowadzenie dokumentacji pracowniczej, rozliczanie czasu pracy, naliczanie wynagrodzeń). Od października 2010 roku związana z firmą PRIMAMODA, w której obecnej jest Koordynatorem działu kadr i płac. 

Jakie były początki firmy? / Jak wyglądało utworzenie polskiego oddziału?

Marka PRIMAMODA pochodzi z Włoch, gdzie obecna była od wielu lat w ofercie wysokiej jakości obuwia wykonywanego ręcznie przez rodzinną manufakturę. Firma w Polsce działa od 1996 roku kiedy to otworzyła swój pierwszy sklep we Wrocławiu, a w kolejnych latach ich liczba urosła do 5. Włoskie buty znalazły wielu sympatyków i pozwoliły na ekspansję oraz rozwój sieci sklepów w latach 2000-2006 o kolejnych 11 placówek już formalnie pod szyldem włoskiego brandu PRIMAMODA zyskując jednocześnie rozpoznawalność na skalę krajową. Mała firma rodzinna przekształciła się w Spółkę Akcyjną oraz pozyskała środki finansowe na dalszy rozwój sieci handlowej. Kluczową wówczas dla Spółki sesję zdjęciową do pierwszego katalogu, wykonaną w Rzymie, przeprowadziła Joanny Horodyńskiej.

Liczba sklepów zwiększała się dynamicznie w kolejnych latach, a PRIMAMODA  na stałe wpisała się do grupy Liderów rynku Retail Fashion.

Jaki był kluczowy moment firmy i kiedy nastąpił?

Dofinansowanie i zmiana w Spółkę Akcyjną oraz dynamiczny rozwój sieci do 31 placówek obecnie.

Czego poszukujecie Państwo u potencjalnych pracowników?

Pozytywnego nastawienia do życia i pracy. Zaangażowania w wykonywane obowiązki, samodzielności, nieszablonowych kompetencji oraz oczywiście zainteresowania branżą mody!

Jaka jest misja firmy? (krótko/długo-terminowa)

Być liderem w segmencie Premium sprzedaży obuwia w Polsce.

Jakie wartości przyświecają firmie / pracownikom?

Fundamentalne wartości odzwierciedlają misję, jaką prezentuje PRIMAMODA a mianowicie; budujemy pozytywny i profesjonalny wizerunek naszej firmy, z pasją oraz determinacją. Staramy się przede wszystkim być kreatywni i innowacyjni. Cały czas dążymy do perfekcji we wszystkim co robimy;dbamy o doskonałość produktu. Działamy przede wszystkim przedsiębiorczo.

W PRIMAMODA wyznajemy zasadę Work-Life Balance.  Przestrzegamy naszych wartości w pracy, ale również w życiu osobistym, aby osiągnąć sukces zawodowy i w życiu prywatnym.

 

Jak szeroka jest kadra zarządzająca?

Kadra zarządzająca w firmie reprezentowana jest przez Zarząd, a następnie Dyrektorów, Managerów/Kierowników i Koordynatorów Działów.

Ile w tym momencie jest zatrudnianych osób?

Firma zatrudnia obecnie 220 pracowników.

Co można uznać za dotychczasowy sukces firmy?

Na pewno największym sukcesem PRIMAMODA są ludzie – zarówno ci, z zaangażowaniem pracujący na jej sukces, jak i Klienci, których ilość tak dynamicznie wzrasta.

Jakie są silne strony firmy, dzięki którym jest ona konkurencyjna na rynku?

PRIMAMODA to prestiżowa marka zajmująca się sprzedażą najwyższej klasy oryginalnego włoskiego obuwia oraz torebek. Nasze produkty cechuje wyjątkowa precyzja wykonania, dbałość o detale oraz najwyższej jakości materiały.

W jaki sposób kreują Państwo markę?

Poprzez obecność w telewizji, programach modowych (np. TOP MODEL), pokazach (np. Mariusz Przybylski), eventach (np. Fashion Week), prasie (np. ELLE) oraz poprzez wiele innych działań bezpośrednio związanych branżą Fashion.

Jak przekonują i zdobywają Państwo klientów?

To już nasza tajemnica.

Jakie są topowe produkty / usługi Państwa firmy?

Największe uznanie ma nasza topowa linia obuwia PRIMAMODA by Alberto Zago.

Pracowników na jakie stanowiska poszukujecie Państwo najczęściej?

Najczęściej poszukujemy dobrych, doświadczonych sprzedawców, którzy mają pełnić jednocześnie dla naszych Klientów rolę kompetentnych doradców modowych.

Czy firma zatrudnia studentów umożliwiając im start w karierze?

Tak, PRIMAMODA zatrudnia studentów. Jeśli tylko kandydat lubi modę, pracę z ludźmi, dobrze czuje się pracując w grupie, jak i indywidualnie oraz chce otrzymywać wynagrodzenie adekwatne do osiąganych wyników, zapraszamy do współpracy.

Czy firma uczestniczy w targach pracy, organizuje praktyki?

Młodzi ludzie wnoszą do firmy świeżość i zapał, dlatego PRIMAMODA umożliwia odbycie praktyk w Centrali firmy we Wrocławiu. Dotychczas PRIMAMODA zaprosiła praktykantów do działów: marketingu, logistyki i finansów. Najlepsi otrzymali od nas propozycję pracy i są obecnie mocnymi filarami działów.

Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?

Kandydatów do pracy w PRIMAMODA poszukujemy korzystając z różnych źródeł. Osoby zainteresowane pracą w PRIMAMODA mogą do nas aplikować odpowiadając na ogłoszenie opublikowane na jednym z portali (najczęściej są to: Pracuj.pl, Praca.pl, GoWork, OLX, Gumtree). Dokumenty aplikacyjne można przesłać również na adres mailowy konkretnego działu naszej firmy Adresy mailowe można znaleźć na stronie internetowej PRIMAMODA w zakładce KARIERA

– wszystkie aplikacje są przechowywane w naszej bazie, a w przypadku prowadzenia konkretnego procesu rekrutacyjnego, weryfikowane. CV można przesłać  również pocztą tradycyjną na adres Centrali PRIMAMODA lub dostarczyć bezpośrednio do interesującego nas salonu (dot. stanowiska sprzedawcy). Najlepsi kandydaci zapraszani są na spotkanie z managerem PRIMAMODA.

Czy wynagrodzenie jest jednoskładnikowe czy też w systemie premiowym / prowizyjnym?

Wszyscy pracownicy sieci PRIMAMODA objęci są systemem premiowym. Ich wynagrodzenie jest adekwatne do osiąganych wyników i w dużej części od nich zależne. Najlepsi kierownicy i sprzedawcy mają szansę systematycznie wypracowywać imponujące premie.

Czy w firmie są przeprowadzane okresowe oceny pracownicze?

PRIMAMODA wdraża obecnie System Ocen Okresowych. System zapewni rzetelną, wystandaryzowaną oraz profesjonalną ocenę wszystkich pracowników PRIMAMODA dostarczając pracownikom kompleksową ocenę ich kompetencji oraz wskazując kierunki dalszego rozwoju zawodowego.

W jaki sposób motywujecie Państwo pracowników - systemy pozapłacowe?

PRIMAMODA wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom swoich pracowników oferuje możliwość korzystania z kart sportowych oraz pakietów medycznych. Pracownik PRIMAMODA ma również możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego. Ale co najważniejsze, każdemu pracownikowi PRIMAMODA z minimalnym stażem pracy przysługuje prawo do zakupu produktów PRIMAMODA z atrakcyjnym rabatem. Nasi pracownicy mają okazję integrować się podczas spotkań jakie organizuje firma.

Czy angażują się Państwo w działania prospołeczne?

Jako że PRIMAMODA to nowoczesna firma, postanowiliśmy aktywnie zaangażować się

w działania związane z CSR, czyli Corporate Social Responsibility – społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw. Według tej koncepcji, strategia rozwoju firmy jest tworzona w oparciu o zasady sprzyjające społeczeństwu i ochronie środowiska. Wspieramy cenione organizacje pozarządowe

i różnorodne inicjatywy społeczne. Zaangażowaliśmy się, między innymi, w charytatywne akcje, takie jak: „Wszystko Gra” , „It’s my time”. „Charytatywni Allegro”.

Podążamy także w kierunku Green Office, poprzez rozwijanie wiedzy ekologicznej wśród naszych pracowników i propagowanie postaw pro-środowiskowych. Prowadzimy wewnętrzną kampanię informacyjną z zakresu ochrony środowiska, organizujemy “zielone wydarzenia” z okazji obchodów świąt, takich jak Światowy Dzień Oszczędzania Energii, Godzina dla Ziemi, Światowy Dzień Środowiska Naturalnego, itp.

Jak często i czy w ogóle odbywają się imprezy integracyjne?

PRIMAMODA organizuje cykliczne spotkania dla Kierowników sklepów, które mają na celu przybliżenie oferty produktowej na kolejny sezon oraz omówienie trendów modowych. Spotkania takie są okazją do wymiany doświadczeń i spostrzeżeń oraz – przede wszystkim -  do integracji pracowników firmy.

Pracownicy centrali mają okazję integrować się podczas PRIMAMODA Bowling Cup w lecie i zimie oraz innych interesujących eventach.

Dziękuję  za rozmowę.

Prima Moda