Czym zajmuje się sekretarka z Warszawy? Zakres obowiązków
Sekretarka lub asystentka to bardzo ważny pracownik, do którego zadań należy bieżąca obsługa sekretariatu firmy. Sekretarki wykonują pracę biurową i organizacyjną. Uczestniczą w działaniach zarządzających danym miejscem pracy. Czasem są nawet prawą ręką prezesów czy kierowników. Zawsze też stanowią wizytówki swojej firmy, ponieważ bywają pierwszymi osobami, z którymi stykają się petenci z zewnątrz.
W swojej bieżącej pracy sekretarka z Warszawy może spodziewać się następujących obowiązków:
- obsługiwanie przychodzących połączeń telefonicznych,
- łączenie rozmów telefonicznych do odpowiednich osób,
- obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej,
- archiwizacja dokumentów,
- prowadzenie rejestru dokumentów przychodzących,
- zapewnienie prawidłowego i płynnego obiegu dokumentów firmowych,
- zamawianie artykułów biurowych, zamawianie wizytówek, itp.,
- obsługa poczty tradycyjnej, wysyłanie poczty elektronicznej,
- obsługa telefoniczna interesantów,
- obsługa spotkań biznesowych, np. przygotowanie sali konferencyjnej,
- organizacja spotkań zdalnych,
- organizacja podróży służbowych,
- obsługa gości firmy,
- prowadzenie kalendarza spotkań biura zarządu.
Przykładowe zadania sekretarki medycznej, pracującej w szkole i w kancelarii
Sekretarka z Warszawy nie musi pracować wyłącznie w korporacji. Praca dostępna jest także m.in. jako sekretarka medyczna, sekretarka w szkole czy sekretarka w kancelarii prawnej. W szpitalach i innych ośrodkach medycznych sekretarki wykonują zadania podobne do rejestratorek medycznych, a w szkołach (i nie tylko) mogą pomagać m.in. w sprawach kadrowych.
Do ich obowiązków należy wówczas obsługa administracyjna współpracowników i obsługa procesu zatrudnienia. Są to takie czynności jak np. sporządzanie dokumentacji pracowniczej (czyli np. generowanie wypowiedzeń i ich przekazywanie pracownikom), rozliczanie delegacji i innych wyjazdów służbowych, a także nadgodzin pracowników oraz dbanie o prawidłowy obieg dokumentów firmowych.
Sekretarka pracująca w kancelarii prawnej to pracownik kluczowy, gdy chodzi o zapewnienie sprawnego działania kancelarii. Do zadań asystentki lub sekretarki należy prowadzenie spraw kancelaryjno-sekretarskich, takich jak m.in.: obsługa interesantów, prowadzenie kalendarza rozpraw i innych terminów sądowych, obsługa korespondencji przychodzącej czy obsługa centralki telefonicznej.
Jakie umiejętności powinna posiadać sekretarka z Warszawy?
Od sekretarek chcących pracować w Warszawie najczęściej jest wymagane wykształcenie średnie, rzadziej wyższe. W ofertach pracy cenione jest także doświadczenie w wykonywaniu pracy biurowej, ale nie stanowi to elementu koniecznego, aby zdobyć zatrudnienie. Niezbędna jest jednak dobra znajomość obsługi komputera, a zwłaszcza obsługa programów, takich jak pakiet MS Office. Oto co jeszcze powinna posiadać każda sekretarka z Warszawy:
- umiejętność obsługi podstawowych urządzeń biurowych,
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej poziom B2),
- rozwinięta komunikatywność,
- pewność siebie i umiejętność pracy z ludźmi,
- samodzielność,
- wysoka kultura osobista,
- miła aparycja,
- dobra organizacja pracy
- dokładność,
- umiejętność radzenia sobie ze stresem.
Czy w Warszawie jest dużo miejsc pracy dla sekretarki?
Barometr Zawodów podaje, że zawód sekretarki oraz asystentki nie należy ani do grupy zawodów deficytowych, ani nadwyżkowych. Oznacza to, że na warszawskim rynku pracy funkcjonuje liczba kandydatów na to stanowisko relatywnie odpowiadająca ilości oferowanych miejsc pracy. Warszawa to jednak największe miasto kraju, a zarazem stolica.
Jest tutaj ulokowanych bardzo dużo siedzib rodzimych i zagranicznych przedsiębiorstw, szkół, ośrodków medycznych, kancelarii prawnych oraz innych firm, które potrzebują sekretarek i asystentek. Stwarza to spore możliwości znalezienia atrakcyjnego zatrudnienia. Barometr Zawodów wskazuje natomiast, że w podwarszawskim powiecie nowodworskim brakuje sekretarek i asystentek.
Wynika to jednak z przeważającej liczby ofert staży na te stanowiska, a nie stabilnych umów o pracę. Sekretarki nie powinny szukać zatrudnienia w powiecie piaseczyńskim. W tym regionie występuje zbyt duże zainteresowanie podjęciem tego typu pracy w stosunku do ilości ofert zatrudnienia.
Praca dla sekretarki w Warszawie — zarobki na stanowisku
Początkujący pracownik może liczyć na średnio 3,6 tys. zł brutto miesięcznie. Tak wynika z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak. Bardziej doświadczone sekretarki zarabiają około 3,9 oraz 4,1 tys. zł brutto miesięcznie.
Jako że Warszawa to miasto, w którym dostępne są wysokie wypłaty, można spodziewać się, że zatrudnione tu sekretarki zarabiają nieco więcej. Główny Urząd Statystyczny podaje, że osoby pracujące w stolicy kraju w sektorze administracji i działalności wspierającej pobierały w 2020 roku średnio 4,6 tys. zł brutto miesięcznie.
Sekretarki i asystentki mogą liczyć również na różne benefity pracownicze. Według badania firmy Sedlak & Sedlak najpopularniejszymi są m.in. preferencyjne pożyczki, ubezpieczenia na życie oraz kursy i szkolenia zawodowe. Większość, bo 95 proc. osób wykonujących ten zawód w Polsce, to kobiety.
Gdzie najwygodniej szukać ofert pracy dla sekretarki w Warszawie?
Wiele ofert pracy dla sekretarek z Warszawy znajduje się na stronie GoWork.pl. To serwis, który zbiera ogłoszenia z całego kraju i z każdej możliwej branży. Żeby wyświetlić interesujące nas oferty, trzeba jedynie uzupełnić kilka filtrów. Dostęp wyłącznie do ogłoszeń kierowanych do sekretarek z Warszawy, zyskamy na przykład po takim wypełnieniu dostępnych pól:
- Stanowisko: sekretarka,
- miejsce pracy: Warszawa,
- preferowany typ umowy: umowa o pracę lub umowa zlecenie,
- forma etatu: pełny etat,
- widełki oczekiwanego wynagrodzenia: 3,9 tys. zł brutto miesięcznie wzwyż.
Nie wahaj się skorzystać z usług urzędu pracy
W znalezieniu zatrudnienia albo otrzymaniu oferty stażu na stanowisku sekretarki lub asystentki może pomóc także Urząd Pracy m. st. Warszawy, który znajduje się przy ul. Erazma Ciołka 10 A. Przed osobistą wizytą w tej placówce warto jednak zadzwonić pod numer 22 391 13 00 i dowiedzieć się, w których godzinach urzędnicy przyjmują interesantów, jak umówić się na dogodny termin oraz, do która filia warszawskiego urzędu pracy obsłuży naszą sprawę.