Praca Call center
- 122 oferty pracy- wczoraj
REKRUTER kierowców FREELANCER, TSL TYLKO Z DOŚWIADCZENIEM BRANŻY TSL I LUB KONTAKTAMI
Profesjonalny kierowca (6 opinie)Kraków1000 - 15000 zł / miesiąc
наймемо працівників з України
Rekrutacja zdalna
- wczoraj
REKRUTER kierowców FREELANCER, TSL TYLKO Z DOŚWIADCZENIEM BRANŻY TSL I LUB KONTAKTAMI
Profesjonalny kierowca (6 opinie)Gorzów Wielkopolski1000 - 15000 zł / miesiąc
наймемо працівників з України
Rekrutacja zdalna
- przedwczoraj
Kierownik/czka Biura Obsługi Klienta
Gremi Personal Sp. z o.o. (1 opinia)Wrocław
8100 zł / miesiąc
наймемо працівників з України
Rekrutacja zdalna
- wczoraj
Telefoniczny konsultant / konsultantka obsługi klienta
Invo System Sp. z o.o. (573 opinie)Warszawa2700 - 7000 zł / miesiąc
Rekrutacja zdalna
- przedwczoraj
Italian Speakers - praca za granicą
Personnel and Media Solutions (95 opinie)Warszawa
Rekrutacja zdalna
- przedwczoraj
Czech Speakers - praca za granica
Personnel and Media Solutions (95 opinie)Warszawa
Rekrutacja zdalna
- wczoraj
Call Center - Danish Speaker
Personnel and Media Solutions (95 opinie)Sofia
наймемо працівників з України
- przedwczoraj
Polish Speakers - praca za granicą
Personnel and Media Solutions (95 opinie)Warszawa
Rekrutacja zdalna
Oferty pracy z największych miast
W tych miastach znajdziesz oferty pracy w branży Call center
Popularne stanowiska w branży Call center
Często wyszukiwane
Praca call center - oferty pracy
Telefoniczna obsługa klienta staje się w wielu miejscach standardem, zwłaszcza w dobie pandemii. Call center powoli zastępuje tzw. contact center, które jest rozwinięciem pracy na słuchawce i zawiera takie formy kontaktu z klientami jak e-mail, czat internetowy, czy rozmowy video. Chcesz pracować jako konsultant telefoniczny w call center? Zanim podejmiesz decyzję, przeczytaj, jak dokładnie wygląda praca call center, czego oczekuje się od kandydatów, co o branży mówią jej pracownicy, gdzie szukać ofert i na jakie zarobki możesz liczyć. Call center – praca marzeń, przystanek na drodze do kariery, czy kompletna strata czasu? Tego wszystkiego dowiesz się, czytając ten artykuł
Jak wygląda praca w call center?
Najprościej rzecz ujmując, praca w call center polega na rozmawianiu przez telefon. Charakter tych rozmów będzie się jednak różnił w zależności od celu, jaki chce osiągnąć konsultant oraz w jakiej branży działa jego firma.
Istnieją stanowiska, na których pracownicy dbają wyłącznie o połączenia przychodzące, czyli nie dzwonią sami, jedynie odbierają zgłoszenia i problemy dzwoniących. Częściej jednak, chociaż mała część obowiązków pracownika call center, to wykonywanie połączeń wychodzących i samodzielne wykazywanie inicjatywy.
Praca w contact center najogólniej polega na prowadzeniu sprzedaży przy pomocy telefonu i innych kanałów kontaktu zdalnego lub/i na byciu dostępnym dla klientów, którzy chcą uzyskać od konsultanta informacje albo pomoc, np. w przypadku awarii.
Do innych obowiązków pracowników działu call center należą:
- Rozmowy ze stałymi klientami i pozyskiwanie nowych (taką rolę ma np. doradca klienta),
- Przeprowadzanie ankiet z różnych branż i dziedzin,
- Obsługa kalendarza,
- Udzielanie informacji klientom i pomoc w rozwiązywaniu ich problemów,
- Prowadzenie sprzedaży produktów i usług.
Praca w call center - wymagania pracodawców
Stosunkowo łatwo jest dostać pracę w call center. Rynek przedstawia więcej ofert, niż jest kandydatów. Z tego względu pracodawcy na ogół zmniejszają swoje wymagania dotyczące doświadczenia i wykształcenia kandydata. Ważne jednak, aby posiadał on odpowiednie cechy charakteru. Oczywiście zmienia się to, jeśli aplikujemy na wyższe stanowisko, np. menagera czy specjalisty ds. jakości albo jeśli będziemy prowadzić rozmowy w języku obcym. Niemniej swoją przygodę w branży może zacząć niemal każdy i to niekoniecznie z najbogatszym CV. Trzeba być jednak gotowym na często występujący system zmianowy, a to oznacza pracę również w godzinach popołudniowych i w weekendy. Monotonność i powtarzalność to też coś, co cechuję tę branżę i potrafi do niej skutecznie zniechęcić.
Praca call center wymaga od kandydatów przede wszystkim opanowania, umiejętności łatwego formułowania myśli i zdolności do działania w sytuacjach stresowych. W wielu przypadkach, przedsiębiorcy będą wymagali od kandydatów nienagannej dykcji, a jak wykazaliśmy wyżej, niezbędna może być także znajomość języków obcych.
Pomimo faktu, że niemal każdy może rozpocząć swoją karierę w call center, praca ta daje zatrudnionym całe mnóstwo możliwości rozwoju. Jeżeli posiadasz wyżej wymienione podstawy, to miej na uwadze, że na stale wzrastającą wysokość Twojej pensji wypłynie przede wszystkim znajomość języków obcych – to właśnie w tym kierunku powinieneś się rozwijać, jednocześnie nie zapominając o konieczności znajomości branży, w której pracę rozpocząłeś.
Call center - praca dla nieletnich
Pracodawcy na ogół nie wymagają od kandydatów doświadczenia zawodowego, ani konkretnego wykształcenia. Często nie trzeba ukończyć nawet szkoły średniej, by móc podjąć zatrudnienie. Firmy potrzebujące pracowników z tej dziedziny, oferują szkolenia i pełne wdrożenie w zakres obowiązków. Z tego względu praca w call center jest dobra dla tych, którzy nie mogą pochwalić się bogatym CV, a chcą zdobyć pożądane na rynku pracy doświadczenie i nowe kwalifikacje. Właśnie dlatego w contact center zatrudnienie mogą znaleźć również osoby niepełnoletnie. Call center to częsty wybór uczniów czy studentów, zwłaszcza że wielokrotnie, kandydatom na start, proponowana jest umowa zlecenie, dzięki której osoba ze statusem ucznia czy studenta może zarobić więcej. Praca ta nie stanie się tylko pozycją w CV, choć i to jest już cenne, ale pozwoli nauczyć się i rozwinąć kompetencje miękkie, które wykorzystywane są w wielu innych zawodach, czy po prostu w sytuacjach życiowych.
Warto również podkreślić, że praca call center może stanowić dobrą okazję do zdobycia doświadczenia, które na pewno nie zostanie przeoczone przez Twoich przyszłych pracodawców, bez względu na to, w jakiej branży przyjdzie Ci się realizować.
Praca zdalna call center - praca w domu
Pracę w call center mogą rozpocząć także osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności. Na niektóre stanowiska pracodawcy poszukują właśnie takich kandydatów. Contact center to szansa rozwoju dla osób, które ze względu na stan zdrowia, nie mogłyby podjąć pracy fizycznej. Także zdalny tryb pracy stwarza wszystkim pracownikom, którzy nie mieli szans wykonywania swoich obowiązków w siedzibie firmy, możliwość podjęcia zatrudnienia. Praca w domu w call center sprawia, że swoją aplikację może wysłać osoba mieszkająca w dowolnym miejscu w kraju, a nawet świata. To, czy miejscem, w którym żyjemy jest Warszawa, mała wieś, czy inne państwo, nie ogranicza naszych możliwości zatrudnienia w call center. Pracodawca dostarczy niezbędny sprzęt, który umożliwi sprawne łączenie się z klientami z całego globu. Istnieje też opcja przesyłania dokumentów i prowadzenia koniecznych szkoleń online, co sprawia, że osoba niepełnosprawna fizycznie może pracować w pełni zdalnie. Call center daje wielką szansę na aktywizację zawodową osób z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności i jest jedną z branż, która umożliwia pełną lub częściową pracę z domu.
Istnieją jednak pewne wymagania dla zatrudnienia w zdalnym call center. Praca ta wymaga nie tylko wspominanych wyżej umiejętności, czy sprzętu, który pracodawca najpewniej nam dostarczy – niezbędne będzie również stabilne łącze internetowe
Konsultant z językiem obcym
Dodatkowym, wysoko cenionym atutem, będzie łatwość nawiązywania kontaktów także w dowolnym języku obcym. Większość firm współpracuje z obcokrajowcami lub obsługuje klientów innej narodowości. Z tego względu na rynku pracy poszukuje się wielu specjalistów posługujących się językiem obcym i to nie tylko angielskim czy niemieckim. Takie umiejętności pozwalają zdobyć zdecydowanie lepiej płatne stanowisko.
Czym będziesz musiał się cechować, jeśli planujesz pracować w takim miejscu?
- Pozytywnym nastawieniem do drugiego człowieka i cierpliwością,
- Komunikatywnością,
- Dobrą dykcją i przyjemnym głosem,
- Wysoką kulturą osobistą,
- Umiejętnością rozwiązywania problemów,
- Obsługą komputera co najmniej w stopniu podstawowym,
- Umiejętnością sprzedaży produktów i usług,
- Odpornością na stres i monotonię, panowaniem nad emocjami.
Praca w call center - opinie. Czy praca w call center jest trudna?
Opinie o pracy w danej firmie możesz sprawdzić w serwisie GoWork Opinie o pracodawcach. Wystarczy w wyszukiwarkę wpisać nazwę potencjalnego pracodawcy, o którym myślisz, a na stronie pojawią się opinie byłych i obecnych pracowników oraz innych kandydatów, którzy są już, np. po rozmowie kwalifikacyjnej. W ten sposób zyskasz pewność, że twój wybór jest właściwy lub przeciwnie - odrzucisz pomysł wysłania CV.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, czy praca w call center jest trudna. To zależy od cech każdego pracownika i tego, co sprawia mu najwięcej kłopotu, co najbardziej ceni, a na co potrafi przymknąć oko. Rozbudowaną analizę wszystkich aspektów pracy w call center znajdziesz na naszym blogu.
Praca w call center - zalety
Jeżeli tylko jesteśmy odporni na trudnych rozmówców, godzimy się na to, że nasza wypłata zależeć będzie od wyników sprzedażowych, nie przeszkadza nam pewna doza monotonii i praca w niektóre weekendy, to czeka na nas taki zestaw zalet pracy w call center:
- Elastyczne godziny pracy,
- Dopasowana forma etatu,
- Możliwy zdalny lub hybrydowy tryb pracy,
- Łatwość podjęcia pracy i zdobycia doświadczenia,
- Prowizje.
Praca w call center - wady
Pomimo niewątpliwych zalet, praca w call center na ogół nie cieszy się dobrą renomą. Uchodzi za zawód trudny, w którym trzeba liczyć się z ogromnym stresem związanym z narzekaniami i wyładowywaniem frustracji klientów na konsultantów, a także naciskiem przełożonych na jak najlepsze wyniki. Działalność sprzedażowa pracujących na słuchawce ludzi, także uchodzi przez wielu za "wciskanie niepotrzebnych rzeczy na siłę i naciąganie staruszków".
Wadą jest monotonia obowiązków działu contact center, nieustanne wykorzystywanie strun głosowych, które też mają swoje ograniczenia i, nie rzadko, przerwy ustalane na konkretne pory, których nie można przesunąć. Praca zmianowa, praca w weekendy i popołudnia również może uchodzić za minus. A do tego dodać trzeba niską podstawę płacową i wygórowane wymagania sprzedażowe, niemożliwe do osiągnięcia i zdobycia premii.
Wszystko to może przydarzyć się w call center, ale nie musi. To od nas też zależy, które kwestie będą nam przeszkadzać, a które nie. Pamiętajmy jednak, że nie ma pracy idealnej i to my mamy wpływ na to, jaką umowę podpisujemy i na jakie warunki pracy się zgadzamy.
Call center oferty pracy - jak znaleźć zatrudnienie?
Najnowsze oferty pracy w wybranym sektorze można znaleźć w serwisie GoWork.pl. Strona umożliwia zapoznanie się z ogłoszeniami z każdej części Polski, a także wybranie ofert wyłącznie z konkretnymi kryteriami, które nas interesują, w tym, np. danej stawki, rodzaju umowy (np. umowa o pracę, umowa zlecenia) czy formy etatu. Umożliwia to szybkie i komfortowe znalezienie pożądanego pracodawcy.
Jeśli chcemy pracować w konkretnej placówce, warto śledzić jej stronę internetową, gdzie umieszczane są dane o obecnie prowadzonych rekrutacjach - wówczas na pewno nie przegapimy szansy na przesłanie swojej aplikacji. Sprawdzić może się też zapisanie do newslettera, który zagwarantuje otrzymywanie powiadomienia na naszą skrzynkę pocztową, gdy brana pod uwagę spółka rozpocznie poszukiwanie pracowników.
Dla zwolenników tradycyjnych metod dobrym rozwiązaniem będzie udanie się do najbliższego urzędu pracy, przeglądanie ogłoszeń w gazetach, czy też osobiste złożenie swojego CV w interesującej nas placówce.
Studenci i uczniowie szkół mogą liczyć na pomoc biura karier swojej uczelni i doradcy zawodowego działającego w szkole. Warto też zostać aktywnym uczestnikiem wszelkich targów pracy, które owocują podjęciem zatrudnienia lub praktyk, czy obiecujących staży zawodowych.
Najnowsze oferty pracy w opisywanej dziedzinie dotyczą stanowisk pracownika call center, konsultanta telefonicznego, pracownika biura obsługi klienta, konsultanta z językiem obcym i specjalisty ds. jakości call center.
Praca w call center - zarobki
Zaczynając pracę w call center najczęściej możemy liczyć na wynagrodzenie minimalne. Mowa tu o podstawie. Do wynagrodzenia należy też doliczyć premie, które pracownicy tej branży otrzymują najczęściej za dokonanie sprzedaży danego produktu, czy przedłużenie umowy z klientem, pracę w weekendy itp. Wypłata będzie także rosnąć w miarę z powiększaniem się naszego stażu pracy i doświadczenia. To, na jakie zarobki możemy liczyć, wpływ ma także stanowisko, choć te w call center opłacane są raczej podobnie. Znacząca różnica wystąpi tu jeśli będziemy pracować używając języka obcego lub odsłuchiwać rozmowy podległych nam pracowników i odpowiadać za należytą jakość ich pracy. Ale to, czy będziemy pracować jako konsultant ds. umawiania spotkań, czy zostaniemy po prostu pracownikiem obsługi klienta, nie ma większego wpływu na wysokość naszych zarobków, bo kształtują się one w miarę podobnie.
I tak według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzanego przez portal wynagrodzenia.pl, średnie miesięczne wynagrodzenie stałego, sprawdzonego pracownika działu call center na poziomie juniorskim wynosi 3,9 tyś.zł brutto. Jego starszy kolega może zarobić średnio tylko 100zł więcej. Realna podwyżka na poziomie 600 zł czeka dopiero na kandydatów starszych stażem.