Lista zadań – jak ją zrobić, aby nie pogubić się w swoich obowiązkach?

Lista zadań to świetne rozwiązanie w sytuacji, gdy ilość obowiązków zaczyna nas mocno przerastać. Dzięki niej będziemy mogli lepiej zorganizować swój czas i umiejętnie rozdzielić pracę od najmniej ważnej do najważniejszej. Sprawdź, jak zrobić listę zadań, aby zwiększyć własną efektywność.

lista zadań

Lista zadań do wykonania – jakie są jej korzyści?

Stworzenie listy zadań do wykonania to najprostsza i najszybsza metoda do poprawienia własnej efektywności. Dlaczego? Ponieważ jedyne, czego od ciebie wymaga to czystej kartki, długopisu i chęci poświęcenia pięciu lub dziesięciu minut na zebranie swoich myśli, ułożenie zadań w zależności od tego, jak bardzo są pilne i “przelanie” ich na papier. To tyle i aż tyle, dzięki czemu lepiej zorganizujesz swój czas i przestaniesz być wiecznie zestresowany i przytłoczony oczekiwaniami swoimi i innych osób. Ponadto nie tylko zaplanujesz porządek dnia, ale będziesz pamiętać o zadaniach do zrobienia, co znacznie usprawni twoją pracę i nic nie umknie twojej uwadze.

Lista zadań może posłużyć nie tylko w pracy, a także w życiu prywatnym, na przykład, kiedy wybieramy się na zakupy spożywcze, planujemy podróż lub przeprowadzkę.

Lista zadań do pracy – jak ją zrobić?

Do stworzenia własnej listy zadań, tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, wystarczy ci tylko kartka i długopis. Jednak świat zmierza ku cyfryzacji, dlatego, jeśli będzie ci wygodniej, możesz śmiało zainstalować bezpłatną aplikację w telefonie, taką jak:

  • Trello
  • Wunderlist
  • HeySpace
  • Todoist
  • Moo.do
  • Evernote
  • Any.do

Powyższe aplikacje do organizacji czasu to świetny sposób, aby usprawnić i uporządkować swoją pracę. Większość z nich posiada również wprogramowane narzędzia do komunikacji, zarządzania i dzielenia się informacjami na temat planowanych zadań i spotkań, a także zintegrowany kalendarz. Dzięki temu dosłownie każdy może z nich korzystać, nawet manager mający pod sobą grupę osób współpracujących nad ważnym i złożonym projektem.

Lista zadań do pracy – jak nie pogubić się w swoich obowiązkach?

  1. Tworząc własną listę zadań do pracy, możesz zacząć od tych najpilniejszych obowiązków do wykonania, lub, wedle własnych potrzeb, od tych najmniej ważnych i zajmujących najmniejszą ilość czasu. Zadaniem, które wykonasz nawet w pięć minut lepiej zająć się na samym początku, tym bardziej, jeśli jest to dość pilna sprawa, np. twój kolega z pracy prosi cię o napisanie maila w ważnej sprawie lub musisz zadzwonić do klienta i poinformować go o zmianie terminu spotkania.
  2. Listę zadań przygotuj najlepiej pod koniec pracy (aby wiedzieć, co czeka cię następnego dnia) lub z samego rana. Dzięki temu od razu ruszysz do działania z planem na całe osiem godzin w biurze.
  3. Ustal czas, który poświęcisz na wykonanie konkretnego zadania i będziesz musiał skupić się na nim w stu procentach. Dzięki temu wykonasz go dokładnie i znajdziesz czas na inne pilne obowiązki, które czekają cię tego samego dnia.
  4. Jeśli nie uda ci się zrobić kilka zadań z twojej listy, zastanów się, co mało na to wpływ. Może za często się rozpraszasz? Nie potrafisz się skoncentrować? A może jesteś przeładowany obowiązkami i po prostu nie wyrabiasz się ze swoją pracą? Pamiętaj, że zawsze możesz poprosić o pomoc. W innym wypadku może skończysz się to przepracowaniem lub nawet wypaleniem zawodowym. Dbaj o siebie!

Powodzenia!

kalkulator_bg

Kalkulator wynagrodzeń

Neto, brutto, na rękę - można zwariować.
Skorzystaj z naszego prostego i użytecznego kalkulatora wynagrodzeń

Przejdź do kalkulatora

Chcę zarabiać...

 

Przejdź do kalkulatora