Reklama

Linkedin – jak zadbać o profil zawodowy w sieci?

W dobie digitalizacji proces poszukiwania pracy nie ogranicza się jedynie do wysyłania CV. Istotne jest, aby być obecnym w internecie i zbudować wartościowy networking. Aby móc to robić zadbajmy o profesjonalny profil zawodowy na Linkedin. 

Linkedin
Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_72619611_ryga-%C5%82otwa-1-lutego-2017-r-ekran-logowania-ikonalinkedin-na-apple-iphone-7-plus.html

 

Linkedin – trochę historii

Linkedin jest międzynarodowym medium społecznościowym, a celem jego założenia w 2003 roku było nawiązywanie wartościowych relacji zawodowo – biznesowych. Na portalu pojawia się wiele ciekawych artykułów i inspiracji w wielu branżach. Codziennie przybywa użytkowników, którzy chcą dzielić się wiedzą, budować networking, ale również szukać nowych wyzwań zawodowych. Potwierdzają to statystyki, które mówią o tym, że 97% polskich managerów posiada konto w serwisie, a ponad 9 mln firm wystawia w serwisie co miesiąc ponad 10 mln ofert pracy. Linkedin posiada 24 wersje językowe, a polska powstała w 2012 r. 

LinkedIn – międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Jego funkcjonalności są stale dopracowywane i dostosowywane do powiększających i zmieniających się potrzeb oraz oczekiwań użytkowników. Internauci powinni być jednak świadomi fakt, że każda ich aktywność w sieci zostawia ślad i pomimo że serwisy informują o zapewnieniu bezpieczeństwa zgrom – Encyklopediazarzadzania.pl

Jak stworzyć profesjonalny profil na Linkedin?

Linkedin to portal, który otwiera przed Tobą sporo możliwości, dlatego wypada pomyśleć o jego założeniu. Ale aby się na nim pojawić, warto przyłożyć wagę do tego, jak wygląda Twój zawodowy profil. Od czego zacząć? 

  1. Zdjęcie – zapytasz, czy musisz je posiadać? Oczywiście to Twój wybór jednak dobrze, jeśli ono się pojawi. Portal służy do rozbudowy swojej sieci kontaktów, a w relacjach biznesowych dobrze jest być kojarzonym po twarzy. Co więcej zdjęcie powinno zostać wykonane w zgodzie z obowiązującymi zasadami i przedstawiać Cię jako profesjonalistę. 
  2. Dane kontaktowe – zawrzyj takie, które pomogą się z Tobą skontaktować, profesjonalny mail składający się z imienia i nazwiska, a także numer telefonu. Na Linkedin nie używamy nicków więc istotne, abyś posługiwał się swoimi prawdziwymi danymi osobowymi. 
  3. Nagłówek – to pierwsza informacja, obok zdjęcia i baneru w tle, którą widzi odwiedzający. Warto byś dobrze zagospodarował tą przestrzeń. Do wykorzystania masz 120 słów, w których warto przedstawić zajmowane stanowisko, nazwę firmy i skupić się na słowach kluczach, po których chcesz być wyszukiwanym.
  4. Personal Statement – podsumowanie zawodowe to kluczowe miejsce Twojego profilu. Możesz wykorzystać 2000 znaków po to, by zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje o swoim doświadczeniu zawodowym – w jakim dziale pracujesz, w jakich branżach, przez jaki okres, co oferujesz, na co stawiasz w swojej pracy zawodowej. Musi to brzmieć w sposób ciekawy i wyróżniający się z tłumu.  
  5. Doświadczenie i wykształcenie – zrób to tak jakbyś pisał CV. Stawiaj na konkretne liczby i przedstaw projekty używając linków oraz przykładów. 
  6. Licencje i certyfikaty – uzupełnij to miejsce posiadanymi certyfikatami.
  7. Umiejętności – ważne, abyś przemyślał, po jakich „skillach” chcesz być wyszukiwany i co jest Twoją najbardziej wartościową umiejętnością. Pamiętaj, że linkedin wykorzystuje algorytmy, dlatego wcześniej warto zadbać o odpowiednie ułożenie słów kluczowych, które mogą naprowadzić wyszukującego na Twoją osobę. Aby mieć status “All Star”, wyszczególnij minim 5 umiejętności.
  8. Rekomendacje – to dodatkowa szansa na dopełnienie Twojego zawodowego wizerunku. Co prawda wymaga to zaangażowania osób spotkanych na Twojej drodze zawodowej, ale na pewno warto o tym elemencie pamiętać. 
  9. Osiągnięcia – to kolejne miejsce, w którym możesz uwzględnić odbyte szkolenia, kursy, udziały w projektach, znajomość języków, wolontariat.
  10. Zainteresowania – tutaj sam decydujesz jakie firmy chcesz śledzić i obserwować.

Networking, czyli klucz do sukcesu każdego pracownika i przedsiębiorcy

Ciekawostki o Linkedin

Nigdy nie wiesz, kiedy profesjonalny profil zawodowy może Ci się przydać, więc dbaj o aktualizację danych. Pamiętaj, że masz możliwość zmiany adresu URL Twojego profilu.

profil na linkedin

Przy tworzeniu swojego zawodowego profilu ważna jest widoczność. Po pierwsze powinien być wypełniony po drugie dostępny. Co to oznacza? Jeśli już go całkowicie wypełnisz i chcesz, by inni mogli przeczytać o Tobie te informacje, pamiętaj o ustawieniu statusu profilu publicznego. To ważne, ponieważ rekruterzy poszukujący pracowników powinni od razu widzieć Twoje osiągnięcia zawodowe. Jeśli zapomnisz o ustawieniu profilu publicznego, jedyne co zobaczą to Twoje imię i nazwisko. Możesz go ustawić, wchodząc w sekcję “Edit visibility”.

Oceń artykuł
4/5 (4)