Miniaturka
Marcin Gruszka
Rzecznik Prasowy P4 Sp. z o.o.
Rzecznik Prasowy sieci PLAY, który dzięki niekonwencjonalnym i innowacyjnym działaniom komunikacyjnym zasłużył na miano „enfant terrible” polskiego PR, a jednocześnie wariata i medialnej harpii, anty-specjalisty od PR oraz szatańskiego pomiotu. Tak opisują go użytkownicy forów dyskusyjnych i blogów. Marcin Gruszka, który sam jest popularnym blogerem, udowadnia, jak potężną bronią w walce o klientów jest Internet, media społecznościowe i blogi – dzięki nim wiadomo, co tak naprawdę myślą konsumenci i czego potrzebują - w ten sposób można również nawiązać szczery dialog z klientami. Po słynnej akcji na Faceboku w listopadzie 2012 roku Marcin Gruszka jest określany także kolejnym prestiżowym określeniem – „człowieka z tekturą”. Kiedy jeden z klientów miał problem z przeniesieniem numeru do sieci Play -  telefon milczał już kolejny dzień, a infolinia była bezradna - wyraził swą frustrację, robiąc zdjęcie przed salonem firmowym i umieszczając je na swoim profilu na portalu Facebook. Wypisał swą skargę markerem na kawałku tektury. Sytuację uratował Rzecznik Prasowy Play. Numer szybko włączono, a Marcin Gruszka przeprosił w analogiczny sposób – wrzucił na Facebook zdjęcie, na którym trzyma kawałek kartonu po pizzy z informacją, że numer już działa a za zaistniałą sytuację przeprasza. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie realizowania projektów PR w branży telekomunikacyjnej. Poprzednio pracował w biurze prasowym Grupy TP gdzie odpowiadał za komunikacje korporacyjną dotyczącą PTK Centertel. Wcześniej był rzecznikiem prasowym Niezależnego Operatora Międzystrefowego, Telenergo (obecnie Exatel) oraz portalu internetowego Ahoj.pl  

Jakie były początki firmy?

Play rozpoczął swoją komercyjną działalność 16 marca 2007 roku. Mieliśmy trudne zadanie, bo rynek był mocno spenetrowany, bliski nasycenia, a pozostali trzej rywale podzielili go niemalże równo. Stworzyli bardzo wygodny dla nich układ, gdzie nie było de facto konkurencji cenowej, a istniejący wówczas status quo był im bardzo na rękę.

Ilu klientów ma teraz Play?

Pod koniec lutego br ogłosiliśmy, że mamy już ponad 12 milionów klientów i  21% udziału w  rynku. Takie liczby w 8 lat, na mocno nasyconym i konkurencyjnym rynku jest naszym zdaniem osiągnięciem wyjątkowym i bezprecedensowym.

Jak przekonują i zdobywają Państwo klientów?

Play od samego początku wywołał wiele rewolucji na rynku - zarówno cenowych, jak i jakościowych. Klienci wiedzą, że w Play mogą jako pierwsi korzystać z pewnych standardów jak choćby nielimitowane połączenia i SMS-y wewnątrz sieci (Stan Darmowy) czy oferty jednego abonamentu łączącego kilka numerów idealnie dopasowanej dla rodzin (FORMUŁA Rodzina) czy małych firm (FORMUŁA Komfort dla Firm). Nic więc dziwnego, że tak wiele osób wybiera właśnie nasze usługi. Możemy pochwalić się danymi za 2014 rok, w trakcie którego ponad połowa przenoszonych numerów trafiła właśnie do Play.

Jakie są topowe produkty / usługi Państwa firmy?

Nasze oferty tworzymy według zasady value for money – czyli dajemy to, co najlepsze w korzystnej cenie w danej kategorii. Chcemy także zagwarantować bezpieczeństwo i swobodę opierając się na opcjach bez limitu minut czy danych. Takimi ofertami dysponujemy zarówno w segmencie usług głosowych i dostępu do Internetu w usługach abonamentowych i przedpłaconych, dla klientów indywidualnych jak i biznesowych.

Co uważacie za największe osiągnięcie Play?

Play od początku swego istnienia wprowadzał rozwiązania, które były rewolucyjne i zmieniały rynek, wyznaczając tym samym nowe trendy w branży. Jednak najważniejszym naszym osiągnięciem jest to, że dzięki obecności PLAY zyskali przede wszystkim polscy klienci.

A co Waszym zdaniem miało istotny wpływ na taki stan rzeczy, co spowodowało, że Play odniósł sukces?

Z pewnością wiele czynników i okoliczności wpłynęło na to, że jesteśmy tutaj, gdzie jesteśmy, ale oceniając to z perspektywy najważniejszym „składnikiem” naszego sukcesu są ludzie. Od początku naszą firmę tworzyli ludzie odważni, zdeterminowani, dla których nie istniało słowo „niemożliwe”. Jedna z naszych wartości to CAN DO – czyli „damy radę!” bez względu na okoliczności.

Gdyby jednym zdaniem podsumować, jakich ludzi szukał i szuka Play?

Play poszukuje ludzi z pasją. Takich, którym pasja towarzyszy i w pracy i w życiu codziennym i to jest ten czynnik, który motywuje do działania i powoduje, że do swoich zadań, obowiązków i wyzwań podchodzisz niestandardowo i z ogromnym zaangażowaniem. Ważne jest też, aby osobom, które do nas trafiają bliskie były nasze wartości.

A jakie to wartości?

Kierujemy się 3 wartościami, które pomagają nam osiągnąć sukces – są to CLEAR, CLOSE oraz wspomniane wcześniej CAN DO. CLEAR rozumiane, jako „wszystko jasne”, czyli w każdej sytuacji komunikujemy się ze światem w sposób jasny, dbając żeby inni nas zrozumieli. Naszym zdaniem świat jest dostatecznie skomplikowany, my nie dokładamy się do tego, z nami jest łatwo. CLOSE, czyli „jesteśmy blisko” – blisko potrzeb klientów, pracowników i partnerów w biznesie. Wsłuchujemy się uważnie w ich potrzeby, aby jak najlepiej je zrozumieć. Stawiamy na dobre relacje. I wreszcie CAN DO, czyli damy radę. Jesteśmy zespołem, dla którego nie ma rzeczy niemożliwych. Działamy szybciej i dajemy z siebie więcej, koncentrując się na kliencie. Chcieć to móc. No i oczywiście naszym wartościom towarzyszy wspomniana wyżej pasja, z angielska PASSION.

Jak zatem poszukujecie właściwych ludzi - jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?

Wszystkie aktualne oferty pracy można znaleźć na stronie Play.pl oraz na najpopularniejszych portalach z ogłoszeniami rekrutacyjnymi. Warto wspomnieć, że działa u nas program poleceń wewnętrznych, gdzie pracownicy Play mogą polecić swoich znajomych w rekrutacji.

Jak najlepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Bardzo cenimy sobie kulturę jaka panuje w Play. Wszystkich zachęcamy aby najpierw zapoznali się z naszą stroną internetową i sprawdzili jacy jesteśmy. Rozmowa z naszymi pracownikami na pewno pomoże podjąć decyzję o aplikacji. Podczas spotkania rekrutacyjnego koncentrujemy się na kompetencjach i dotychczasowych doświadczeniach, jednak równie ważne jest dla nas czy kandydat posiada wspomnianą wyżej pasję, która jest kluczem do sukcesu w Play. Szukamy ludzi, którzy lubią to, co robią zawodowo. Jeżeli dostrzegamy również gotowość do przyjęcia odpowiedzialności za efekty działań, staje się jasne, że rozmawiamy z potencjalnym Play’ersem.

Czy firma zatrudnia studentów umożliwiając im start w karierze?

Studenci są zawsze mile widziani! Jesteśmy otwarci na młode i ambitne osoby. Wiemy z czym wiążą się studia, więc jeżeli tylko Ty wykażesz się gotowością do poszukiwania rozwiązań, na pewno znajdziemy takie, które zadowoli wszystkich. Dla studentów zainteresowanych praktykami mamy natomiast przygotowany program praktyk letnich – Play Way, który jest świetną okazją do uczenia się od najlepszych i zapoznania się z codziennymi wyzwaniami związanymi z pracą w Play.

Jak często są przeprowadzane szkolenia w firmie i jakich obszarów dotyczą?

Organizujemy szkolenia cykliczne w ramach ścieżek rozwoju, a także zapewniamy szkolenia specjalistyczne dla pracowników z tematów związanych z obszarem zawodowym. Szkolenia przygotowujemy bazując na aktualnych potrzebach pracowników, aby dać im wsparcie w rozwoju wybranych kompetencji niezbędnych do wykonywania codziennych zadań.

Jakim pracodawcą jest Play?

Staramy się być blisko naszych pracowników i odpowiadać na ich potrzeby. Czynnie wspieramy ich pasje sekcjami zainteresowań oraz szeroką gamą warsztatów w ramach programu Work Family Balance. Sama praca w Play wiąże się również z uczestnictwem w różnych eventach i imprezach,  które pokazują co w Play znaczy CAN DO i PASSION. Wspierając dobrą atmosferę i skracając dystanse – wszyscy mówimy sobie po imieniu, a brak dress code’u bez wątpienia zwiększa komfort i pozwala być sobą również w pracy. Te i inne działania przekładają się na nagrody dla najlepszych pracodawców, jakie Play dostaje każdego roku.

Dziękuję za rozmowę.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298