PKP Intercity S.A.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Pytania do firmy PKP Intercity S.A.

Kandydatka
Kandydat
 Pytanie

Cześć Wam, A jak wygląda rekrutacja na stanowiska w HR do Centrali? Ja mam doświadczenie w HR w branży kolejowej i technicznej. Aplikowałam na ofertę, ale nigdy nikt się do mnie nie odezwał. Rozumiem, może inny kandydat był lepszy - tzn jego CV. Nie dostałam jednak nigdy z erecruitera informacji, że moje CV ktoś otworzył. Z innych firm zwykle przychodzi takie info. Nie dostałam też informacji o zakończeniu rekrutacji. Czy ktoś był na rozmowie do centrali?

Tutti
Kandydat
@Kandydatka

No tak to wyglada. Wszystko ok, tylko nie sa zainteresowani. Trzebe probowac w kolenych rekrutacjach.

Kandydatka
Kandydat
@Tutti

Czyli nie ma po co aplikować. Brak zainteresowania i co gorsza żadnej informacji zwrotnej. Jak za (usunięte przez administratora)

anonim
Inne

Powrót do przeszłości? :D ale czekaj, czy ja dobrze rozumiem, że Twojego cv nikt nigdy nie otworzył? Bo jeśli tak to na jakiej podstawie mogliby nie być zainteresowani zatrudnieniem? ktoś taki argument podał i teraz nie wiem co myśleć. Tam można się w ogóle skontaktować bezpośrednio?

Kandydatka
Kandydat
@anonim

Trudno powiedzieć jakie są tam kryteria oceny i czy można się z firmą skontaktować. Mail potwierdzający złożenie CV nie zawiera numeru telefonu. Ale tak jest w przypadku większości tego typu maili. Ogłoszenie rekrutacyjne też nie zawiera kontaktu dla kandydatów, którzy mają pytania. Dzisiaj już firmy różnie to organizują. Wielu rekruterów podaje numer dla zainteresowanych. Po przesłaniu zgłoszenia dostaje się informację z pracuj.pl, kiedy CV zostaje przeczytane. Że ktoś "otworzył list". Taka informacja nie przychodzi jeśli firma korzysta z wewnętrznego formularza zgłoszeniowego, innego niż ten, który udostępnił pracuj.pl. PKP Intercity nie ma innego formularza. Stąd wniosek że nikt nie otworzył CV.

Kasia
Kandydat
@Kandydatka

Ja też wysyłałam swoje CV kilka razy. Na oferty w hr. Już nie wysyłam. Nikt do mnie nigdy nie zadzwonił ani nie napisał. Nic poza zwrotką z E- recrutera że CV złożone.

1
S.A.
Były pracownik
@anonim

To spółka akcyjna. Kryteria wyboru są wewnątrz stabilne. Dział rekrutacji też stabilny od lat

kustonaj
Pracownik
@Kandydatka

Nie do końca - ja aplikowałem 4 razy kiedy był nabór na stanowisko które mnie interesowało. 3 razy bez odzewu - jak u Ciebie, za 4 się odezwali, przeszedłem rekrutację i pracuję :)

Kandydatka
Kandydat
@kustonaj

Czyli na odzew trzeba czekać 2 lata lub więcej. Tak liczę biorąc pod uwagę średnią częstotliwość ofert. Kiepsko.

kustonaj
Pracownik
@Kandydatka

Ja dostałem pracę 6 lat po pierwszym podejściu z aplikacją...

Mery
Inne
@kustonaj

Jak to możliwe? i powiedz jeszcze ze przyjąłeś te posadę… generalnie jeśli to faktycznie prawda to w jaki sposób warunki zatrudnienia mogły się zmienić na tym stanowisku tak w ogóle po takim odstępie czasu?

anonim
Inne

A co się dzieje wtedy z innymi, którzy aplikowali? jeśli nawet ktoś został wybrany a znowu będą prowadzone nabory to jest szansa, że się odezwa to wcześniejszych kandydatów? Czy jednak trzeba ponownie aplikować? trzymają zgłoszenia do jakiegoś określonego czasu?

Koko
Kandydat
 Pytanie

Witam, Dyspozytor Drużyn Konduktorskich - jak wygląda praca na tym stanowisku? Jakie godziny? Jak zarobkowo mniej/więcej? Z góry dzięki.

anonim
Kandydat
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Mmm
Kandydat

Tak, zadzwonili na drugi dzień po rozmowie kwalifikacyjnej.

Ciekawy
Kandydat
 Pytanie

Witam czy ktoś może opisać jak wygląda dalsze szkolenie po odbytym 3 miesięcznym kursie? Niestety ciężko się czegokolwiek dowiedzieć... W jakim mieście się odbywa? Jak wyglądają zajęcia praktyczne?

Ktosiek
Inne
 Pytanie
@Ciekawy

o jakim 3 miesięcznym kursie mówisz ? Doprecyzuj o jakie stanowisko ci chodzi

Ciekawy
Kandydat
 Pytanie
@Ktosiek

3 miesięczny kurs na maszynistę, jak to wygląda dalej?

fruktus na oporach
Pracownik
@Ciekawy

licencja trwa - 2msc około nie 3 a później robisz szkolenie na świadectwo, warsztat, rewident, wagonówka, obserwator, teoria, jazdy pod nadzorem

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Rekrutacja odbywała się etapowo. Do rozmowy zostałem zaproszony stosunkowo szybko, bo już zaledwie kilka dni po złożenie aplikacji przez portal internetowy. Pierwsza część (etap I) to coś w rodzaju pogadanki przeprowadzonej grupowo. Oprócz mnie było tam może jeszcze z 10 osób. Następnie po tym jak Pani prowadząca złotymi słowami opisała nam cudowność spółki, przygotowała argumenty, że jest to nasz najlepszy wybór oraz upewniła się, że wyraz twarzy żadnego z kandydatów na tym etapie nie przejawia zniesmaczenia tym propagandowym porzygiem udzieliła informacji, że następna część będzie prowadzona w formie rozmowy 1 na 1 w kolejności alfabetycznej po nazwiskach uczestników. Rozmowa (II etap) prowadzona była przez Panią rekruterkę, i przyglądał się jej przyszły przełożony (w zależności od sektora był to kierownik drużyn lub naczelnik sekcji, choć niektórzy podobno mieli okazję ujrzeć tam nawet i dyrektora). Myślę, że pytania zadawane przez prowadzącą były dość standardowe, nie wybiegały ponad to co spotykamy przy naborze na stanowiska w innych branżach. Pojawiła się również inscenizacja scenki, gdzie to mieliśmy wcielić się w rolę obsługi pociągu w niejednoznacznej lub trudnej sytuacji. Ja wylosowałam scenę, w której to musiałam poprosić podróżnych z biletem na klasę 2 o opuszczenie przedziału w klasie 1. Z tego co wiem, kolega miał coś podobnego, jednak w jego przypadku scenka dotyczyła sytuacji, w której należy poinformować podróżnych o awarii klimatyzacji w upalny dzień. Cały proces oceniam mocno średnio. Po tym jacy ludzie dotarli na kurs widać było, że firma zaczyna chwytać się brzytwy by ktokolwiek chciał u nich pracować. Przede wszystkim bardzo odepchnęła mnie część pytań, które były zadawane publicznie. Tak, to co działo się na I etapie również było wiążące, każdy z uczestników musiał powiedzieć o sobie parę słów oraz udzielać odpowiedzi pod pytania pisane zdaje się przez jakiegoś ministra ds propagandy, gdyż związane były one z tym jakie są największe zalety pracy w tej spółce (to była rozmowa o pracę i nikt nie miał nawet pewności czy przejdzie badania, a przyszły pracodawca już zadawał takie pytania), czy naszym zdaniem nie lepiej było by nam u konkurencji i chyba wisienka na torcie bo coś w stylu czy ktoś z naszej rodziny jest kolejarzem. Całość tak jak pisałam wcześniej wypadło średnio i moim zdaniem cringe'owo. Jeśli chodzi o informacje dotyczące proponowanych zarobków, totalne zero odpowiedzi. Żadnych konkretów. Pani po usłyszeniu tego pytania poczuła się wyraźnie zmieszana, zaczęła wymieniać dziesiątki składowych na pensję kolejarza by na samym końcu podać nam medianę zarobków drużyn konduktorskich z jakiegoś (innego niż nasze) województwa. Niezbyt polecam, chyba że lubicie mało konkretne wywody, oraz rozmowy kwalifikacyjne w stylu szkoleń dla wielu osób w auli.

Pytania

Dlaczego wybrała Pani PKP Intercity? Jak Pani zdaniem pracuje się w PKP Intercity? Na jakie wyzwania jest Pani gotowa w pracy? Co sądzi Pani o pracy w systemie 3 zmianowym i w święta? Czy miała Pani kiedykolwiek styczność z pracą na kolei? Co skłoniło Panią do aplikacji? Czy jest Pani gotowa do odbycia kilkutygodniowego szkolenia, z czego 1 miesiąc przebywać będzie Pani w innym mieście?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
Ona
Kandydat
 Pytanie

Dzień dobry. Czy może mi ktoś powiedzieć jak wygląda praca na stanowisku kasjera biletowego ? Czy ciężko się dostać, jak długo trwa kurs i jakie są godziny pracy, czy jest szansa pracy np tylko na jedną zmianę itd. Chodzi mi konkretnie o Śląsk Gliwice.

Kasjereczka
Pracownik
@Ona

Praca kasjera biletowego polega na sprzedaży biletów krajowych oraz międzynarodowych podróżnym. Przyjmowanie reklamacji, udzielanie informacji. Kurs trwa trzy miesiące. Jest dużo nauki, egzamin dość stresujący. Praca w godzinach kas na dworcach np.5:15-17:15. Raz idziesz na 8h a raz na 12. Nie ma możliwości pracowania tylko na jedną zmianę.

Świadectwo
Kandydat
 Pytanie

Cześć czy dzwonili już do was w sprawie rozmów o pracę? Chodzi o świadectwo.

Kuba
Kandydat
 Pytanie

Witam będę aplikował na świadectwo do Intercity. Moglibyscie mi podpowiedziec jakie oczekiwane wynagrodzenie brutto wpisac? Myślalem o średniej krajowej 7500 zł. I wtedy nasunelo mi sie na mysl czy to przypadkiem nie chodzi o wynagrodzenie podczas szkolenia jednak chyba dziwne by to bylo bo przeciez wiemy ze na szkoleniu jestesmy kosztem dla spolki i przewaznie jest to najnizsza krajowa. Pozdrawiam i licze na pomoc

2
jazda z oporami
Były pracownik
@Kuba

odradzam - mamy XXI, sztuczna inteligencje, automatyzajce, komputeryzacje - pojawia się coraz nowocześniejszy modułowy tabor gdzie maszynista tylko skupia się na prowadzeniu pojazdu a Ci(usunięte przez administratora) wymagają nauki kabelków, śrubek, schematów i robią z tego wew. egzamin za nim dopuszczą Cię do Państwowego... jednym słowem mentalne średniowiecze i zacofanie, a dla Ciebie niepotrzebny problem. Bo jak nie zdasz to lojalka, sądy... W innych spółkach tego nie ma - przechodzisz szkolenie, zdajesz w utk i jezdzisz...

1
Jarpen 31
Pracownik
@jazda z oporami

Też radził bym Ci zastanowić się nad tym kursem w tej firmie bo obiecanki cacanki przed podpisaniem umowy, zapewnienia o profesjonalnym szkoleniu a po podpisaniu umowy sam sobie radzić musisz ,materiały do nauki jak ci nie dadzą maszyniści to tylko Internet ci pozostaje i tak naprawdę to tylko maszyniści są w stanie pomóc ci w nauce (i to też zależy na jakich trafisz, bo połowa to buce którzy widzą w tobie konkurencję)bo na intercity nie ma co liczyć. Zarobisz jak zechcesz może trafisz na normalnych ludzi którzy ci pomogą powodzenia

Icc
Kandydat
 Pytanie

Dlaczego tak ciężko dostać się na konduktora któryś raz z kolei wysyłam Cv zero odzewu, nawet zaproszenia na rekrutacje. Dodam iż jestem obecnie pracownikiem Intercity. Wymagania na stanowisko spełniam . Ktos coś doradzi ?

Lllll
Pracownik
@Icc

Jesli jesteś pracownikiem idz do dyspozytora drużyn i złóż Cv odrazu cię wezmą na kurs

anonim
Inne
@Icc

Może pracownika nie chcą tracić z aktualnego stanowiska, na którym jesteś. :D można byłoby to uznać za formę awansu tak w sumie? ciekawi mnie też czy poszedłeś za radą? Odezwali już się?

Kandydat
Kandydat
 Pytanie

Witam Ma ktoś wiedzę na temat pracy jako elektryk,na hali? Zarobki,system pracy. Zamierzam aplikować. Z góry dzięki.

Elektromonter
Pracownik
@Kandydat

Daj sobie spokój umowa o prace jako elektryk moja stawka 3570 brutto pracuję 4 miesiące i na szczęście już jestem na wypowiedzeniu.W państwowej firmie się nie dorobisz a strajkować nikt nie chce

Elektryk
Pracownik
 Pytanie
@Elektromonter

Można wiedzieć gdzie taka stawka ? Ja jestem z Wrocławia i u mnie to samo.Ciekawi mnie czy wszyscy mamy tak przerąbane z tą głodową stawka bo mamy 2024 rok a robimy poniżej minimalne a o podwyżkach ani widu ani słychu.

Marta
Kandydat
 Pytanie

Jak długo czeka się na odpowiedź po rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko konduktora?

??
Kandydat
@Marta

podpisuję się pod pytaniem. Widzę, że ogłoszenia zniknęły na OLX... Może jeszcze zadzwonią

Ktoś kto tam pracuje
Inne
@Marta

Do mnie odezwali się po 3 dniach, jednak na waszym miejscu poważnie zastanowił bym się nad tym czy warto ... To co opowiadają na kursach, oraz w materiałach promocyjnych pokrywa się z rzeczywistością może jedynie w 10% ...

Ringke
Inne
@Ktoś kto tam pracuje

Praca na kolei czy to konduktora czy jeszcze bardziej maszynisty - wiąże się z ogromna ilością nauki. Niestety duzo jest osob ktore napatrzyly sie na pociagi z kladek i peronow, fajnie sie jezdzilo w przedziale i fotografowalo, ale praca tak kolorowa juz nie jest. Bo niestety w tym zawodzie trzeba bardzo duzo dac z siebie, tony materiałow do przyswojenia i to trzeba umiec a nie tylko przeczytac bo egazminy sa trudne i wymagajace a poziom wysoki. Wiec przychodzi wiele osob w rozowych okularach i stykajac sie z brutalna rzeczywistoscia wylewaja pozniej zale ze mialo byc tak pieknie a jest dono i kiepska firma bo cos wymaga. Od kwietnia Tusk zapowiada zniesienie zadan domowych w szkolach - bo to lamanie praw dziecka, wiec tylko czekac jak kolejne pokolenie przyjdzie do pracy i sie zacznie placz ze cos sie wymaga od nich - bo jak w szkole sie nie chce uczyc to w pracy tym bardziej instruktor go nie zmusi... bedzie ciekawie...

Konduktor
Pracownik
@Marta

Do mnie zadzwonili praktycznie po 1 dniu

Pacman
Pracownik
@Ringke

Instruktor ma przyłożony przysłowiowy nóż do gardła....ma przymykać oko i upłynnić proces produkcji maszynistów a nie wydziwiać i wprowadzać jakieś swoje fanaberie i wymysły. Ci co to potrafili to zrobić i wymagali wiedzy i kompetencji dziś są na emeryturze .... Ci nowi traktują to jako rodzaj awansu i kolejny krok w karierze ... krok w ciemnym tunelu, gdzie idzie się już tylko w stronę światła.... Uważa się, że merytoryczny instruktor w tej firmie nie jest potrzebny. Stare pojazdy, gdzie rzeczywiście coś trzeba było umieć wkrótce będziemy oglądać w skansenach, składy zespolone jadą same, nowe loki również, tu żadnej filozofii nie ma, jeśli reset nie pomoże stoi się na szlaku i czeka na pomoc.... Dziś tak naprawdę aby zostać maszynistą IC i sobie pojeździć trzeba mieć dobre zdrowie, to jest tak naprawdę główny problem bo wielu młodych ludzi, wielu mikoli po prostu go nie ma. Tak więc pisanie, że tony wiedzy do przyswojenia, trudne egzaminy etc.... to utopia. Maszynista ma znać co najwyżej sygnalizację, umieć obsługę pojazdu. Z tym ostatnim jest problem bo do dziś wielu nie potrafi łączyć pojazdów ze sobą czy prowadzić w doprzęgu.., Dalej sprawa nie jest taka prosta dla decydentów w centrali bo rośnie oferta firmy, rośnie zapotrzebowanie na pracowników potrzebnych do obsługi tego z drużyn konduktorskich i trakcyjnych i zaczyna brakować kompetentnego personelu. Jeśli pojawiają się w miarę rozgarnięci ludzie to się ich łapie....lepsi na pewno do tej roboty za te pieniądze nie przyjdą. Są też mikole kolejowi. Jest to bardzo wdzięczny materiał na elastycznego pracownika ponieważ wielu z nich jest gotowych pracować nawet za darmo..... więc dlaczego z nich nie skorzystać. Im wystarczy zdjęcie na lokomotywie i świadomość pracy u prestiżowego narodowego przewoźnika. Pasjonaci mają wiedzę często nawet większą niż instruktorzy, trzeba ją tylko jakoś ułożyć, ale też mają kolejowy obłęd w oczach, który juz niekoniecznie jest czymś pozytywnym. Ci ludzie popełniaja dużo błędów zawodowych. Odpowiadają za bardzo niebezpieczne sytuacje, które są wynikiem niedostatecznego wyszkolenia i przymykania oka na egzaminie praktycznym. Takiemu pracownikowi zawiesza się uprawnienia, przenosi na warsztat..... i wszyscy patrzą jak rozwinie się cała sytuacja....a może sam zachce odejść. Ktoś musi dostać po głowie, najważniejsze kto jeszcze może dostać poza samym winowajcą.....to jest tak naprawdę istotne, wszyscy się bronią. Cała reszta nie jest już problem bo zaraz z taśmy szkoleniowej schodzi kolejna grupa świeżaków co uzupełni braki...... i tak to trwa aż do kolejnego razu. Osoby odpowiadające za to (za system szkolenia i decyzje merytoryczne) mają swoje rodziny, czy z innych powodów chcą tu pracować więc podpisują co im centrala podsunie. Ci co na to się nie godzą rezygnują z posady instruktora lub otwierają zupełnie nowy rozdział kariery u przewoźnika prywatnego w ruchu towarowym raczej nie migrują do innych państwowych organizacji kolejowych.

Ktoś kto tam pracuje
Pracownik
@Ringke

Doskonale wiem o tym, że egzamin to coś innego niż praktyka, pracuję przecież w zawodzie o którym rozmawiamy. Chodziło mi o to, że kursy przygotowują do konkretnych scenariuszy i wyuczają postępowania w zgodzie w 100% z regulaminem. Sytuacja jest natomiast taka (o dziwo), że pracodawca bardzo niechętnie podchodzi do tematu przestrzegania regulaminu, wystawiania dodatkowych opłat do biletów itp., więc wszystko czego uczymy się podczas kursu w mgnieniu oka zderza się z postawą pracodawcy. W momencie złożenia skargi na konduktora (a dzieje się to non stop, często z prozaicznych powodów) nikt nie wstawi się za pracownikiem, nikt nie ochroni jego dobrego imienia. To właśnie pracownik musi tłumaczyć się na piśmie dlaczego przeprowadzał kontrolę w rozpiętej marynarce (xd), dlaczego zdecydowanym ruchem otworzył drzwi do przedziału (Xd) lub dlaczego wystawił gapowiczowi kwit za brak biletu (XDDDDD). Tutaj pracownik nie ma wiele do powiedzenia, a najstraszniejsze jest to, że przy stażu pracy wynoszącym raptem kilkadzieścia (mniej niż 3 miesiące pracy) służb współpracownicy mają do ciebie jako nowego pracownika pretensje, że chcesz trzymać się reguł, których cię nauczono. Nadmienię tylko przykładem, że podczas egzaminu nie uwzględnienie dodatkowej opłaty przy bilecie jest związane z częściowym jedynie zaliczeniem zadania (na czego skutek często egzamin jest oblany) a w praktyce za tego typu działania musisz tłumaczyć się gęsto, znosić zdenerwowanie lub nawet oskarżenia wobec ciebie nie tylko podróżnych ale i swoich zwierzchników (chociażby kierowników pociągu, czyli tych którzy w razie nagannej postawy podróżnego powinni służyć wsparciem, jesteście przecież "drużyną konduktorską"), którzy w tej sytuacji powinni cię wesprzeć i chronić ...

Acatus
Pracownik
@Pacman

Kolego zgodzę się ze wszystkim co napisałeś, bo faktycznie ogólna tendencja idzie w tym kierunku, głównie w innych spółkach kolejowych, aczkolwiek w IC też, jednak tutaj dopisałbym gwiazdkę z objaśnieniem - nie dotyczy Zakładu Południowego... tutaj egzamin nadal zdaje się niestety na Mechanika i wymagania z tego zakresu są ogromne, wręcz nieproporcjonalne do tego co dzieje się na rynku kolejowym, bo za chwilę zostaniemy z nowym modułowym taborem gdzie maszynista faktycznie tylko prowadzi pociąg. Ale póki co tutaj czas zatrzymał się w miejscu i aby Świadectwo zdać to trzeba doktoryzować się ze "śrubek i kabelków" ;)

anonim
Pracownik
 Pytanie

(usunięte przez administratora)

Depilator
Pracownik

Ty i dziennikarze nauczcie się hamować w Słupcy. W lutym wyślę towarzystwo z Siedlec i Łukowa na zapoznanie peronu.

Marta
Kandydat
 Pytanie

Jak długo czeka się na odpowiedź po rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko konduktora?

Klient
Inne
 Pytanie

Nie decyduję się na jazdę pociągiem często i nawet jak raz na jakiś czas pojadę to zawsze się mogę spotkać z rozczarowaniem. Jak to jest możliwe, że pociąg jest sprawdzany technicznie w godzinie, kiedy powinien dawno temu odjechać? Żarty po prostu. Pociąg powinien byc w 100% sprawny przed godziną odjazdu. Stoję już godzinę i pociąg nadal nie ruszył. Jesteście państwo chaotyczni, niezorganizowani i niestety logistyka jest na poziomie przedszkola. Strasznie jest to przykre i jako państwowy reprezentant kolei jest to po prostu wstyd. Proszę zatrudnić ludzi, którzy są w stanie logistycznie zarządzić wszystkim i nie tworzyć takich sytuacji. Szok że nic się w tej kwestii nie poprawiło jeszcze. Opinii się oczywiście nie da wystawić przez stronę pkp (bład na stronie z kodem captcha), więc może tutaj do kogoś to trafi. Nie polecam nikomu, lepiej jakimkolwiek innym środkiem transportu się poruszać.

4
cHaT BooT
Inne
 Pytanie
@Klient

Jak oceniasz Firmę jako swojego pracodawcę? Czy jesteś zadowolony z pracy w PKP Intercity?

Elektromonter
Pracownik
@Klient

Bardzo słabo nam płacą ludzi biorą z ulicy albo takich co potrzebują doświadczenia mam nadzieje że to padnie i powstanie coś prywatnego bo większość ludzi na kolei nie nadaję się do niczego. Nie mówiąc już o zarządzie i korupcji jaka tam panuje.

1
SzukamPracy
Kandydat
 Pytanie

Widzę, że trwa nabór na konduktora, kurs, jak opisane w ogłoszeniu jest całkowicie finansowany przez PKP a rozpoczęcie kursy pod koniec lutego. Powiedzcie mi proszę, jak to dokładnie wygląda? Czy od razu mnie pod koniec tego lutego zatrudniają i wtedy przeprowadzają kurs? Czy najpiew muszę odbyć kurs i dopiero po pozytywnym zdaniu zostanę zatrudniony? Mam też swoje zobowiązania, chciałbym zmienić pracę ale nie mogę sobie teraz pozwolić na okres w którym nie będę zarabiał, chciałbym dokładniej wiedzieć jak to wygląda, może ktos ma już to za soba i chciałby się podzielić doswiadczeniem?

Pracownik
Pracownik
@SzukamPracy

W pierwszej kolejności musisz odbyć kurs ( 7 tydzien w macierzystym zakładzie + miesiąc w innym mieście) a po nim przystępujesz do egzaminu. Jeśli zdasz egzamin zostajesz zatrudniony na umowie o pracę, wcześniej jest to umowa o zlecenie.

zainteresowany
Kandydat
 Pytanie

Witam. Ukazało się ogłoszenie na magazyniera w warszawie. Ktoś podpowie jakie są godziny pracy oraz mniej więcej wynagrodzenie >?

Tsa
Kandydat
 Pytanie

Czy ktoś zgromadzonych tu osób składał CV na maszynistę (CV trzeba było wysłać do 15.12.2023) i orientuje się czy są już prowadzone rozmowy? Czy dalej cisza w eterze.

3
xyz
Kandydat
@Tsa

Też wysłałem CV i jak na razie cisza

ChceĘ
Kandydat
 Pytanie

Witam, na stanowisko konduktora zakończyła się rekrutacja 15.12. Moje pytanie, czy do kogoś już dzwonili ??

Paweł
Inne
 Pytanie

Jestem zainteresowany pracą maszynisty w IC Poznań. Czy ktoś mógłby podzielić się opinią o tej sekcji?

Paweł
Inne

Atmosfera, traktowanie młodych maszynistów, podział na plany/lepsze gorsze służby itd.

Hejka
Inne
 Pytanie

Hej czy wiecie kiedy zaczyna się szkolenie na stanowisko kondundoktra? CV można składać do 15.12 ale ciekawe od kiedy wszystko rusza

nina
Kandydat
 Pytanie

Hej wyszło ogłoszenie do 15/12 na konduktora. Czy ktoś może powiedzieć jak wyglądają finanse i czy w ogóle opłaca się tam składać cv? coś więcej o tej pracy? mam chęć spróbować, ale nie wiem czy warto i czy trudno się dostać czy tylko po znajomości? dzięki za odpowiedź.

Konduktor
Pracownik
@nina

A więc stanowisko konduktora ... Nie wiem za bardzo od czego zacząć, więc postaram się od początku. Wszystko zależy do jakiego zakładu chcesz przynależeć (zależy od miejsca zamieszkania). Są cztery : Północny, zachodni, południowy i centralny. Jeśli chodzi o pieniądze ... Chyba nikt z kolejarzy nie jest w stanie Ci odpowiedzieć. Pensje to jedna wielką niewiadomą. Wszystko zależy od tego ile godzin jeździsz, ile z tego w nocy, ile z tego w święta, ile masz nadgodzin plus ewentualną premia (zasady jej przyznawania to tym większa tajemnica), więc zdarzyć się może że pensja przy porównaniu dwóch miesięcy 1 do 1 różnic się może nawet o 800 złotych. Kurs w założeniu trwać miał 3 miesiące, trwał 6 tygodni. Jego organizacja w najlepszym wypadku średnia. Weź pod uwagę, że przez miesiąc mieszkać będziesz w innym mieście, bo kursy organizowane są w zakładach naprzemiennie, oprócz tego zajęcia online. Zakres wiedzy na stanowisko konduktora jest ogromny i nie dotyczy samych biletów. Nauczyć się musisz sygnalizacji kolejowej, rodzajów przekładni, budowy rozjazdu, o sygnałach manewrowych i ruchowych nie wspominając. Jednym słowem - zakres wiedzy na stanowisko konduktora obejmuje zagadnienia z zakresów 5 innych członków korpusu. Co do samej pracy ... Różnie. Zależy na jakiego kierownika pociągu trafisz, jakim jedziesz składem i jaki humor mają podróżni. Czasem jest tak, że ktoś podziękuję Ci za miłą obsługę, a czasem dostaniesz skargę i przymus wyjaśnienia na piśmie ponieważ podróżnemu nie spodobał się Twoje ułożenie włosów czy sposób w jaki otwierasz drzwi do przedziału (dosłownie). Praca w systemie 3 zmianowym 7 dni w tygodniu, co kto lubi. Zaletą jest to, że nikt nie stoi Ci nad głową a będąc w pociągu masz bardzo wysoki poziom decyzyjności, w zasadzie sama tworzysz sobie atmosferę pracy (dosłownie). Jednak w obliczu ciągłych kontroli przez tajemniczego klienta, wielu współpracowników, którzy są już zawodowo wypaleni i czekają na emeryturę oraz tego, że nauka na kursie znacząco odbiega od realiów pracy zastanowił bym się i znalazł osobę z branży, z którą możesz szczerze porozmawiać. Skonfrontujesz swoje oczekiwania z tym co firma oferuje. Na pewno nie jest to praca dla ludzi o słabych nerwach. Potrafi być na pewno mega satysfakcjonująca, a przez 12 godzinne służby otrzymujesz o wiele więcej dni wolnych niż jakbyś pracowała 40 godzin tygodniowo.Tyle ode mnie :)

Niks
Kandydat
 Pytanie
@Konduktor

Hej, a pamiętasz może po jakim czasie od złożenia cv odezwali się do ciebie ??

nina
Kandydat
 Pytanie
@Konduktor

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź, natomiast dalej nie wiem jak finanse jakie są widełki? czy żeby dostać się na konduktora to trzeba mieć plecy? czy wystarczy dobrze wypaść? jak duże jest zapotrzebowanie? aktualnie u siebie mam blisko ponad 5000 na rękę. i chciałabym się dowiedzieć czy sobie polepszę czy pogorszę. ja chciałabym wystartować w rekrutacji w mazowieckim.

Konduktor
Inne
@Niks

3 dni po rozmowie dostałem propozycję współpracy

Konduktor
Inne
@nina

Tak jak pisałem, nie ma czegoś takiego jak widełki wynagrodzenia. Masz umowę o pracę, więc gwarancja jakiejś tam podstawy jest, jednak dostajesz tyle ile wyjeździsz

Zostaw merytoryczną opinię o PKP Intercity S.A. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie
PKP Intercity S.A.
Przejdź do nowych opinii