Wywiad z Katarzyna Munnich z Pekao FAKTORING Sp. z o.o.


Miniaturka
Katarzyna Munnich
Bank Pekao S.A.
Absolwentka filologii włoskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pod koniec 2007 r. dołączyła do załogi Banku Pekao SA. Początkowo pracowała jako asystentka Wiceprezesa Zarządu i tłumacz, a następnie przez prawie 5 lat zajmowała się controllingiem komercyjnym. Obecnie, od ponad 2lat w Biurze Komunikacji odpowiada za relacje z mediami w zakresie produktów i usług dla klientów detalicznych i sektora rolnego. Absolwentka międzynarodowego programu menedżerskiego Grupy UniCredit - UniQuest, a obecnie programu rozwojowego Talent Management Review. Mówi biegle w kilku językach obcych.

Pekao SA jest jednym z największych banków w Polsce. Proszę powiedzieć, jakiego rodzaju usługi świadczycie?

Jesteśmy bankiem uniwersalnym. Obsługujemy zarówno klientów detalicznych, jak i firmowych oraz korporacyjnych. Świadczymy wiele różnych usług. Najważniejsze z nich to oczywiście udzielanie kredytów i prowadzenie depozytów. Mamy w ofercie cały wachlarz produktów.

Z czego jako bank jesteście szczególnie dumni? Jakimi sukcesami możecie się pochwalić?

Pekao ma aspirację do bycia wzorem dla innych banków. Myślę, że jesteśmy już postrzegani w ten sposób. Jednym z naszych sukcesów jest to, że nie udzielaliśmy kredytów we frankach szwajcarskich. Innowacyjność jest naszą mocną stroną. W grudniu 2013 jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek zbliżeniowe płatności mobilne PeoPay. W tym roku natomiast wdrożyliśmy nowoczesną bankowość na tablety. Z takich ciekawostek dodam jeszcze, że nasz Bank jako pierwszy w Polsce uruchomił bankomat. Ponadto zostaliśmy docenieni za warunki pracy jakie tworzymy dla naszych pracowników otrzymując przez 6 edycji z rzędu certyfikat ”Top Employer”.

Do tego chętnie angażujecie się w działalność społeczną.

To prawda. Pekao jest instytucją, która uczestniczy w wydarzeniach charytatywnych. Jednym z nich jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W tym roku po raz osiemnasty byliśmy bankierem WOŚP. Pracownicy Pekao działali m.in. w sztabach WOŚP, czy pobiegli w biegu „Policz się z cukrzycą”. Poza tym objęliśmy swoim patronatem również Centrum Sztuki Współczesnej oraz prowadzimy działania sponsoringowe w teatrach. Angażujemy się również w program społeczny start-up.

Na czym polega ta inicjatywa?

Jest to pewnego rodzaju biznes społeczny. Wśród start-upów biorących udział we wspomnianym programie jest na przykład firma założona przez młodzież wywodzącą się z domów dziecka, która prowadzi cukiernie. Celem tej inicjatywy jest zatrudnianie ludzi, którzy normalnie nie znaleźliby zatrudnienia - pomaga im się założyć firmę, w której zarabiają.

Wśród naszych czytelników mogą być osoby, które z chęcią wstąpiłyby na pokład Pekao. Na jakie stanowiska najczęściej rekrutujecie?

Obecnie największy nacisk jest położony na pozyskiwanie pracowników do sieci sprzedaży zarówno detalicznej, jak i korporacyjnej na terenie całego kraju. W ramach rekrutacji do sieci sprzedaży zatrudniamy głównie: Doradców Klienta oraz Specjalistów ds. Sprzedaży. Aktualnie ważnym projektem jest rekrutacja do nowego programu strategicznego dotyczącego pozyskiwania klientów biznesowych z rynku. Natomiast do centrali Banku poszukujemy specjalistów o określonych kompetencjach zgodnie z potrzebami poszczególnych jednostek.

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Wszystkie aktualnie prowadzone rekrutacje przeznaczone dla osób z doświadczeniem zawodowym publikujemy przede wszystkim na stronie korporacyjnej Banku w zakładce „Kariera”. Dodatkowo posiadamy stronę dedykowaną studentom i absolwentom „Kariera pełna życia”, gdzie umieszczane są ogłoszenia dotyczące organizowanych przez Bank praktyk, a także informacje o rekrutacji do programu rozwojowego „UniChallenge”.Dzieli się on na: ,,UniChallenge Professionals” (zatrudnienie w centrali Banku) oraz ,,Unichallenge Market Leaders” (zatrudnienie w oddziałach Banku).

Wysłaliśmy CV i list motywacyjny. Co dalej dzieje się z tymi dokumentami? Proszę opowiedzieć, jak przebiega w państwa firmie proces rekrutacji.

Wysłane dokumenty aplikacyjne trafiają do Biura Pozyskiwania i Rozwoju Talentów, bezpośrednio do osoby odpowiedzialnej za konkretny proces rekrutacji. Kandydatury są weryfikowane pod kątem zgodności z wymaganiami stawianymi na danym stanowisku. Po krótkiej rozmowie telefonicznej, osoby spełniające określone kryteria zapraszane są na spotkania z przedstawicielami Biura Pozyskiwania i Rozwoju Talentów. Na kolejnym etapie procesu rekrutacyjnego spotkania odbywają się z udziałem Managerów z konkretnych jednostek biznesowych. Następnie podejmowana jest decyzja o zatrudnieniu danej osoby. W przypadku rekrutacji do programu „UniChallenge”, na stanowiska menedżerskie dodatkowym etapem jest sesja „Assesment Centre”. Dodatkowo osoby zainteresowane aplikowaniem do Banku, które nie znajdują oferty pracy w interesujących je obszarach, mogą przesłać CV z listem motywacyjnym na skrzynkę: rekrutacja@pekao.com.pl.

Jak wyglądają u państwa rozmowy kwalifikacyjne?

W przypadku sieci oddziałów najpierw odbywa się rozmowa z pracownikiem kadr, która jest weryfikacją naszych umiejętności miękkich. Kolejny krok to spotkanie z dyrektorem regionu, czyli szefem wszystkich oddziałów w danym regionie. Podczas tej rozmowy poruszane są tematy sprzedażowe, czy dotyczące rynku bankowego oraz ogólnych zainteresowań kandydata. Ostatni etap to rozmowa w oddziale do którego jako bank poszukujemy pracownika.

Czego oczekujecie od kandydatów do pracy w Pekao?

Zacznę od umiejętności. Od naszych przyszłych pracowników oczekujemy przede wszystkim znajomości języka angielskiego na poziomie swobodnej komunikacji. Mile widziane jest wykształcenie ekonomiczno-finansowo. Pragnę jednak zaznaczyć, że rekrutujemy na bardzo różne stanowiska. W związku z czym może się okazać, że w danym dziale ważniejsze od wykształcenia finansowego będą inne umiejętności. Na kandydatów patrzymy w perspektywie przyszłościowej, jako kogoś, kto naprawdę chce rozwijać się w naszym banku. W Pekao są możliwości pracy w wielu różnych działach dlatego poszukujemy osób elastycznych, które potrafią pracować pod presją czasu oraz posiadają cechy przywódcze.

Co oferujecie w zamian? Dlaczego warto wysłać CV akurat do Pekao?

Oferujemy pracę w jednym z największych banków w Polsce. Pekao daje możliwość awansów poziomych oraz dba o rozwój zatrudnionych osób. To bardzo ważne, zwłaszcza na początku zawodowej kariery. Nikt z nas nie wie, czy studia które wybrał są gwarancją tego, że będzie rozwijał się przez całe życie. Nasza firma pozwala dokonywać zmian. Na przykład można popracować trochę w logistyce, później trafić do sprzedaży, a za jakiś czas przejść do jeszcze innego działu.

Podkreślacie, że dbacie o rozwój swoich pracowników. W jaki sposób to się odbywa?

Dla młodych pracowników, którzy mają umiejętności przywódcze mamy program Uni Challange. Trwa on dwa lata i funkcjonuje na zasadzie rotacji. To znaczy, że jeśli zatrudniliśmy kogoś na dane stanowisko, to chcemy, żeby za jakiś czas był na kolejnym. Łącznie kandydat musi przejść trzy stanowiska. Dodatkowo oferujemy naszym pracownikom serię szkoleń z umiejętności miękkich. Najczęściej trwają one kilka dni i dotyczą różnych tematów, m.in. wystąpień publicznych, radzenia sobie ze stresem czy zarządzania czasem. Oczywiście oferujemy również szkolenia z zakresu umiejętności twardych, kredytowych.

Oprócz wysokiej pensji i możliwości rozwoju, pracowników coraz częściej interesuje to, jakie świadczenia socjalne oferuje pracodawca. Jak prezentujecie się na tym polu?

Pracownikom oferujemy karty Multisport oraz plejadę różnego rodzaju zniżek u naszych partnerów, np. w teatrach czy kinach. Kolejnym świadczeniem pozapłacowym są produkty bankowe na specjalnych warunkach. Pracownikom oferujemy również dopłaty do wakacji i urlopów.

A jak wygląda życie towarzyskie w Pekao, czy organizujecie jakieś wyjazdy integracyjne dla pracowników?

Oczywiście. Organizujemy olimpiadę sportową banku. Pracownicy wyjeżdżają do konkretnego miejsca, zazwyczaj tam, gdzie są duże ośrodki sportowe i biorą tam udział w różnych konkurencjach. Chodzi nie tylko o rywalizację, ale również o dobrą zabawę. Co roku dla pracowników organizujemy także spotkania świąteczne w różnych zakątkach Polski. Dzięki temu wszystkie zatrudnione przez nas osoby mają możliwość spotkać się z zarządem. Organizujemy również wyjazdy szkoleniowe.

Na koniec proszę powiedzieć, co trzeba w sobie mieć, aby odnieść sukces w bankowości?

Uważam, że należy być człowiekiem wszechstronnym i dużo czytać. Bankowość nieustannie ewoluuje i nie ogranicza się już jedynie do liczb. Składa się na nią wiele różnych produktów oraz bardzo wiąże się z postępem technologicznym. Czytać należy nie tylko o bankowości, ale również o innych sektorach. Do tego trzeba być osobą otwartą na ludzi i lubić pracę w finansach.

Dziękuję za rozmowę.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Pekao FAKTORING Sp. z o.o.