Partners Financial Services S.A.

Katowice

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 110 ocen.

Wywiady Partners Financial Services S.A.

Petr Welsch Partner, Prezes Zarządu Partners Financial Services S.A.
W branży doradztwa finansowego od kilkanastu lat, wcześniej zawodowy gracz koszykówki. Związany z firmą Partners Financial Services od początku jej działalności.

Jak wyglądały początki Partners Financial Services w Polsce?

Ekspansja każdej firmy na nowy rynek to proces czasochłonny i skomplikowany. W naszym wypadku nie było inaczej. Firma weszła na rynek Polski w 2012 roku, po przeprowadzeniu wstępnych badań rynku, które wskazały, że tak jak w Czechach czy na Słowacji, tak i w Polsce istnieje duży popyt na jakościowe doradztwo finansowe. Rynek „doradztwa finansowego” niestety został zepsuty w ciągu ostatnich lat, powodując dużą nieufność klientów do doradców oraz usług przez nich świadczonych.

Co wyróżnia Was wśród konkurencji?

Po wejściu na rynek Polski w 2012 roku, firma spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony doradców. Charakteryzujemy się bowiem nie tylko silną marką na rynku czeskim i posiadamy wyjątkowe know-how, ale przede wszystkim wyróżnia nas:

  • unikatowa filozofia
  • jakość usług
  • silne wartości

 To właśnie dzięki tym 3 cechom firma odniosła ogromny sukces w Czechach już w ciągu pierwszych lat działalności; sukces który chcemy powtórzyć w Polce.

 

Polski a Czeski rynek bardzo się od siebie różnią?

Przez pierwsze 2,5 roku po wejściu na rynek Polski doświadczyliśmy, czego tak naprawdę potrzebują i chcą tutejsi klienci oraz doradcy. Żadna statystyka ani wcześniej przeprowadzone badania nie są w stanie w 100% przygotować firmy do szybkiej ekspansji, zwłaszcza na rynek kilkukrotnie większy niż ten, na którym operowaliśmy. Warunki w Polsce, nastawienie ludzi są zupełnie inne niż w Czechach czy na Słowacji, dlatego musieliśmy dostosować nasz model biznesowy oraz wsparcie oczekiwane przez doradców i klientów do tutejszych wymagań.

W tym roku spółka akcyjna Partners Financial Services Polska obchodzi swoje 5-lecie. Jak świętujecie ten jubileusz?

Przy tej okazji chcemy się spotkać z naszymi doradcami i ich rodzinami podczas family day, na którym podsumujemy minione 5 lat naszej pracy i przedstawimy nasze wizje oraz plany na kolejne lata. Dzień zakończymy wspólnym świętowaniem.
Za naszymi sukcesami stoją nie tylko doradcy, ale również klienci. W kilku miastach Polski południowej spotkamy się z nimi, aby nie tylko podziękować za dotychczasową współpracę, ale również opowiedzieć o naszych planach na kolejne lata.

Waszą główną działalnością jest świadczenie niezależnego doradztwa finansowego. Co wchodzi jeszcze w zakres Państwa usług?

Naszym głównym klientem są nasi współpracownicy, a głównym celem działania wychowywanie przedsiębiorców i oferowanie im zaplecza do budowania własnego biznesu, w obszarze doradztwa finansowego. Chcemy wychowywać silne osobowości, przedsiębiorców z jasną wizją, wartościami i podejściem. W pełni identyfikujemy się ze stwierdzeniem Richarda Bransona, że „Siłą są ludzie. To prawdziwy motor każdego biznesu. Dobrzy ludzie nie tylko są kluczowi dla firmy, oni są firmą! Znalezienie ich, zarządzanie nimi, inspirowanie ich i zatrzymanie przy sobie to jedno z najważniejszych wyzwań, jakie stoją przed przywódcami biznesowymi, a to, czy uda ci się temu sprostać czy wręcz przeciwnie, na dłuższą metę odgrywa decydującą rolę w sukcesie i rozwoju Twojego biznesu. (...) Ci z pierwszej linii mogą zadecydować o sukcesie albo porażce biznesu.”

Jaka jest strategia działania Partners Financial Services?

Chcemy być najbardziej "sexi"‎ spółką dla młodych, ambitnych ludzi, którzy chcą coś osiągnąć, odnieść sukces. Dajemy im realne narzędzia, wiedzę i wsparcie do osiągnięcia sukcesu, możliwości awansu i doskonałych zarobków.

Stosujecie innowacyjne rozwiązania?

Oczywiście. Nie tylko w sferze narzędzi takich jak oferowane rozwiązania finansowe, ale przede wszystkim wyróżniamy się sposobem podejścia do biznesu, współpracowników i klientów. Naszą misją jest, by nasz klient razem z nami bogacił się długoterminowo i abyśmy chronili cały jego majątek, dochody i pieniądze. Wiele firm na rynku koncentruje się wyłącznie na zysku, zapominając o tym, że to ludzie są najważniejsi, a długoterminowa współpraca, jakość i zaufanie pozwalają na długofalowy rozwój firmy.

Należycie do Grupy Partners, której zależy m.in. na poszerzaniu wiedzy społeczeństwa na temat finansów. Jakie działania podejmujecie w tym kierunku?

Każde spotkanie z klientem to mini seminarium na temat finansów. Na czeskim rynku od 10 lat edukujemy ludzi. Prowadzimy szkolenia w szkołach podstawowych, na uczelniach wyższych, mamy własne media informacyjne tj. strony internetowe, aktywnie uczestniczymy w organizacji Dnia Wiedzy Finansowej (8 września), prowadzimy otwarte seminaria na temat finansów.

 

 

A w Polsce?

W Polsce z okazji 5-lecia Partners Polska rozpoczniemy cykl otwartych seminariów finansowych dla wszystkich osób, które chciałyby się dowiedzieć w jaki sposób zarządzać swoimi finansami.

Jakie cele obraliście sobie na najbliższe lata? Planujecie ekspansję na nowe rynki?

Na chwilę obecną nasza uwaga skupiona jest na rynkach, na których działamy. W Czechach po 8 latach działalności posiadaliśmy 2250 doradców, 250 mangerów, 21 dyrektorów i 460 tys. klientów. Ponieważ Polska ma 4 krotnie większy potencjał, także i nasze cele to 10 000 doradców i odpowiednio więcej managerów i dyrektorów.

Gdzie osoby zainteresowane mogą znaleźć informacje na temat przeprowadzanych rekrutacji?

Nie szukamy tylko i wyłącznie specjalistów od finansów, ale przede wszystkim osób przedsiębiorczych. Czystych kartek spoza branży. Każdą osobę zainteresowaną współpracą zapraszamy na naszą stronę internetową, gdzie w zakładce „Kariera” można zostawić swoje dane i CV. Można również zadzwonić na naszą darmową infolinię i pozostawić swoje dane kontaktowe, aby nasi managerowie mogli się z Państwem skontaktować w celu umówienia spotkania. Trzecią opcją jest kontakt poprzez naszą stronę na Facebooku.

  

Wasi pracownicy mają otwartą ścieżkę kariery? Zapewniacie szkolenia?

Tak, jak najbardziej. Ścieżka managerska obejmuje szereg szkoleń. Szkolenia i rozwój to nie jest kwestia jednego miesiąca czy 6 miesięcy, ale całej kariery każdego naszego współpracownika. Szkolenia i wiedza finansowa, handlowa, managerska i przedsiębiorcza to największa wartość, którą może uzyskać.

Na jakie benefity mogą liczyć osoby współpracujące w Waszej firmie?

Największym benefitem jest możliwość zbudowania własnego biznesu. Zapewniamy know-how,  zaplecze, rozwój, edukacje, minimum ryzyka i bez kosztów tak jak np. w McDonalds czy MLM-ach. 
Drugim benefitem jest możliwość nieograniczonego rozwoju – ścieżka kariery, gdzie awans zależy tylko i wyłącznie od wyników. Dla najlepszych poza standardowym wynagrodzeniem mamy aneks managerski z  szerokim wachlarzem benefitów.

Z jakimi trudnościami można spotkać się w tej branży?

Niestety branża ta przyciąga wielu ludzi, których celem jest szybkie wzbogacenie się. Naszym celem jest zmiana złej opinii, która wisi nad naszą branżą. Niecierpliwość, oczekiwania zbyt wysokich rezultatów, niestety to kolejne problemy napotykane przez nowych doradców. A ta praca podobna jest do sportu – tylko dzięki wytrwałości, ciężkiej pracy możemy coś w niej osiągnąć. Nikt po piewszym miesiącu nauki gry w tenisa nie oczekuje, że wygra z Agnieszką Radwańską, ale to nie porzucenie treningów. Natomiast wiele osób już po kilku tygodniach pracy, nie widząc spektakularnych sukcesów negatywnie nastawia się do pracy w tej branży.

Jakie wartości powinien reprezentować pracownik, aby idealnie odnaleźć się w Państwa firmie?

Główne cechy, którymi powinien charakteryzować się doradca to:

  • głodny sukcesu
  • cierpliwy
  • ambitny

 A wartości? Znajdujemy je w naszym kodeksie etycznym, do którego przestrzegania zobowiązany jest każdy doradca Partners. Są to przede wszystkim długookresowa odpowiedzialność, dyscyplina, postępowanie zgodnie z dobrymi obyczajami orz indywidualne podejście do każdego klienta.

Dziękuję za rozmowę.