PANEK S.A.

Warszawa

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 620 ocen.

Wywiady PANEK S.A.

Klaudiusz Piwowarski Manager regionu PANEK S.A.

PANEK S.A.

Firma Panek została założona przez Macieja Panek w roku 2000 w Lubinie. Obecnie PANEK S.A. posiada ponad 500 samochodów, oraz 34 punkty wynajmu, co daje najszersze pokrycie terytorialne wśród wypożyczalni działających na terenie Polski. Obsługujemy rocznie ponad 20 000 klientów. Naszymi klientami są zarówno klienci prywatni jak i korporacyjni. Wszystkie auta znajdujące się w naszej flocie to wyłącznie samochody nowe lub do 3 lat, od małych osobowych po dostawcze busy. Oprócz obsługi klienta w punktach wynajmu dostarczamy auta również pod wskazany adres, do firm oraz na lotniska.

Jak wygląda proces rekrutacji w firmie Panek?

Przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że w Panek S.A. jest podział na dwa rodzaje stanowisk: są osoby, które pracują w centrali firmy i osoby będące w bezpośrednim kontakcie z klientem w terenie. W tym drugim przypadku każdy z managerów regionu prowadzi własną rekrutację, jest ona wieloetapowa.

Z ilu etapów składa się taki standardowy proces poszukiwania kandydata?

Wygląda ona w ten sposób, że najpierw organizowane jest spotkanie z przedstawicielem. Następnie zapraszamy taką osobę na jeden dzień próbny, gdzie ma możliwość zorientowania się czy będzie dobrze się czuła w tych zadaniach, które zostaną przed nią postawione. Jeśli my jesteśmy zadowoleni i pracownik też wyraża takie zainteresowanie, to przechodzimy wtedy do kolejnego etapu czyli szkolenia. Tak mniej więcej wygląda cały przebieg procesu.

Zatrudniacie Państwo głównia młode osoby w trakcie lub po ukończeniu studiów. W naszej firmie przede wszystkim opieramy się na pracy studentów. Zależy nam na tym, aby były to osoby młode, aktywne, zainteresowane jak największą ilością nowych kontaktów z ludźmi. W większej mierze to się sprawdza u nas. Około 60% pracowników będących w terenie, to właśnie studenci. Natomiast w centrali Spółki przeważają osoby w wieku 25-30 lat. Nasza kadra jest więc bardzo młodym zespołem

Czy firma uczestniczy w targach pracy, organizuje praktyki, dni otwarte?

Jak najbardziej, zapraszamy do nas praktykantów i stażystów. Ma to miejsce przede wszystkim w siedzibie firmy. Co do pracowników w terenie, to tutaj nie stosujemy praktyk, raczej szukamy zdecydowanych osób, ukierunkowanych już w tym zawodzie lub zainteresowanych kontaktem z klientem.

Firma Panek stosuje outsourcing, czyli korzystanie z zewnętrznych zasobów ludzkich, w przypadku np. informatyków lub podobnych specjalistów?

Tak, jak najbardziej. Mamy taką formę zatrudnienia w naszej firmie. Przede wszystkim jest to powiązane z tym, o czym Pan już mówił, czyli zatrudnianiu informatyków. Współpracujemy z osobami od spraw hardwareu.

Czy praca zdalna z innego miasta jest u Państwa możliwa?

Tutaj też jest to jak najbardziej oparte na pracy w terenie. Nasze cele są podzielone na regiony i oddziały. Wygląda to też w ten sposób, że managerowie prowadzący prace na dość szerokim terenie, czy pracownicy przemieszczający się, nie pracują tylko w jednym mieście.

Czy firma organizuje imprezy integracyjne dla pracowników?

Raz w miesiącu odbywają się tego typu zebrania. Spotykają się najlepsi pracownicy miesiąca, ponieważ firma przeprowadza wewnętrzny konkurs na najlepszych przedstawicieli danych regionów. Osoby te wraz z managerami spotykają się w centrali i tam mamy zarówno część merytoryczną, a także część integracyjną. To wygląda w ten sposób, że organizujemy wspólne grille, wyjścia na kręgle z Zarządem. Jest to u nas dość powszechna praktyka. Staramy się nie tworzyć podziału: Zarząd i pozostali pracownicy. Raczej spotykamy się wspólnie. Obecnie zastanawiamy się nad wyjazdem survivalowym. Jest to tylko kwestia czasu, kiedy taki wyjazd się odbędzie.

Dziękujemy za rozmowę.