Wywiady Paks'D
Wywiad udzielony przez użytkownika Paks'D
Pracownik firmy - Firma
Przeglądając Państwa stronę internetową można zauważyć, że swoją działalność skupiliście Państwo na terenie południa Polski, a Paks’D zajmuje się przede wszystkim produkcją. Proszę zatem opowiedzieć naszym czytelnikom nieco więcej o zakresie działalności Państwa firmy.
Jesteśmy firmą produkcyjną, dostarczającą metalowe części oraz zespoły tłoczone do urządzeń AGD, dla motoryzacji czy różnego rodzaju sprzętów ogrodowych. Prowadzimy również odziały handlowe, dystrybuujące elementy hydrauliki i pneumatyki korporacji Parker Hannifin. Głównym filarem działania naszej firmy jest produkcja. Posiadamy 3 duże zakłady produkcyjne zlokalizowane w Siewierzu, Rajsku i Skoczowie, oraz mniejszy zakład w Jawiszowicach. Zatrudnimy ponad 350 pracowników. Dysponujemy nowoczesną infrastrukturą, rozbudowanym i unowocześnianym parkiem maszynowym, wieloma profesjonalnymi maszynami i urządzeniami, a także oprogramowaniem służącym do kontroli jakości, działań projektowych czy serwisowych. Zakłady pracują w ramach systemu zarządzania jakością zbudowanego na specyfikacji ISO TS 16949:2002.
Jakim to oprogramowaniem dysponuje nasza firma? Większość w pirackich wersjach ściągniętych z internetu poinstalowane na lewych laptopach niepodpinanych do sieci... Skrajna (usunięte przez administratora).
Pracodawca
Obsługą systemu informatycznego w naszej firmie zajmuje się firma zewnętrzna. Każdy notebook lub komputer jest w pełni legalny, z certyfikowanym oprogramowaniem . Nie wiem skąd ma Pan takie informacje ? Kierownictwu nic na ten temat nie wiadomo aby ktoś używał w zakładzie nielegalnego oprogramowania. Każde oprogramowanie pod zidentyfikowane potrzeby , jest kupowane i legalne. Chyba że ktoś zainstalował sobie jakieś oprogramowanie nie legalnie na użytek własny nie związany z działalnością firmy. Czy tym mowa ? Proszę o szczegóły. Firma zaś świetnie wie jakim to oprogramowaniem dysponuje i wie że wszystkie są legalnie opłacone bądź co roku opłacane. Nie będziemy zaś wymieniać ich nazw bo to jest bezcelowe.
Też mam informacje że firma nie kupuje niektórych, zaznaczam niektórych licencji na programy, które są wymagane pracownikom do sporadycznej pracy i pracownicy są nakłaniani do "radzenia sobie w inny sposób" - to słowa które usłyszałem od takiego pracownika.
Pracodawca
Szanowny Panie, Pani, Jest taki rodzaj manipulacji, umyślnego przekręcania rzeczywistości i tworzenia plotek, tworzenia nieprawdziwych historii poprzez powtarzanie wcześniej zasłyszanych fałszywych informacji, niepopartych żadnymi faktami, niepodawaniem ich w celu umyślnego kreowania złej opinii na kogoś temat. Proszę się w tym odnaleźć. Jeśli natomiast to co powyżej zostało napisane jest nieprawdą, a ma Pan/Pani w trosce dobro firmy, w której Pan/Pani pracuje z jakichś przyczyn oraz posiada informacje co do zarzutów to proszę o przekazanie takiej informacji. Można drogą mailową na adres opinie@paksd.co lub pisemnie wrzucić do skrzynki, która została zamontowała w jadalni.
Jesteście obecni na polskim rynku już dłuższy czas. Proszę opowiedzieć, jak wyglądały początki firmy i kulisy powstania jej oddziału w Siewierzu.
Działamy na rynku już ponad 30 lat. Nasza firma to w 100% polski kapitał, złożony z wkładu trzech rodzin. Rozwijamy się organicznie: od pierwszego małego zakładu do aktualnie trzech dużych hal produkcyjnych z nowoczesnymi maszynami i wyposażeniem.
Electrolux Polska to jeden z Państwa klientów. Z jakimi kontrahentami jeszcze Państwo współpracują?
Naszymi najważniejszymi kontrahentami z branży AGD są Electrolux oraz Bosh. To dla nich, w zakładzie w Siewierzu, produkujemy części do montażu pralek, suszarek i zmywarek, które później wykorzystywane są na co dzień niemal w każdym domu, a bez których trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie. Z kolei części produkowane dla branży motoryzacyjnej (poprzez Klientów pośrednich, m.in. firmy Magna, Sitech, Proseat, Takoni, Megatech, Kiel i inne) trafiają do samochodów takich marek jak: Toyota, Volkswagen, Fiat, Seat, Audi, BMW, Mercedes Benz.
Czy współpracują Państwo z zagranicznymi kontrahentami?
Współpracujemy z wyżej wymienionymi koncernami o zasięgu światowym, dlatego nierzadko części wysyłamy do różnych lokalizacji na całym świecie.
Tak poważni kontrahenci to spore wyzwanie dla utrzymania niezakłóconej produkcji. Jak wygląda struktura Państwa firmy? Jakie działy pracują na to, by firma mogła realizować tak wymagające zlecenia?
Strukturę każdego zakładu tworzą działy produkcji, utrzymania ruchu maszyn i narzędzi, kontroli jakości, logistyki, HR oraz działy inżynierii procesów oraz projektowania. Najczęstsze potrzeby personalne dotyczą jednak działu produkcji, gdzie elastycznie dostosowujemy wielkość zatrudnienia do zamówień Klientów. Są to więc operatorzy maszyn, którzy do każdego procesu muszą zazbroić właściwe narzędzie, ustawić dedykowane dla niego parametry, a później nadzorować ciągłość pracy i jakość wyrobów, oraz pracownicy podstawowi, odbierający detale po zakończonym procesie tłoczenia, kontrolujący je i pakujący do dedykowanych opakowań. Z uwagi na rozwój i zwiększenie wolumenów produkcyjnych, to na te właśnie stanowiska najczęściej prowadzimy rekrutację. Pracą zakładów produkcyjnych zarządzają osoby planujące produkcję oraz kierownicy zmian. Aby proces produkcyjny poprawnie funkcjonował, niezbędnym elementem są służby wspomagające produkcję, czyli Utrzymanie Ruchu, w ramach którego pracownicy zajmują się wszelkimi pracami prewencyjnymi, regenerującymi i naprawczymi wszystkich maszyn oraz urządzeń na terenie zakładu. Kolejnym, również bardzo istotnym działem, jest Dział Narzędziowni dbający o regenerację i dobrą kondycję narzędzi, które - montowane w prasie - mogą realizować konkretny proces produkcyjny. Dział Jakości to kolejny ważny element w tym procesie, bowiem stanowi o ostatecznej decyzji uwolnienia czy wstrzymania produkcji. Aby dostawy do Klientów mogły być zrealizowane, Dział Zakupów i Logistyki dba o zapewnienie zarówno materiałów do produkcji, jak i dostawę wyrobów gotowych. Pracę nie do przecenienia realizują również Działy: Projektowy - wspierający działy techniczne w wykonywaniu projektów zmian, modernizacji czy też nowych rozwiązań; Inżynieryjny - wdrażający do produkcji nowe wyroby; HR - opiekujący się całym personelem i czuwający nad zadowoleniem oraz kompetencjami pracowników.
Cytat: "pracownicy podstawowi, odbierający detale po zakończonym procesie tłoczenia, kontrolujący je i pakujący do dedykowanych opakowań” Żart. Pracownicy podstawowi w przewadze z Ukrainy, w większości nie wiedzący co mają kontrolować bo "nie rozumieju" za to zainteresowani Facebookiem na telefonie lub słuchający muzyki w sluchawkach. Wiecznie zapominający ochronników kevlarowych i słuchawek wymaganych na stanowisku pracy. Za co zdarza się obrywać operatorowi od kierownika. A gdy operator zapyta się gdzie ma kewlary lub słuchawki to słyszy że nie dostał od kierownika. Góra do jasnej cholery zróbcie z tym w końcu porządek.
Zapomniałem dopisać że ciągle tłumacza się tym że nie wiedzą co robić ale robi już drugi miesiąc i ani mru ani be że czegos nie wie tylko stoi i bezmyślnie pakuje. A już najlepsze jest jak przyjdzie ktoś faktycznie pierwszy raz z Ukrainy. Operator ma przeszkolona ekipę na stanowisku, zbroi sobie druga maszynę aż tu nagle po 15 minutach stoi osoba, która tylko sprząta na zakładzie podłogi i pakuje detale. I kto to wie czy ona ma pojęcie co robi. Czy osoba która zastąpiła wytłumaczyla jej co ma kontrolować. Totalna samowolka wśród pracowników ukraińskich. Polak za takie coś może dostać co najmniej upomnienie ale Ukrainiec może wszystko bez konsekwencji. Włącznie z odejściem z pracy w trakcie dniówki zmpiwodu że praca za ciężka.
Obecnie na rynku widać dużą rotację pracowników. Jak to wygląda u Państwa? Czy macie Państwo jakieś plany związane z zatrudnieniem w najbliższym czasie?
Tak, mamy takowe plany. Z uwagi na niedawną rozbudowę parku maszynowego o dwie nowoczesne prasy, jesteśmy na etapie poszukiwania operatorów pras, którzy zasilą naszą załogę. Praca na tym stanowisku jest bardzo ciekawa, rozwojowa, wymagająca chęci uczenia się i ciągłego doskonalenia. W związku z tym, wynagrodzenie na ścieżce rozwoju na tym stanowisku również jest bardzo interesujące. Ponieważ stale rozwijamy produkcję i podejmujemy się realizacji nowych projektów, poszukujemy też pracowników uczestniczących w stricte końcowej fazie procesu, czyli pracowników pakujących detale.
Cytat:"Praca na tym stanowisku jest bardzo ciekawa, rozwojowa, wymagająca chęci uczenia się i ciągłego doskonalenia. W związku z tym, wynagrodzenie na ścieżce rozwoju na tym stanowisku również jest bardzo interesujące." Tylko 3 pierwsze się zgadzają.
Jak przebiega zatem rekrutacja w Państwa firmie? W jaki sposób można złożyć podanie o pracę?
Ogłoszenia o rekrutacji na dane stanowisko są umieszczane w portalach branżowych poświęconych zatrudnieniu. To tam znajduje się opis stanowiska pracy, zakres obowiązków oraz wymagania wobec kandydata, a także oferta firmy, jak również instrukcja mówiąca o tym, w jaki sposób można złożyć swoje podanie o pracę i CV oraz umówić się na rozmowę kwalifikacyjną. Można również wysłać e-mail ze swoim CV bezpośrednio na adres rekrutacja@paksd.co. Dla najbardziej aktywnych rekrutacyjnie stanowisk, oraz w przypadkach, gdy można poprzez obraz oddać charakter pracy, zamieszczamy na stronie www.paksd.co filmy prezentujące, jak praca na danym stanowisku wygląda. Kiedy CV zostanie zakwalifikowane do następnego etapu rekrutacji, spotykamy się z kandydatem na rozmowie kwalifikacyjnej, w której uczestniczy zawsze Kierownik Działu dla danego stanowiska, osoba z Działu HR oraz Dyrektor Zakładu. Kandydatowi zawsze prezentowane jest stanowisko pracy, aby - przed ewentualną decyzją o podjęciu zatrudnienia - miał on jasny obraz swoich przyszłych obowiązków. Ważne jest dla nas, jako pracodawcy, aby pracownik dobrze wiedział od samego początku, do jakiej firmy aplikuje, czym będzie się zajmował oraz w jakim środowisku będzie pracował. To ostatecznie pozwala przyspieszyć proces rekrutacyjny.
Ha ha ha .... ???????????? Te filmy na (usunięte przez administratora) to też fajna historia. Pokazują tylko urywek z codziennej pracy, ale dobra, są. Można zobaczyć mniej więcej jak wygląda tempo pracy ja stanowisku. Tylko ja bym filmik przyspieszył dwukrotnie i ten czas już trzeba sobie tak pomnożyć żeby wyszło prawie 8 godzin. Ale fajnie, że są.
Wyobraźmy sobie zatem, że pracownik przeszedł cały proces rekrutacyjny i została podjęta decyzja o zatrudnieniu. Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Każdy zatrudniony pracownik trafia pod opiekę Kierownika Działu, który - adekwatnie do stanowiska - przeprowadza instruktaż stanowiskowy oraz wyznacza opiekuna. Taki opiekun pomaga i wdraża nowego pracownika do jego obowiązków. Pracownik jest też, pod opieką Kierownika, przedstawiany w zakładzie osobom, z którymi będzie współpracował oraz kadrze kierowniczej zakładu. Każdy dział, ze względu na odmienną specyfikę pracy, ma swoje procedury wdrażania.
W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?
W naszym zakładzie istnieje tak zwana Tabela Kompetencyjności pracowników. Dane stanowisko wymaga już na starcie konkretnych umiejętności - na tej podstawie tworzone są w ogłoszeniach o pracę wymagania stanowiskowe. Wskazaliśmy również umiejętności, które pracownik ma zdobyć w trakcie pracy i są one sukcesywnie uzupełniane szkoleniami. Każdy kierownik, dbając o dobro współpracowników, jest zobligowany do regularnych rozmów ze swoimi pracownikami w atmosferze porozumienia i zaufania. Jeśli chodzi o materialne wsparcie pracowników, co roku organizujemy spotkanie integracyjne w postaci pikniku rodzinnego. Pracownicy mogą liczyć na premie świąteczne, wyjazdy do teatru, dopłatę do karty MultiSport. Raz w tygodniu odbywa się tak zwany Dzień Owoców, podczas którego każdy otrzymuje świeże i smaczne owoce. Na terenie zakładów znajdują się szafy vendigowe, gdzie można zakupić kanapki i inne artykuły, w zależności od potrzeby. Zapewniamy również wszystkim pracownikom miejsce parkingowe na terenie zakładu.
Od 4 lat nie było pikniku rodzinnego, ani innej formy integracji pracowników... Zbiór pięknych opowieści do omamienia nowych kandydatów. Wyjazd do teatru? Pierwsze słyszę! Kto rozmawia z pracownikami? Kierownik? Jaka atmosfera? Jedyne co kierownicy powtarzają, to, że z Dyrektorem się nie da dogadać, bo jest najmądrzejszy. On sam nie zniża się do poziomu rozmowy ze zwykłym pracownikami! Pojawia się na hali tylko w wyjątkowych sytuacjach, np. Jak zimą w weekend wysiadło ogrzewanie i w poniedziałek rano było na hali kilka stopni i trzeba było pracować w kurtkach i czapkach, to po przyjściu do pracy na 8:00 chodził po hali w samej koszulce i prezentował jaki z niego twardziel i, że nie ma co narzekać... (usunięte przez administratora)
Pracodawca
Szanowny Panie! Pikniki rodzinne, które odbywały się co roku przerwała pandemia, która z wiadomych, ale i dla Państwa niewiadomych przyczyn spowodowała, że na jakiś czas organizacja ich musiała zostać zaniechana. Mamy w planach wrócić do tego wydarzenia, które integruje i scala pracowników. Wyjazdy do teatru natomiast wydarzają się 2 razy do roku. Ostatni taki odbył się w miniony weekend, a po nim spotkanie integracyjne w restauracji. I słyszymy tylko głosy wielkiego zadowolenia z tego wyjazdu. Jeśli chodzi o sytuacje awaryjne na terenie zakładu to takowe zdarzają się wszędzie i zawsze robimy wszystko, by jak najszybciej stan zaistniały naprawić. Są to więc jedynie bardzo sporadyczne przypadki i nawet tego jednego opisanego tak szczegółowo , o Dyrektorze biegającym po hali w krótkim rękawku podczas mrozów na hali , kiedy nosi się On zawsze w koszuli nikt nie pamięta i nie zna. Na halach produkcyjnych nawet lekką zimą , podczas wyłączonego ogrzewania które jest zainstalowane na halach , temperatura jest w okolicach nawet 21- 23 stopni , a to z uwagi na duże ciepło jakie emitują maszyny . Pan się chyba pomylił, to na co dzień pracownicy mogą chodzić po hali w krótkim rękawku , bo jest tak ciepło , a nie Pan Dyrektor kiedy teoretycznie doszło do awarii. To wręcz zabawne
Pracodawca
Oczywiście, takie spotkania nie są obowiązkowe, a brak w nich udziału w żaden sposób nie wpływa na postrzeganie pracownika przez kierownictwo. Jeśli chodzi o okresy upałów, to przy każdym stanowisku stawiane są wiatraki. Woda jest dostępna do picia cały rok – w jadalni zamontowany jest dystrybutor wody – niegazowane ora gazowanej.
W obronie pikniku stanę ale jeśli chodzi i ta temperaturę na hali to zalezy w którym miejscu hali. Przy wejściu na halę z pomieszczeń socjalnych faktycznie temperatura jest w okolicy 20-23 st. Pod magazynem hutniczym trochę niżej ale też ciepło ale na wprost łącznika nie dość że jest zimno jak w psiarni to jeszcze panuje przeciąg co stanowczo obniża temperaturę odczuwalna. Ale termometr umieszczony na maszynie na wprost łącznika pokazuje 23 stopnie. Ogólnie to mam ochotę zgłosić to do PIPu aby ktoś niezależny sprawdził te temperatury, bo na każdym termometrze chińskim kupionym przez firmę i rozmieszczonym w różnych miejscach hali tylko nie tu gdzie faktycznie człowiek pracuje jest temperatura 20 stopni. A ludzie mimo to chodzą w swoich kurtkach.
A do tego jeszcze pracownicy są zmuszeni do usuwania w okresie zimowym śniegu i lodu z pojemników bo firma z 30 letnim stażem na rynku nie ma na to rozwiązania. Przez co pracownicy chodzą w ciągle przemoczonych ubraniach i butach.
Cytat: "W naszym zakładzie istnieje tak zwana Tabela Kompetencyjności pracowników. Dane stanowisko wymaga już na starcie konkretnych umiejętności". Najcenniejszą umiejętnością której nie ma w tabeli są zdolności manualne pracownika. Potem samoorganizacja. Mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku, ale z tym ciężko. A dalej to już chyba tylko osoba udzielająca wywiadu wie jak ta tabela wygląda bo chyba nawet kierownik zmiany jej nie widział.
Cytat:"Na halach produkcyjnych nawet lekką zimą , podczas wyłączonego ogrzewania które jest zainstalowane na halach , temperatura jest w okolicach nawet 21- 23 stopni , a to z uwagi na duże ciepło jakie emitują maszyny " Zwłaszcza w poniedziałek po weekendzie kiedy ogrzewanie się wyłącza a maszyny nie chodzą przez 2 dni jest tak gorąco, że trzeba od razu wietrzyć. Oczywiście to taki żarcik.
Cytat: "Ostatni taki odbył się w miniony weekend, a po nim spotkanie integracyjne w restauracji. I słyszymy tylko głosy wielkiego zadowolenia z tego wyjazdu." To akurat prawda. Jak już firma zrobi imprezę na swoj koszt to jest ok.
Cytat:"Pojawia się na hali tylko w wyjątkowych sytuacjach, np. Jak zimą w weekend wysiadło ogrzewanie i w poniedziałek rano było na hali kilka stopni i trzeba było pracować w kurtkach i czapkach, to po przyjściu do pracy na 8:00 chodził po hali w samej koszulce i prezentował jaki z niego twardziel i, że nie ma co narzekać..." Kolego to nie Dyrektor tylko szef produkcji był. A nie było zimno mu bylo bo go podobno grzało od środka.
Pracodawca
Wzór tabeli znajduje się na serwerze w pliku dostępnym wszystkim pracownikom, który powinni być tym zainteresowani. Tabela ta służy przede wszystkim wewnętrznym celom szkoleniowym, natomiast wyznacznikiem zatrudnienia są wymagania umieszczane w ogłoszeniach o pracę.
Pracodawca
Bardzo się cieszymy, że się organizowane imprezy się podobają ????. Niebawem następne.
Pracodawca
Dziękujemy za zgłoszenie. Zachęcamy jednak by wszelakie uwagi zgłaszać bezpośrednio do przełożonych – nie musimy komunikować się przez ten portal. Zgłoszenie Pana / Pani zostanie sprawdzone. edit: Na stanowisku przy prasie Hera jest rzeczywiście chłodniej, ponieważ znajduje się naprzeciwko łącznika hal, a także znajduje się w nim wyjazd na zewnątrz. Wykorzystywany jest parawan, aby osoby pracujące na prasie Hera nie odczuwały tak spadku temp. Temperatura na stanowiskach jest zgodna z kodeksem pracy. Temat był poruszany i sprawdzany podczas kontroli PIP.
Niestety ten parawan prawie nic nie daje. Zgłaszamy tej problem przełożonym ale nic się nie zmienia w tej kwestii. Albo działania nie są podejmowane albo ich realizacja postępuje zbyt wolno. Na co czekamy, aż się zimą skończy i temat się wygasi aż do następnej zimy?
Nie wiem czy tabela nie powinna być dostępna szerszemu gronu pracowników, biorąc pod uwagę, że bardzo dużo pracowników podstawowych ulega wymianie w ostatnich latach. I chodzi mi tu o pracowników PL jak i UA. Każdy chciałby wiedzieć z kim pracuje i w jakim zakresie może na niego liczyć. Z pracownikami PL to jeszcze się człowiek dogada co umie a co nie, ale z UA już jest blokada językowa.
Jakie macie Państwo plany rozwojowe?
Obecnie zakończyliśmy kolejny etap rozbudowy naszego zakładu, powiększając go o blisko 500 m2, w celu zainstalowania zakupionych dwóch nowoczesnych pras wraz z liniami podającymi. Od kilku lat zakład sukcesywnie się rozbudowuje. 2 lata temu oddaliśmy do użytku nową halę warsztatową – 2000 m2, w której pracują działy Utrzymania Ruchu i Narzędziowni. Kolejnym etapem jest wybudowanie, a właściwie powiększenie, magazynu na wyroby gotowe oraz puste pojemniki. Cały czas pracujemy również nad nowymi projektami przyjmowania produkcji od zupełnie nowych Klientów oraz rozszerzania naszej działalności poza obszar produkcji detali dla AGD i motoryzacji. Jak sami Państwo widzą, idea ciągłego rozwoju i doskonalenia, która towarzyszyła nam od początków funkcjonowania firmy, wciąż jest aktualna i realizowana. Nie byłoby to jednak możliwe bez tak wspaniałej ekipy pracowników, jaką obecnie zatrudniamy.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę