Over Group Sp. z o.o. S.K.

2.2 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Over Group Sp. z o.o. S.K.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Sebastian

Pracownik firmy - Przedstawiciel Handlowy Over Agro

19.02.2024 12:02

W jakim dziale jest Pan zatrudniony, na jakim stanowisku i od jak dawna pracuje Pan w tej firmie? 

Sebastianikona wywiad

Jestem Przedstawicielem Handlowym - Doradcą w dziale Over Agro. Pracuję w firmie od siedmiu lat.

W jaki sposób rozpoczęła się Pana przygoda z obecną pracą? Jak wyglądały początki Pana pracy?

Sebastianikona wywiad

O możliwości pracy w firmie Over Group dowiedziałem się z prasy lokalnej. Na początku długo zastanawiałem się nad złożeniem swojej aplikacji, gdyż była to branża, z którą niewiele miałem wspólnego. Były obawy, jak się odnajdę w dziale Agro, aczkolwiek chciałem spróbować swoich sił w nowej dziedzinie, gdyż dotychczas kilkanaście lat pracowałem w branży FMCG.

Jak wygląda Pana dzień pracy? 

Sebastianikona wywiad

Mój dzień pracy jest bardzo zróżnicowany. Jest wiele stałych elementów wynikających ze standardów pracy, ale dużą cześć dnia pracy stanowią bardzo zróżnicowane elementy działania –podyktowane potrzebami klientów. Samodzielnie organizuję i planuję sobie pracę, oczywiście trzymając się pewnych ram wynikających ze standardów firmowych. Branża, w której pracuję, wymaga konstruktywnego działania i szukania rozwiązań na dany moment, na aktualne potrzeby rynku i kontrahentów.

Jakie umiejętności są kluczowe dla tego stanowiska?

Sebastianikona wywiad

W pracy w firmie Over Agro bardzo ważnymi umiejętnościami są wiedza merytoryczna – produktowa i branżowa, umiejętności handlowe oraz interpersonalne.

Czego można nauczyć się na Pana stanowisku?

Sebastianikona wywiad

Pracodawca zapewnia wiele szkoleń branżowych i nie tylko. Na każdym spotkaniu firmowym przekazywana jest kolejna porcja wiedzy. Na moim stanowisku mogę pogłębiać tematy związane z szeroko pojętą zootechniką, hodowlą zwierząt gospodarskich, jak również doskonalić swój warsztat handlowy. Dodatkowo zawsze mogę skorzystać z rozbudowanej tematycznie biblioteki firmowej.

Z jakich narzędzi może Pan korzystać i bez których nie wyobraża Pan sobie pracy na tym stanowisku?

Sebastianikona wywiad

Pracodawca zapewnia wszelkiego rodzaju niezbędne narzędzia do pracy, które w dużej mierze pomagają w codziennej pracy terenowej i samorozwoju. Do dyspozycji każdego Przedstawiciela pracującego w terenie jest przekazany samochód służbowy, komputer oraz telefon, a także system CRM, próbki produktów, materiały marketingowe i biurowe. Flota aut jest regularnie wymieniana i dostosowywana do potrzeb stanowiska przedstawiciela handlowego. Zapewniony jest również stały dostęp do zabezpieczenia logistycznego, co w dużej mierze ułatwia działanie.

Co najbardziej ceni Pan w swojej obecnej pracy? Jakie są największe atuty pracy na Pana stanowiska?

Sebastianikona wywiad

Cechami, które sobie cenię w pracy w firmie Over Agro są przede wszystkim: stabilność w rynku, bezpieczeństwo i komfort pracy oraz otwartość na proponowane rozwiązania.

Z jakimi wyzwaniami mierzy się Pan pracując na obecnym stanowisku? Jak radzi sobie Pan z nimi? Czy można liczyć na wsparcie przełożonych/zespołu/innych pracowników/pracodawcy?

Sebastianikona wywiad

Praca w branży agro wiąże się z ciągłym poszukiwaniem rozwiązań i proponowaniem ich naszym kontrahentom. Pozwala to na wykorzystywanie własnej inwencji i samodzielnego działania, dodatkowo nieprzerwanie wspierane przez kompetentnych przełożonych.

Jaką radę dałby Pan osobom, które chciałyby rozpocząć pracę na podobnym stanowisku?

Sebastianikona wywiad

Jeżeli kandydat do pracy na równoległym stanowisku jest osobą otwartą na wyzwania, nie bojącą się nowości , to właśnie coś dla niego. Obawa przed czymś, czego nie znam nie dotyczy pracy w tej firmie. Otrzymać tu można bardzo duże wsparcie i każdy, kto szczerze chce tu pracować – pracuje i jest wspierany.

Dlaczego warto pracować w Over Agro na stanowisku Przedstawiciela Handlowego? Co daje Panu zadowolenie z tej pracy?

Sebastianikona wywiad

W trzech krótkich punktach: komfort pracy, możliwość rozwoju, miła i przyjazna atmosfera.



zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Marzena Olejnik

Pracownik firmy - Pełnomocnik Zarządu ds. Operacyjnych

27.11.2023 12:11

Jak wyglądały początki firmy?

Marzena Olejnikikona wywiad

Idea stworzenia Firmy o takim profilu pojawiła się w głowach założycieli już w trakcie ich studiów na Wydziale Zootechnicznym Akademii Rolniczej. W 2001 roku pomysł ten został zrealizowany przez dwóch Wspólników. Początkowo Firma funkcjonowała pod nazwą FHU OVER i była dystrybutorem produktów dla zwierząt hodowlanych. W krótkim czasie, bo około trzech lat, stała się samodzielnym producentem preparatów dla zwierząt gospodarskich. To był ważny krok, wyznaczający dalsze kierunki rozwoju przedsiębiorstwa. Stopniowo wyodrębniały się kolejne działy i marki Firmy. Dzięki zatrudnieniu ekspertów w swojej dziedzinie, z roku na rok stawaliśmy się coraz bardziej samodzielną i wyspecjalizowaną organizacją.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Marzena Olejnikikona wywiad

W każdej z branż, w której obecnie funkcjonuje OVER Group, istnieje duża konkurencja. Nie obawiamy się jednak tego. Zasłynęliśmy z innowacji i nie zatrzymaliśmy się na jednym status quo. Firma OVER Group zrewolucjonizowała dotychczasowe podejście w hodowli bydła, wprowadzając jako pierwsza na rynek polski w 2004r. glicerynę roślinną. To była wyjątkowo „słodka rewolucja”. Gliceryna jest obecnie stosowana w większości gospodarstw, gdyż poprzez swój słodki smak jest niezastąpionym źródłem energii dla krów. Jako lider w branży rolniczej obserwujemy, że Klienci chętnie wybierają nasze sprawdzone i skuteczne preparaty, szybko rozwiązując problemy hodowlane. Również w pozostałych obszarach działalności mamy pewność, że dostarczamy wysokiej jakości rozwiązania dla naszych Klientów. Nie tylko w Polsce, ale również za granicą.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Marzena Olejnikikona wywiad

Struktura OVER Group jest rozbudowana ze względu na wiele marek, jakie składają się na naszą Firmę, a także różne jej działy i spółki. Jako wyspecjalizowany producent i dostawca usług zrzeszamy specjalistów w zróżnicowanych obszarach, m.in. handlowym, produkcyjnym, jakościowym, graficznym, social media, administracyjno-biurowym. Nasze oddziały mieszczą się w woj. łódzkim (w Łasku oraz w Łodzi). Można wyodrębnić dwie największe grupy Pracowników: jedną z nich stanowią Pracownicy blisko związani z Zakładami Produkcyjnymi, a drugą z Działami Handlowymi. Doceniamy zaangażowanych i lojalnych członków naszej organizacji. Warto zauważyć, że ok. 70% obecnej kadry managerskiej to Pracownicy, którzy objęli te stanowiska drogą awansu wewnętrznego.

Z jakimi wyzwaniami na co dzień mierzy się firma o globalnym zasięgu, zrzeszająca kilka marek?

Marzena Olejnikikona wywiad

Prowadząc tak różnorodną działalność musimy dbać o to, by Klienci byli usatysfakcjonowani ze współpracy na każdym etapie. Wyzwaniem, z którym doskonale sobie radzimy, jest odpowiednie zaplanowanie etapu realizacji różnych procesów, aby czas dostarczenia produktu/usługi dla Klienta był jak najkrótszy. Potrafimy bardzo dobrze zarządzać zasobami. Nieustannie obserwujemy otoczenie biznesowe i pojawiające się trendy. Wyzwaniem zdecydowanie jest wprowadzenie kolejnego innowacyjnego produktu w jak najszybszym czasie, spełniając przy tym szereg norm jakościowych oraz poprzedzając wdrożenie nowego produktu w rynek badaniami naukowymi. Jesteśmy w stanie sprostać niekiedy bardzo wymagającym oczekiwaniom naszych Klientów, gdyż rozwiązania, jakie proponujemy, są szyte na miarę ich potrzeb. Tak – tworzymy również pod marki prywatne, nierzadko zaczynając od podstaw, czyli od stworzenia receptury.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Marzena Olejnikikona wywiad

Do naszych zespołów najczęściej poszukujemy osób, które posiadają umiejętności handlowe i są gotowe do podejmowania nowych wyzwań. Niekoniecznie trzeba posiadać wiedzę branżową, ponieważ przy odpowiednim poziomie zaangażowania i motywacji do poznawania nowych obszarów, można odnieść sukces również w nich. W działach handlowych mamy przyjętą rejonizację, stąd ogłoszenia rekrutacyjne na stanowiska sprzedażowe mogą pojawiać się w różnych województwach. Pytamy również kandydatów o możliwość ewentualnej relokacji, jeśli aktualnie prowadzimy rekrutację na inny region. Jesteśmy szczególnie zainteresowani podjęciem współpracy z ekspertami w branży zootechnicznej, którzy świetnie mogliby uzupełnić nasz zespół managerski. Zależy nam na rozwoju oferty produktowej oraz wsparciu Pracowników w zakresie wiedzy merytorycznej. Dlatego też pojawiają się rekrutacje na stanowiska Product Managerów. Procesy rekrutacyjne zawsze składają się z kilku etapów po to, by jak najlepiej poznać kandydatów, wypracować obiektywną opinię o nich oraz umożliwić im kontakt z różnymi osobami w Firmie, w tym również z bezpośrednim przełożonym, a nawet Zarządem. W niektórych działach oferujemy zapoznanie się ze stanowiskiem w praktyce jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji. Praktykujemy rekrutację o charakterze stałym.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Marzena Olejnikikona wywiad

Każdy Pracownik przyjmowany do OVER Group jest objęty programem onboardingowym. Utrzymujemy kontakt z przyszłym Pracownikiem, dostarczając mu niezbędnych informacji przed rozpoczęciem procesu wdrożenia. Cieszymy się, że możemy otoczyć opieką każdą osobę przyjmowaną do pracy. Doskonale wiemy z jak dużym stresem wiążą się pierwsze dni u progu nowego pracodawcy. Staramy się minimalizować to uczucie. Wdrożenie rozpoczynamy w siedzibie Firmy od ogólnych zagadnień – prezentacji Firmy, zasad współpracy, podstawowego instruktażu, a następnie przechodzimy do szkoleń związanych z ofertą produktową, obsługą systemów lub maszyn produkcyjnych, standardem obsługi klienta itp. w zakresie zależnym od stanowiska. Zapewniamy pracę pod okiem doświadczonych Pracowników. Osoby pracujące w terenie mają zaplanowane wspólne wyjazdy. Proces szkolenia trwa od kilku do kilkunastu dni, natomiast wdrożenie to tak naprawdę cały okres próbny, podczas którego Pracownik otrzymuje wsparcie.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Marzena Olejnikikona wywiad

Rozwój jest jedną z kluczowych wartości OVER Group, dlatego jako pracodawca zapewniamy szkolenia dopasowane do obejmowanego stanowiska. Wiele z nich jest organizowanych wewnętrznie, gdyż zatrudniamy specjalistów, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą. Cały czas Pracownicy mogą liczyć na wsparcie zespołu i przełożonego. Funkcjonuje u nas również Biblioteka Firmowa, do której każdy z Pracowników ma nielimitowany dostęp, a jej zasoby są sukcesywnie powiększane. Oferujemy nie tylko książki, lecz także e-booki i audiobooki, wychodząc w ten sposób naprzeciw potrzebom wszystkich Pracowników. Wiemy, że słuchanie wartościowych treści w czasie przejazdów między wizytami u Klientów, jest pozytywnie odbierane i doceniane przez Pracowników OVER Group.

Over Group regularnie sięga po nagrody i wyróżnienia. Które z nich są dla Państwa najcenniejsze i dlaczego?

Marzena Olejnikikona wywiad

Każda z nagród czy wyróżnień to ogromny sukces dla OVER Group, który jest zasługą naszych Pracowników oraz sprawnej polityki zarządzania przedsiębiorstwem. Punkt, w którym jesteśmy obecnie, nie byłby możliwy bez motywacji oraz wytrwałości w dążeniu do celów. Jednymi z najważniejszych nagród są dla nas Gazele Biznesu, gdyż ten prestiżowy tytuł jest przyznawany firmom z segmentu MŚP, które z roku na rok odnotowują dynamiczny wzrost. Ważne są dla nas także wyróżnienia preparatów produkowanych przez OVER Group, ponieważ jest to świadectwo wysokiej jakości oraz innowacji, które regularnie wprowadzamy.



Over Group Sp. z o.o. S.K.