Wakacje.pl S.A.

2.2 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Wakacje.pl S.A.

Dawid
Inne

Przyjechaliśmy do hotelu w Dubaju o godzinie 3:00 rano , dwie osoby dorosłe, dziecko 1 rok, drugie dziecko 5 letnie. Cała podróż trwała kilkanaście godzin. Na recepcji powiedzieli nam że nie mogąnas zameldować, ponieważ mamy opłacone dobę hotelowa dopiero od 15:00, i że niestety musimy zaczekać 12 godzin... gdziekolwiek. Przed kupowaniem wycieczki, nikt nam nie pisał że nasza wycieczka ma zacząć się od 12 godzić czekania w środku nocy w lobby hotelowym... Od wakacje.pl otrzymaliśmy odpowiedź - "Doba hotelowa rozpoczyna się [2022-05-18] od godz. 14:00 i kończy [2022-05-24] o godz. 12:00. Hotel zastrzega sobie prawo do zmiany godzin kwaterowania." Oraz uprzejmie informujemy, że Wakacje.pl nie jest Organizatorem imprez turystycznych, Organizatorem Państwa wycieczki jest biuro podróży Best Reisen. ------ Sugeruje dokładne czytanie - nie ofert, a umow które wysyłają gdyż jak u nas, może się okazać że w środku nocy będziecie czekali kilkanaście godzin na zameldowanie w hotelu, bo dobra hotelowa nie była opłacona przez organizatora.

Gabriela
Inne
@Dawid

A nie było godziny przylotu i zameldowania? Mega dziwne no bo takie informacje są przeważnie. czytanie umów to podstawa. Przykro, że tak to musiało się skończyć, ale z drugiej dobrze, że tylko tak i że jest z tego jakaś lekcja :)

inny klient
Inne
@Dawid

Przecież właśnie po to wysyłają umowę na maila, aby się z nią zapoznać przed opłaceniem .... mieć pretensje że nie umie się czytać ze zrozumieniem, należy kierować do nauczyciela języka polskiego

tourysta
Inne
 Pytanie
@Dawid

a złożył Pan reklamację, czy tylko wymienia swoje uwagi z boguducha winnym pracownikiem, który nie jest od rozpatrywania reklamacji? wakacje.pl/reklamacje

konsultant
Pracownik
 Pytanie
@Dawid

a kupił Pan sam, czy zadzwonił Pan przed zakupem na infolinię aby dopytać o szczegóły ? Jeśli obsłużył się Pan w 100% sam to Pana pretensje są bezzasadne.

Wendigo
Kandydat

Najbardziej żenująca rozmowa o pracę z mojego poprzedniego procesu. Byłem na rozmowie na stanowisko midowe dotyczące marketingu. Na rozmowie byłem wypytywany o... BUGI W SYSTEMIE X (nie podam z litości). Szanowany panie (usunięte przez administratora)- gdyby zamiast bugom i opóźnieniom synchronizacji poświęcił pan czas swoim pracownikom to może nie mielibyście reklam z tragicznym copy i literówkami w nich (stan na czas rozmowy). Ostatecznie dostałem stanowisko w zagranicznej firmie za prawie 2x proponowane pieniadze...

1

Pracodawca

@Wendigo

Dziękujemy za wyrażenie opinii. Każda jest przez nas analizowana, a wnioski wyciągane na przyszłość. Pragniemy nadmienić, że nasze procesy rekrutacyjne prowadzone są w oparciu, o trendy rynkowe, a informacje zwrotne otrzymywane od kandydatów są bardzo pozytywne. Wielu z nich decyduje się na podjęcie pracy z nami na podstawie zbudowanej podczas spotkania relacji. Spotkaniom towarzyszy zawsze pełen profesjonalizm, ale też element swobody, która wpisuje się w naszą kulturę organizacyjną. Cieszymy się, że udało się Tobie znaleźć upragnioną pracę i nie pozostaje nam nic innego jak życzyć wielu sukcesów zawodowych.

synchronic
Były pracownik

Zacznę od minusów. Jest to praca pełna stresu, więc jeśli źle znosisz trudnych klientów czy rozmowy z klientami którzy lubią wchodzić na głowę, nawet o niej nie myśl. Niestety często jest tak, że jak przychodzisz z powrotem do domu, czujesz się jakbyś był pozbawiony energii i jakichkolwiek emocji. Bardzo przykry stan, a w końcu dochodzisz do wniosku, że praca ta nie daje Ci satysfakcji (usunięte przez administratora) Brak docenienia pracownika, ciągle coś NA NIE i nieważne że się starasz, nieważne że jesteś dyspozycyjny nawet do 23, bo firma pracuje od 8-23 i przychodzisz punktualnie - zawsze coś się znajdzie. Bardzo przykre doświadczenia w mojej zawodowej karierze. A z plusów natomiast, wspaniała kadra szkoleniowa - tutaj pod względem merytorycznym osoby prowadzące szkolenia - to im należą się brawa i ukłony, są to wspaniali ludzie pełni pasji, otwarci, mili i serdeczni. Piękny wyjątek na tle całej firmy. Szkolenia jak najbardziej na plus, bo dużo wnoszą dla osób które nie miałyby okazji być w różnych egzotycznych miejscach.

klient
Inne

NIE POLECAM ZAKUPÓW NA WAKACJE.PL!!!! Szanowni Państwo! Nie kupujcie wycieczek na wakacje.pl ponieważ wycieczka może nie dojść do skutku. Narazicie się koszty i stres. Mam złe doświadczenie. 11.01.2022 r. wykupiłam od nich wczasy na Seszele. Organizator: EXIM S.A.(Centrala) Potocka 31 A, 01-619 Warszawa. Zapłaciłam za wczasy. 13.01.2022 r. dostałam informację, że hotel nie potwierdził pokoju i mogę wykupić inny tj. junior suite ocean view za 2x800 zł !!! Dopłaciłam natychmiast. Nie miałam wyjścia, bo nie chciałam rezygnować z wyjazdu a już poniosłam koszty testów ponad 540 zł, koszty parkingu na lotnisku 250 zł, koszty ubezpieczenia, które wykupiłam we wszystkich możliwych wariantach, koszty wymiany waluty, i inne. Dzień przed wylotem, dzisiaj tj. 14.01.2022 r. zadzwoniła do Pani, która powiedziała, ze muszę dopłacić 2x2200 bo zmieniła się cena lotu, czyli chciała dodatkowo ponad 4400 zł Czyli od wczoraj podnieśli cenę oferty o UWAGA ponad 6000 zł!!!! O zgrozo!!!! Muszę dodać, że nie wiem skąd wzięli cenę 2x800 zł jako dopłatę do pokoju, bo np. ITAKA ten sam pokój wystawia za dodatkowe 530 zł a nie 1600!!! UWAŻAJCIE I NIE KUPUJCIE WYCIECZEK NA WAKACJE.PL NIE KUPUJCIE OD EXIM S.A. (Centrala) Potocka 31 A, 01-619 Warszawa. Dokonują wyłudzeń i (usunięte przez administratora) w biały dzień! Wszystko pod przykrywką oferty, którą niby obniżają na wstępie a następnie tuż przed wylotem podnoszą do ceny o kilka tys. wyższej. Ta sprawa nie zakończy się dobrze ani dla Wakacje.pl ani EXIM S.A. bo nie zamierzam tego tak zostawić. Już rozmawiałam z prawnikiem w tej sprawie. Trzymajcie się i nie dajcie się OSZUKAĆ!

Pracodawca

@klient

Szanowna Pani, dziękujemy za podzielenie się z nami opinią. Bardzo nam przykro, że nie jest Pani zadowolona z naszych usług. Chcielibyśmy przekazać Pani komentarz do odpowiedniego działu z prośbą weryfikację opisywanej sytuacji, dlatego zwracamy się z uprzejmą prośbą o podanie numeru zamówienia. Uwagi dotyczące procesu obsługi rezerwacji może Pani zgłosić również, pisząc na adres reklamacje@wakacje.pl. Profil Wakacje.pl na portalu GoWork służy przede wszystkim do oceny nas jako pracodawcy. Z tego miejsca nie mamy możliwości wglądu w szczegóły zamówień naszych Klientów. Zapewniamy jednak, że niezwłocznie po uzyskaniu numeru zamówienia, skierujemy prośbę do naszych konsultantów o kontakt z Panią i wyjaśnienie sprawy.

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Ogólna ocena rekrutacji uważam za dobrą. Były dobrze dobrane pytania co do stanowiska, ale... Aż 3 rozmowy rekrutacyjne to za dużo. Na pierwszej rozmowie poczułem brak poszanowania do zdobytego doświadczenia od jednej osoby. To smutne jak ktoś zaczyna mówić "To niemożliwe, że w tak krótkim czasie...". Podobno własne biurka są zarezerwowane dla osób, którzy są min 3 razy w tygodniu w biurze (serio przy tak ważnym stanowisku?). Po otrzymaniu informacji o trzeciej rozmowie poczułem że trzeba to przerwać, ponieważ uważam to brak profesjonalizmu, ale jednak spróbowałem. Na spotkaniu byli wszyscy team leaderzy, którzy zadali po jednym pytaniu (z czego prawie wszystkie zdublowane z pierwszej rozmowy), jednocześnie odnosiłem wrażenie że bali się pytać. Brakowało jeszcze osób z przyszłego teamu... Po tym spotkaniu stwierdzili że nadaje się na "Tech Leadera" (z czego byłem 2 lata "Team Leaderem") i podziękowali mi. Uważam że ta trzecia rozmowa to była jedna z najgorszych rozmów jakie prowadziłem do tej pory, a również rekrutowałem inne osoby. Teraz już wiem dlaczego ogłoszenie jest już kilkanaście miesięcy na ich stronie.

Pytania

Pierwsza rozmowa dlaczego team leader, co cie motywuje do tej pracy, ogólne poznanie się, druga techniczna, na trzeciej to powtórka tego co było na pierwszej

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
Pytanie
Były pracownik
 Pytanie

Witam do kiedy jest płatne wynagrodzenie za prace?

Pracodawca

@Pytanie

Zawsze do 10 każdego miesiąca:)

Poszukujący
Kandydat
 Pytanie

Czy zatrudniane są osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności?

Pracodawca

@Poszukujący

Wszystkich witamy z otwartymi ramionami. Zapraszamy serdecznie. Aktualne oferty pracy dostępne są na stronie wakacjetomy.pl.

KANDYDATKA
Kandydat
 Pytanie

Na jakie zarobki można liczyć na start? Interesuje mnie obszar marketingu (content marketing), ale nawet zdawkowe informacje o zarobkach w tzw. back office (poziom specjalisty) będą pomocne.

Również dopowiczka
Pracownik

A ja na temat dopu wypowiem się pozytywnie. Jest to miejsce gdzie od jakiegoś czasu wreszcie zaczyna się dobrze dziać. Zmiany w ekipie zarządzającej dopem pokazują ze można to miejsce wyciągnąć z (usunięte przez administratora) szalsu i wprowadzić w 21 wiek.

Pracodawca

@Również dopowiczka

Fantastycznie to słyszeć. Wielkie dzięki za tą opinię ????

była pracowniczka
Były pracownik
 Pytanie

Może wypowiem się jako osoba z kilkuletnim stażem pracy w Wakacjach. Pierwsza rzecz na którą warto zwrócić uwagę to fakt, że firma dość wyraźnie dzieli się na call center oraz back office - zarówno pod względem stażu pracy jak i twardych i miękkich kompetencji. Praca na call center na pewno lekka nie jest - jak w każdym call center. Niemniej widać wyraźnie że zdarzają się ludzie zaskoczeni faktem że na call center trzeba... pracować a co gorsza - o zgrozo - SPRZEDAWAĆ! Szok i niedowierzanie. Mimo to widać wyraźną różnicę między ludźmi którym się chce i potrafią na tym zarobić a tymi którym się wydaje że praca polega głównie na staniu na papierosie i narzekaniu na niskie płace. Z okazjonalnym niszczeniem firmowego mienia, bo widocznie tylko tak są w stanie radzić sobie z emocjami. Awanse wewnętrzne jak najbardziej istnieją, zarówno w obrębie call center jak i z call center do pozostałych działów back office. Wystarczy wykazać się kompetencją i proaktywnością i brać udział w rekrutacjach - wiem że tu dla niektórych znowu może być zaskoczenie że nikt ich nie awansował za samo przychodzenie w miarę punktualnie do pracy. Firma jest świetnym miejscem do nabycia pierwszych doświadczeń w poważnej pracy - bycie częścią większego holdingu, dużyego gracza na rynku, dostęp do wielu wiodących technologii - z tym wszystkim można się zetknąć. Jest miejsce na własne inicjatywy, każdy głos ma szansę zostać usłyszany, każda zaproponowana zmiana wdrożona - i tu znowu standardowo są ludzie którym się chce i mają do swojej pracy pasję i ci którzy wpadają do pracy żeby odklepać swoje i z niej wybiec - znowu - jak wszędzie. Firma na przestrzeni lat przeszła sporo zmian, poprawiła swoje wyniki, oferuje szkolenia, wyjazdy zagraniczne, standardowe rynkowe benefity i często - choć nie zawsze - rynkowe widełki płacowe. Nie jest oczywiście ideałem, nadal panuje w niej informacyjny chaos, dział HR działa lepiej, ale nadal bliżej mu do tego z anegdotek i żartów, wiele pracy jest jeszcze do zautomatyzowania i tak dalej. Ale zdecydowanie można stwierdzić że firma wykonała wiele kroków naprzód, jest dobry plan działania na najbliższe lata, co miesiąc pracownikom komunikowane są najważniejsze zmiany w strategii, co było szczególnie istotne przez ostatni rok pracy zdalnej. Czy poleciłabym Wakacje komuś bardzo doświadczonemu? Prawdopodobnie nie. Ale jeżeli masz za sobą pierwszą pracę w biurze, kilka lat doświadczenia lub zero doświadczenia, ale mnóstwo chęci i dobrej energii do wniesienia - to na pewno znajdziesz tu miejsce dla siebie. Większość ludzi jest fajna, atmosfera jest mega nieformalna, nie ma tu ani trochę korporacyjnego nadęcia i prężenia się przed prezesem w koszuli lub garsonce. Na pewno czas spędzony tutaj będę dobrze wspominać, ale jak w każdej relacji - ile do niej włożysz, tyle z niej wyniesiesz. Może dlatego nie brak tylu rozżalonych opinii ludzi z call center (a zaskakująco mało z back office), a jednocześnie są osoby które pracują na call center od kilku lat - co to musi być za okropna praca, skoro po kilku latach siedzenia na słuchawce nadal czują się tu dobrze i nie chcą jej zmienić.

dopowicz
Były pracownik
@była pracowniczka

lepiej bym tego nie okreslil, praca jako sezonowa jest naprawde ok

dopowicz
Były pracownik

Praca na DOPie jako praca sezonowa jest naprawde w porzadku. Stawka nie zwala z nog, ale ciezko takie pieniadze dostac w gastro, a przeciez tam studenci najczesciej szukaja pracy. Pracowalem tam dwa miesiace, z czego caly jeden to bylo szkolenie z normlanym 8h dniem pracy i normalna stawka, co wiecej - bez odpowiedzialnosci. Wlasciwie to odpowiedzialnosc w tej firmie to rzecz niemal nieistniejaca przy pracy sezonowej. Za jakies wieksze pomylki rzedu kilku tysiecy zlotych po prostu nie dostajesz premii, albo dostajesz nizsza, ale przy pracy sezonowej jest to bardzo trudne aby wyrobic wszystkie wymogi do premii, jest to po prostu taka marchewka na kiju ktora ma cie zachecic do pracy. Jesli ktos nie jest naiwniakiem to przeciez wie ze study toury i inne bajery to zabawa dla dlugoterminowych pracwnikow, a nie dla studenciakow, ktorzy przyszli do roboty na wakacje. Owszem, po jakims czasie sama obecnosc team leadera trujacego ci d.. jest irytujaca, ale z mojej perspektywy i doswiadczenia uwierzcie mi, nijak to sie ma do gastro. Czasem zdarzy sie jakis glupi telefon, albo denerwujacy klient ale nie trzeba zapieprzac myjac stoliki, robic burgerow spoconymi lapami i bac sie jeszcze o jakies przekrety. Tak, jest to najbardziej typowe korpo na swiecie, ale przynajmniej jestes pewien ze dostaniesz do reki dokladnie tyle ile masz na umowie. Nie rozumiem jak mozna miec jakies wielkie zale do tej formy pracujac na sprzedazy przez dluzszy czas. Czlowieku jestes konsultantem, to praca dla studenciakow i dzieciakow w wieku maks 26 lat, jesli jestes starszy i dalej tam pracujesz za taka stawke i jeszcze oplacasz skladki to znaczy, ze ci w zyciu nie wyszlo.

Szczęśliwy pracownik
Pracownik

Chciałabym wyrazić swoją opinię na temat pracy w Wakacje.pl i jest to opinia jak najbardziej pozytywna :) Długo szukałam firmy, w której atmosfera jest tak przyjazna oraz gdzie ludzie są tak pomocni i życzliwi. A dodam, że mam sporo doświadczenia w różnych organizacjach. Polecam każdemu dla kogo te aspekty są ważne!

Rafał
Inne

Dramat, zostaliśmy wprowadzeni w błąd. Zarezerwowaliśmy wakacje i OPŁACILIŚMY a na 3 dni przed wyjazdem dostaliśmy maila że nie ma miejsca i proponują nam inny termin. Urlop w pracy zarezerwowany, wszystko przygotowane a tu nie ma ani wakacji ani zwrotu wpłaty jak dotąd. Nie Polecam zdecydowanie tego pseudo biura

Pracodawca

@Rafał

Szanowni Państwo, prosimy o kontakt pod adresem reklamacje@wakacje.pl lub skontaktowanie się przez formularz dostępny na stronie. Nie znając faktów, zdecydowanie ciężko się nam odnieść do powyższego wpisu. Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby wyjaśnić Państwa sprawę.

KAROL POMOCNY KOMENTATOR

Swój komentarz zacznę od wyrazów wsparcia dla wszystkich osób które pracowały w wakacje.pl zarówno tych które dane mi było poznać, jak i te z którymi się nie spotkałem. Szczególnie trzymam kciuki za osoby dobre, pracowite, które faktycznie się starały, ale wakacje.pl nie umiało ich docenić. Mam nadzieję że znajdziecie pracę, w której wasze obowiązki i zarobki będą odwzorowaniem tego co wnosicie do firmy. PRACODAWCA - KOMENTARZ DO OPINII: Naprawdę, ze świeczką można szukać firmy z tak słabymi opiniami. Mało tego, zauważcie jak wiele z nich pojawiło się w ostatnim czasie. Uważam, że kwintesencją tych wszystkich wypowiedzi są wypowiedzi samego pracodawcy. PRACODAWCO - naprawdę w odpowiedzi na tyle zarzutów masz tylko tyle do powiedzenia? To co czytam to czysta wata słowna i korpomowa, której nie spotkałem wyłącznie tutaj, ale również w firmie. Już od samego wejścia na rozmowie kwalifikacyjnej zaczyna się mydlenie oczu. Przyszłemu pracownikowi rysuje się wizję pracy, która nie ma żadnego związku z rzeczywistością. Potem jest jeszcze gorzej. Szkolenie wstępne i praca na CC. Szkolenie jest nieadekwatne do tego, jakie umiejętności i wiedza są potrzebne w pracy. Po szkoleniu trafiasz do zespołu w którym musisz podpasywać swojemu Team Leaderowi bo inaczej nie będzie Ciebie wspierał i będzie Tobie w tej pracy trudniej osiągnąć wynik. Parafrazując słowa innych opiniotwórców, nie obędzie się bez "lizania tyłka". PONADTO: (cytując pracodawcę) "50 minut przerwy obiadowej" - Dlaczego tak to sformułowaliście? Przecież ktoś mógłby pomyśleć, że pracownik ma każdego dnia 50 minut ciągłej przerwy na obiad. 50 minut to łączny czas przerw w ciągu jednego dnia pracy, liczony od momentu wstania od stanowiska, do momentu powrotu. Wliczają się w to posiłki, przerwy na papierosy, toaleta (i czekanie w kolejce)itd. Czy chcieliście celowo wprowadzić czytelników w błąd? Czytelnicy lubią takie tanie chwyty? "...nie jest to skutkiem nadzwyczajnej rotacji, lecz przyjętej przez nas na początku tego roku polityki wzrostu zatrudnienia." - Tak, polityki polegającej na zatrudnianiu bardzo dużej ilości osób, a potem rozstaniu się z większością z nich. Sami przyznajecie że wasze ogłoszenia są/były prawie wszędzie. Piszecie "...z częścią osób po pewnym czasie jesteśmy zmuszeni się pożegnać". Czyli zatrudniacie wiele osób, by zrobić odsiew i po niedługim czasie podziękować części z nich. To jest nadzwyczajnie duża rotacja, nawet jak na standardy telesprzedaży. "Nie zgadzamy się natomiast na rozpowszechnianie dalekich od prawdy informacji, jakoby firma zwalniała 80 proc. zatrudnionych pracowników" - Jednorazowo może nie. Ale jaki % sprzedawców zatrudnionych w Gdańsku w 2018 roku pracuje do dziś? 15%? 10%? Jaki % waszych sprzedawców na CC ma staż powyżej roku? Macie cojones, by nam to tutaj w komentarzu powiedzieć? "Nasi trenerzy i team leaderzy dokładają wszelkich starań, by..." - Uśmiałem się jak nigdy. Dokładają starań by chyba jak najwięcej sprzedał ich zespół i by jak największą premię zgarnąć. Chociaż prywatnie to wporzo ludzie są, tylko na niewłaściwych stanowiskach. "To prawda, że..." - Jak ktoś wczyta się w przypięte posty może PODEJRZEWAĆ, że część z nich została napisana przez tą samą osobę. Podobne zwroty, podobna interpunkcja (przede wszystkim PRACODAWCA I KOLUMBIA). Oczywiście nikt nie zabrania pracownicy odpowiadającej w imieniu pracodawcy wrócić do domu i napisać opinię tym razem jako pracownik. Wygląda to jednak słabo, ale cóż robić jak prawie nikt w ostatnim czasie nie chce o wakacje.pl powiedzieć nic dobrego? (wszystkie przypięte komentarze zostały napisane w przeciągu 7 dni) INFO DLA ZAINTERESOWANYCH PRACĄ W WAKACJE.PL: Jesteś komunikatywny? Uważasz się za dobrego sprzedawcę? To szukaj pracy dalej, bo z pewnością stać Ciebie na znalezienie czegoś o wiele lepszego. Masz problemy ze znalezieniem/utrzymaniem pracy? Czujesz że możesz sobie nie poradzić? To w wakacje.pl nawet jak Ciebie przyjmą, to popracujesz miesiąc, dwa i Tobie podziękują, albo sam odejdziesz. Poszukaj miejsca bardziej adekwatnego do tego jakie umiejętności posiadasz, z pewnością masz mnóstwo zalet, które spodobają się niejednemu pracodawcy. INFO DLA AKTUALNYCH PRACOWNIKÓW: Nie oceniam was pod kątem dobrzy/źli, a nawet cześć z was nawet uważam za przyjaciół. Zachęcam was mimo wszystko do refleksji. Czy nie zasługujecie na lepszą pracę? Czy odpowiada wam to, jaką firmę reprezentujecie? Czy godzicie się na to co się dzieje wokół was? Czy podpisujecie się pod polityką firmy? Wiem, że część z was znalazła swój sposób na najbliższe lata swojego życia. Oby wiodło wam się jak najlepiej. Wiem jednak, że możliwości wielu z was są ogromne w porównaniu do tego, co dają wam wakacje.pl. Boimy się zrobić krok na przód. Akceptujemy naszą pracę bo "nie jest najgorsza". Niezależnie od tego, którą drogę wybierzecie, życzę wam byście byli wewnętrznie przekonani, że robicie to co trzeba. Jeśli chcecie coś zmienić, zróbcie to teraz!

Pracodawca

@KAROL POMOCNY KOMENTATOR

Postanowiliśmy zamieścić jedną odpowiedź do wielu postów, które w ostatnim czasie się tutaj pojawiły, ponieważ wiemy, że większość z nich pisze jedna osoba podpisująca się inaczej. Potwierdzili to administratorzy serwisu gowork. Co ciekawe, to firmie zarzuca się dodawanie wpisów pod różnymi nazwami. Jesteśmy otwarci na krytykę i czytamy wszystkie komentarze, ale też nie możemy się zgodzić na trollowanie i zarzucanie nieprawdy. Przykre jest, że takie zarzuty pojawiają się anonimowo na profilu, a nigdy nikt nie skierował ich do kadry zarządzającej. Anonimowo i pod różnymi nazwami jest na pewno prościej, ale zapraszamy do kontaktu autora wpisów. Komentarze pojawiły się po zwolnieniu kilku osób, w tym team leaderów, co do których były konkretne zarzuty. Jednym z poruszanych wątków jest rotacja pracowników na Call Center - stale monitorujemy poziom rotacji i jest on niższy niż w wielu firmach działających jako CC, też w Trójmieście. Większość pracowników zostaje w firmie, a powody zwolnień podawaliśmy wcześniej. To brak wyników sprzedażowych albo zachowania nie fair, np. nieprzychodzenie do pracy. Drugi wątek to negatywne opinie o team leaderach. Ich zadaniem w dziale sprzedażowym jest nadzór nad realizacją wyniku, co zakłada model pracy w Call Center. Wiedzy produktowej (turystycznej) nabiera się z czasem. Jeśli ktoś nie chce pracować w takiej formie i woli sprzedaż stacjonarną i pracę z klientem polegającą na skasowaniu towaru, który klient wybierze, to w porządku. Praca w Call Center wiąże się z realizacją celów sprzedażowych, określonym trybem pracy i czasem pracy (np. zgłoszenie wyjścia na przerwę), obsługą kolejki przy dużym ruchu. Nigdy nie twierdziliśmy, że konsultant ma do wykorzystania 50 min ciągiem. Przerwa jest uzgadniana z przełożonym, Konsultanci ten czas dzielą i wykorzystują na obiad, toaletę czy papierosa. Prawdą jest, że nowi konsultanci na rozgrzewkę najpierw obsługują zapytania, a rezerwacje dla kilkunastu osób trafiają do bardziej doświadczonych osób. To tak, jak w innych działach czy firmach, nowi pracownicy najpierw się wdrażają. W opiniach pojawił się też temat szkoleń. Po szkoleniach i wdrożeniu "na słuchawce" przeprowadzamy badanie dotyczące szkoleń i liczby pokazują nam odmienną opinię. Średnia ocena szkoleń to 4,7/5. Nie jest prawdą, że na study tours nie ma szans jechać - zasady wyjazdów określa regulamin i mogą jechać osoby pracujące co najmniej 3 miesiące, osiągające określone wyniki sprzedaży. Study tours to forma szkoleń, nie wakacje. Wakacjami były wyjazdy organizowane dla kilkudziesięciu osób - nowych i dłużej pracujących. Jeszcze raz podkreślamy, że praca w Call Center na pewno nie jest dla wszystkich, a na pewno nie dla tych, którzy nie są nastawieni na aktywną sprzedaż.

KAROL POMOCNY KOMENTATOR
@Wakacje.pl S.A.

Średnia ocena szkoleń 4,7/5 świadczy tylko o tym jak mało rzetelnie są przeprowadzane ankiety. Z resztą, skoro jest wam przykro, że osoby wystawiające negatywne komentarze na tej stronie są anonimowe, i macie z tym taki problem że aż pytacie administratorów o pochodzenie ocen, to nie dziwię się, że osoby oceniające nie ufają wam, jeśli chodzi o gwarancję ich anonimowości. Jak tylko przeczytałem wasz komentarz, od razu wyobraziłem sobie sytuację w której nagle po jednym szkoleniu otrzymujecie kilka negatywnych ocen. Robicie dochodzenie, kto to wysłał. Haha. Komunikujecie pracownikom że jest wam przykro że nikt się nie podpisał. To byłoby w waszym stylu ;) Mówicie, że pracownicy są zwalniani z powodu słabych wyników sprzedażowych i zachowań nie fair? A wy jesteście fair? Przedstawiacie warunki pracy rzetelnie i pracownicy nie są po miesiącu pracy rozczarowani? Nie mówicie na rozmowach i na szkoleniu że nauczycie ludzi sprzedawać i wystarczą dobre chęci i zaangażowanie? Otóż zarówno z mojego doświadczenia, jak i każdego kogo spytam nie jesteście fair wobec nowych kandydatów, jak i często wobec waszych zasłużonych pracowników. A jak z odpowiedziami na moje pytania? Haha, Umknęło wam? Jaka część pracowników pracujących obecnie na słuchawce ma przynajmniej roczny staż? UWAGA KOMUNIKAT: Pracodawcy wakacje.pl jest przykro, że piszecie komentarze anonimowo. Zalecamy udać się bezpośrednio do pracodawcy i wyrazić swoją opinię. Napewno pracownicy wakacje.pl będą dla was wyrozumiali i zachowają dyskrecję. Haha. Na pewno wezmą sobie wasze słowa do serca i nie będą mieć Was w . . . nosie. Zdrówka ;)

Marta
@Wakacje.pl S.A.

Moi drodzy, po zwolnieniu mnie z pracy dzień przed końcem miesiąca,aby nie wypłacić mi premii frekwencyjnej , kontaktowałam się meilowo z tl z działem który się tym zajmuje. Nikt mi nie odpisał mimo próśb ! Dlaczego jest niezgodność . Nie chcieli mi wysłać tzw. Paska godzinowego? Czy mam wysłać screena z wiadomościami ?? Do tego jest bałagan w księgowości i ponad miesiąc nie byłam wyrejestrowana z zusu!! Przez co miałam problem z założeniem działalności. Anonimowo?? Mam podać imię i nazwisko ?? Może jeszcze pesel ? Wątpię żeby jeden osobie się chciało pisać ciagle komentarze l. Ogarnijcie się i zacznijcie szanować nowych pracowników.

Rodzinna atmosfera
@Wakacje.pl S.A.

Taaaa rotacja jest i to jaka. Świadkiem jestem kiedy to odprowadzano pewnego Pana bez wypowiedzenia, uprzedzenia i braku możliwości pożegnania się z współpracownikami. Żenada, naprawdę...

Mahmut
@Wakacje.pl S.A.

Podsumowując, tyle warte te twoje wnioski co „wasze ankiety o szkoleniach”. Jednym zdaniem wszyscy kłamią. Jeśli ta praca jest taka jak ty prawdomówny i uczciwy to nie idźcie tam. Szkolenia nie na temat, premie dla wybranych a „wsparcia” nie ma. Tylko w lipcu 192 godziny to etat w tej jego firmie

szczery
@Wakacje.pl S.A.

"Jeśli ktoś nie chce pracować w takiej formie i woli sprzedaż stacjonarną i pracę z klientem polegającą na skasowaniu towaru, który klient wybierze, to w porządku. " Więc alternatywą dla pracy w wakacjach.pl według pracodawcy jest dyskont?? Ciekawe podejście, ciekawe... Biorąc pod uwagę ilość pracy jaką wkładamy w realizację celów, muszę wyznać, że poziom buty oraz poczucia wyższości zawarty w tej wypowiedzi jest naprawdę imponujący.

Kaszub
@Wakacje.pl S.A.

To klasyczne wyparcie. To ludzie ludziom gotują ten los. Najsmutniejsze jest to, że garstka "kierowników" uważa się za lepszych od innych i wtedy dla kilku złotych więcej zrobią każda niegodziwość. W imię krótkoterminowego celu: (usunięte przez administratora) być aby ludzi nazywać jak w tym poście " widocznie był słaby, albo nie nadawał się"???? T(usunięte przez administratora)

sara
Pracownik
@Wakacje.pl S.A.

bład merytoryczny, przerwa na toaletę nie wchodzi w przerwę (szkolenie BHP)

Marta Lao
Były pracownik
 Pytanie
@Rodzinna atmosfera

W dalszym ciągu są praktykowane takie zasady, minęło blisko 2 lata od pana wpisu, a zostałam potraktowana identycznie :-) żenada? Mało powiedziane!

Xd
Były pracownik
@Marta Lao

Przyznaj się dlaczego wyleciałaś, bez powodu nie wyrzucają.

Julka
Pracownik
@KAROL POMOCNY KOMENTATOR

Komentarze są anonimowe ponieważ zwalniacie ,,niewygodnych,, pracowników. Szkolenie trzeba ocenić pozytywnie ponieważ nikt nie zatrudni osoby która ocenia negatywnie osobę zatrudniającą.

Pracodawca

@Julka

Nigdy taka sytuacja nie miała miejsca. Ankiety ewaluacyjne są wykonywane po zakończeniu szkolenia, po podjęciu decyzji o zatrudnieniu. Powyższy wpis nie ma żadnego uzasadnienia.

User123
Były pracownik

C.D. Po jakimś czasie coś tam się ruszyło. Coś tam kupują. Firma robi konkurs sprzedażowy. Nagradza najlepszych konsultantów, ale nie jest prosto. Musisz mieć wyrobionych szereg założeń. Niestety założenia są na tyle trudne, że nawet cała pula przeznaczona na premie się nie rozchodzi, bo nie ma komu wyrobić założeń.Oczywiście to my nie dajemy z siebie wszystkiego. Nie to, że za bardzo wygórowane są wymagania.Mija kilka miesięcy. Wraca premia. Od stycznia !!! Nareszcie!!! Może coś zarobimy, my-konsultanci, bo to przecież dzięki nam-tym na końcu łańcucha pokarmowego firma zarabia.Od całkiem niedawna nowy zarząd -daje zgodę (już jest w sumie nie taki nowy). Dział analiz analizuje ile zarobimy, ile dać premii, jakie dać warunki. Chociaż jak w dzisiejszych czasach można cokolwiek analizować w turystykę.I są. Są założenia. Założenia tak wysokie, że na 60 osób wynik - fart wyrabia 5 osób (jeszcze, bo miesiąc się nie skończył)No i dział monitoringu. Jak lubisz się wkurzać, że ktoś manipuluje Twoimi wynikami- oni są mistrzami. BTW nie ma tam żadnego faceta. Czyli wiesz oceniająca osoba jest przed okresem i twoja ocena rozmowy, która ma wpływ na Twoją wypłatę leży.Czepianie o wszystko, wszystko możesz zrobić lepiej, mocniej, bardziej. Wszystko musisz potwierdzić, nie popełnić Rodo itd itpOk, można zrozumieć wszystko, ale skoro klient dostaje na maila info, że ma się zapoznać z dokumentami, przypomnienie, że jadąc do Egiptu jego paszport musi być ważny jeszcze przez pół roku od daty powrotu z wycieczki. A Ty w rozmowie mówisz " proszę pamiętać o paszporcie" i nie odpowiesz "ważnym pół roku ..." Już tracisz premie -20% bo firma traktuje klientów jak (usunięte przez administratora) Do tego RODO. Szczerze, to klient łatwiej weźmie kredyt niż kupi wycieczkę. A jak zadzwoni do Ciebie uczestnik... To już nic się nie dowie, bo rodo.Popadanie w skrajności level master.No i wisienka na torcie. Czas zadania. Póki co nie jest wskaźnikiem poziomu premii, ale ale!!Jak zadzwoni klient, że chce ofertę i nie może teraz rozmawiać, ale podał Ci, że jedą 3 rodziny i musisz wysłać mu maila... O stary...Lepiej wysłać byle co, bo zaraz będą cię popędzać, bo za długo zajmujesz się klientemI już dziś (pozal się boże) szefowa Call Center warknęła na forum, że to będzie kolejny haczyk na premię. Czas obsługi. Dlatego jeżeli jesteś klientem wiedz, że konsultant nie może poświęcić Ci odpowiedniej ilości czasu, bo chce zarobićSzefowa ma problem z emocjami zdarza jej się wybuchnąć, w CV ma specjalista do cięcia kosztów, więc kosztów szuka w wypłatach konsultantów.System na którym pracujesz nie jest idealny, musisz znać się na wielu systemach, pilnować swoich rezerwacji, bo źle zlicza, a wiadomo, że od tego zależy premia.Mógłbym napisać jeszcze wiele, ale szkoda gadać. Więc jeśli interesuje Cię najniższa krajowa, nerwy i stres to jest to miejsce dla Ciebie.Jak już wróci normalność i będzie więcej miejsc pracy osoby z ambicja będą ja zmieniać.Nic nie jest koloryzowane, to typowe korpo, gdzie jesteś tylko cegiełka w exelu. Numerkiem. Jak w obozie. Da się wytrzymać, ale jak masz możliwość znalezienia czegoś innego to szukaj. Pozdrawiam

maxwel
Pracownik
 Pytanie

Ciekawe, że piszesz to 3 dnia szkolenia, które trwa półtora tygodnia. Chyba jesteś tą pierwszą osobą w historii firmy, która z niej wyleciała jeszcze w trakcie szkolenia?

maxwel
Pracownik
 Pytanie

warunki zatrudnienia są przedstawiane przy propozycji pracy, skoro przyszła na szkolenie to się z nimi zgodziła. Kompletnie nie rozumiem na czym polega przekręcenie klienta? Na tym, że cena biletu lotniczego jutro może się zmienić, i najlepiej opłacać rezerwację od razu? Kto zna dynamikę turystyk to wie jak ona działa. Nie jest to przekręcanie a przekazywanie rzetelnych informacji.

2
Julka
Były pracownik
@maxwel

Ale ci korpo konkretnie sprało banie ... pewnie miałeś/aś predyspozycje ... good luck!

6
Marta Lao
Były pracownik
@maxwel

Prawda jest taka, że firma karze wciskać klientom jak najdroższe wycieczki (bo ważny jest obrót) nie zrobisz obrotu, nie będzie premii :-) taka polityka

1
maxwel
Były pracownik
@Marta Lao

z tego co pamiętam, to w firmie premia jest nie za obrót, ale za skuteczność

Marta Lao
Pracownik
@maxwel

Teraz jest i za skuteczność i za obrót.

Nata
Pracownik
 Pytanie
@Marta Lao

sprzedajemy drogie wycieczki, bo to nam się liczy do premii, ale nikt ode mnie nie wymaga by wciskać droższą. Chcesz zarobić, a klient chce kupić co tu złego?

Nie dla wakacje.pl
Kandydat
@maxwel

(usunięte przez administratora) w firmie da się szybko wywęszyć - 3 dni szkolenia wystarczą. Dodatkowo niektórzy nie chcą oszukiwać klientów a bez tego nie da się pracować w call center wakacje.pl pozdro ;)

Pracodawca

 Pytanie
@Nie dla wakacje.pl

Nad jakością rozmów i wszystkich procesów czuwają odpowiednie zespoły. Zachęcamy do rozmowy w oparciu o merytoryczne argumenty i konkretne przykłady. Powyższa opinia jest krzywdząca. Bardzo byśmy prosili o konkretne wskazania przykładów naruszeń, abyśmy mogli im przeciwdziałać.

paulina
Inne

Wakacje dla moich teściów... jedna wielka porażka!!!!!! Odradzam wszystkim biuro podróży wakacje.pl, którzy są pośrednikami biura mouzenidis travel, Telefon o 3 w nocy od teściów, że nie mają jak wrócić do domu, bo biuro podróży nie wykupiło im biletów powrotnych.... 10h spędzonych na lotnisku... 24h powrotu do domu... a na tym się niestety nie skończyło... po miesiącu złożonej reklamacji brak odzewu - kontakt do biura i informacja, że reklamacja powinna być złożona według OWU na piśmie, nie mailem... a taką informację dostaliśmy i z wakacji.pl i z mouzenidis travel, Pani wysłała nam maila na którego mamy wysłać reklamację.... PORAŻKA I NIGDY WIĘCEJ ODRADZAM WSZYSTKIM!!!!

1

Pracodawca

@paulina

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z regulaminem portalu Wakacje.pl (www.wakacje.pl/regulamin) §9 reklamacje powinny być kierowane do Organizatora lub do nas jako Agenta na między innymi adres e-mail reklamacje@wakacje.pl (dostępny jest również formularz zgłoszeniowy oraz możliwość przekazania reklamacji w formie listownej). Zgłoszenie z 18 lipca 2021 roku skierowane zostało pod adres klient@wakacje.pl a więc nieprawidłowy do składania reklamacji. Niemniej chcąc zachować najwyższą jakość świadczonych usług, nasi Pracownicy, w dobrej wierze przekierowali Pana zgłoszenie bezpośrednio do Organizatora, ponieważ to w Jego odpowiedzialności leży sposób realizacji Umowy. Niestety nie uzyskaliśmy żadnej informacji zwrotnej w tym temacie. Niemniej przekierowanie sprawy do Biura jest naszym obowiązkiem wynikającym z Ustawy i z tego obowiązku się wywiązaliśmy. Wiadomość z zapytaniem o postęp reklamacji skierowana 4 sierpnia 2021 roku, została przekierowana do działu Reklamacji naszego portalu i po weryfikacji udzielono wyczerpującej odpowiedzi odnośnie skierowania sprawy do Organizatora zgodnie z zobowiązaniem ale również o zasadach składania reklamacji wynikających z Ogólnych Warunków Uczestnictwa Biura Podróży Mouzenidis Travel, których treść zaakceptował Pan w dniu zawarcia Umowy. Portal Turystyczny Wakacje.pl jako Agent nie ma wpływu na czas odpowiedzi ze strony Biura, ani na warunki umieszczone na dokumentach, jednak przy zakupie za naszym pośrednictwem mamy obowiązek je przedstawić i z tego obowiązku również się wywiązaliśmy. Pomimo zatem skierowania sprawy do Operatora Turystycznego z 18 lipca 2021 roku sugerujemy aby skierował Pan reklamację zgodnie z zaakceptowanymi Warunkami, gdyż Biuro ma prawo do odmowy udzielenia odpowiedzi z racji niedopełnienia złożenia reklamacji zgodnie z zaakceptowanymi warunkami. Jest nam bardzo przykro z powodu niedogodności jakie spotkały Pani bliskich.

Pytanie
 Pytanie

Jakie wartości są cenione w Wakacje.pl S.A.?

Pracodawca

@Pytanie

Hej, wszystkie informacje znajdują się na naszej stronie WWW: https://karierawakacje.pl/kategoria/wartosci

robie
Były pracownik

wylewacie pomyje, a sami nic z siebie nie dajecie. ja tam widzę, dużo plusów. Nikt nie jest idealny, żadna firma, ale w Wakacje.pl dużo się dzieje! Wrócę w przyszłym roku.

monika
Inne

Dlaczego Wasza pracownica z (usunięte przez administratora) przed prywatnym wyjazdem do Egiptu szuka na grupach fejsbookowych takiej podstawowej informacji jak kwestie dot. covid. My jako klienci to czytamy i tracimy zaufanie do całej firmy wakacje.pl ; po naszym zapytaniu pracownica (usunięte przez administratora) ale niesmak pozostał

Pracodawca

@monika

Serdecznie dziękujemy za informację. Każdy w czasie prywatnym ma prawo udzielać się na forach, korzystać z pomocy innych internautów. Nie widzimy w tym nic złego, aby pogłębiać i poszerzać wiedzę. Wszelkie informacje dotyczące zasad podróżowania w czasach Covid dostępne są w naszym serwisie oraz magazynie. Nie znamy intencji, w związku z tym ciężko nam się odnieść do pytania.

pracfowni
Pracownik
@monika

@monika Wakacje.pl nie zatrudnia tylko sprzedawców, może to ktoś z administracji, IT, albo innej części backofficu.

Call center
Były pracownik

Uciekajcie, stawka nie warta nerwów(usunięte przez administratora) Targety są nie realne, grafik w żadnym wypadku nie jest elastyczny. To co ty napiszesz a co dostaniesz to jest niebo a ziemia a o każdy jeden dzień zmiany trzeba się prosić i płaszczyć. Przerwa regulowana jest na minuty(usunięte przez administratora) Ja rozumiem ze nie można ufać takiej grupie ludzi ale zamiast zwalniać wadliwe jednostki to czekają aż ludzie którzy się szanują odejdą i zatrudniają nowych. Dodatkowo będąc na sprzedaży robisz mnóstwo rzeczy ze sprzedażą nie związanych ale za to już nie ma prowizji i jescze dalej cię będą rozliczać ze sprzedaży. Krzyk klientów do słuchawki bo firma ma taką a nie inną politykę to norma. Jeżeli szanujesz siebie oraz swoich klientów to nie tutaj

pracownik
Pracownik
@Call center

50 min przerwy w ciągu dnia, gdy kodeks pracy przewiduje jedynie 15 min, rzeczywiście (usunięte przez administratora):D

Osoba z poprzedniego szkolenia
Kandydat

Stawiaja ludzi pod sciana w 1 dzien szkolenia juz po rozmowie informuja o kosztach zwiazanych ze szkoleniem, mowia, ze kazdy zda, (usunięte przez administratora), (usunięte przez administratora), (usunięte przez administratora). U mnie w grupie bylo 14 osob, przyjeto 6. I na koniec okazalo sie, ze za nic nie musimy placic. NIE POLECAM! Kupe nauki bezsensownych rzeczy, praca nie jest warta tych nerwow ktore poswiecilam

Pracodawca

@Osoba z poprzedniego szkolenia

Każdy uczestnik szkolenia, aby zostać zatrudniony musi zdać test na minimum 80%. Jeśli ktoś otrzymuje 70% poprawnych odpowiedzi, to taka osoba ma szansę na tzw. dopytanie. Zasady są takie same na każdym szkoleniu, minimum 80% wymagane do zdania, 70-80% dopyt, poniżej 70% nie proponujemy zatrudnienia. Wynika to z faktu, że praca w Dziale Obsługi Klienta wymaga odpowiedniego przygotowania merytorycznego, aby pracownik czuł się komfortowo wykonując codzienne obowiązki i aby klient czuł się odpowiednio zaopiekowanay przez konsultanta. Każdego dnia szkolenia Trener powtarza ważne informacje z uczestnikami. Pojawia się nawet quiz, z którego część pytań powtórza się na teście. Z naszej i Klientów perspektywy, to bardzo ważne elementy, które wpływają na komfort podróży Klientów i ich bezpieczeństwo.

Magda
Kandydat
@Wakacje.pl S.A.

Byle jakie szkolenia wiadomo

Nata
Pracownik
@Magda

a w ilu Pani szkoleniach uczestniczyła, ta opinia jest krzywdząca ja miałam szkolenie z Trenerem na sprzedaż i gdyby tacy nauczyciele pracowali w szkołach to mielibyśmy mądry naród ...

Zostaw merytoryczną opinię o Wakacje.pl S.A. - Gdańsk

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Wakacje.pl S.A.?

    Zobacz opinie na temat firmy Wakacje.pl S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 80.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Wakacje.pl S.A.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 58, z czego 13 to opinie pozytywne, 31 to opinie negatywne, a 14 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Wakacje.pl S.A.?

    Kandydaci do pracy w Wakacje.pl S.A. napisali 7 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Wakacje.pl S.A.
Przejdź do nowych opinii