Starszy specjalista
Wrocław
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista do spraw planowania, analiz i sprawozdawczości w zakresie zasiłków i świadczeń pomocy społecznej przyznawanych przez gminy
w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej w Oddziale Zabezpieczenia Społecznego

Warunki pracy

- praca w siedzibie Urzędu,
- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na parterze z dostępem do światła dziennego,
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • opracowywanie projektów planu wydatków z budżetu Wojewody w zakresie środków finansowych przeznaczonych dla gmin na realizację zadań dotyczących zasiłków stałych, zasiłków okresowych, specjalistycznych usług opiekuńczych, składek na ubezpieczenie zdrowotne i składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe oraz dokonywanie na bieżąco zmian w planie
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy w formie zasiłków celowych osobom poszkodowanym w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
  • sporządzanie zbiorczych kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań z realizacji zadań dotyczących zasiłków stałych, zasiłków okresowych, specjalistycznych usług opiekuńczych, składek na ubezpieczenie zdrowotne i składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe na podstawie jednostkowych sprawozdań przekazanych przez jednostki samorządu terytorialnego
  • analizowanie i opiniowanie wniosków zgłaszanych przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej i podmioty niepubliczne na otwarte konkursy dotyczące realizacji zadań pomocy społecznej organizowane przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego
  • weryfikowanie wyjaśnień gmin dotyczących zwrotów niewykorzystanych dotacji w zakresie zasiłków i świadczeń pomocy społecznej i pomocy dla osób poszkodowanych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
  • weryfikowanie i rozpatrywanie wniosków zgłaszanych przez gminy, dotyczących zmian w planach wydatków gmin na realizację pomocy poszkodowanym w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych oraz przygotowywanie zmian w planach wydatków gmin
  • sporządzanie zbiorczych dziennych, tygodniowych, miesięcznych, rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych dotyczących wypłat zasiłków celowych dla rodzin lub osób poszkodowanych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych
  • weryfikowanie i rozpatrywanie wniosków gmin oraz sporządzanie zestawień w zakresie planowania środków na realizację zasiłków stałych, zasiłków okresowych, specjalistycznych usług opiekuńczych, składek na ubezpieczenie zdrowotne i składek na ubezpieczenie emerytalno-rentowe na rok następny

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe
  • znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o rachunkowości oraz aktów wykonawczych
  • znajomość ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz aktów wykonawczych
  • znajomość KPA
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • komunikatywność
  • umiejętność komunikacji pisemnej
  • znajomość arkuszy kalkulacyjnych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Curriculum Vitae – zawierające dane o których mowa w art. 22(1) § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, tj. imię (imiona) i nazwisko, dane kontaktowe oraz pozostałe informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w zakresie wykraczającym poza wymagania określone w ogłoszeniu o naborze
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-12-23
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Informacje o stosowanych technikach i metodach oraz zasadach uczestnictwa w naborze znajdują się na stronie internetowej www.bip.duw.pl w zakładce „praca w DUW”. Wszystkie oświadczenia powinny zawierać odpowiednią treść, datę i podpis (wzory oświadczeń, które kandydaci mogą wykorzystać zamieszczone są na stronie internetowej www.bip.duw.pl). Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (w przypadku ofert przysłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego, w przypadku ofert składanych osobiście decyduje data wpływu do Urzędu, a w przypadku ofert składanych elektronicznie decyduje data UPP) nie będą rozpatrywane. Po zakończeniu procesu naboru złożone aplikacje niszczone są niezwłocznie z wyjątkiem aplikacji kandydatów/kandydatek wyłonionych przez komisję przeprowadzającą nabór, które niszczone są po upływie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem/kandydatką wybranym/wybraną podczas naboru. Ponadto, w celu usprawnienia procesu rekrutacji prosimy o wskazanie w ofercie danych kontaktowych: adres e-mail i nr telefonu, których podanie jest dobrowolne. Osoby zakwalifikowane, które spełnią wymagania formalne zostaną powiadomione o terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej. Kwota miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego kształtuje się w przedziale 2944,42–4315,03 zł brutto. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (71) 340-67-54.

Starszy specjalista

Wrocław

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Służba Cywilna