Starszy specjalista
Warszawa
Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista do spraw raportowania
w Wydziale Raportowania, Departament Podatku od Towarów i Usług

Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowo poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Analizowanie funkcjonowania w kraju systemu zwolnień od stosowania kas do ewidencjonowania obrotu i kwot podatku oraz rozwiązań prawno-organizacyjnych stosowania kas w innych krajach, monitorowanie i sygnalizowanie ewentualnych nieprawidłowości związanych z prowadzeniem przez podatników ewidencji przy zastosowaniu kas, przygotowywanie projektów aktów prawnych w przedmiotowym zakresie.
  • Analizowanie warunków technicznych dla kas rejestrujących dotyczących funkcjonowania i stosowania kas z uwzględnieniem wymagań ewidencji podatkowej, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i rzetelnego ewidencjonowania danych i przygotowywanie projektów aktów prawnych w przedmiotowym zakresie.
  • Analizowanie struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego oraz regulacji prawnych dotyczących faktur, ewidencji dla potrzeb podatku od towarów i usług, w tym faktur elektronicznych oraz przygotowywanie projektów aktów prawnych w tych zakresach.
  • Opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów i senatorów, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, instytucji oraz podmiotów gospodarczych i obywateli.
  • Opiniowanie projektów aktów prawnych opracowanych przez inne departamenty Ministerstwa Finansów oraz przez inne resorty z zakresu właściwości wydziału.
  • Archiwizowanie dokumentacji należącej do właściwości wydziału.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku finanse lub ekonomia lub prawo
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze podatków
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu
  • Znajomość przepisów w zakresie kas rejestrujących
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętność interpretacji i analizy przepisów prawnych
  • Znajomość zasad techniki legislacyjnej
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Umiejętność argumentowania
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze podatku od towarów i usług
  • wykształcenie: brak

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar doświadczenia zawodowego)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar doświadczenia zawodowego)

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-11-13
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z ograniczoną sprawnością.

ŻYCIORYS/CV, LIST MOTYWACYJNY ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel.: (22) 694 56 33

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Starszy specjalista

Warszawa

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Służba Cywilna