Referent
Inowrocław
Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent do spraw orzecznictwa podatkowego i czynności sprawdzających w zakresie podatków majątkowych
w Referacie Podatków Majątkowych i Sektorowych

Warunki pracy

• praca administracyjno-biurowa,
• praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej 4 godzin dziennie,
• budynek urzędu przystosowany architektonicznie do poruszania się osób z niepełnosprawnością ruchową.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie postępowań podatkowych oraz przygotowywanie projektów orzeczeń I instancji w zakresie podatków majątkowych,
  • przyjmowanie deklaracji podatkowych z zakresu podatków majątkowych oraz przetwarzanie deklaracji składanych w formie elektronicznej, ich weryfikacja pod względem formalnym oraz dokonywanie czynności sprawdzających wypełniania przez płatników podatku od czynności cywilnoprawnych i podatku od spadku i darowizn obowiązku przesyłania deklaracji i odpisów aktów notarialnych,
  • przeprowadzanie analizy aktów notarialnych,
  • przygotowywanie zaświadczeń z zakresu podatków majątkowych,
  • wnioskowanie o zabezpieczenie wykonania zobowiązań podatkowych,
  • udostępnianie informacji zawartych w aktach podatkowych w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach prawa,
  • udostępnianie informacji zawartych w aktach podatkowych w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach prawa,
  • opracowywanie projektów orzeczeń w sprawach odpowiedzialności spadkobierców lub następców prawnych .

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: średnie
  • Dobra znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, innych przepisów prawa podatkowego oraz zasad rachunkowości
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Komunikatywność
  • Brak pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów oraz brak współpracy z ww. organami (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: wyższe ekonomiczne, prawnicze lub administracyjne albo wyższe nieprofilowane 
<br>i studia podyplomowe w zakresie prawa podatkowego, administracji lub ekonomii
<br>
  • Umiejętność obsługi systemów informatycznych funkcjonujących w resorcie finansów wymaganych na danym stanowisku
  • Odporność na stres

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-06-05
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Zakres aktów prawnych przewidzianych w naborze:
- ustawa z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych,
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- wybrane przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (księga IV – spadki – definicje czynności cywilnoprawnych),
- ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadku i darowizn.

Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej.
Oferty złożone lub wysłane po terminie nie będą rozpatrywane.
DOKUMENTY ZAWARTE W OFERCIE PRACY, TJ. LIST MOTYWACYJNY, CV ORAZ OŚWIADCZENIA, MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM, A DODATKOWO LIST MOTYWACYJNY I OŚWIADCZENIA TAKŻE DATĄ.
Dokumenty przedkładane w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl (zakładka: Ogłoszenia → Nabór).
Postępowanie kwalifikacyjne składa się z dwóch etapów i polegać będzie na sprawdzeniu wiedzy
i umiejętności kandydata w formie testu oraz rozmowie kwalifikacyjnej. Zastrzega się możliwość rezygnacji z testu i połączenia sprawdzenia wiedzy z rozmową kwalifikacyjną.
O terminach etapów naboru kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni telefonicznie
lub drogą elektroniczną – w tym celu zaleca się podanie numeru telefonu i adresu e-mailowego.
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze wynosi 3086,27 zł brutto – przy ustalonym mnożniku kwoty bazowej 1,610.
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Informacje dotyczące procedury naboru można uzyskać pod nr telefonu 52 32 56 182 lub pisząc na adres e-mail: Aplikuj

Referent

Inowrocław

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Służba Cywilna