Inspektor wojewódzki
Częstochowa
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki do spraw regulacji stanów prawnych gruntów prywatnych zajętych pod drogi publiczne przez Zespół III
w Wydziale Nadzoru Właścicielskiego

Warunki pracy

Praca w siedzibie Urzędu w Częstochowie. Budynek wyposażony w toaletę dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych (parter). Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na I piętrze. W części budynku prowadzącej do stanowiska pracy występują bariery architektoniczne (brak podjazdu, brak wind osobowych).
Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera (z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie) oraz innych urządzeń biurowych. Permanentna obsługa klienta zewnętrznego. Praca w terenie związana z oględzinami nieruchomości. Zagrożenie korupcją.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w celu przygotowania projektów decyzji wojewody w sprawie stwierdzenia nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, województwo) nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne
  • Przyjmowanie klientów indywidualnych i przedstawicieli podmiotów publicznoprawnych w celu udzielania im informacji związanych z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi, wyjaśnień i interpretacji obowiązujących przepisów
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w celu przygotowania projektów decyzji lub postanowień w sprawach zmian, uchyleń oraz sprostowań decyzji a także wznowień postępowań dotyczących nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne
  • Potwierdzanie ostateczności wydanych decyzji wojewody dotyczących regulacji stanów prawnych gruntów prywatnych zajętych pod drogi publiczne w celu zawiadomienia właściwych sądów rejonowych prowadzących księgi wieczyste o zmianie właściciela nieruchomości wynikającej z tych decyzji oraz przekazania właściwym miejscowo starostom ostatecznych decyzji w celu wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów
  • Prowadzenie we współpracy z Biurem Administracyjnym spraw związanych z powoływaniem biegłych (geodetów uprawnionych) w trybie zamówień publicznych w celu zapewnienia wykonania projektów podziałów nieruchomości zajętych pod drogi publiczne, niezbędnych do prowadzonych postępowań
  • Prowadzenie postępowań w zakresie udostępniania informacji publicznej w celu przygotowania projektów pism lub decyzji odmownych

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub co najmniej 2 lata w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
  • znajomość ustaw: Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, o gospodarce nieruchomościami, o drogach publicznych
  • znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego (w szczególności część ogólna, przepisy dot. własności i spadków)
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość ustaw: Prawo geodezyjne i kartograficzne, Prawo zamówień publicznych, o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa
  • znajomość Kodeksu postępowania cywilnego
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
  • znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, orientacja na klienta

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • CV i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. regulacji stanów prawnych gruntów prywatnych zajętych pod drogi publiczne przez Zespół III w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-06-24
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu:
http://bip.katowice.uw.gov.pl/praca_w_urzedzie/index.html (wzory oświadczeń) oraz w linku pod ogłoszeniem.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu). Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych przez kandydata. Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną.
Oferty kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata w naborze. W okresie tym osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów:
32 20-77-246 lub 32 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: sierpień 2019 r.

Inspektor wojewódzki

Częstochowa

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Służba Cywilna