Inspektor wojewódzki
Opole
Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki do spraw kontroli wewnętrznej i zewnętrznej w Urzędzie
w Wydziale Prawnym i Nadzoru

Warunki pracy

Praca w siedzibie Urzędu.
Zagrożenie korupcją.
Przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
Warunki architektoniczne budynku Urzędu: drzwi odpowiedniej szerokości, winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej instytucjonalnej w Urzędzie (między innymi z zakresu stosowania kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej, ustawy o służbie cywilnej, uregulowań wewnętrznych – za wyjątkiem kontroli finansowej); udzielanie instruktażu w trakcie prowadzonych kontroli; opracowanie całości dokumentacji dotyczącej kontroli.
  • Tworzenie, uczestniczenie i przewodniczenie pracy zespołów kontrolnych.
  • Koordynowanie zadań kontroli wewnętrznej i zewnętrznej (sporządzanie projektów planów kontroli, organizowanie oraz inicjowanie kontroli, sporządzanie sprawozdań, ocen i analiz z działalności kontrolnej, analizowanie kontroli przeprowadzonych przez pracowników Urzędu).
  • Analizowanie treści dokumentacji pokontrolnej sporządzanej przez jednostki prowadzące kontrole w Urzędzie (np. NIK).
  • Opracowanie procedur kontroli obowiązujących w Urzędzie.
  • Współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie prowadzonej działalności kontrolnej
  • Analizowanie i porównywanie oświadczeń majątkowych składanych Wojewodzie Opolskiemu przez wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, starostów, Marszałka Województwa opolskiego oraz przewodniczących rad gmin, przewodniczących rad miejskich, przewodniczących rad miast, przewodniczących rad powiatów i Przewodniczącego Sejmiku Województwa Opolskiego.
  • Prowadzenie i udostępnianie informacji publicznej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, w zakresie dotyczącym Wydziału Prawnego i Nadzoru, na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej.
  • Koordynowanie procesu zarządzania ryzykiem w Wydziale oraz planowanie i sprawozdawczość Wydziału Prawnego i Nadzoru.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego pracy w administracji publicznej
  • Znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w urzędach administracji publicznej
  • Umiejętność interpretowania przepisów prawnych, analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność organizowania pracy własnej
  • Umiejętność posługiwania się edytorem tekstów oraz przeprowadzania kontroli w formie elektronicznej
  • Umiejętność skutecznego komunikowania, pracy w zespole, działania w sytuacjach stresowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Asertywność
  • Umiejętność argumentowania i przekonywania
  • Bardzo dobra znajomość systemu elektronicznego zarządzania dokumentów.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-07-30
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu postępowania kwalifikacyjnego zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailowo.
Urząd jest przyjazny dla osób niepełnosprawnych.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy tez jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje: (77) 4 524 256.

Inspektor wojewódzki

Opole

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Służba Cywilna