Aplikant
Bielsko-Biała
Główny Inspektorat Transportu Drogowego w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Aplikant do spraw kontroli w zakresie obowiązku uiszczania opłaty elektronicznej za przejazd po drogach krajowych, Sekcja Śląska, Wydział Inspekcji Mobilnych Jednostek Kontrolnych, Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej
Po okresie trzymiesięcznego kursu specjalistycznego I stopnia dla kandydatów na młodszego kontrolera ruchu drogowego pozytywne zaliczenie egzaminu kwalifikacyjnego I stopnia upoważnia do zatrudnienia na stanowisku młodszego kontrolera ruchu drogowego.

Warunki pracy

Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie. Praca w terenie. Kierowanie pojazdem służbowym – samochodem kategorii B, kierowanie pojazdem uprzywilejowanym. Pojazd uprzywilejowany nie jest dostoswany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Nietypowe godziny pracy, praca zmianowa (w tym dyżury). Obsługa komputera oraz urządzeń biurowych, kontakt z klientami oraz pracownikami GITD. Uczestniczenie w kursie specjalistycznym I stopnia dla Służby Kontroli Opłaty Elektronicznej oraz złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu kwalifikacyjnego.
Kurs specjalistyczny I stopnia składa się z zajęć teoretycznych, praktyki zawodowej i trwa około 3 miesięcy. Rozpoczęcie kursu planowane jest około połowy lipca bieżącego roku.
Zajęcia teoretyczne odbywają się w Centralnym Ośrodku Szkolenia Inspekcji Transportu Drogowego w Radomiu i trwają ok. 2 miesięcy (koszt wyżywienia i zakwaterowania w tym okresie pokrywa GITD).
Praktyka zawodowa trwa ok. 1 miesiąca i jest to praca w terenie na obszarze działania właściwej delegatury.
Zatrudnienie na stanowisku inspektorskim następuje po złożeniu z wynikiem pozytywnym egzaminu kwalifikacyjnego, kończącym kurs specjalistyczny I stopnia pod warunkiem spełnienia wymagań, o których mowa w art. 76 ustawy ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z późn. zm.) w tym po przejściu z wynikiem pozytywnym badań lekarskich, potwierdzających posiadanie wymaganego stanu zdrowia, o którym mowa w art. 76 ust. 1 pkt 5.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Uczestniczenie w zorganizowanym kursie specjalistycznym, przygotowującym do wykonywania zadań inspektora transportu drogowego w zakresie elektronicznego poboru opłat;
  • Odbycie praktyki przygotowującej do wykonywania zadań inspektora w zakresie elektronicznego poboru opłat;
  • Zdanie egzaminu potwierdzającego odbycie praktyki i nabycie umiejętności samodzielnej pracy na stanowisku inspektora w zakresie elektronicznego poboru opłat.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: średnie po zdanym egzaminie maturalnym
  • Ukończone 25 lat w terminie umożliwiającym zatrudnienie aplikanta na stanowisku inspektorskim po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego o którym mowa wcześniej;
  • Posiadanie wymaganego stanu zdrowia dla stanowiska inspektorskiego, o którym mowa w art. 76 ust. 1 pkt 5 ww. ustawy;
  • Prawo jazdy kategorii B;
  • Nienaganna opinia;
  • Umiejętność obsługi komputera (Word, Excel);
  • Znajomość ustawy o transporcie drogowym wraz z aktami wykonawczymi;
  • Znajomość ustawy prawo o ruchu drogowym wraz z aktami wykonawczymi;
  • Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego;
  • Umiejętność pracy w zespole, umiejętność planowania i organizacji pracy własnej, dzielnie się wiedzą i doświadczeniem, orientacja na klienta.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Komunikatywna znajomość co najmniej jednego języka obcego (języki krajów UE lub rosyjski);
  • Prawo jazdy kategorii A, C, D, C+E, D+E;
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej i przepisów wykonawczych oraz kodeksu etyki służby cywilnej;
  • Umiejętność syntetycznego formułowania pisemnych wniosków;
  • Umiejętność stosowania prawa w praktyce;
  • Umiejętność rozwiązywania problemów w praktyce;
  • Zdolność analitycznego myślenia;
  • Zdolność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o ukończeniu 25 lat do końca października 2019 r.;
  • Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kategorii B;
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kategorii A, C, D, C+E, D+E.

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-06-03
  • Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Oferty przesłane drogą elektroniczną nie opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym lub dostarczone faksem lub dostarczone po terminie lub nie spełniające wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane. Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne” - za kompletne oferty uznane będą oferty, zawierające wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Prosimy o skorzystanie ze wzorów oświadczeń, które dostępne są na stronie internetowej Inspektoratu w zakładce Kariera pod adresem https://bip.gitd.gov.pl/praca/dokumenty-do-pobrania/ Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne w zakładce Kariera na stronie internetowej Inspektoratu. W zakładce tej znajduję się również formularz kontaktowy, umożliwiający bezpośredni kontakt z działem rekrutacji. Zachęcamy także do kontaktu mailowego na adres Aplikuj W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji. (Urząd zastrzega sobie prawo do komunikowania się z kandydatami/kandydatkami poprzez pocztę elektroniczną.) W trakcie naboru planowane są następujące techniki i metody:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
• weryfikacja wiedzy,
• rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu kompetencyjnego.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w powyższym ogłoszeniu. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapewnia swoim pracownikom:
− stabilną i ciekawą pracę;
− regularnie wypłacane wynagrodzenie;
− dodatek stażowy;
− dodatkowe wynagrodzenie roczne;
− nagrody – w zależności od wyników pracy;
− możliwość rozwoju zawodowego;
− wsparcie na etapie wdrażania do pracy;
− pakiet socjalny: dofinansowanie do wypoczynku;
− korzystna oferta dodatkowej opieki medycznej i ubezpieczenia na życie;
− kartę Multisport.


Aplikant

Bielsko-Biała

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Służba Cywilna