Wywiady Netia S.A.

Monika Mrugała Dyrektor Obsługi Klienta Netia S.A.
W Netii pracuje od 16 lat, a obsługą Klienta B2C zarządza od ponad roku. Ma doświadczenie w retencji oraz sprzedaży, ale jej pierwszym stanowiskiem w Netii było właśnie stanowisko Konsultanta Obsługi Klienta, dzięki czemu dobrze rozumie potrzeby swoich pracowników. Bardzo lubi swoją pracę i kontakt z ludźmi. Aktualnie jest w trakcie tworzenia przepisu na najlepszą obsługę klienta.

Rafał Wrotek Dyrektor Sprzedaży B2C Netia S.A.
W Grupie Netia pracuje od 2 lat. Jest odpowiedzialny za rozwój sprzedaży usług w tradycyjnych kanałach sprzedaży (salony i D2D) na rynku B2C i SOHO. Swoje doświadczenie zdobywał tworząc i zarządzając strukturami sprzedaży w branży telekomunikacyjnej i energetycznej. Jest ekspertem z ponad 15 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania, tworzenia i wdrażania systemów motywacyjnych oraz standardów sprzedaży i obsługi klienta.

Paweł Sudomir Departament Zasobów Ludzkich Netia S.A.
W grupie Netia pracuje od ponad 1 roku, odpowiadając za koordynację procesów rekrutacyjnych do wszystkich obszarów firmy, proces wdrożenia nowego pracownika do organizacji, działania Employer Brandingowe, a także wdrożenie nowych narzędzi HR. Ekspert z 6 – letnim doświadczeniem zawodowym w obszarze HR, które zdobywał w dynamicznie rozwijającej się branży finansowej. Absolwent Psychologii w Zarządzaniu w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Czas wolny poświęca na sport: bieganie długodystansowe.

Netia S.A.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi profilami na portalach społecznościowych:
Facebook
LinedIn
Twitter

Jakie cechy w pracy na stanowisku Przedstawiciela Handlowego są szczególnie ważne?

Rafał Wrotek: Szukamy osób dynamicznych, samodzielnych, lubiących pracę z ludźmi oraz odpornych na stres. Aby osiągnąć sukces na tym stanowisku niezbędna jest umiejętność efektywnego planowania pracy i zorientowanie na wynik. Doświadczenie w sprzedaży bardzo się przydaje, ale nie jest warunkiem koniecznym. Jesteśmy przekonani, że technik sprzedaży możemy skutecznie nauczyć. Wystarczy chęć i zaangażowanie! 

Na czym polega praca Przedstawiciela Handlowego?

Rafał Wrotek: Praca Przedstawiciela Handlowego to głównie sprzedaż w kanale Door to Door (D2D), polegająca  na pozyskiwaniu klientów poprzez bezpośredni kontakt. W tym modelu sprzedaży inicjatywa kontaktu z potencjalnym klientem wychodzi od Przedstawiciela Handlowego. Taki sposób sprzedaży pozwala na dotarcie do szerokiej grupy klientów co przekłada się na indywidualne wysokie wyniki sprzedaży.

Jak wyglądają początki na stanowisku Przedstawiciela Handlowego?

Rafał Wrotek: Naszych Handlowców zatrudniamy w oparciu o umowę zlecenie. Ponadto oferujemy atrakcyjny system premiowy. Dla Handlowca w sprzedaży pierwszy miesiąc to okres wdrożenia i przygotowania do pracy. W tym czasie Przedstawiciel Handlowy przechodzi szkolenia produktowo - ofertowe, szkolenia z technologii, technik sprzedaży oraz systemów na których pracujemy. Po przebytym szkoleniu zdaje test i wtedy pod opieką Lidera Zespołu może po raz pierwszy ruszyć w teren.

Co oferuje Netia nowo przyjętemu Przedstawicielowi Handlowemu?

Rafał Wrotek: Przedstawiciel Handlowy od samego początku może liczyć na atrakcyjny system motywacyjny oraz wyposażenie w narzędzia niezbędne do pracy, takie jak telefon komórkowy, tablet oraz nowoczesne aplikacje do komunikacji. Dbamy również o stałe podnoszenie umiejętności naszych współpracowników. Poza szkoleniami  teoretycznymi nasi Przedstawiciele Handlowi uczestniczą w tzw. training on the job. Takie praktyczne szkolenie to doskonały sposób podniesienie umiejętności sprzedażowych pod okiem bardziej doświadczonych Przedstawicieli Handlowych lub wykwalifikowanej kadry managerskiej.

 

Jak wygląda system wynagradzania Przedstawicieli Handlowych?

Rafał Wrotek: Nasi Przedstawiciele Handlowi najbardziej cenią system premiowy,  który nie ma ustalonej górnej granicy wynagrodzenia. Jeśli chcą zarabiać więcej, po prostu zarabiają więcej! Na system wynagradzania Przedstawicieli Handlowych składa się premia ilościowa, premia wartościowa, bonusy oraz dodatkowe programy motywacyjne związane z celami sprzedażowymi.  Taki system wynagradzania zwiększa możliwość uzyskania atrakcyjnej pensji oraz daje możliwość zaplanowania swoich zarobków.

Jakie plany ma Netia na najbliższy czas?

Rafał Wrotek: Netia chce być firmą gotową na wyzwania przyszłości. W tym celu prowadzi projekty  transformacyjne Future Proof Netia, które otwierają nowe możliwości  dla sieci sprzedaży i pozwolą dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Dlaczego warto wybrać pracę w Call Center w Netii?

Monika Mrugała: To, co wyróżnia nasze call-center to luźna, przyjazna, niemal rodzinna atmosfera. Wszyscy mówimy sobie na „Ty” i dużo się śmiejemy. Robimy wszystko, żeby konsultantom pracowało się dobrze i czuli się traktowani jako partnerzy, a nie „podwładni”. Stawiamy jasne cele i mamy wysokie wymagania, ale doceniamy każdego kto jest zaangażowany i sumiennie podchodzi do pracy co przekłada się na jego wyniki.

Kto może pracować w Call Center w Netii?

Monika Mrugała: Call Center Obsługi Klienta mamy w 3 lokalizacjach w Polsce: Będzinie, Bielsku-Białej i Legnicy. Serdecznie zapraszam do pracy u nas  każdego kto lubi ludzi, jest otwarty i pozytywny, ma przyjazne podejście do otoczenia. Dobrze, aby posiadał miły głos oraz poprawną dykcję. Dodatkowym atutem jest doświadczenie w obsłudze klienta, ale nie jest to wymóg obligatoryjny. Najważniejsza dla nas jest postawa i osobowość, chcemy zatrudniać ludzi rzetelnych, sumiennych , zaangażowanych, na których możemy liczyć - my managerowie a przede wszystkim nasi Klienci.

 

Jaka forma zatrudnienia proponowana jest nowo przyjmowanym osobom?

Monika Mrugała: Nowych współpracowników zatrudniamy w oparciu o umowę zlecenie lub umowę o pracę. Wiemy, jak ważna jest dla młodych ludzi stabilność zatrudnienia, dlatego sukcesywnie zwiększamy udział umów o pracę w ogólnej liczbie umów. Docelowo zależy nam na tym, aby na koniec 2017 roku udział osób zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę na infoliniach obsługi klienta wynosił około 80 procent.

Jakie szkolenia są organizowane dla pracowników Call Center?

Monika Mrugała: Zależy nam na tym, aby nasi współpracownicy stale podnosili swoje kompetencje. Dlatego chcemy im oferować szkolenia m.in.  z negocjacji, obsługi klienta oraz pracy pod presją czasu. Natomiast dla koordynatorów Call Center organizujemy szkolenia, które pomagają im być jeszcze lepszymi liderami i wykorzystać potencjał swojego zespołu.

Jak wyglądają biura i przestrzenie do pracy?

Monika Mrugała: W naszych biurach dostępne są pokoje relaksu i zabaw (tzw. Coolsalki i Chillout roomy), wyposażone w fotele do masażu, konsole do gier  x-box, telewizory, gry planszowe, książki, a dla miłośników sportu worki treningowe.

A co poza pracą?

Monika Mrugała: Dbamy o zapewnienie konsultantom dodatkowych atrakcji. Z okazji przeróżnych świąt organizujemy dla nich zabawy i konkursy, np. pocztę walentynkową, konkurs na najładniejszą dynię, najbardziej kreatywną kartkę świąteczną czy zabawy przebierane. Trzy razy w roku, w każdej lokalizacji kilku najlepszych konsultantów Call Center orazi najlepszy koordynator w otrzymują nagrody. Nasi konsultanci uczestniczą również w konkursach zespołowych, gdzie nagrodą jest np. wyjście integracyjne dla całego teamu.

  

Jak przebiega proces rekrutacji na stanowisko Przedstawiciela Handlowego oraz pracownika Call Center? Z ilu etapów się składa?

Paweł Sudomir: Każdy proces rekrutacji dostosowujemy do specyfiki stanowiska i podchodzimy do niego indywidualnie. Na stanowisko Przedstawiciela Handlowego i Pracownika Call Center przewidziany jest tylko jeden etap rekrutacji. Na tym etapie kandydat spotyka się od razu z bezpośrednim przełożonym, który po spotkaniu decyduje o zatrudnieniu. Po zakończeniu procesu rekrutacji– bez względu na decyzję o zatrudnieniu – kontaktujemy się ze wszystkimi kandydatami.

Gdzie można znaleźć oferty pracy w Netii?

Paweł Sudomir: Wszystkie aktualne oferty pracy można znaleźć na stronie http://my.netia.pl/kariera/oferty-pracy w zakładce oferty pracy. Poza tym o prowadzonych rekrutacjach informujemy także na naszym Facebooku oraz LinkedIn.

Jakich rad udzieliłby Pan osobie wybierającej się na rozmowę kwalifikacyjną?

Paweł Sudomir: Rozmowa kwalifikacyjna to świetna okazja do zaprezentowania swojego zaangażowania i motywacji do podjęcia pracy. Jeżeli kandydat aplikuje na stanowisko związane ze sprzedażą i obsługą klienta, warto aby przed rozmową zapoznał się także z naszą paletą produktową, a także portfolio klientów Netii. Jesteśmy dynamiczną i nowoczesną organizacją, dlatego bez względu na to, do którego obszaru szukamy pracowników, zwracamy szczególnie uwagę na pozytywne nastawienie, wychodzenie z inicjatywą oraz chęć rozwoju. Oczywiście, zawsze należy pamiętać o odpowiednim biznesowym ubiorze czy punktualności. Te czynniki z perspektywy późniejszej pracy z klientami są niezwykle ważne.
Z mojego punktu widzenia istotna jest również naturalność i po prostu bycie sobą. Zachęcam również do zapoznania się z informacjami na stronie my.netia.pl/kariera, na której piszemy więcej o procesie rekrutacji.

Ile osób obecnie zatrudnia Grupa Netia?

Paweł Sudomir: Obecnie Grupa Netia zatrudnia około 2000 pracowników w całej Polsce.

Dziękujemy za rozmowę.