Pytania do firmy MAN Trucks Sp. z o.o.
Jak to jest że wszyscy już mówią o 2 zmianach od września, a Man dalej to ukrywa powinien już powiedzieć bo trzeba szukać pracy nowej. Tu wykorzystają do końca i nara. Pracownicy ze stołówki już mają powiedziane ze od września będą pracować na dwie zmiany, ochrona wie że będzie dwie a Man twardo ukrywa. Czy sie dowiemy w końcu, czy będziecie okłamywać pracowników dalej?
Standardowym działaniem w naszej organizacji jest analiza różnych scenariuszy w odpowiedzi na zmieniający się rynek. Zarząd bierze pod uwagę różne opcje. Nie jest jednak prawdą, przywołana tutaj informacja, jaką przekazują pracownicy stołówki oraz ochrony. Kalendarz produkcyjny naszego zakładu przewiduje 3 zmianowy system czasu pracy i produkcję na poziomie około 220 pojazdów na dobę. W przypadku podjęcia decyzji o jakichkolwiek zmianach, zgodnie z zasadą otwartej komunikacji, informacje wewnątrzzakładowe przekażemy w pierwszej kolejności kadrze kierowniczej, a następnie Organizacji Związkowej oraz pracownikom. Będziemy nadal stawiali w naszych działaniach dobro naszych pracowników, a tym samym rozwój naszego zakładu na pierwszym miejscu.
Hahaha tak samo jak na spotkaniu zapewnialiście że żadnych redukcji zatrudnienia nie będzie . Przepraszam ,ale Wasza wiarygodność jest już na dnie
@Pracodawca zaufanie załogi do zapewnień zarządu zostało mocno nadszarpnięte bo spotkaniu przedświątecznym, kiedy zapewniano nas, że produkcja będzie utrzymana na tym samym poziomie i nie będzie zwolnień. Tymczasem ludzie na kilka dni przed końcem trwania umowy dowiadują się, dostaną kolejnej albo dostają dwutygodniowe wypowiedzenia. Sporo osób już poleciało w ten sposób, od kierowników idą komunikaty, że szykują się kolejne redukcje, więc trudno się dziwić, że mało kto jest spokojny o swoje zatrudnienie. A o komunikacji góry z pracownikami można dużo powiedzieć, ale na pewno nie to, że jest transparentna.
Ta wypowiedź nie jest do końca zrozumiała dla nas - pracowników. Pracodawca zaprzecza zmianie harmonogramu pracy, w postaci redukcji zmian produkcyjnych do dwóch. Zarzeka się praca trzyzmianowa oraz utrzymaniem produkcji w granicach 220 pojazdów / doba, lecz w każdej chwili mogą wprowadzić dwie zmiany tylko najpierw muszą powiedzieć kierownikom a potem NSZZ ?
O 2 zmianach to już cały zaklad wie. Oczywiście zarzad wciska ta ciemnotę żeby nie siać paniki. Ludzie będą robić do końca a później będzie. Trzyli 1zmiana do usunięcia po 7 osób z każdej zmiany.
Tak stawiacie na dobro pracowników, po czym od przemówienia prezesa ze nie będzie zwolnień za miesiąc zaczęły się masowe zwolnienia. Już w nic wam nie można wierzyć.
To super wiadomość gdyby się okazało że będą dwie zmiany. Większość zatrudnionych tego oczekuje. Wiadomo że część ludzi poleci. Firma która zatrudnia na trzy zmiany ma tylko prawo istnieć?
Oczywiście że większość osób czeka z utęsknieniem na dwie zmiany. Lecz z drugiej strony trzeba zwrócić uwagę na liczbę osób , którą trzeba będzie pożegnać . Pewnie że w takim systemie pracy potrzebne jest pełne skupienie o które ciężko jest na zmianie nocnej która rządzi się innymi prawami.
Dlaczego jest tak mało konkretnych informacji na temat delegacji do VW w Poznaniu na 4msc ?czyżby wylosowane osoby do delegacji podpisywały same na siebie wyrok ?chca ukryć fale zwolnień?
Firma coraz bardziej schodzi na psy. Zarządzanie coraz to gorsze. Biuro - śmiechy, cichy, brak kultury. Problemy żołądkowe po stołówce. Wszędzie (usunięte przez administratora) zabawa. Kobiety na bramce? Kolejny super wymysł na chwilę. Zabawa, brak rygoru, co się nie najdzie piski, hi hi ha ha gadu gadu, nie dawanie sobie rady, a inni muszą (usunięte przez administratora) aż przykro. Parę lat temu wszystko miało ręce nogi.. Teraz upychają byle kogo, byle gdzie na stanowisko, byle się sztuka zgadzała. @pracodawca może już pora rozłożyć w końcu na bramki nadających się do tego, a nie upychać nowe uczące się damy, które nic tam nie wnoszą, poza swoim rechotaniem. Nie zmienia się tego co dobrze działało.
Dzień dobry!Chciałem poruszyc kwestię stołówki zakładowej.Niestety kolejny raz spotkała mnie przykra niespodzianka po spożyciu posiłku w tym przybytku.Ostra i bolesna niedyspozycja spowodowana zatruciem pokarmowym zmusiła mnie do kilku wizyt w toalecie.Wpłynęło to niestety na produkcję,gdyz musiał mnie zastępowac koordynator.Teraz właśnie zażywam leki na biegunkę z apteki.Tym samym w trosce o swoje zdrowie i życie rezygnuję definitywnie z usług tutejszej kantyny zakładowej.Powinien się tym zająć ktoś odpowiedzialny za przetarg oraz wybór tego operatora.
Racja, już tyle rzeczy było znalezione w bułkach, zupie, drugim daniu ze to przechodzi ludzkie pojęcie. Ten kto zgodził się na tą firmę powinien iść siedzieć, i to jeść za kare. Kawałki plastiku, gumki recepturki, mole w bułkach. Jak to MAN wytłumaczy?. Byłem świadkiem jak pracownicy przynosili bułkę w której była ćma, mol i pani się przyznała, a łysy okularnik stanowczo zaprzeczał że to jakiś brud z piekarnika przypalony. Zmieńmy tą firmę prowadzącą bo zatruwanie pracowników tym jedzeniem, pokazuje gdzie MAN ma pracowników.
Zjebie jasne,że jedzenie jest ważne dla każdego przy takim tempie pracy.Kawałki plastiku w jedzeniu i inne ciekawe przedmioty to skandal.
Widzę że u was tez nie jest kolorowo i są zwolnienia... Z ciekawości zapytam, jakie macie zarobki na produkcji ? Jakie widełki?
Dramat młode kobiety nie mające bladego pojęcia jak prowadzić rekrutację 1- po przyjściu 20 minut wcześniej pukam i się pytam czy można i że byłem na daną godzinę umówiony a panie mówią że ktoś jest przedemna i muszę czekać ( tej osoby co miała być przedemna nie było wcale ) I tylko słychać było śmianie i gadanie ( i popijanie kaweczki ) 2- po ok 30-40 minutach raczyła wyjść do mnie I zaprosiła na test żeby złożyć zawór ( trochę mnie to rozbawiło ) no ale dobra Pierwszy raz coś takiego człowiek składał no ale jakoś to poszło jedna mała pomyłka przez stres i nerwy Po zakończonym teście były rozmowy rozmowa tragedia Wypytywanie o wszystko - dlaczego zmiana pracy - dlaczego się zwolniłem z poprzedniej pracy - co bym zrobił jak bym zobaczył pracownika/kolege/znajomego pod wpływem alkoholu - czy mam plany wyjechać za granicę I dużo innych bez sensownych pytań Wszystko trwało ok 2 godziny Po wszystkim miałem czekać na wiadomość Byłem przed świętami Wiadomość dostałem 16 stycznia że pozytywnie rekrutacja przeszła i że muszę czekać bo została wydłużona Mamy 23 marca Dalej bez informacji śmiech na sali
Zmieńcie system
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Nie dostałem pracy
Pracowałem w manie 3 miesiące z powodów prywatnych musiałem przestać pracować, pracowałem na stanowisku ds. montażu, czy jest szansa dostać się ponownie na swoje stanowisko, czy w ogóle jest szansa dostać pracę jeśli teraz lecą zwolnienia. Wiecie coś może o pracy w sistemie/magazyn?
Chciałem wysłać CV na stanowisko pracownika ds. Montażu Czy przyjmują osoby z małym doświadczeniem? Pracowałem w 2 miejscach na produkcji. Umiem obsługiwać podstawowe narzędzia, obsługiwałem też m.in. frezarkę, tester diod, nalewarke, etykieciarke, wkrętarkę. @Pracodawca
Polecacie prace na stanowisku inzyniera procesu ? Albo tego typu podobne stanowiska ? Wyszkolona kadra jest w zakładzie ?
Na jakie wynagrodzenie można liczyć na stanowisku inżynierskim?
Cześć Mam pytanie do pracodawcy odnośnie przerwy na toaletę. Obecnie są cięcia personalne związane z produktywnością często praktycznie codziennie nie ma możliwości skorzystania z toalety wszyscy pracownicy w linii włącznie z żółtym (kierownikiem) czy w razie potrzeby zasadne będzie zatrzymanie lini aby skorzystać z toalety? Jakie bedą konsekwencje dla pracownika?
Dlaczego Rofy na ML1 nie jada z takim czasem jak na Legato? Mierzyłem czas w piątek i jada 4:30. (usunięte przez administratora)pracownikow na każdym kroku, A w dodatku według BHP rofy powinny mieć odstępu 2,5m min. Z tego co mówiła ich firma, a przerwa miedzy rofami wynosi zero jedna na drugiej, gora oczywiście nic z tym nie robi po liczna musi się zgadzać a nie bezpieczeństwo pracowników. Będzie to zgłoszone do PIPu. Może to coś da w końcu.
A myślisz że na dwójce jadą wolniej ? Czy zauważyłeś po swojej wykonywanej pracy że jest ci lżej w stosunku do tego co było przed nowym rokiem ? Czy zauważyłeś że przy niby takcie 5 minut zjeżdżało na początku 260 pojazdów , potem 250 , teraz 240 ? Takie cuda tylko w MAN IE ;) 5 minut występuje tylko na legato. Realnie jest ok . 4.30 także mierzone na naszym dziele . Co do odstępów od samochodów to nie wiem jak to jest w przepisach . Jedno jest pewne i każdy ci o tym powie ,że szczególnie po przerwie jest tak upchane pojazdów i zdecydowanie szybciej jedziemy . Każdy to zauważy bo po prostu nadal nie idzie się wyrobić . Zgodnie z manowskim licznikiem może przy takcie 6 minut byłoby troszkę spokojniej tak by oddechu pomiędzy samochodami cokolwiek złapać. Drugim nieporozumieniem jest teraz gnać z produkcją , piątkowe noce nawet robić by kwietniu drżeć o robotę zamiast było już dawno produkcję fajnie ułożyć pod zamówienia itp. Niestety nasze kierownictwo nie chce nas przyzwyczaić do dobrych warunków by sobie spokojnie pracować i wszystkiego doglądnąć na spokojnie , tylko wola dalej poganiać na maksa a potem najwyżej zwolnić jedną zmianę . No bo przecież tabelki produktywności muszą się zgadzać i człowiek też za osiem godzin nie ma prawa odpocząć chociaż minuty bo kochany dział MPM CHODZIŁ I OGLĄDAŁ STANOWISKA i zauważyli że przy ZMNIEJSZONEJ PRODUKCJI trzeba pracownikom dowalić dodatkowych obowiązków by czasem kolorowi nie musieli czegoś w trakcie zmiany pożytecznego zrobić niż przeglądać tabelek w exelu i ciągle wychodzić na spotkania . Eh ta rzeczywistość tutaj jest chora panowie i panie ;)
Czy na montażu kabin pracują kobiety ? Czy stanowisko to jest też dla kobiet?
Najlepsze w tym wszystkim jest to że teraz nocki cały tydzień pracują . Cały tydzień gonimy liczbę by w kwietniu zrobić dwie zmiany ;) Jakby to już dawno nie dało się zwolnić i robić sobie spokojnie ,powoli a stale. I co niby ta trzecia zmiana będzie w domu siedzieć czy jednak Man zwolni praktycznie jedną zmianę jak to już miało miejsce dwa razy?
Zmiana C na hali kabin, ma wyrobione ponad 1000 kabin więcej w stosunku do B zmiany, nie mówiąc już o zmianie A, cały czas jest najbardziej produktywną zmianą. Góra nie potrafi albo nie chce aby pozostałe zmiany też tyle robiły, harujemy za te same pieniądze robiąc o tyle aż więcej kabin, to jest jawna niesprawiedliwość ! Albo powinni nam to oddawać w dniach wolnych albo też w premii wyższej. (usunięte przez administratora)
Widocznie zmiana B i A podchodzi rozsądnie do pracy i nie dąży aby z miejsca pracy robić (usunięte przez administratora). Zmiana C jako jedyna robi wszystko na wyścigi by przypodobać się kierownictwu i usłyszeć pochwałe na teamsie :) Ps. 1000 kabin? Chyba razem z produkcją Monachium ????
Piotrze jak Ty sobie te 1000 kabin znalazłeś. Liczysz podwójnie? 3 zmiany powstały w marcu 2023, różnice pomiędzy zmianami to 2-5 kabin dziennie, w miesiącu to 50-70 kabin, w skali roku po odjęciu 3 miesięcy to 350- 500 kabin, biorąc pod uwagę że to nie pracownik jest problemem a maszyny, awarie z nimi związane, przestoje z powodu braku komponentów, albo dni wolne bez produkcji, bądź wyrobienie planu i kończenie pracy wcześniej różnice są ale jeśli czujesz się poszkodowany zmień zmianę masz do tego prawo albo inaczej, przemyśl zanim jeszcze raz coś takiego pieprzniesz.
Info od kierowników, w tej chwili już ponad 1300 kabin więcej ma wyrobione zmiana C na hali kabin, codziennie kilka-kilkanaście więcej od innych i sie nazbiera, a są najkrócej pracującą zmianą przecież.
Byłem popracowałem i zrezygnowałem. Szkoda zdrowia kasa nie adekwatna jak na taką pracę ,szanuję się więc podziękowałem. Niektórzy robią wyścig szczurów ,pozabijać się chcą jeden przed drugim. Jak zdrowia wam braknie to nikt was nie doceni,na wasze miejsce jest wielu innych. Pozdrawiam ????
Przy takcie 4:22 już nie było czasu na WC,a docelowo miał być takt 4:15 do tego trzeba odliczyć minimum 30 sekund na przdjazd agv,a jak się jakaś niemrawa osoba z bhp kierownictwa z działo jakości lub inną (usunięte przez administratora)przwinje i wstrzyma agv na dłużej to czas nie do wyrobienia,(usunięte przez administratora)
Oczywiście że Góra wie że zmiana C bije rekordy, ale wie też że sukces ma wielu ojców. Gdyby nie spore bufory na pod montażach po zmianie B nie można by było przesunąć ludzi na linię i podkręcić tempa. Natomiast zmiana A zaczynała ze znikomym buforem i żeby utrzymać tempo produkcji musiała się mocno sprężać, dopiero zmiana B robiła zapas pod montaży potrzebny do bicia rekordów.
Już nawet w gazecie wyborczej piszą że Man wstrzymuje produkcje i ludzie boja sie o stanowiska . Marzec wszystkie zmiany maja nocki w w piątki.
(usunięte przez administratora)
Z tego co słyszałem to ma być nocka w ten piątek
Witam. Czy ktoś ma jakieś sprawdzone ,pewne informacje odnośnie tego co się dzieje we firmie ? Teraz to już trudno wierzyć w cokolwiek co oni nam komunikują . Pracownicy sami między sobą się kontaktują przez co powstaje sporo niedomowień .
A co sie ma dziac? Podwyzki spada liczba zamowien zwolnienia beda. Na razie niby 3 tyg w kwietniu 2 zmiany ale okaze sie ze 25 % ludzi wyleci. Jesli wzrosnie liczba zamowien zatrudnia nowych. Widzisz My milion wytycznych 5 S jakosc bhp czapeczki jak w przedszkolu a man dla Ciebie nic. Przeciez to widac jak traktuja przedmiotowo pracownika. Uciekaaaac i tyle pozostalo. Pisma od Pana L Foxa sa tyle warte. Co innego pisza co innego robią haha
Dokładnie, zwolnią 1/4 ludzi bo oni nie będą płacić ludziom za pracę w normalnym tempie, tylko potrzebują wycisnąć z człowieka maximum. Po co ma dwóch robić w normalnym tempie jak wystarczy jeden i będzie biegał jak robot. Ludzie muszą czuć, że pot cieknie po (usunięte przez administratora) i żeby nie mieli siły nic zrobić po pracy. A jak przyjdą zamówienia to znów będą artykuły w internecie że man tworzy nowe miejsca i jest super, i nigdy nikogo nie zwolnili.
Dokladnie tak to dziala. Musi byc wszystko wyliczone co do sekundy. Pracownik nie moze miec lzej tylko ciezej. Juz sa redukcje stanowisk na taktach bo jedzie podobno wolniej to moze byc mnie ludzi przeciez sie wyrobia. Haha (usunięte przez administratora)
A co Ci ma Ci powiedzieć kierownik? Że pracujesz do końca umowy i nara? Żebyś poszedł na l4 albo się mniej starał? Dla nich liczą się słupki i statystyki a nie pracownicy. Zapewniają że robota będzie dla wszystkich a jak jej nie będzie to nie będą mieć żadnych skrupułów żeby się z Tobą pożegnać. Historia pokazała jak man traktuje ludzi, wystarczy zapytać ludzi co dłużej pracują jak to było, a teraz nie będzie inaczej.
@Pracodawca Moje pytanie jest niewygodne i dlatego zostało usunięte? Pytam jeszcze raz o regulamin, § 4 punkt 5 Pasażer winien przestrzegać podstawowych zasad higieny osobistej. ten punkt oznacza że pracownicy będą się przebierać i jeździć w ubraniach cywilnych? Może dalej umorusani pracownicy MAN i B3 w ubraniach roboczych? Dodatkowo śmieszni jesteście z tą informacją "z przyjemnością informujemy, że od 1 marca 2024 uruchamiamy Program Współfinansowanego Transportu Pracowniczego" Wiemy od dość dawna ze transport miał być częściowo płatny, ale kto sie ma z tego cieszyć?
Jedź do Monachium tam większość pracowników produkcji z Mana czy też innych firm jeździ codziennie w ubraniach roboczych komunikacją miejską metrem, pociągiem lub autobusem i nikomu to nie przeszkadza tylko jednemu czy drugiemu Polaczkowi.
witam, stanowisko asystentka ds. administracyjnych / wsparcie HOTLINE - ktoś może powiedzieć coś na ten temat? jak zarobki?
Czy żółci z hali kabin to jakieś żubry pod ochroną? Na palcach jednej ręki można zliczyć tych którzy mają pojęcie o pracy i pomagają w teamie. Większość z nich nie ma pojęcia o pracy, udało im się wybić bo byli zatrudnieni jako pierwsi. Większość z nich nie potrafi nic zrobić na żadnym takcie a od ludzi wymagają cudów. Zaczniesz narzekać to usłyszysz, że "nikt nie mówił, że będzie lekko", " nie marudź bo przyjdą inni za Ciebie i zrobią robotę", "nie pasuje to się zwolnij". Na niektórych GC ludzie wypruwają sobie żyły żeby się wyrobić a w kierownicy z zastępcami w tym czasie siedzą na team worku i rozmawiają gdzie robić zakupy do domu, gdzie było 5 Paczków za 5 zł. Powinni wprowadzić dla żółtych obowiązek pracy w linii przez kilka dni w miesiącu. Zobaczyli by jak jest a nie sugerowali by się słupkami.
Ile może zarobić inzynier z biegłym niemieckim i doswiadczeniem automotive, są jakieś wiedelki, czy warto