Wywiady SWEET GALLERY sp. z o. o. sp. k.
Wywiad udzielony przez użytkownika Sweet Gallery Sp. z o.o.
Pracownik firmy - Firma
Czym zajmuje się Państwa firma?
Sweet Gallery zajmuje prawie 20 proc. rynku w segmencie street food. W portfolio firmy znajdują się koncepty: Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab. Każdy z nich funkcjonuje w segmencie outdoor w formie stacjonarnych przyczep, z możliwością relokacji dzięki mobilności, jaką posiadają. Firma uruchomiła już ponad 800 punktów franczyzowych w Polsce, skutecznie stawia też na rynki zagraniczne. Oprócz punktów franczyzowych posiada także punkty własne w ramach wszystkich konceptów. To dzięki nim zachowuje bezpośredni kontakt z rynkiem, jest blisko klienta i jego potrzeb w przeciwieństwie do firm, które oferują franczyzę mając tylko jeden punkt własny, przez co nie posiadają kompetencji do skalowania biznesu. Sweet Gallery pracuje nie tylko nad rozwojem swoich konceptów, ale również nad rozpoznawalnością brandów, stąd współpraca ze znanym sportowcem - Mariuszem Pudzianowskim, ambasadorem marki Bafra Kebab.
Jak wyglądały początki firmy?
Sweet Gallery jest firmą rodzinną, która powstała w 2013 roku. Początkowo właściciele samodzielnie prowadzili punkty Lodolandia, potem do sieci dołączyli kolejni znajomi i tak zrodził się pomysł rozpoczęcia biznesu franczyzowego.
Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe – kontrahenci, konkurencja, branża?
Mobilne punkty sprzedaży mają znaczącą przewagę nad lokalami stacjonarnymi. Są zlokalizowane w wielu niedostępnych dla innych biznesów miejscach o dużym natężeniu ruchu. Ponadto, dzięki mobilnej formule, koszty związane z adaptacją lokalu na restaurację oraz czynsz są kilkukrotnie niższe. Przyczepy nie różnią się niczym od stacjonarnych restauracji - posiadają takie same sprzęty najwyższej jakości. Firma Sweet Gallery przekazuje franczyzobiorcom biznes „pod klucz”, z pełnym wyposażeniem gotowym do pracy. Cały biznes zamknięty jest w jednej przyczepie, która pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni oraz magazynu. Znikają więc koszty remontu, jak w przypadku lokali stacjonarnych, nie trzeba mieć też dodatkowego magazynu, bo wszystko mieści się w przyczepie. Dzięki mobilności przyczep istnieje możliwość przeniesienia punktu do innej lokalizacji. Sweet Gallery zawsze skoncentrowana była na otwieraniu punktów na zewnątrz obiektów, w plenerze, przy wejściach do galerii handlowych, ponieważ są to miejsca najbardziej widoczne dla klientów. Osoby, które chciałyby otworzyć punkt franczyzowy w Sweet Gallery, nie muszą mieć doświadczenia, a jedynie chęci do pracy i zaangażowanie.
Jak wygląda struktura Państwa firmy?
W firmie Sweet Gallery pracuje ponad 200 pracowników, działających zarówno w centrali, jak i w terenie. Naszych klientów kompleksowo wspiera kilkanaście wyspecjalizowanych działów i ekspertów.
Jakie wsparcie otrzymuje od Państwa franczyzobiorca?
To, co nas wyróżnia, to fakt, że nasi franczyzobiorcy nie pozostają bez opieki. Nasz system franczyzowy zapewnia nie tylko wiedzę w zakresie sprzedaży, ale również całe know-how związane z prowadzeniem biznesu. Franczyzobiorcy mają wsparcie centrali już od momentu podpisania umowy franczyzowej.
Jak wygląda taki proces?
Najpierw franczyzobiorcami zajmuje się opiekun startowy, który przeprowadza przez wszystkie etapy niezbędne do uruchomienia punktu i rozpoczęcia biznesu. Opiekun startowy pomaga między innymi w: uzyskaniu finansowania, koordynuje pozyskiwanie lokalizacji, ustala termin szkoleń, przygotowuję checklistę wszystkich rzeczy, które trzeba zamówić przed otwarciem punktu. Jest osobą pierwszego kontaktu dla franczyzobiorcy, do którego to franczyzobiorca może zadzwonić z każdym pytaniem. Następnie franczyzobiorca otrzymuje opiekuna biznesowego, który wspiera go w przygotowaniu punktu do otwarcia, w dniu startu punktu, oraz przez cały okres trwania umowy franczyzowej. Każdy franczyzobiorca ma opiekuna biznesowego, z którym jest w stałym kontakcie. Ponadto opiekunowie biznesowi regularnie odwiedzają punkty franczyzobiorców. Nie jest to jednak kontrola punktu, ale raczej rozmowa i wspólna analiza funkcjonowania biznesu. Nasz pracownik po obserwacji pracy punktu i obsługi klientów daje przydatne wskazówki, co należy zoptymalizować lub zmienić. To rodzaj doradztwa i konsultacji.
Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?
Za rekrutację odpowiada nasz dział HR. Zależy nam na pozyskaniu do naszej firmy najlepszych pracowników, dlatego każdy etap selekcji kandydatów jest wnikliwie poprowadzony. Procesy rekrutacyjne przeprowadzamy zazwyczaj dwuetapowo i mogą się one różnić w zależności od stanowiska. Prowadzimy rekrutację zdalnie i stacjonarnie. Kandydaci mogą spodziewać się również zadania rekrutacyjnego. Nasze spotkania rekrutacyjne prowadzimy w sposób profesjonalny, z szacunkiem do kandydatów, dbając o ich komfort. Spotkanie rekrutacyjne jest również okazją do przekazania kandydatom informacji o naszej firmie, o nas jako pracodawcy. Odpowiadamy na wszystkie nurtujące naszych przyszłych pracowników pytania. Bez względu na wynik spotkania rekrutacyjnego, nasi Kandydaci zawsze otrzymują od nas informację zwrotną o decyzji. Zachęcamy więc do kontaktu z rekruterem bądź działem HR pod adresem rekrutacja@sweetgallery.pl.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Każdy nowy pracownik przechodzi proces onboardingowy, a wdrożenie w dużej mierze zależy od specyfiki danego stanowiska. Zapoznajemy pracownika z firmą i jej strukturą. Nowozatrudnieni biorą udział w szkoleniach wewnętrznych i spotkaniach wdrożeniowych. W kolejnym kroku obserwują pracę doświadczonych kolegów, a następnie realizują powierzone zadania z ich pomocą, aby finalnie samodzielnie przejąć odpowiedzialność za wypełniane obowiązki. Stawiamy na praktykę, a nowy pracownik może liczyć na pełne wsparcie swojego zespołu i managera.
W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?
Nasi pracownicy mają możliwości rozwoju w strukturach firmy zarówno pionowo (lidersko), jak i poziomo (ekspercko), a także pomiędzy działami. Wielu specjalistów i menedżerów w naszej firmie to osoby, które rozpoczynały pracę właśnie u nas i miały możliwość rozwijania swojej ścieżki kariery. Informujemy naszych ludzi o prowadzonych rekrutacjach, jesteśmy otwarci i aktywnie wspieramy przejścia wewnętrzne. Zachęcamy też do polecania znajomych do pracy w naszej firmie poprzez program Poleceń Pracowników. Atmosfera w firmie jest bardzo przyjazna, każdy odnajdzie się w naszym zespole!
Jakie macie Państwo plany rozwojowe?
Jednym z ważniejszych celów Sweet Gallery jest dalszy rozwój sieci i przekroczenie liczby tysiąca punktów w 2023 roku. Spółka będzie także kontynuowała rozwój w Europie. W tej chwili punkty, pod międzynarodową marką Ice and Roll i Cake and Roll, funkcjonują w Rumunii, Słowacji, Niemczech. Naszym nadrzędnym celem jest zarówno dbałość o jakość produktów, jak i usług, które świadczymy dla naszych franczyzobiorców. Jesteśmy członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców i działamy zgodnie z zasadami zapisanymi w Kodeksie Dobrych Praktyk Dla Rynku Franczyzy.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy