LED Labs sp. z o.o.

Kraków

Ocena pracodawcy 4/6

na podstawie 28 ocen.

Wywiady LED Labs sp. z o.o.

Grzegorz Trzcieliński Prezes Zarządu LED Labs sp. z o.o.
Inżynier. Przedsiębiorca. Pracujący w założonej przez siebie firmie na stanowisku prezesa zarządu. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Firmę LED Labs sp. z o.o. założył w wieku 22 lat. Aktywnie zajmujący się działalnością operacyjną firmy, a w szczególności działem R&D. Ma na koncie kilka patentów oraz wiele wzorów przemysłowych. Całym sercem wspiera procesy rekrutacyjne w firmie i wie, że kluczem do sukcesu firmy jest systematyczne budowanie zgranych zespołów.

Firma LED Labs jest dystrybutorem zaawansowanych technologicznie produktów LED, a także producentem profili aluminiowych. Jak dokładnie przedstawia się Państwa oferta? 

Jako producent skupiamy się przede wszystkim na dostarczaniu świetnie zaprojektowanych, sprytnych systemów oświetleniowych, opartych na profilach aluminiowych i oczywiście technologii LED. Nasze produkty, które powstają w 100% w Polsce, promujemy pod marką LUMINES Lagting. W ofercie klient znajdzie wszystkie potrzebne elementy do złożenia takiego systemu tzn. profile wraz z akcesoriami, zaawansowane sterowniki, zasilacze oraz źródła światła LED. Lubimy patrzeć na siebie jako na dostawców zaawansowanych „oświetleniowych klocków LEGO”, które instalator, bądź użytkownik końcowy, będzie mógł z przyjemnością skonfigurować dla własnych potrzeb. Nasze systemy są również zróżnicowane ze względu na stopień zaawansowania użytkownika.

Czy od początku swojej działalności firma działa w branży sprzedażowej, jak i produkcyjnej? Jeśli tak, to jakie wyzwania to ze sobą niosło?

Firma LED Labs rozwija się wraz ze wzrostem branży oświetlenia LED. Na początku działalności zajmowaliśmy się sprzedażą samych komponentów (diod LED). Wraz z rozwojem produktów LED, gdy powstało zapotrzebowanie na bardziej skomplikowane systemy,  podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu prac R&D oraz produkcji u nas w kraju. Do największych wyzwań przy zmianie charakteru działalności z handlowej na produkcyjną należy rekrutacja odpowiedniej kadry inżynierów, technologów, wdrożenie odpowiednich procesów oraz skuteczne wdrażanie nowych technologii wytwórczych. Zmiana ta okazała się „strzałem w dziesiątkę”. Odkryliśmy, że możliwość tworzenia nowych produktów, wzbogacanie branży o innowacyjne rozwiązania i ostatecznie uznanie klientów, to jest to!

LED Labs istnieje od 2006 roku, a więc na ten rok przypada dziesięciolecie firmy. Czy celebrowali już Państwo to wydarzenie?

Do naszej firmowej „nowej świeckiej tradycji” należy świętowanie każdego roku z okazji wigilii Bożego Narodzenia w gronie pracowników oraz ich rodzin. W tym roku rzeczywiście impreza będzie szczególnie hucznie obchodzona ze względu na 10 lecie istnienia firmy. Będzie na pewno to okazja do świętowania ogromnego sukcesu firmy oraz wysłuchania wspomnień pracowników, którzy byli jednymi z pierwszych zatrudnionych osób i nadal u nas pracują. Staramy się jednak zbytnio nie przywiązywać wagi do przeszłości. Stawiamy na przyszłość!

Co pomogło Państwu w wypracowaniu pozycji solidnego partnera biznesowego?

Wiele czynników na to wpływa, ale na szczycie listy jest chyba pracowitość i zaangażowanie oddanych pracowników. Jeśli się nie odpuszcza i pracuje z pasją to wynik musi prędzej czy później przyjść.

LED Labs mimo swojej stosunkowo krótkiej kariery otrzymał już wiele nagród. Czy któraś z nich jest szczególnie istotna?

Najcenniejsza jest chyba nagroda „Firma Przyjazna Klientowi” dlatego, że została ona przyznana na podstawie rzetelnego badania opinii wśród naszych klientów. Cieszy mnie ta nagroda najbardziej ze względu na to, że nie ma zadowolonego klienta bez zadowolonego pracownika.

Posiadają Państwo certyfikat firmy z sercem wspierając tym samym UNICEF. 

Ta inicjatywa jest spójna z naszym postrzeganiem świata jako miejsca, którego obecny stan wymaga naprawy dla kolejnych pokoleń. Oprócz prowadzenia działalności w dziedzinie sprzyjającej środowisku naturalnemu staramy się również spojrzeć na problemy krajów rozwijających się i pomóc w walce z niedożywieniem oraz brakiem wody pitnej w Afryce.

Firma aktywnie uczestniczy w targach branżowych. Gdzie można już było Państwa zobaczyć?

Nasza firma obrała za główny kierunek eksport produktów za granicą. Zależy nam na promocji polskich marek oraz produktów. W tym roku mieliśmy okazję wystawiać się na targach w Niemczech, Rosji, Francji oraz oczywiście w Polsce. Z początkiem przyszłego roku mamy rozplanowane 4 imprezy targowe w tym w Szwecji oraz w Niemczech.

Przejdźmy teraz do pytań związanych z rekrutacją. Na jakie stanowiska poszukują Państwo obecnie pracowników?

W ostatnim roku firma wyjątkowo dynamicznie się rozwinęła. Od grudnia 2015 roku praktycznie podwoiliśmy liczbę pracowników. Rozwijamy się dalej i dlatego prowadzimy właściwie ciągłą rekrutację na stanowiska związane z obsługą zamówień klientów tzn. na stanowiska handlowe oraz stanowiska magazynowo-produkcyjne. Wdrożenia nowych linii technologicznych również zwiększają zapotrzebowanie na operatorów oraz inżynierów.

Z jakich kanałów Państwo korzystają?

Korzystamy z własnych ogłoszeń oraz ze wsparcia agencji rekrutacyjnych.

Zakres poszukiwanych pracowników zapewne jest dosyć obszerny. Jakie ogólne wymagania stawiane są przed kandydatami? Doświadczenie jest bardzo istotne?

Najistotniejsze jest to, aby nowoprzyjęta osoba wyznawała podobny do naszego zestaw wartości, abyśmy byli kompatybilni i dążyli do podobnych celów. Oczywiście doświadczenie oraz kompetencje zawodowe są ważne, ale ich niedostatek zawsze można podnieść poprzez szkolenia.

Decydują się Państwo na zatrudnianie ,,z polecenia''?

Rzadko się to zdarza i najczęściej staramy się unikać takich sytuacji. Przede wszystkim osoba „z polecenia” musi wykazać się wymaganymi kompetencjami i wówczas może dołączyć do procesu rekrutacji.

 

 

Jakie formy zatrudnienia są w firmie najczęstsze?

Oczywiście zdecydowanie dominuje umową o pracę.

Czy nowi pracownicy mogą liczyć na kursy, szkolenia?

Tak, jest to część naszego programu motywacyjnego. Jest to rzecz, której jako pracodawca wymagamy: chęć do aktywnego uczestniczenia w organizowanych (zewnętrznych i wewnętrznych) szkoleniach.

Organizujecie Państwo jakieś spotkania, imprezy integracyjne dla pracowników?

Zdarza nam się spotykać po pracy we wspólnym gronie. Specjalnych imprez integracyjnych jednak nie przeprowadzamy. Ważniejsze jest chyba poszanowanie wolnego czasu pracownika i swobodna, niewymuszona atmosfera nieoficjalnych spotkań.

Jak widzą Państwo siebie za kolejne 10 lat?

Chcielibyśmy na pewno kontynuować istnienie na rynku jako pożądany i ceniony pracodawca, który zapewnia ponadprzeciętne wynagrodzenie, bardzo dobre narzędzia i warunki pracy. Naszą misją jest stanie się najbardziej konkurencyjną firmą na świecie w naszym segmencie. Ten cel powinniśmy osiągnąć wcześniej niż po upływie 10 lat. Na pewno do osiągnięcia tego celu będziemy musieli stworzyć bardzo solidną sieć sprzedaży na całym świecie. Środowisko pracy stanie się bardziej międzynarodowe. Jako firma skoncentrowana na produkcie wypuścimy do tego czasu na rynek wiele produktów, które będą realnie innowacyjne i z których mam nadzieję będziemy znani szerzej.

Dziękuję za rozmowę.