Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

Warszawa

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 206 ocen.

Wywiady Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

Paweł Grzyb Marketing Manager CEE Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.
Odpowiada za działania marketingowe Konica Minolta w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, zajmując stanowisko Marketing Managera CEE. Jest ekspertem w zarządzaniu projektami, koordynuje również prace w zakresie Product Development. Z branżą IT związany od ponad 14 lat. W pracę wkłada wiele pasji, entuzjastycznie poszukując innowacyjnych sposobów zastosowania nowoczesnych rozwiązań i metodyk.

Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

Konica Minolta to globalny dostawca kompleksowych rozwiązań i usług IT, optymalizujących procesy biznesowe związane z zarządzaniem dokumentami. Firma specjalizuje się również w doradztwie biznesowym, oferując szereg wiodących na świecie systemów w zakresie zarządzania dokumentami. Jest liderem w branży, regularnie inwestuje w badania i rozwój, wyznaczając przy tym wysokie standardy na rynku.

Początki Konica sięgają 1873 roku. A jak prezentuje się Państwa historia?

Grupa Konica Minolta powstała w 2003 roku w wyniku połączenia dwóch firm: Konica oraz Minolta. Obie marki mogą pochwalić się długą i ciekawą historią – powstały w końcu lat dwudziestych ubiegłego wieku i od tego czasu sukcesywnie się rozwijały w wielu dziedzinach. Fuzja obu koncernów stworzyła potęgę biznesową na skalę globalną.

W ilu krajach jest obecna Konica Minolta?

Obecnie działamy w 173 krajach na całym świecie, zatrudniając ponad 43 000 osób, a Europa jest naszym największym rynkiem zbytu. W Polsce istniejemy już od ponad 25 lat, zajmując pozycję lidera w branży. Praktycznie w ciągu kilku lat udało nam się uzyskać wiodącą pozycję na rynku.

Konica Minolta to czołowy producent rozwiązań biznesowych IT. W czym się specjalizujecie?

Jesteśmy globalnym dostawcą kompleksowych usług w dziedzinie IT oraz rozwiązań optymalizujących procesy biznesowe w organizacjach. Regularnie rozszerzamy nasze portfolio, oferując szereg systemów wspierających produkcję dokumentów w firmie. W Polsce możemy się pochwalić jedną z największych sieci sprzedażowo-serwisowych, jesteśmy obecni aż w 15 lokalizacjach na terenie całego kraju. Mamy ponad 90 profesjonalnie wyszkolonych Inżynierów Serwisu oraz 70 Konsultantów Handlowych, pod których opieką w zeszłym roku było prawie 35 tysięcy urządzeń w całej Polsce.

 

Jak brzmi Państwa hasło korporacyjne i co dokładnie oznacza?

Naszym oficjalnym hasłem korporacyjnym jest: Giving Shape to Ideas, które stanowi odpowiedź na wyzwania nowych, szybko zmieniających się czasów. W praktyce jest dla nas inspiracją do lepszego zrozumienia pragnień i oczekiwań naszych klientów oraz uwzględniania ich punktu widzenia w poszukiwaniu nowych rozwiązań. To hasło ma nam przypominać, że innowacyjne myślenie towarzyszy nam w pracy i pomaga w wytyczaniu nowych kierunków rozwoju na przyszłość.

Stosują Państwo nowatorskie rozwiązania?

W firmie cały czas pracujemy nad rozwojem zaawansowanych usług, technologii oraz produktów tak, aby wspierać naszych klientów w rozwoju ich biznesu. Między innymi dlatego stworzyliśmy ośrodki Business Innovation Centres, w których staramy się poznać potrzeby naszych klientów oraz tworzyć produkty i usługi mające wartość dla całego społeczeństwa. Business Innovation Centres są zlokalizowane w pięciu różnych miejscach na całym świecie:

  • w Londynie
  • Singapurze
  • Szanghaju
  • Tokio
  • Kalifornii

Nad czym Państwo obecnie pracują?

Obecnie intensywnie pracujemy na przykład nad innowacyjną platformą cyfrową do biura, technologią rozszerzonej rzeczywistości, czy nowoczesnej generacji komunikatorami. Wszystko po to, aby zmieniać świat i wdrażać w życie innowacyjne pomysły.

Państwa logo, które składa się z symbolu oraz logotypu ma symboliczne znaczenie. Jakie?

Marka Konica Minolta to synonim firmy kreatywnej, przyjaznej i wiarygodnej, która nie boi się podejmowania nowych wyzwań. Jej podstawą jest głęboka specjalistyczna wiedza techniczna umożliwiająca realizowanie innowacyjnych i oryginalnych pomysłów, którymi możemy nieustannie zaskakiwać naszych klientów. Nasze logo składa się z symbolu graficznego (znak globu) oraz logotypu. Kula ziemska oznacza nieograniczony zasięg firmy Konica Minolta oraz innowacje oferowane klientom na całym świecie. Pięć linii reprezentuje wiązki światła i obrazuje nasze wysokie zaawansowanie technologiczne. Z kolei logotyp wyraża precyzję i jakość w dziedzinie przetwarzania obrazu, jak również ciągły rozwój myśli technicznej.

Ekologię stawiacie na pierwszym miejscu. Jakie działania podejmujecie w trosce o środowisko naturalne?

Bardzo poważnie podchodzimy do kwestii ekologicznej odpowiedzialności biznesu. Ochrona środowiska to jedno z kluczowych naszych wyzwań. Dlatego stworzyśmy długoterminowy plan działania „Eco Vision 2050”, zawierający opis inicjatyw proekologicznych, które realizujemy. Opracowaliśmy wiele chronionych patentami funkcji i technologii, jakie wykorzystujemy w naszych produktach. O ekologii myślimy już na etapie projektowania nowych urządzeń. Materiały do ich produkcji pochodzą z recyklingu, a gotowe urządzenia opuszczają hale w specjalnych opakowaniach, produkowanych z papieru z odzysku. Wykorzystujemy również najwyższej klasy polimeryzowane tonery, minimalizujemy pobór energii, zwiększając wydajność energetyczną naszych rozwiązań. Realizujemy wiele działań, a dowodem na słuszność prowadzonej polityki proekologicznej są liczne, międzynarodowe certyfikaty, jakie otrzymujemy co roku.

Jakie ambicje ma Konica Minolta?

Obecnie jesteśmy liderem. Nadal chcemy decydować o rozwoju poszczególnych segmentów i przodować we wszystkich dziedzinach, wyznaczając trendy na rynku. Bardzo istotne w tym wszystkim są dla nas relacje z naszymi Klientami. Chcemy być ich zaufanym Partnerem biznesowym na wiele lat, oferując profesjonalne i kompleksowe wsparcie ze swojej strony oraz najwyższą jakość obsługi.

 

W jaki sposób poszukujecie nowych pracowników?

Każdy nowo tworzony wakat zawsze ogłaszany jest standardowo na naszej stronie internetowej, w zakładce Kariera. Kandydaci, którzy są zainteresowani pracą w Konica Minolta, ale nie znajdują dla siebie w danej chwili odpowiedniej oferty, mogą również za pośrednictwem tej strony przesłać swoje CV, które trafi do naszej bazy. Umożliwi nam to kontakt z daną osobą w momencie, gdy otworzymy wakat na stanowisko odpowiednie do jej kwalifikacji i zainteresowań. Ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy publikujemy również na najpopularniejszych portalach internetowych. Chętnie kontaktujemy się także z kandydatami polecanymi przez naszych pracowników.

Obecnie zatrudniacie w Polsce ponad 300 osób. Na jakie stanowiska jest największe zapotrzebowanie?

Jesteśmy dużą firmą, jednak ze względu na stabilną sytuację kadrową i bardzo niskie wskaźniki rotacji, uruchamiane przez nas procesy rekrutacyjne dotyczą głównie nowo tworzonych stanowisk, związanych z rozwojem naszych struktur. W zależności od potrzeb mogą to być stanowiska sprzedażowe (np. Account Manager), serwisowe (np. Technik Serwisu), informatyczne (np. Programista .NET) czy stanowiska specjalistyczne i asystenckie w działach wsparcia. Regularnie organizujemy również płatne staże dla osób rozpoczynających dopiero swoją zawodową karierę.

Jak przebiega proces rekrutacji do Państwa firmy?

Proces rekrutacyjny na dane stanowisko jest zawsze planowany indywidualnie, w zależności od wymaganych na tym stanowisku kwalifikacji. Zawsze jednak obecne są pewne stałe elementy, takie jak analiza dokumentów aplikacyjnych, spotkanie z przedstawicielem Działu HR czy spotkanie z przyszłym przełożonym. Dodatkowe, uzupełniające etapy, które mogą pojawić się w trakcie procesu rekrutacyjnego to np. różnego rodzaju testy (preferencji zawodowych, analityczne) lub studia przypadków biznesowych.

Jak wygląda polityka rozwojowa osób zatrudnionych w firmie?

Wspieranie pracowników w rozwoju poprzez podnoszenie ich kwalifikacji i kompetencji, zgodnie z ich indywidualnymi predyspozycjami oraz potrzebami biznesowymi firmy, jest dla nas bardzo istotne – jest to jedna z metod realizacji misji naszej firmy. Dlatego podczas spotkania rozwojowego z przełożonym tworzony jest indywidualny plan rozwoju pracownika, zawierający możliwe do podjęcia przez niego działania rozwojowe. W oparciu o ten plan pracownicy mogą brać udział w wewnętrznych oraz zewnętrznych szkoleniach, kursach językowych czy studiach podyplomowych.
Pracownicy działów sprzedaży oraz serwisu mogą podążać wytyczonymi dla nich ścieżkami kariery, podnosząc w ten sposób swoje kompetencje oraz awansując na wyższe stanowiska. Nowo zatrudnianym pracownikom oferujemy natomiast pakiet szkoleń wstępnych, ułatwiających im rozpoczęcie pracy w naszej firmie.

Jakie świadczenia pozapłacowe oferujecie swoim pracownikom?

Regularnie monitorujemy konkurencyjność i atrakcyjność naszej oferty dla pracowników. Poza atrakcyjnym wynagrodzeniem zasadniczym oferujemy najlepszy w naszej branży pakiet prowizyjno-premiowy. Ponadto, wszyscy nasi pracownicy, a także członkowie ich rodzin, objęci są bezpłatną, prywatną opieką medyczną o szerokim zakresie usług. Pracownicy mają także możliwość korzystania ze współfinansowanych przez firmę kart sportowych, świadczeń socjalnych (np. dofinansowanie do wypoczynku dzieci i młodzieży, bony świąteczne) oraz wykorzystywania posiadanych narzędzi pracy, takich jak samochód służbowy, telefon komórkowy oraz laptop do celów prywatnych. Regularnie organizujemy również wyjazdy integracyjne, na których wspólnie świętujemy sukcesy naszej firmy.

 

Czym wyróżnia się Konica Minolta jako dobry pracodawca?

Z regularnie przeprowadzanych przez nas badań opinii pracowniczej wiemy, że oprócz bogatego pakietu benefitów nasi pracownicy doceniają stabilną sytuację w firmie, panującą tu przyjazną atmosferę, możliwości rozwoju zawodowego, dużą dozę samodzielności w działaniu oraz różnorodność zadań i brak monotonii. 
Jesteśmy stabilną firmą o ugruntowanej pozycji rynkowej, która pozwala na realizację ambitnych celów zawodowych oraz pracę z najnowocześniejszymi rozwiązaniami na rynku IT. Ponadto działamy w sposób odpowiedzialny społecznie, podejmując aktywności na rzecz ochrony środowiska, wspierając polską kulturę i naukę oraz lokalne społeczności.

Dziękuję za rozmowę.