Kamsoft Pomorze Sp. z o.o.

3.2 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Kamsoft Pomorze Sp. z o.o.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Jacek Adamiec

Pracownik firmy - Prezes Zarządu

06.06.2023 01:06

Czym zajmuje się Państwa firma?

Jacek Adamiecikona wywiad

Głównym profilem naszej działalności jest informatyzacja w Ochronie Zdrowia. Prowadzimy kompleksowe działania wdrożeniowe i serwisowe w zakresie nowoczesnych technologii informatycznych w: aptekach, gabinetach lekarskich i pielęgniarskich, przychodniach, laboratoriach i szpitalach. Uczestniczymy w rozwoju e-zdrowia w Polsce, poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych do wspomagania działań związanych z ochroną zdrowia. Dodatkowo, skutecznie wdrażamy - w każdej placówce medycznej - Elektroniczną Dokumentację Medyczną (EDM), e-receptę, e-skierowanie oraz uczestniczymy w rozwoju telemedycyny. Zapewniamy kompleksową opiekę serwisową i za to Klienci cenią nas najbardziej.

Jak wyglądały początki firmy? Skąd pomysł na działalność w tej branży?

Jacek Adamiecikona wywiad

Firma KAMSOFT POMORZE Sp. z o.o. rozpoczęła działalność w 2005 roku. Jesteśmy firmą, której głównym udziałowcem jest Firma KAMSOFT S.A. Swoimi korzeniami KAMSOFT S.A. sięga roku 1985, kiedy zostało założone Przedsiębiorstwo Informatyczne KAMSOFT. Profil firmy został ukierunkowany na informatyzację rynku ochrony zdrowia. W 2009 roku Przedsiębiorstwo Informatyczne KAMSOFT zostało przekształcone w KAMSOFT S.A. i obecnie jest najprawdopodobniej największą firmą w Polsce zajmującą się Informatyzacją Ochrony Zdrowia.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Jacek Adamiecikona wywiad

Nasza firma działa w dwóch zasadniczych obszarach, którymi są medycyna i farmacja, co w oczywisty sposób determinuje: katalog oferowanych przez nas produktów, otoczenie rynkowe, konkurencję oraz specyfikę działalności naszych Klientów. Rynek krajowy, na którym skupiamy naszą działalność, cechuje silna konkurencja - zarówno zewnętrzna (inne firmy operujące w tych sektorach) jak i wewnętrzna (inne firmy oferujące oprogramowanie i wdrożenia systemów Kamsoft S.A.). Na szczęście, jesteśmy obecni na tym rynku od wielu lat i potrafimy odpowiadać na rosnące i dynamicznie zmieniające się potrzeby naszych klientów.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Jacek Adamiecikona wywiad

Konsekwencją działania w dwóch, kluczowych dla nas sektorach, jest struktura firmy, która obejmuje dział wdrożeń i opieki serwisowej dla klientów medycznych. W wielu przypadkach, przy dużych systemach medycznych, placówki te korzystają także z oprogramowania administracyjnego Kamsoft S.A. (systemy finansowo-księgowe, systemy kadrowo-płacowe i systemy do zarządzania środkami trwałymi) i w tym zakresie również posiadamy dział dedykowany tym rozwiązaniom informatycznym. Jeśli chodzi o całą sferę handlową naszej spółki, to czuwa nad nią dział handlowy.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?

Jacek Adamiecikona wywiad

Jesteśmy firmą zatrudniającą 20 pracowników i to oni są dla nas największą wartością. Zależy nam na budowaniu kompetentnego zespołu pracowników, mających realny wpływ na rozwój firmy oraz nich samych, poprzez ciągły progres swoich umiejętności i kompetencji. W związku z rozwojem firmy planujemy w roku 2023 zatrudnienie kolejnych osób.

Na jakich pracowników Państwo stawiacie?

Jacek Adamiecikona wywiad

Od pracowników oczekujemy wiedzy i zaangażowania. Dużą uwagę zwracamy na to, aby osoba współpracująca z nami była zainteresowana rozwojem i posiadała zawodową pasję, którą moglibyśmy wykorzystać w codziennej pracy, aby była ona przyjemnością.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Jacek Adamiecikona wywiad

Biorąc pod uwagę specyfikę naszego rynku i wymagań dotyczących oprogramowania, bardzo trudno znaleźć na rynku pracy osoby, a tym bardziej specjalistów, mających doświadczenie w naszej dziedzinie lub znających oprogramowanie i usługi informatyczne, które oferujemy naszym klientom. Wychodzimy zatem z założenia, że nawet osoba, posiadająca duże doświadczenie w IT, będzie musiała przejść długą serię szkoleń produktowych, dokładnie tak samo jak osoba z małym doświadczeniem. Z tego powodu najczęściej rekrutujemy młode osoby z otwartym umysłem i umiejętnością szybkiego uczenia się. Największą wartością naszej firmy są nasi klienci, którzy mają często wieloletnie (czasem kilkudziesięcioletnie) doświadczenie w eksploatacji naszych systemów. W tej sytuacji obsługi naszych klientów mogą się podjąć tylko pracownicy, którzy są znakomicie do tego zadania przygotowani.

Na czym polega odpowiednie przygotowanie do takiej pracy?

Jacek Adamiecikona wywiad

Poprzez przygotowanie rozumiemy taki poziom wiedzy, który pozwala na swobodną komunikację z klientem w zakresie jego oczekiwań i zgłaszanych kwestii. Osiągnięcie takiego poziomu jest możliwe i wyłącznie po odbytych szkoleniach dotyczących: oferowanych i wspieranych produktów, specyfiki branży, specyfiki wymagań klientów, ogólnej wiedzy o rynku itp. Szkolenia nowej osoby najczęściej trwają miesiąc, następnie przez kolejne dwa miesiące nowy pracownik wykonuje prostsze zadania pod okiem doświadczonej osoby z zespołu. Podsumowując, okres przygotowania do pełnienia powierzonych obowiązków trwa średnio trzy miesiące, ale w dalszej perspektywie młodsi koledzy z zespołu są dalej wspierani przez osoby z dużym doświadczeniem.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Jacek Adamiecikona wywiad

Struktura firmy jest liniowa. Zarząd powołał kierowników działów, którzy biorą udział w procesie rekrutacji. Kierownicy mają realny wpływ na kreowanie swoich zespołów i takiego doboru pracowników, aby zespół tworzył jeden monolit. Zadaniem przełożonego jest pomagać i wspierać każdego zatrudnionego, aby jak najszybciej stał się on samodzielnym pracownikiem, odpowiedzialnym za swój zakres obowiązków. W ramach zatrudnienia, Kierownicy opracowują indywidualne wewnętrzne i zewnętrzne harmonogramy szkoleniowe. Przeprowadzają również podsumowujące rozmowy, sprawdzające poziom rozwoju i zadowolenia pracownika. Zadaniem zespołu jest pomagać, a nie deprecjonować. Organizujemy spotkania, wspólne wyjścia i wyjazdy integracyjne. Dbamy o dobrą atmosferę. Firma w ramach zatrudnienia proponuje również dodatkowe benefity, związane z dbaniem o stan zdrowia, czyli kartę FitSport umożliwiającą dostęp do 2200 obiektów w Polsce i 35 aktywności sportowych.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Jacek Adamiecikona wywiad

W najbliższym czasie planujemy zatrudnienie kolejnych osób, w celu realizacji aktualnych i przyszłych potrzeb rynku Ochrony Zdrowia. Firma rozwija się dynamicznie i każdym kolejnym rokiem zwiększa swój udział w rynku.



Kamsoft Pomorze Sp. z o.o.