Infonet Projekt SA

Bielsko-Biała

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 42 ocen.

Wywiady Infonet Projekt SA

Piotr Fabiański Prezes Infonet Projekt SA
Absolwent Politechniki Łódzkiej. Firmę Infonet Projekt założył w 1995 roku, przekształcając ją w 2009 r. w Spółkę Akcyjną. Pełni funkcję Prezesa Zarządu od początku działalności spółki. Konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, gruntując pozycję Infonet Projekt wśród najdynamiczniej rozwijających się spółek IT w Polsce. W wolnym czasie aktywnie realizuje swoje pasje: podróże, narciarstwo i górskie wycieczki rowerowe.

Infonet Projekt SA

Infonet Projekt SA tworzy nową jakość rozwiązań w dziedzinie budowy zintegrowanych systemów IT. Spółka realizuje usługi w zakresie dostarczania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, kompleksowych wdrożeń oraz konsultingu na wszystkich etapach prowadzonych projektów.

    Siedziba Główna:
    Infonet Projekt SA

    al. Armii Krajowej 220
    43–316 Bielsko-Biała
    Oddział Warszawa:
    Infonet Projekt SA

    ul. Bakalarska 34
    02-212 Warszawa

Czy mógłby Pan powiedzieć parę słów o początkach firmy?

Działalność rozpoczynaliśmy w drugiej połowie lat 90. Kiedy zaczynaliśmy, świat IT znacznie różnił się od tego, który mamy obecnie - był mniej rozbudowany i prostszy, w związku z tym koncentrowaliśmy naszą działalność głównie na instalacji i konfiguracji sprzętu, dostarczaniu elementów sieci informatycznych jak i jej budowy. Wiedza powszechna na temat rozwiązań informatycznych dopiero się rozwijała.

Jak potoczyły się dalsze losy firmy?

W dalszym etapie rozwoju zaczęliśmy dostarczać dla naszych klientów bardziej zaawansowane rozwiązania sprzętowe i programowe, pochodzące od wiodących producentów m.in. IBM, Lenovo, Cisco, VMware czy Microsoft. Integracja różnych systemów i zdobyte w ten sposób doświadczenia, umożliwiły nam zaistnienie wśród dostawców rozwiązań do backupu czy monitorowania środowiska storage i sieci SAN.

Równolegle postawiliśmy na produkcję oprogramowania pisanego pod konkretne potrzeby klientów, jak i na stworzenie systemu służącego do zarządzania infrastrukturą IT.

A co wyróżniało Was na tle konkurencji?

Aby się wyróżnić, podjęliśmy strategiczną decyzję, by budować własne rozwiązania. Tak zostaliśmy producentem systemu ITManager - nowoczesnego, kompleksowego oprogramowania, które służy m.in. do centralnego zarządzania majątkiem IT, zarządzania legalnością oprogramowania oraz do monitoringu sieci LAN, stanowisk i użytkowników.

Z ITManager’a z powodzeniem korzystają klienci z wielu sektorów, w tym m.in. z finansowego, przemysłowego, publicznego czy edukacji. To była bardzo dobra decyzja.

Kolejnym etapem było stworzenie TSMbox’a -dedykowanego rozwiązania do zabezpieczania, odtwarzania i archiwizacji danych. TSMbox otworzył nam drzwi do dużych projektów, a nasz zespół zyskał nowe, cenne doświadczenia.

Konsekwentnie realizujemy politykę inwestowania w kompetencje inżynierów i architektów. Dajemy pracownikom możliwość ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji. Dzięki temu możemy świadczyć usługi na najwyższym poziomie, tym samym-wyróżniać się na rynku IT jako kompetentny partner.

Jakie jeszcze kluczowe decyzje, które miały wpływ na obecną pozycję, zostały w tamtym czasie podjęte?

Takich decyzji było naprawdę bardzo wiele. Ważnym wydarzeniem było przekształcenie Spółki jawnej w akcyjną oraz przeniesienie siedziby głównej z Żywca do Bielska-Białej. Otworzyliśmy również oddział firmy w Warszawie, który jest dziś prężnie rozwijającym się centrum kompetencyjno-wdrożeniowym.

Jakie jeszcze inne usługi oferuje firma Infonet Projekt?

Specjalizujemy się w realizacji kompleksowych usług obejmujących opiekę nad infrastruktura IT przedsiębiorstw. Zapewniamy stabilność działania oraz zachowanie ciągłości biznesowej.

Oferujemy rozwiązania do składowania danych i wirtualizacji infrastruktury fizycznej (pamięci masowych, serwerów, systemów operacyjnych). W tym zakresie świadczymy usługi audytu, optymalizacji, szkoleń oraz zaprojektowania bardziej efektywnej architektury. Posiadamy autoryzacje serwisowe takich firm jak Lenovo, IBM, Hitachi, w ramach których świadczymy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny.

Dodatkowo w naszym portfolio znajdują się rozwiązania chmury prywatnej, publicznej i hybrydowej. Nasze usługi w tym obszarze, związane są z analizą środowiska klienta w celu doboru rozwiązania i typu chmury, a następnie przygotowujemy projekt przebudowy obecnej infrastruktury sprzętowo-programowej. Wykonujemy migrację i świadczymy wsparcie podczas tego procesu.

 

Nie ulega zatem wątpliwości, że potrzebują Państwo wykwalifikowanej kadry. Z jakich kanałów rekrutacji Państwo korzystają?

Zwykle korzystamy z kilku kanałów poszukiwań. Przede wszystkim informujemy naszych pracowników o wakacie na danym stanowisku i publikujemy ogłoszenie na stronie Infonet Projekt. Do rozpowszechnienia informacji wykorzystujemy również nasze profile na platformach społecznościowych - LinkedIn oraz Facebook. Podejmujemy współpracę z portalami, takimi jak Pracuj.pl, Jobs.pl oraz serwisami lokalnymi. Analiza otrzymanych aplikacji pozwala zdecydować, czy w dalszym etapie potrzebujemy skorzystać z pomocy firmy rekrutacyjnej-czy tez możemy zakończyć proces z sukcesem własnymi siłami.

Na jakie stanowiska najczęściej szukają Państwo pracowników?

Najczęściej szukamy Architektów Systemów Informatycznych. Niezwykle cenni są dla nas Inżynierowie Wsparcia i Serwisu. Nieustannie poszukujemy pracowników z wysoko rozwiniętymi umiejętnościami interpersonalnymi, którzy będą częścią zespołu handlowego. Jako producent własnego oprogramowania potrzebujemy zdolnych, pełnych pasji programistów, którzy wspólnie będą rozwijać istniejące aplikacje oraz budować nowe.

Jak wygląda sam proces rekrutacji? Z ilu etapów się składa?

Proces rekrutacji jest standardowy. W pierwszej kolejności analizujemy otrzymane CV pod kątem dopasowania do oferowanego stanowiska. Potem umawiamy się na spotkanie rekrutacyjne, gdzie podczas rozmowy weryfikujemy kompetencje twarde i miękkie kandydata. Ostatni etap to oszacowanie, na ile aplikujący kandydat odpowiada potrzebom naszej firmy i działu, do którego miałby dołączyć. Liczbę spotkań z potencjalnym kandydatem, staramy się ograniczyć do maksymalnie dwóch rozmów. W takim spotkaniu zawsze bierze udział szef konkretnego działu oraz osoba odpowiedzialna za rekrutację w firmie.

W jaki sposób sprawdzają Państwo kwalifikacje kandydatów?

Mając wcześniej ściśle określony profil kandydata, podczas spotkania rekrutacyjnego weryfikujemy, czy kandydat posiada pożądane przez nas umiejętności. Sprawdzamy jego doświadczenie i kwalifikacje na podstawie ustrukturyzowanego wywiadu. Chcę jednak podkreślić, że rozmowa dotycząca przedstawienia firmy, przybliżenia zakresu obowiązków na stanowisku czy negocjacje warunków pracy mają raczej charakter swobodny.

Na jakie warunki zatrudnienia oraz dodatkowe benefity mogą liczyć Państwa pracownicy?

Naszym pracownikom oferujemy stabilne warunki zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę. Zapewniamy niezbędne narzędzia pracy i w zależności od charakteru stanowiska, do wynagrodzenia zasadniczego dochodzi jeszcze premia za osiągane wyniki. Realizujemy ambitne projekty, więc praca jest pełna wyzwań i dla pasjonatów nowoczesnych technologii, myślę, że jest bardzo interesująca.

Dla każdego pracownika ważna jest atmosfera pracy. Jak jest z nią w Państwa firmie?

Jestem dumny, że ludzie, którzy w Infonet Projekt pracują, są nie tylko zdolni i kompetentni, ale przede wszystkim pozytywni. Pracownicy stanowią dla mnie bezpośrednie wsparcie podczas licznych spotkań biznesowych. Gdy jestem nieobecny, cały zespół wie, jakie mamy cele do zrealizowania. Cały zespół wspólnie ten wysiłek podejmuje. Kontakt między pracownikami jest bardzo dobry. Świadczy o tym frekwencja na imprezach integracyjnych i licznych imprezach działowych. Raz w roku spotykamy się wspólnie przy świątecznym stole i miło wspominamy kończący się rok. Takie wydarzenia tylko przypieczętowują dobrą atmosferę w pracy.

Widać, że ceni Pan swoich pracowników?

Doceniam mój zespół i osobiście uważam, że to dzięki niemu od ponad 21 lat skutecznie zmierzamy do przodu i przezwyciężamy różne, niekiedy trudne sytuacje. Cenię sobie kontakt z ludźmi, którzy wnoszą coś do mojego życia. Jestem zdania, że rozsądnie jest otaczać się ludźmi mądrzejszymi, ponieważ to oni w dużej mierze przyczynili się i wciąż przyczyniają do sukcesu Infonet Projekt.

Czy prowadzą Państwo program praktyk lub staży dla studentów?

Zdecydowanie tak. Od lat prowadzimy praktyki dla uczniów szkół średnich i studentów. Wierzymy, że takie doświadczenie może pomóc młodym ludziom zyskać pewność, że ich zainteresowania i umiejętności są poszukiwane na rynku pracy i że ich dalsza ścieżka edukacji powinna zmierzać właśnie w tym kierunku. Współpracujemy z Urzędami Pracy w zakresie organizacji stażów.

Wykonują Państwo także zlecenia na rynek międzynarodowy. Czy to znaczy, że wymagają Państwo od pracowników znajomości języków obcych?

Zgadza się. Intensyfikacja wysiłków związanych ze zwiększeniem naszych działań na rynkach zagranicznych, to element strategii na najbliższą przyszłość. Dlatego znajomość języków obcych, a głównie języka angielskiego, jest obecnie jednym z kluczowych kryteriów, jakimi kierujemy się w czasie rekrutacji.

Czy oferują Państwo możliwość pracy zdalnej?

Stawiając sobie za cel podnoszenie kompetencji i zatrudnianie wykwalifikowanych pracowników, nie sposób w dzisiejszych czasach blokować taką ewentualność. Tym bardziej, że możliwości technologiczne zapewniają wszelkie zasoby, by taka praca była tak samo efektywna, jak stacjonarna.

Branża IT to też nieustanny rozwój. Czy oferujecie swoim pracownikom możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji?

Oczywiście i jest to nasz priorytet. Na początek oferujemy szkolenia produktowe i sprzedażowe. Ale branża IT wciąż ewoluuje, a nasza Spółka chcąc się rozwijać dynamicznie, musi dostosowywać się do panujących trendów na rynku. Dlatego zapewniamy naszym pracownikom współpracę z doświadczonymi specjalistami oraz różnorodne dedykowane szkolenia technologiczne, aby mogli stale podnosić swoje kwalifikacje. Poprzez systematyczny rozwój własnych kompetencji mogą stać się ekspertami w swojej dziedzinie.

Czy prowadzą Państwo działania prospołeczne?

Systematycznie staramy się wspierać różne wydarzenia. Już na stałe w kalendarium naszych działań wpisane zostało wsparcie dla Stowarzyszenia Studio Yapa, które wraz z aktorami z Krakowa organizuje z okazji Świąt Bożego Narodzenia czy Dnia Dziecka przedstawienia dla dzieci ze Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej.

Na koniec, jakiej porady udzieliłby Pan młodym ludziom stawiającym swoje pierwsze kroki w branży IT?

Odpowiem na to pytanie przez pryzmat własnego doświadczenia. Ja swoją przygodę z biznesem w branży IT rozpoczynałem za czasów studenckich. Napisaliśmy wówczas z kolegą prosty program do fakturowania. Czas studiów to najlepszy okres, aby uwidoczniły się w nas konkretne zdolności i predyspozycje. Ważne, aby zdać sobie sprawę, w których obszarach tak naprawdę jesteśmy dobrzy i skupić się nad ich rozwojem. Rozwój to słowo klucz. W środowisku IT wiedza do zdobycia nigdy się nie kończy, ponieważ wciąż pojawiają się nowe możliwości. Im szybciej nabędą konkretne umiejętności, tym szybciej staną się częścią tej interesującej i perspektywicznej branży.

Dziękujemy za rozmowę.