Incom Group S.A.

1.6 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Incom Group S.A.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Monika Sikora

Pracownik firmy - Dyrektor Działu Produktów Zaawansowanych i Marki ADAX

22.06.2023 03:06

Czym zajmuje się Państwa firma? Co jest głównym filarem Państwa biznesu? W jakim mieście/jakich miastach działacie?

Monika Sikoraikona wywiad

Jesteśmy jednym z 6 największych dystrybutorów w branży IT i elektroniki użytkowej w Polsce, działamy na rynku od 33 lat. W ofercie mamy produkty i rozwiązania od ponad 250 dostawców, które dostarczamy do wszystkich sektorów gospodarki – edukacji, przemysłu, biznesu, instytucji publicznych, finansowych - poprzez sieć naszych partnerów handlowych na terenie całego kraju. Główna siedziba firmy mieści się we Wrocławiu, tutaj też pracuje zdecydowana większość naszego zespołu, ale mamy także dynamiczną grupę handlową w Bielsku-Białej.

Jak wyglądały początki firmy? Skąd pomysł na działalność w tej branży?

Monika Sikoraikona wywiad

Firma została założona w Niemczech, w 1987 r., a w 1990 r. główna siedziba została przeniesiona do Wrocławia. Krótko potem Incom został największym autoryzowanym dystrybutorem w centralnej i wschodniej Europie marki Seagate – światowego producenta rozwiązań do przechowywania danych. Na przestrzeni kolejnych lat firma budowała swoje portfolio wprowadzając komputery, serwery, peryferia, akcesoria, elektronikę użytkową, oprogramowanie, a z czasem rozwiązania dedykowane konkretnym branżom, np. monitory interaktywne czy druk 3D dla edukacji. Incom jest również właścicielem marki ADAX, jednej z najstarszych rodzimych marek komputerowych. Pod jej brandem produkowane są komputery stacjonarne, serwery, a także komputery typu All-In-One.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe – kontrahenci, konkurencja, branża?

Monika Sikoraikona wywiad

Branża informatyczna jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi przemysłu, a co za tym idzie, jedną z najbardziej wymagających. Firmy działające na tym rynku muszą umieć dostosowywać się do ciągłych zmian, innowacji czy nowych technologii w sposób niezwykle szybki i elastyczny. Firmy, czyli pracujący w nich ludzie. To powoduje spore wyzwania, ale również niezwykłe możliwości rozwoju osobistego pracowników. Ze względu na atrakcyjność i przyszłościowy charakter tej branży, z jednej strony cechuje ją spora konkurencyjność, a z drugiej mnogość opcji kreowania indywidualnej koncepcji działania w oparciu o coraz ciekawsze, czasem nietypowe lub niszowe rozwiązania.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Monika Sikoraikona wywiad

W Incom Group zatrudniamy ponad 150 pracowników i ciągle szukamy nowych, kreatywnych i angażujących się osób. Organizacja firmy skupia się wokół skoncentrowanych na rozwoju i realizacji sprzedaży działów: Handlowego, Marketingu, eBiznes, Zarządzania Produktami oraz Produktów Zaawansowanych i Marki ADAX. Te zespoły są również najbardziej liczne i najszybciej rozwijające się. Efektywna sprzedaż i procesy finansowe, serwisowe czy logistyczne wspierane są przez działy: Analiz, Kontrolingu i Zarządzania Ryzykiem, Serwisu, Logistyki oraz zespołów administracyjnych i księgowych.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?

Monika Sikoraikona wywiad

Systematycznie rozwijamy działy sprzedażowe i okołosprzedażowe, ponieważ ciągle pojawiają się w naszej firmie nowe pomysły biznesowe. Aktualnie toczą się rekrutacje do działów Product Managerów, Handlowego, Marketingu i Analiz. Warto jednak na bieżąco śledzić ogłoszenia publikowane przez Incom, ponieważ regularnie pojawiają się ciekawe propozycje rozwoju zawodowego w naszej firmie. Szukamy osób ambitnych, umiejących budować relacje, pozytywnych i nastawionych na osiąganie sukcesu. Stawiamy na ludzi lubiących grę zespołową i chętnie identyfikujących się z celami firmy.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie? Kto odpowiada za rekrutację?

Monika Sikoraikona wywiad

Uważamy, że proces rekrutacyjny powinien być krótki i efektywny. Nie jesteśmy zwolennikami złożonych, wieloetapowych rozmów. Spotkanie z kandydatem od początku prowadzone jest przez menadżera działu, do którego prowadzona jest rekrutacja. Jeśli rozmowa przebiegnie pomyślnie, w ciągu kilku dni kandydat zapraszany jest na drugą, po której – w zależności od jej wyniku - przedstawiana jest mu oferta pracy.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Monika Sikoraikona wywiad

Nowy pracownik wdrażany jest do organizacji kilkuetapowo i kompleksowo. W pierwszej kolejności przechodzi szereg szkoleń, które mają przybliżyć mu organizację firmy, portfolio produktowe oraz zapoznać go z systemami wspierającymi pracę. Zapoznaje się również z kulturą organizacyjną firmy, panującymi zasadami i dostępnymi udogodnieniami. Następnie wchodzi w etap wdrożenia szczegółowego do pracy w dziale docelowym, gdzie poznaje specyfikę swoich zadań, oczekiwania, zasady, mechanizmy, narzędzia itp. W ciągu około 2-3 tygodni jest przygotowany do pierwszych zadań na swoim stanowisku.



ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Były pracownik

Były pracownik

09.05.2023 03:05

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?

Były pracownikikona wywiad

Pracowałem na stanowisku Product Managera. Do moich zadań należała realizacja wyznaczonych planów sprzedażowych (obrót i zysk), współpraca i negocjacje z producentami, pozyskiwanie nowych dostawców, tworzenie oraz realizacja strategii cenowej i marżowej produktów, zarządzanie rotacją w poszczególnych kategoriach produktowych. Inne obszary, którymi się zajmowałem, to m.in.: planowanie wewnętrznych i zewnętrznych działań sprzedażowych i marketingowych, monitorowanie i analiza rynku i konkurencji, tworzenie raportów dla dostawców i Zarządu, organizacja oraz przeprowadzanie szkoleń dla Działu Handlowego i Partnerów firmy czy współpraca z innymi działami sprzedażowymi w zakresie realizacji celów biznesowych.

Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?

Były pracownikikona wywiad

Początkowo miałem taką możliwość, po czym zostałem wykluczony z grona osób, którym przysługiwała praca zdalna.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

Były pracownikikona wywiad

Mógłbym wymienić tysiąc powodów, ale w dużym skrócie głównym powodem było fatalnie wynagrodzenie, zbyt niskie względem wysokich wymagań, a to dodatkowo przyprawione całkowitym brakiem szacunku wobec pracownika.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

Były pracownikikona wywiad

Podstawa to 6-12 tys. brutto na umowie o pracę, natomiast widełki premii były całkowicie dowolne - od zera do kilkunastu tysięcy miesięcznie.

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

Były pracownikikona wywiad

Ponad półtora roku.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź

Były pracownikikona wywiad

Absolutnie nie, powody wymieniłem w poprzedniej odpowiedzi, dotyczącej niskich stawek i nieprzyjemnego stosunku do pracownika.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

Były pracownikikona wywiad

Nie było żadnych możliwości rozwoju. Powodem była płaska struktura firmy.

Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

Były pracownikikona wywiad

Startowe szkolenia mogę określić jako skrajnie ogólnikowe i niepotrzebne. Dodatkowych szkoleń nie było.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?

Były pracownikikona wywiad

Atmosfera wśród project managerów była dobra. W stosunku do szefostwa odczuwało się głównie skrajny strach.

Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.

Były pracownikikona wywiad

Mogę ocenić, że ustalone warunki w miarę pokrywały się z rzeczywistością.



Incom Group S.A.