Wywiady Grupa Nowy Styl

Magdalena Tokarczyk-Cyran Dyrektor Marketingu i PR Grupa Nowy Styl
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 2003 r. nieprzerwanie związana z Grupą Nowy Styl. W firmie początkowo zajmowała się promocją marki Nowy Styl w Polsce, następnie awansowała na stanowisko brand menadżera, była odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek nowej marki produktowej, rozwój produktów i marketing w kraju i za granicą. Obecną funkcję sprawuje od początku 2009. Na co dzień odpowiada całościowo za działania marketingowe i PR sześciu marek produktowych w kraju i za granicą, jest członkiem zarządu spółki NSG TM Sp. z o.o., gdzie odpowiada za zarządzanie znakami towarowymi Grupy i jej marek. Kieruje 40-osobowym międzynarodowym działem marketingu. Jak sama mówi to zespół świetnych, kreatywnych i chętnych do pracy ludzi z którymi można zdziałać cuda. Prowadzi marketing sprzedażowy. Uważa, że prawie każde działanie marketingowe powinno przynieść efekt sprzedażowy i wizerunkowy. W ramach kompetencji działu którym kieruje wchodzi marketing, Public Relations, szkolenia miękkie i twarde - produktowe, działania HR (rekrutacja, badanie kompetencji, testy 180, 360 stopni) dla pionów handlowych oraz badania optymalizacji miejsc pracy dla klientów. Największa miłość? Mąż, taniec i narty. Pasjonatka podróży i wielbicielka dobrej kuchni.

Grupa Nowy Styl

Grupa Nowy Styl to europejski lider w zakresie kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej. Unikatowy model biznesowy Grupy pozwala dostarczać klientom kompleksową usługę wyposażania wnętrz w oparciu o dogłębną analizę specyfiki i potrzeb klienta, efektywności, organizacji pracy, ergonomii i akustyki. Dzięki doświadczeniu oraz zapleczu technologiczno-produkcyjnemu każda oferta jest "szyta na miarę".

Państwa Firma uchodzi za odpowiedzialną społecznie? Jakie działania podejmujecie w tym kierunku?

Jesteśmy świadomi, że wzrost firmy oznacza też coraz większe zobowiązania wobec otoczenia społecznego i biznesowego. Dlatego odpowiedzialnie budujemy nasze strategie rozwoju i zarządzamy powierzonymi nam dobrami. Opieramy się przy tym na trzech podstawowych wartościach. Lokalności, transparentności i elastyczności, których staramy się przestrzegać wobec ludzi, produktów i środowiska.

Jak stosowanie tych zasad wygląda w praktyce?

Jeżeli chodzi o lokalność: kierujemy się zasadą „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Wchodząc na rynki zagraniczne zawsze dostosowujemy się do ich lokalnej specyfiki, a pracowników pozyskujemy na miejscu. Budowanie silnej gospodarki regionalnej leży w najlepszym interesie społeczności lokalnej, dlatego z pełnym zaangażowaniem realizujemy strategię integracji rozwoju gospodarczego i społecznego na szczeblu lokalnym.
 
Elastyczność oznacza dla nas słuchanie naszego otoczenia i aktywne dopasowywanie się do jego potrzeb. To ważne źródło naszego sukcesu biznesowego. Dlatego kreowanie nowych rozwiązań meblowych i dostarczanie kompleksowych usług jest priorytetem.
 
Transparentność to z kolei przejrzyste procedury wewnątrz i na zewnątrz firmy, równe standardy etyczne i otwarta komunikacja. To pozwala budować długotrwałe relacje z ludźmi i jest podstawą bezpieczeństwa naszej organizacji. Więcej można poczytać na naszej stronie w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju: http://pl.nowystylgroup.com/pl/o-nas/odpowiedzialnosc/
 
 

Jaki był kluczowy moment dla Państwa firmy?

Grupa Nowy Styl powstała ponad 25 lat temu, rozwija się bardzo dynamicznie, śmiejemy się, że każdy miesiąc i rok naszej firmy to kluczowe momenty. Myślę, że najłatwiej zobrazować nasze kluczowe momenty na przykładzie rozwoju produkcji, produktów oraz zasięgu geograficznego. Zaczynaliśmy od 3 krzeseł, 7 pracowników, starego poloneza i działalności w Polsce. Obecnie oferujemy szeroki wachlarz rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej (kina, stadiony, audytoria).

Jeśli chodzi o zasięg geograficzny działają Państwo nie tylko w Polsce.

Produkty wytwarzamy we własnych zakładach w Polsce, Niemczech, na Ukrainie i Rosji. Dwa lata temu w Jaśle otworzyliśmy największą fabrykę mebli biurowych w Europie. Rozpoczynaliśmy w Polsce na Podkarpaciu, a obecnie mamy departamenty w 17 krajach i 28 showroomów, gdzie klient może przetestować produkty zlokalizowanych m.in. w Warszawie, Londynie, Paryżu, Dusseldorfie, Monachium, Pradze, Bratysławie i Moskwie. Sprzedajemy produkty do ponad 100 krajów.

Z jakich produktów Państwa firma jest znana?

Posiadając sześć marek produktowych i ponad tysiąc różnych produktów, działając na wielu rynkach, nie da się wskazać takich "topowych" produktów. Wszystko zależy od gustu i portfela klienta. Jednak chciałabym podkreślić, że nie tylko oferujemy produkty, ale także doradzamy, jak zaaranżować funkcjonalne, przyjazne pracownikom biura.
 

Przejdźmy do tego, co naszych użytkowników interesuje najbardziej. Ile rekrutacji przeprowadzacie w ciągu roku?

Rozwijamy się bardzo intensywnie, szukamy ludzi w całej Polsce i Europie.

Pracowników na jakie stanowiska zatrudniacie najczęściej?

Najczęściej handlowców, gdyż z roku na rok rośnie nam sprzedaż.

Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?

Ogłoszenia zamieszczamy na portalach i własnej stronie internetowej http://pl.nowystylgroup.com/pl/o-nas/kariera/
 
 
 

Czy firma zatrudnia praktykantów, stażystów?

Tak, szukamy osób komunikatywnych, szybko uczących się, lubiących pracę zespołową, samodzielnych, zaangażowanych i gotowych na nowe wyzwania. Realizujemy praktyki zawodowe dla uczniów i absolwentów szkół technicznych; bezpłatne praktyki studenckie (dla ostatnich lat studiów I i II stopnia) i absolwenckie, przede wszystkim dla kierunków: mechanika i budowa maszyn, mechatronika, automatyka i robotyka, inżynieria materiałowa, zarządzanie i inżynieria produkcji i nie tylko!
 

Jaka jest misja firmy?

Naszą misją jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań meblowych, dbanie o ergonomię oraz komfort pracy. Uważnie słuchamy naszych klientów i odpowiadamy na ich indywidualne potrzeby, dbając o poprawę jakości życia. Dzięki satysfakcji i zaufaniu naszych klientów, od ponad 25 lat stale się rozwijamy. Dziś nasze produkty dostępne są na całym świecie. 
 

Na Państwa stronie internetowej możemy znaleźć informację, iż dobrze zaprojektowana przestrzeń wspiera biznes. Proszę powiedzieć coś więcej o tej idei.

Efektywna przestrzeń biurowa wpływa na wzrost produktywności i lepszą jakość pracy, niższy wskaźnik absencji pracowników, większy komfort pracy, większe zaangażowanie w pracę i poprawę komunikacji oraz znaczną redukcję kosztów dla firmy.
 

 

 

Jesteście wykonawcą siedzisk na dwa stadiony na Euro 2016. To duże wyróżnienie czy zadanie jak każde inne?

To nie było nasze pierwsze zlecenie tego typu. Wcześniej dostarczaliśmy krzesła na dwa stadiony Mistrzostw Świata 2010 r. w RPA. Wyprodukowaliśmy też krzesła na wszystkie 4 w Polsce, na których odbywało się Euro 2012. Nasze siedziska znajdują się na odnowionym Stadionie Śląskim. Jesteśmy dumni z każdej realizacji. Dużo satysfakcji przynoszą nam też realizacje audytoryjne. Mieliśmy okazję wyposażyć w  fotele  siedzibę Narodowej Orkiestry Symfonicznej  Polskiego Radia w Katowicach czy Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu.

Prowadzicie okresowe oceny pracownicze?

Tak, prowadzimy oceny po okresie próbnym i na koniec każdego roku. Jest to świetna okazja, by z każdym pracownikiem podsumować rok i zrobić plan działań rozwojowych na kolejny.
 

 

Czy w firmie są prowadzone szkolenia dla pracowników i jakich obszarów dotyczą?

Oczywiście, mamy własny zespół szkoleniowy, który prowadzi szkolenia miękkie i produktowe. Ponadto mamy platformę e-learningową, w której pracownik może uzupełniać swoją wiedzę. Inwestujemy również w szkolenia zewnętrzne.

Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej do Państwa firmy?

Przyjść z otwartą i pełną pomysłów głową. Zapoznać się z naszą stroną www.NowyStylGroup.com. Bardzo ważny jest również język angielski, jesteśmy już dziś firmą międzynarodową więc język angielski jest dla nas bardzo ważny, każda rozmowa rekrutacyjna jest po części prowadzona w tym języku. 
 
Dzękujemy za rozmowę.