Gemius S.A.

Warszawa

Ocena pracodawcy 4/6

na podstawie 17 ocen.

Wywiady Gemius S.A.

Edyta Stocka HR Manager Gemius S.A.
Edyta Stocka: ukończyła studia Stosunków Międzynarodowych i Politologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe w zakresie HR Business Partner na Akademii Leona Koźmińskiego. Od początku drogi zawodowej związana z HR. Zaczynała od pracy rekrutera na poziomie executive search przy międzynarodowych projektach. W Gemiusie kieruje zespołem HR, odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój Pracowników. Magdalena Barańska: rekruter, trener, absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W Gemiusie odpowiedzialna za rekrutacje, szkolenia, ocenę oraz Employer Branding. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako specjalista HR w warszawskim software house oraz prowadząc warsztaty i szkolenia.

Magdalena Barańska HR Specialist Gemius S.A.

Gemius S.A.

Gemius to polska firma, która doradza przedsiębiorcom, jak wykorzystywać internet w biznesie. Od 1999 roku bada internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych, tworząc w ten sposób unikalny społeczno-demograficzny profil e-konsumentów. Mierzy oglądalność stron WWW i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Gemius działa w kilkudziesięciu krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a w 16 z nich posiada oddziały. Jego klientami są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania są realizowane zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR.

Na Państwa stronie są ciekawe treści branżowe. Czym się Państwo inspirują przygotowując materiał na nią?

Na naszej stronie internetowej www.gemius.pl przekazujemy biznesowo ważne informacje dla świata online. Wszystkie prezentowane treści pochodzą z naszych badań i analiz ekspertów Gemiusa. Artykuły, które publikujemy to jedynie mały wycinek danych które stanowią codzienność naszej firmy. Jesteśmy nie tylko twórcami narzędzi do pomiaru Internetu, ale przede wszystkim firmą, która dostarcza wiedzę i dane, dzięki którym nasi Klienci podejmują korzystne dla nich decyzje biznesowe.

Zaczynali Państwo 18 lat temu od narzędzia pomiaru ruchu w internecie. Jak przez ten okres rozwijały się usługi firmy?

Historia Gemiusa sięga 1999 roku. Wtedy, pod nazwą Global eMarketing, stworzyliśmy system GeMius (dziś to Gemius Prism), służący do mierzenia różnych wskaźników na stronach internetowych. Wkrótce potem opracowaliśmy metodę badania Internetu, która pozwala oszacować rzeczywistą liczbę użytkowników (ang. real users), odwiedzających dane strony WWW. Ta metoda była przełomem na rynku. Nasz algorytm ma ogromne znaczenie dla rozwoju Internetu jako medium reklamowego, ponieważ bierze pod uwagę czynniki mogące potencjalnie zaburzać otrzymany wynik. W 2004 roku nawiązaliśmy współpracę z firmą PBI przy badaniu Megapanel PBI/Gemius (dzisiejsza nazwa: Gemius/PBI), a niewiele później rozpoczęliśmy ekspansję na rynki zagraniczne. Dziś jesteśmy obecni na kilkudziesięciu rynkach, na kilkunastu mamy dobrze funkcjonujące biura lokalne.

Jaki był Państwa największy dotychczasowy sukces?

Naszym największym sukcesem jest uznanie naszych Klientów. To jak wielu jest z nami od początku naszej działalności, napędza nas do działania. To dla naszych Klientów nie ustajemy też w poszukiwaniach nowych, przełomowych rozwiązań. Dwukrotnie (2015 i 2016) wygraliśmy konkurs organizowany przez IAB Europe w kategorii badanie internetu (ang. audience research), w którym doceniono nasze metodologiczne innowacje. Słuchamy też potrzeb rynku i stąd od 2016 r. proponujemy Klientom nowy produkt: AdReal, które jest pierwszym na rynku badaniem, pozwalającym analizować rynek reklamy online z perspektywy końcowego użytkownika.

Działają Państwo również na rynkach zagranicznych, w tym Białorusi. Jak Gemius radzi sobie w tak specyficznym kraju?

Rzeczywiście, działamy na wielu, często bardzo różniących się między sobą rynkach. Zawsze skupiamy się na potrzebach biznesowych naszych Klientów biorąc pod uwagę specyfikę danego kraju. Mamy biura zagraniczne, w których zatrudniamy lokalnych Pracowników dobrze znających swój rynek. Różnice kulturowe jedynie nas wzbogacają.

Jakimi zasadami kierują się Państwo w codziennej pracy?

Mamy cztery wartości, którymi się kierujemy: jedność, szacunek, odpowiedzialność oraz ciągły rozwój. Jedność to dla nas wspólnota celów Pracowników, Klientów i Właścicieli. Odpowiedzialność przejawia się w dbaniu o jakość i efekty własnej pracy oraz w szerszym spojrzeniu na zespół. Pracujemy we wspólnym szacunku i tworzymy unikalną atmosferę. Wychodzimy z założenia, że działania każdego Pracownika firmy przekładają się na jej sukces i innowacyjność, dlatego dbamy o rozwoju naszych Pracowników i zachęcamy do ciągłego szkolenia się.

W tej branży jest spora konkurencja, ale to Państwo jesteście liderem. Co wpływa na sukces w e-marketingu i badaniach rynku?

Ludzie, ludzie, ludzie! Dobieramy zdolną kadrę Pracowników, których nie interesuje „przerzucanie papierków”, którzy chcą pracować nad czymś nowym, ciekawym, co będzie miało wpływ na rynek on-line w Polsce i na świecie. Cała firma to pasjonaci i to moim zdaniem wyjaśnia nasz sukces.

   

Na jakie stanowiska rekrutujecie Państwo najczęściej?

W Gemiusie szukamy bardzo zróżnicowanych kandydatów: programistów, sprzedawców i kierowników projektów z doświadczeniem w branży online, Pracowników działów wsparcia technicznego, a także analityków danych i badaczy. Bardzo często szukamy osób dopiero stawiających pierwsze kroki na rynku pracy: absolwentów nauk ścisłych do działów IT czy np. absolwentów socjologii, zainteresowanych statystyką i badaniami ilościowymi, do naszych działów operacyjnych.

Z jakich kanałów rekrutacyjnych najczęściej Państwo korzystacie?

Poza standardowymi ogłoszeniami na portalach, bardzo wielu kandydatów zgłasza się do nas podczas targów pracy i spotkań na uczelniach. Mamy też spontanicznych kandydatów, którzy kontaktują się z nami słysząc dobre opinie lub będąc zainteresowanymi tematyką naszych badań. W Gemiusie sprawnie funkcjonuje też Program Poleceń, w ramach którego nasi Pracownicy polecają do pracy swoich znajomych.

W jaki sposób znajdują Państwo Pracowników z kwalifikacjami w naukach ścisłych i humanistycznych?

Pozyskujemy Pracowników w bardzo różnorodny sposób. Spotykamy się z kandydatami na targach pracy i uczelniach. Staramy się być obecni na większości takich imprez, współpracujemy również z wieloma kołami naukowymi, realizując program gemiusAcademy. Dzięki naszej Akademii w kilku warszawskich szkołach wyższych prowadzimy zajęcia umożliwiające studentom poznanie biznesu „od kuchni”, a podczas wakacji organizujemy praktyki i staże, które cieszą się dużą popularnością.

Jakie cechy powinien reprezentować Pracownik, aby idealnie odnaleźć się w specyfice Państwa firmy?

Najważniejszą dla nas jest umiejętnością jest spryt. Zależy nam na Pracownikach umiejących samodzielnie myśleć, analizować i wyciągać wnioski, a jednocześnie potrafiących współpracować z innymi i dzielić się swoją wiedzą. Ponieważ dobra i otwarta atmosfera jest podstawą współpracy w Gemiusie, osoby preferujące pracę w klimacie silnej konkurencji wewnątrz zespołu nie odnajdą się u nas.

Czy stażyści i praktykanci są również mile widziani?

Oczywiście, w każde wakacje organizujemy Program Praktyk Letnich, Praktykanci w Gemiusie stają się członkami zespołu i od samego początku realizują zadania mające wpływ na nasze projekty. Praktykant powinien więc przede wszystkim mieć chęci do nauki i podstawową wiedzę na temat narzędzi używanych w danym dziale – Python lub C++ w działach IT, Excela i SQL w dziale analiz, metodologii badań ilościowych w zespołach Audience itd. W każdego praktykanta inwestujemy dużo czasu i wysiłku, dzięki czemu praktyki umożliwiają zdobycie cennej wiedzy i doświadczenia, a nie jedynie wpisu do CV. Dlatego też wielu praktykantów zostaje u nas na stałe lub wraca do Gemiusa po zakończeniu studiów. Oprócz wakacji przyjmujemy też stażystów i praktykantów w ciągu roku akademickiego, jeżeli są w stanie pogodzić naukę ze współpracą z nami.

W jaki sposób przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w Państwa firmie?

Przede wszystkim warto dowiedzieć się więcej o rynku online, naszych badaniach i narzędziach. Dzięki takiej wiedzy możemy zweryfikować, czy kandydat rzeczywiście jest zainteresowany tym, co robimy i chciałby uczestniczyć w rozwoju naszej firmy.

 

Państwa branża rozwija się bardzo dynamicznie. Z jakich szkoleń lub innych form zdobywania wiedzy korzystają pracownicy, aby podnosić swoje kwalifikacje?

Organizujemy wiele szkoleń wewnętrznych, o bardzo różnorodnej tematyce – od umiejętności miękkich po ściśle techniczne. Ostatnio prowadziliśmy szkolenia z efektywnych prezentacji sprzedażowych, komunikacji pisanej w języku angielskim, a z drugiej strony z machine learning i clean code. Pracownicy mogą skorzystać w firmie z kursów językowych, prenumerujemy czasopisma branżowe oraz prowadzimy wewnętrzną biblioteczkę, z której wszyscy Pracownicy mogą korzystać bez ograniczeń. Co ważne mamy specjalne budżety szkoleniowe, dedykowane Pracownikom i pożytkowane zgodnie z ich sugestiami: na szkolenia zewnętrzne, konferencje, studia, kursy, szkolenia.

Czy oprócz stałego wynagrodzenia Pracownicy mogą liczyć również na benefity pozapłacowe?

Oczywiście! Oferujemy naszym Pracownikom wiele inicjatyw umilających czas spędzony w firmie i poza nią. Każdy Pracownik po przejściu okresu próbnego otrzymuje prywatne ubezpieczenie medyczne lub kartę Multisport. W naszych kuchniach są dostępne świeże owoce i warzywa, jogurty, muesli i tłoczone soki owocowe. Pracownicy mają do dyspozycji stół bilardowy, ping-ponga, piłkarzyki i PS4 z najnowszymi grami. W poniedziałki i wtorki w firmie gości masażysta, a w każdą środę na naszym korytarzu prowadzony jest WF, w czasie którego możemy się porozciągać i zrelaksować,. Każdy dział otrzymuje także specjalny budżet na aranżację pokoju zgodnie z własnym pomysłem – jeden z zespołów zakupił za te środki rzutki, równoważnię i longboard, inny postawił na głośniki. Raz w miesiącu organizujemy też tzw. „szkolenie na koniec miesiąca”, w czasie którego wybrany Pracownik dzieli się z innymi swoją pasją. Jedno jest pewne, w Gemiusie nie da się nudzić!

Czego mogę życzyć na przyszłość?

Nieustannej innowacyjność! To na niej bazujemy i opieramy nasz biznes.

 

Dziękuję za rozmowę.