Freedom Nieruchomości Sp. z o.o.

Olsztyn

Ocena pracodawcy 2/6

na podstawie 509 ocen.

Freedom Nieruchomości Sp. z o.o.
2 509

Wywiady Freedom Nieruchomości Sp. z o.o.

Łukasz Kruszewski Dyrektor ds. Marketingu Freedom Nieruchomości Sp. z o.o.
Dyrektor ds. marketingu Freedom Nieruchomości. Praktyk marketingu nieruchomości. Prelegent na licznych konferencjach branżowych, menedżer i szkoleniowiec. Specjalizuje się w strategii marketingowej.

Budowanie marki Freedom Nieruchomości powstaje przez...

skuteczną strategię biorącą się wprost z misji – szybka sprzedaż nieruchomości. Jesteśmy mocno na tworzeniu rozwiązań odpowiadających na tę potrzebę. Do ofert nieruchomości podchodzimy jak do marek. Każda musi mieć swój niepowtarzalny wizerunek, dzięki któremu wyróżnia się na rynku i w maksymalnym stopniu angażuje uwagę kupujących. Temu, co robimy nadałbym metaforykę przemiany wody w wino. Na rynku jest mnóstwo ogłoszeń o wielkim potencjale sprzedaży, który jest ukryty w ich niesfornej prezentacji. Kiedy widzimy taką ofertę i dostrzegamy problem, jaki możemy rozwiązać rozpoczynamy działania prowadzące do zmiany stanu "do sprzedania" na "sprzedane". Włączamy marketing. Analiza nieruchomości określająca jej plusy i minusy oraz potencjał, home staging, sesje fotograficzne, copywriting oferty i promocja - wszystkie działania prowadzące do szybkiej sprzedaży. Zarządzamy ofertami tak, aby na każdym etapie procesu wiedzieć co się dzieje i dlaczego - to pozwala szybko reagować na zmiany, przenosić budżety na promocję pomiędzy różnymi kanałami czy odpowiednio prowadzić negocjacje. Nasza strategia marketingowa jest więc bardzo prosta. Pomagamy klientom rozwiązywać ich problemy niesprzedanych nieruchomości. Robimy to szybko stosując narzędzia, które tym samym zmieniają rynek nieruchomości. Pokazują go w innym świetle. Może w trochę bardziej różowym. A to wszystko dzięki wykorzystaniu siły jaka tkwi w naszym zespole i kulturze Freedom. Marketing wewnętrzny napędza zewnętrzny i tak to się kręci. 

Misja marki to….

Szybka sprzedaż nieruchomości. Chcemy zarażać Świat pozytywnymi praktykami stąd rozwijamy również ofertę franczyzową. Wystartowaliśmy dokładnie 19 października 2013, a dziś mamy już 3 oddziały własne oraz 37 placówek franczyzowych.

Nawiązując do przyszłości musicie szybko reagować na aktualności. Jakie zachowania prowadzicie w tym zakresie?

Na pewno umacniamy nasze działania w zakresie poszerzania oferty jaką świadczymy klientom. Mamy kilka pomysłów zwiększających jej wartość, jak chociażby inwestowanie w content marketing. Zmiany w branży widać gołym okiem. I nie wynikają one, jak wielu sądzi z deregulacji czy kryzysu, lecz nowych mediów jakie wkradają się do naszej rzeczywistości. Zupełnie inna niż jeszcze paręnaście lat temu komunikacja, odmienne oczekiwania kupujących i ogólne przyśpieszenie w wielu dziedzinach życia powoduje, że rynek nieruchomości musi dostosować się do tych zmian. Zmienić swoją komunikację i z podejścia ilościowego - masowego, przejść na jakościowe - jednostkowe. 

Używając sportowej nomenklatury – jakiej strategii używają Państwo przy ustawianiu zawodników (czyt. pracowników) ?

Cieszę się, że Pan o to pyta ponieważ uważam, że wartości i odpowiednia strategia są fundamentem rozwoju. Skuteczna komunikacja opiera się na „wyznawaniu" tego samego systemu wartości. My opieramy się na: odwadze, prostocie, zespołowości, szybkości i równowadze. Odwagę rozumiemy, jako podporządkowane strategicznemu myśleniu w kategoriach sukcesu. Działamy bazując na tym, co sprawdzone, przemyślane i efektywne. Praca na wyłączności powoduje, że czasami musimy zrezygnować ze współpracy, ponieważ okazuje się, że ze sprzedającym nadajemy na innych falach i np. nie potrzebuje naszej pomocy. Prostota umożliwia szczery dialog, pozbawiony konwenansów, dziwnych formułek i bufonady. Proste rozwiązania są najskuteczniejsze, ponieważ dotyczą rzeczy przyziemnych. Wierzymy, że tak jak proste komunikaty są kluczem do sukcesu, tak jasne działanie jest podstawą szybkiej sprzedaży. Wiemy, że ważne jest nie tylko to, co się sprzedaje, ale przede wszystkim w jaki sposób. Dlatego wierzymy, że szczery uśmiech potrafi rozładować najbardziej zatwardziałe postawy blokujące sukces. Freedom to różni ludzie, wiele talentów, niepowtarzalne doświadczenia i głęboka pasja do nieruchomości. Dzięki wspólnym, wielowymiarowym działaniom jesteśmy w stanie pracować operatywnie.. Jesteśmy po prostu, jak dobra drużyna piłkarska. Każda linia współpracuje ze sobą przez pełne 90 minut, a jeśli tylko trzeba, sięgamy po głębokie rezerwy. Zespołowość jest więc naszą kolejną wartością i szybkość. Naszą misją szybka sprzedaż nieruchomości. Chcemy być pomostem pomiędzy tym, co realne a tym co idealne. Pomagać w osiąganiu harmonii emocjonalnej i społecznej. Sprawiać, że dzięki naszym działaniom życie stanie się bardziej poukładane i zorganizowane. Przemieniając stan „sprzedaję” na „sprzedane” pragniemy wprowadzić porządek do pogmatwanego Świata nieruchomości.

Na czym polegają zadania firmy, jakie reakcje wzbudzają Państwo w procesie: właściciel – dom – klient?

Cóż, głównie koncentrujemy się na sprawnym rozwiązaniu problemów klientów. Oprócz standardowych czynności, jakie wykonuje pośrednik nieruchomości angażujemy się w te związane z pracą nad wizerunkiem oferty. Doradca ściśle współpracuje z home stagerem i fotografem organizuje Drzwi Otwarte, promuje ofertę w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. To tak w dużym skrócie. Podczas tych działań muszą być podstawowe elementy: przygotowanie strategii sprzedaży, monitoring oferty i bieżące reagowanie na zmiany rynku. Za skuteczne doprowadzenie do transakcji doradca otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne. 

Praca – pracą, ale co ze wspólnym spędzaniem czasu wolnego i integracji pracowników?

Bez nich trudno byłoby tworzyć pozytywną kulturę pracy. Mamy kilka zwyczajów związanych z integracją. Świętujemy każde urodziny członków zespołu, spotykamy się cyklicznie na szkoleniach zarówno dla doradców, jak i franczyzobiorców, organizujemy wspólne wypady na uczczenie np. wyjątkowego sukcesu firmy. Spotykamy się też podczas takich świąt jak wigilia, ale również, kiedy to tylko możliwe, wspólnie uczestniczymy w wydarzeniach.

SUKCES w BIZNESIE jest bardzo ważny, więc jaki jest największy sukces Freedom Nieruchomości?

Osobiście postrzegam sukces w tym, że z dnia na dzień trwamy we wspólnych wartościach. Inne rzeczy w postaci wyjątkowych wyników sprzedażowych, ilości placówek itp. są raczej wypadkową tego pierwszego. Mam nadzieję, że przetrwa to lata. Konkurencyjność Freedom upatruję w kulturze firmy i komunikacji marketingowej, która jest wypadkową potrzeb rynku i naszych zwariowanych pomysłów na ich spełnienie.