wróć

Pogrzeb w czasach koronawirusa

Alina
27.11.2020 09:45

Czy ktoś się orientuje w kosztach pogrzebu teraz ?


Bąbel
28.11.2020 14:09
@Alina:

co łaska


Ulka
28.11.2020 15:29
@Alina: Ja się orientuję może aż nadto dobrze. Moja ciocia zmarła na covid. 1100 zł za dezynfekcję karawanu, 100 zł za worek na ciało (generalnie to ciało jest w dwóch workach i trumna też w worku - to już łączny koszt te 100 zł). Przyjazd z ciałem to koszt prawie 800 zł. Najgorsze jest to że przez te podwyższone koszty nie można się ubiegać o zasiłek pogrzebowy bo przewyższa to limit kosztów. Żeby się zmieścić to trzeba mieć np najtańszą trumnę tekturową za 150 zł.
konik
28.11.2020 17:57
@Bąbel :

To u ksiedza, ale przeciez trzeba zaplacic za miejsce, za trumne, akurat wydatek na msze to jest ten najmniejszy. A jak ktos chce jeszcze ladny nagrobek to w ogole masakra.


aureollka
01.12.2020 14:36
@Alina:

czytałam ostatnio że teraz w zakładach pogrzebowych jest coś takiego jak "koszty covidowe", no i na to się składają np. koszty zabezpieczenia w przypadku choroby zakaźnej czyli jakieś maseczki, rękawiczki, kombinezony itp. i to ok 500 zł. dezynfekcja karawanu, utylizacja odzieży to ok 650 zł...


Loko
01.12.2020 18:50
@Bąbel :

co łaska, ale nie mniej niż kilka stówek


Bejson
01.12.2020 20:08
@Alina:

a mi sie wydaje, ze powinni to zmienic jesli chodzi o te piec osob. jesli jest duzo miejscca w kosciele to nie powinni tego ograniczac


Parafian
01.12.2020 21:31
@Loko :

minimum 500 złotych


Pony
01.12.2020 21:32
@Bejson :

no, a Maradonę jak chowali? Szaleństwo


Nanana
02.12.2020 00:27
@Bąbel :

Co łaska, czyli minimum trzy tysiące xd Księża mają swoje potrzeby 


Polo
03.12.2020 13:05
@Pony :

i jakoś nie robili z tego afery


Gamma
25.11.2020 09:38

Czytałam że teraz pogrzeby mogą się odbywać do 30 osób a nie do 5-ciu. Czy coś się zmieniło w przepisach?


Gabi
01.12.2020 11:46
@Gamma:

Nic takiego nie słyszałam a codziennie oglądam wiadomości


dawid
03.12.2020 13:11
@Gamma:

A gdzie tak czytałeś ? Masz chyba jakieś nierzetelne źródło lub pewnie jakis fb.. 


Rafał
02.12.2020 22:43

Dzisiaj usłyszałem, że zwłok zakażonych COVID-19 nie maluje się ani nie ubiera, czy to prawda? 


krzyś
03.12.2020 13:10
@Rafał :

Nie widziałem bo trumna była zamknięta ;D 


Tomasz
19.11.2020 12:52
jak wygląda teraz pogrzeb w czasach koronawirusa? czy się można teraz pożegnać ze zmarłym czy odmówić z rodziną różaniec?
P.A.
19.11.2020 13:46
@Tomasz: Zgodnie z zasadami, to 5 osób w kościele i to tylko najbliższa rodzina
Wera
19.11.2020 14:28
@Tomasz:

Jeżeli ktoś zmarł nie na koronę, to można nawet otworzyć trumnę i się pożegnać, ale w dniu pogrzebu może być 5 osób bez księdza i osób z zakładu


Renata
19.11.2020 14:29
@Wera:

Ostatnio słyszałam że były robione zmiany osób co 30 minut żeby każdy mógł się pożegnać nie tylko 5 osób


Monia
19.11.2020 14:36
@Tomasz:

Słyszałam że nawet ciała nie oddają tylko kremacja i oddają prochy. Ciekawe czy to prawda?


Mania
19.11.2020 15:44
@Tomasz:

Strasznie smutne czasy nastały że zadajesz takie pytania. Z tego co wiem to zmarłych na covid nawet zakłady pogrzebowe nie zgadzają sie ubierać i szykować do trumny. Jeśli chodzi o pogrzeb to podobno są kolejki oczekujących do 2 tygodni w niektórych parfiach tak dużo jest dziennie pogrzebów. I nie można sie pożegnać. Tylko zamknięta trumna lub urna. Na cmentarzu tylko najbliższa rodzna, kilka osób.


bartol
19.11.2020 17:21
@Monia:

Na pewno nie, przeciez nie kazdy sie zgadza na kremacje. W ogole przy takim pogrzebie ksieza czesto robia problem, tak bylo w mojej rodzinie, ksiadz nie chcial odprawic mszy z urna.


VIN
19.11.2020 17:25
@Tomasz: Teraz jest taka (usunięte przez administratora) w szpitalach i domach pogrzebowych że ludzie nie mają nawet pewności czy chowają swoich bliskich czy obca osobę.
Wera
19.11.2020 20:04
@Monia:

Nie, nie kremują jak nie chcesz ale trumny nie można otworzyć a z zakładu od razu na pogrzeb, bez mszy..


women
20.11.2020 09:25
@P.A.:

A czemu tylko 5 osób w kościele? Przecież na normalnych mszach może być więcej wiernych. Co to za dziwne przepisy. Na pogrzebie na cmentarzu też jakieś obostrzenia w liczbie osób, a przeciez to jest na świeżym powietrzu to w czym problem?


katoliczka
20.11.2020 09:27
@Wera:

Bez mszy? Jak można kogoś pochować bez mszy . Ja jestem wierząca i w życiu bym się na to nie zgodziła.


rrom
20.11.2020 12:21
@women:

może żeby jakimś cudem się nie zarazić od zmarłego przez trumnę?:DDD


Alph
20.11.2020 12:51
@Tomasz:

Pożegnałem przyjaciala. Pogrzeb był na wsi i nie było żadnych ograniczeń. Część lludzi była w kościele, częśść na zewnątrz. Na cmentarzu też było dużo osób i nikt tego nie sprawdzał. Wysstawienie ciała bylo w domu pogrzebowym, tez bez zadnych restrykcji.


Strejlau
21.11.2020 08:18
@katoliczka:

A jak można ochrzcić dziecko w sytuacji zagrożenia jego życia metodą "z wody", bez święconej wody, bez księdza, po prostu przeżegnać i powiedzieć: ja ciebie chrzczę? Jak widzisz Twoja religia przewidziała rytuały na awaryjne sytuacje, to i pogrzeb może się odbyć bez narażania zycia żywych wiernych.


Strejlau
21.11.2020 08:20
@Alph:

Wyrazy współczucia, jednak chcę dodać, że to, że pogrzeb był na wsi, było zapewne kluczowe. Najbliższa komenda policji pewnie jest jakieś 7-10 km dalej, patrole pojawiają się rzadko, więc kto miałby interweniować i dawać żałobnikom mandaty?


Kazik
21.11.2020 08:42
@rrom:

Przez trumnę się nie zarazisz, ale chodzi o to że dotykanie ciała zmarłego grozi zarażeniem, a ludzie całują bliska osobę na pożegnanie, dotykają jej. I dlatego nie można wystawiać ciała. Wyszły jakieś badania, że mimo że człowiek umiera wirus nadal na ciele jest aktywny.


Maciek
21.11.2020 08:45
@Strejlau:

Zasady powinny być równe dla wszytkich. Czy na wsi czy w mieście. Właśnie przez takie podejście że policja daleko i mandatu nie będzie ludzie rozsiewają wirusa i zaraz będą następne pogrzeby.


marysia
21.11.2020 18:18
@Alph:

Wspolczuje straty :( Wlasnie pewnie na wsi ludzie sie srednio czyms takim przejmuja, szczerze to ja tez bym w takiej sytuacji nie myslala o restrykcjach, tylko chcialabym pozegnac bliska osobe. Jesli nikt nie nakabluje, no to przeciez nikt tego nie skontroluje i nie bedzie zadnych kar.


zosia
22.11.2020 10:24
@Maciek:

Przemów babci na wsi  60 lat, że nie może iśc na pogrzeb sąsiada, jak to taki dobry człowiek był ?


beta
22.11.2020 10:28
@VIN:

Właśnie. Jak skremują ciało i oddadzą prochy to jaka pewność że to prochy osoby z rodziny, albo jak ciała nawet nie można zobaczyć. Mało to wcześniej było takich pomyłek? A teraz to nawet tego nikt nie zweryfikuje.


Baśka
22.11.2020 10:30
@zosia:

Jak się chce ją chronić to trzeba wytłumaczyć ale wiadomo że starsze osoby mają własne zdanie i cięzko przekonać.


Marzenka
22.11.2020 20:43
@Tomasz:

Tak jak pod innym komentarzem masz wspomniane, można zamówić nagranie na żywo z pogrzebu. 


Loki
23.11.2020 08:43
@Tomasz:

w wielkich miastach raczej ciezko moc sie zobaczyc ze zmarlym, ale w mniejszych miejscowosciach raczej nie pilnuja az tak restrykcyjnie.


Strejlau
23.11.2020 09:00
@Maciek:

Jest nieustająco nabór do policji, zatrudnij się w wiejskim komisariacie i pilnuj. Wiesz ilu policjantów przypada na setki kilometrów na takim Podkarpaciu albo Roztoczu?


Maciek
23.11.2020 09:34
@Strejlau:

No ilu? Jak jesteś taki mądry to powiedz.


Wera
23.11.2020 12:33
@katoliczka:

Ksiądz na cmentarzu jest, później po pochówku jest msza..


Roma
23.11.2020 12:34
@Strejlau:

Też ostatnio niestety miałam pogrzeb na wsi, tam nie było restyrykcji maseczek, a po tym pogrzebie kolejny bo ktoś z covidem zaraził babcię, nie dostała respiratora i zmarła w szpitalu 


Bijanka
23.11.2020 15:33
@Roma:

Jest to aż nie do uwierzenia, wszyscy w pogrzebu na kwarantannie ?


Roma
24.11.2020 08:24
@Bijanka:

Kwarantannę miały tylko osoby które miały koronę i osoby z nimi mieszkające, nikt nawet nie sprawdził skąd ttle zachorowań w jednym czasie


Justa
24.11.2020 10:18
@Roma:

Oj, współczuję ci. To taki czarny scenariusz który ciągle sie przydaża. Ludzie powinni jednak się trochę zastanowić zanim pójdą poźegnać kogoś bliskiego bo to może też dla nich nie skończyć się dobrze.


Roma
24.11.2020 16:32
@Justa:

Rodzinę rozumiem ale po co sensacja i multum osób bo znali ale nawet super kontaktu nie mieli..


Justa
24.11.2020 19:48
@Roma:

No własnie. Z reguły na pogrzeb pchają się wszyscy byli znajomi i znajomi znajomych. Rodzina powinna zwrócić uwagę i poprosić o rozejście się.


Roma
24.11.2020 20:31
@Justa:

Nie każdy  ma siłe kiedy mierzy się ze śmiercią bliskiej osoby, wtedy człowiek nie myśli o tym


Paśniak
25.11.2020 10:53
@P.A.:

oficjalnie tak, nieoficjalnie moze byc wiiecej. Nie sadze, zeby policja jezdzila i wszystko sprawdzala. za duzo mmaja roboty


smajek
25.11.2020 15:21
@Tomasz:

jak nie mozna pojsc ossobiscie, to modlitwa tez samemu jest jak najbarddizej ok. ja sie musialem zastosowac niestety do restrykcji i nie moglem byc na pogrzebie kolegi. dopiero pozniej sam go odwiedzielm po wszystkim


Dolce
25.11.2020 19:20
@Tomasz:

jak dom pogrzebowy przymyka oko, to wpuszczaja wszystkich rotacyjnie. tylko bez wielkich gromadzen.


Justa
25.11.2020 19:28
@Dolce :

Co ty mówisz? To dom pogrzebowy przyczynia się do następnych zakażeń. Przecież na to jest na pewno jakiś paragraf.


brom
25.11.2020 20:59
@Tomasz:

jeśli nie można pożegnać zmarłego, można się też w ciszy pomodllić za duszę zmarłego.


wierząca
25.11.2020 21:15
@brom:

Modlitwa zawsze jest pomocna. Po co się pchać na cmentarz czy do kościoła. Ważne że będziemy go wspominać i modlić się za jego duszę.


jurij
25.11.2020 23:03
@Justa:

Przeciez takie osoby, co kogos stracily, bardzo cierpia, chca sie ten ostatni raz pozegnac, dobrze, ze w takiej sytuacji zaklad pogrzebowy jest wyrozumialy. Jesli ludzie nie wchodza wszyscy na raz, to nic wielkiego sie nie stanie. Do kosciola przeciez wiele osob moze wejsc w jednym czasie.


luquinhas
26.11.2020 14:39
@Tomasz:

a ktos to w ogole sprawdza/? serio policja jezdzi i mandaty wlepia na pogrzebach?


Stołeczny
26.11.2020 19:43
@luquinhas :

Żebyś się nie zdziwił. Ostatnio na pogrzebie mojej koleżanki siostry wiesz co zrobiła policja? Nawet nie zgadniesz. No ale dam Ci szansę? 


Torek
27.11.2020 08:55
@VIN:

Co ty w ogóle za głupoty piszesz. To nie wojna, żeby chować zwłoki.


Mania
27.11.2020 09:12

To prawda. Brakuje miejsc na cmentarzach, a na pogrzeb czasem czeka się dwa tygodnie bo nie ma miejsc i jest taka kolejka. A pomyśleliście pomijając jakie to smutne okoliczności to jak teraz wzrosną zarobki zakładów pogrzebowych? przecież tylu klientów to dawno nie mieli.


kod
28.11.2020 10:58
@P.A.:

a jezeli zmarly nie mial najblizszej rodziny?


studnia
28.11.2020 12:44
@P.A.:

zobacz co bylo w Argentynie na pogrzebie Maradony. Setki tysiecy ludzi i nie bylo problemu.


faryzeusz
28.11.2020 13:46
@Tomasz:

5 osob maksymalnie, ale ja w to nie wierze, bo nie ma takiej mozliwosci, by bylo tylko 5 .


kropek
28.11.2020 14:23
@P.A.:

to tylko tak oficjalnie jest, zeby byly jakies niby zasady


rebic
28.11.2020 14:46
@Tomasz:

trumny sa zamkniete czy otwarte ?>


minaj
28.11.2020 18:39
@Tomasz:

ciekawe jak długo to potrwa z tymi piecioma osobami, bo to nienormalne juz, ze by tak dlugo bylo


menczester
28.11.2020 19:33
@Tomasz:

rozaniec mozesz odmowic samemu, nikt ci tego nie zabroni


Strejlau
20.11.2020 08:58

Mam pytanie o zabezpieczenie trumien. Byłam kiedyś na pogrzebie ofiary świńskiej grypy AH1N1, zmarł wtedy kolega. Trumna była zafoliowana, tak jakby vacuum. Jak teraz zabezpieczają trumny ofiar Covid-19?


Ekierka
20.11.2020 09:29
@Strejlau:

Vacuum? Tak jak wędliny w sklepie?! :0


Kazik
20.11.2020 09:32
@Strejlau:

Resort zdrowia wydał nakaz, że ciało zmarłego na COVID-19 należy umieścić w ochronnym, szczelnym worku wraz z ubraniem lub okryciem szpitalnym. Worki również trzeba poddać dezynfekcji. Zwłoki zabezpieczone w taki sposób powinny trafić do trumny lub kapsuły transportowej w przypadku przekazywania ich do krematorium. Taka kapsuła musi być wykonana z materiału umożliwiającego jej mycie i dezynfekcję. W przypadku, gdy zmarły jest chowany w trumnie na jej dnie trzeba umieścić warstwę substancji płynochłonnej o grubości 5 cm. Także nie wygląda to za ciekawie.


Strejlau
20.11.2020 12:24
@Kazik:

Dzięki, widać, że się orientujesz. Mam nadzieję, że stąd, że pracujesz w tej branży, i nie musiałeś żegnać kogoś z rodziny ;(


marysia
20.11.2020 12:31
@Kazik:

To totalnie przerażające, przecież wirus się nie roznosi przez ziemię. Pewnie tylko w Polsce takie dziwne zasady wymyślają. Na paczkach się nie przenosi, a na trumnie już tak? Idiotyzm.


Him
20.11.2020 22:39
@marysia:

Jak to na paczkach się nie przenosi? Utrzymuje się przecież i to dosyć długo podobno


marysia
21.11.2020 18:16
@Him:

To ze on sie na tych paczkach znajduje, to nie znaczy, ze sie przenosi. Przeciez wirusem sie zaraza droga kropelkowa, paczki chyba nie lizesz?


covid
22.11.2020 10:20
@Strejlau:

Haha, nie wiedziałem, że coś takiego istnieje, to przepraszam, osoba która zmarła z covidem wytwarza jakieś pole rażenia ? Szkoda, że jeszcze nie zalewają trumien betonem, aby się nic na zawnątrz nie przeniosło ;D 


Kazik
22.11.2020 10:26
@Strejlau:

Orientuje się bo mój znajomy ma zakład pogrzebowy i ciągle nawija o tych nowych przepisach. Jak na razie odpukać nikt mi nie umarł.


smutna_prawda
23.11.2020 12:39
@covid:

Cczłowiekowi wszystko puszcza po czasie, więc lepiej wszystko zatrzymać w środku..


covid
23.11.2020 15:34
@smutna_prawda:

Ale co ma puścić ? Jak nie oddycha, nie rusza sie, nie prycha. Z ciała promieniuje ? 


smutna_prawda
24.11.2020 09:57
@covid:

Człowiek po śmierci puchnie, później zwieracze puszczają i wszystkie płyny uchodzą z człowieka


Olala
24.11.2020 10:20
@Ekierka:

Vacum to znaczy próżniowo bez dostępu powietrza. To straszne jak tak pakują ludzi po śmierci. Może lepiej że nie można się z nimi pożeganć bo taki widok mógłby prześladować do końca życia.


Sabina
24.11.2020 19:51
@marysia:

Tak ale wystarczy że dotkniesz reką a potem ręka do buzi albo potrzesz oko i już gotowe zachorowanie.


marysia
24.11.2020 22:43
@Olala:

To w sumie taki człowiek chyba się nawet nie rozkłada i ten wirus sobie może przetrwać w tej folii nie wiadomo ile lat, tak jak te w lodowcach. I później moze zostac przypadkiem uwolniony, a tak by naturalnie zniknal w niesprzyjajacych warunkach srodowiska.


Olala
25.11.2020 19:32
@marysia:

Folia to raczej rozkłada się miliony lat więc wirus w folii może mieć się świetnie. Ja tam naukowcem nie jestem, ale jak kiedyś za 500 lat odkopią takiego gościa w folii to znowu zacznie się korona.


Manka
26.11.2020 10:25
@Olala:

Hahahah, to byłoby hitem hitów ;D Odkopane ciało zaczeło znów zarażać, historia zaczyna sie powtarzać... Aby nasze dzieci nie musiały doczekac takich czasów 


Stołeczny
26.11.2020 19:44
@Manka:

Haha ale się uśmiałem. Może po prostu zmieńcie dilera bo fantazja strasznie Was ponosi chyba troszkę nie sądzisz? :)


marysia
28.11.2020 18:03
@Olala:

Dokladnie tak, a przeciez czasami cmentarze musza zostac przeniesione, przez setki lat moga zostac zniszczone. Zaczyna sie jakas budowa, dokopuja sie do cial w foliach i bum, tajemniczy wirus zabija ludzkosc. To bardzo prawdopodobny scenariusz. Ostatnio czytalam, ze wlasnie z lodowca wydobyto kilka organizmow, co maja sysiace lat i kilka z nich ozylo :D moze byc ciekawie, 2020 sie jeszcze nie skonczyl.


Małgorzata
27.11.2020 09:16

Czytałam ostatnio wywiad z panem który prowadzi zakład pogrzebowy i ludzie dają do trumien ubranie chociaż zwłok po covidzie nie można ubierać ale jak tak potem przed Bogiem się pokazać na golasa. Albo ten pan mówił że ma prośby żeby przed zamknięciem trumny zrobić zdjęcie nieboszczykowi żeby rodzina wiedziała że na pewno chowa bliską osobe a nie kogoś obcego. Takie czasy nastały.


Bogdan
24.11.2020 22:48

Może mnie ktoś olśni. Zdaje się, że po śmierci ciało jest przechowywane w chłodni (nie wiem, jaka temperatura tam dokładnie panuje), do tego z reguły znajduje się tam kilka dni, organizacja pogrzebu trochę trwa. Czy niska temperatura nie zabija tego wirusa? Bo naukowcy twierdzili, że tak. Więc nie rozumiem, skąd ta konieczność unikania zmarłego. On przecież już nikogo nie zarazi...


Wiktoria
26.11.2020 01:33
@Bogdan:

Przecież nie chodzi o unikanie zmarłego, tylko innych żywych ludzi. 


tola
26.11.2020 10:23
@Wiktoria:

Z tego co tutaj wcześniej wyczytałam ciało jest pakowane z worek, i z takim zmarłym nie można się pożegnać.  To więc może jednak jeszce zaraża ? 


??
26.11.2020 10:24
@Bogdan:

Jeśli niska temperatra zabija wirusa to czemu w lato było tak mało zachorowań a teraz gdy jest zimno mamy ich tak dużo ? 


Stołeczny
26.11.2020 19:45
@??:

To nie prawda. W lato po prostu były wybory i to normalne, że wyniki były strasznie tuszowane i podawane w takiej konfigruacji, aby Polak myślał, że wszystko jest spoko. Serio wierzysz, że w lato było mniej zakażeń? 


Ewa
23.11.2020 12:43

Proszę o rozsądek i przestrzeganie restrykcji. Niedawno uczestniczyłam w dwóch pogrzebach jeden wyniknął ze strasznej tragedii, dlatego było mnóstwo osób i nikt nie myślał o koronawirusie. Po pogrzebie zaczęło się sypać zdrowie kulku osobom i sięokazało że bezobjawowiec zaraził reszte skutkiem czego była kolejna śmierć. Pogrzeb był bez tłumów, w zakłądzie dali trumne jaką mieli bo tak dużo zmarłych przyjmują że nie wyrabiają.. a sam pogrzeb no cóż od razu na cmetarz, dół głębszy niż normalnie i tylko kilka osób..


paulina
23.11.2020 15:37
@Ewa:

Ciągle jakieś pogrzeby i zarażenia, a ja nie znam nawet osoby, która by na to zachorowała.. W czepku urodzona jakaś jestem 


Ewa
24.11.2020 08:29
@paulina:

Się ciesz, u mnie było wszystko świetnie do listopata, później się zaczęło na szczęście tylko jeden pogrzeb, bo reszta zarażonych przechodzi to lekko albo już przeszła..


smutna
25.11.2020 09:44
@paulina:

A ja znam. Mama mojej koleżanki zmarła i miała tylko 64 lata. Nie poszłam na pogrzeb bo rodzina wyraźnie prosiła tylko o modlitwe a nie uczestnictwo w pogrzebie. Także jak sie chce to można nie robić spędu ludzi.


Boniek
25.11.2020 23:00
@paulina:

Też nie znam, nikt z rodziny ani ze znajomych, nawet tych dalekich. I mam tez znajomych w innych krajach i tez nikt nie choruje. Nikt nawet nie mial kwarantanny. Wiec nie rozumiem, jak to sie dzieje. Może jak się czlowiek tym nie martwi, to po prostu sie nie zaraza :)


Wojciech
19.11.2020 19:15

Ostatnio jechałem obok kościoła i pogrzeb był, to ludzie się aż wysypywali z koscioła było ich tak dużo.. Żadnych zasad 


mormon
20.11.2020 09:39
@Wojciech:

raczej norma w polsce nas nie dotyczy i nie spotka nic zlego hulaj dusza jakos to bedzie


Ada
20.11.2020 16:25
@Wojciech:

Niemożliwe, przecież za coś takiego grozi kara grzywny. Za chwile ktoś z tego konduktu pogrzebowego jeszcze raz będzie na pogrzebie ale w roli głównej.


Anna
21.11.2020 21:46
@Ada:

Myślisz z, że policja zatrzyma kogoś z pogrzebu ? Chyba tylko w telewizji, aby pokazać, jaki wirus jest zabójczy, a tak im więcej ludzie dadzą kościołowi to jeszcze lepiej. 


daria
22.11.2020 10:17
@Anna:

Polska rzeczywistośc, wszystko zamknięte, lecz koscioły pootwierane, i aby tylko dawać wiecej, 


Bazyl
22.11.2020 10:24
@Anna:

Kościoły są w ogóle moim zdaniem poza kontrolą. Niby są obostrzenia ale żaden gorliwy policjant który pałuje kobiety na strajku żadnego księdza dla przykładu nie ukarze mandatem.


Anna
23.11.2020 09:49
@Bazyl:

Kościoły zawsze od wszystkiego były bronione, może z czasem się ktoś za nich weźmie, i zlikwidują te cenniki kościołów... 


Nick
24.11.2020 20:36
@Anna:

Zawsze ponad prawem...


Łukasz
22.11.2020 10:24

Pogrzeb pogrzebem, ale jeśli taka osoba też może zarażać jeszcze, to grabarze mają się czego obawiać ?


Patrycja
22.11.2020 22:59
@Łukasz:

Grabarze nie mają bezpośredniego kontaktu ze zwłokami przecież. Oni tylko niosą i zakopują trumnę, więc na pewno nie. A dlaczego pytasz? 


Łukasz
23.11.2020 09:43
@Patrycja:

Niby nie mają, ale jednak trumny przewożą, pytam bo jeśli rząd tak rozdaje to czemu zapomina o osobach, które narażają się przy przygotowywaniu takich zwłok lub po prostu jak grabarze ich niosą ?


fiona
23.11.2020 12:37
@Łukasz:

W zakładach pogrzebowych cały czas trzeba było przestrzegać pewnych restrykcji, teraz również więc dla nich nic się nie zmieniło, są wyznaczone zakłady dla zmarłych na covid bo nie każdy zakład chce i może.. 


Łukasz
23.11.2020 15:35
@fiona:

No dobrze, a te wyznaczone dla covidowców ? Czy ciała tam też czekają ? 


fiona
24.11.2020 09:58
@Łukasz:

Czekają bo wiadomo że tego samego dnia nie ogarniesz pogrzebu albo nawet i następnego, ale długo nikt nie czeka bo nie mają po prostu tyle miejsca żeby trzymać ciała


Łukasz
24.11.2020 19:56
@fiona:

I tacy ludzie co tam parcują i mają stycznosć z cialami covidowymi, też sie mogą przeciez zarazić.. dlaczego dla nich nie ma większych pensji ?


fiona
24.11.2020 20:33
@Łukasz:

To już sprawa zakładu, bo te covidowe majądodatki pieniężne i sam pogrzeb kosztuje 2x więcej niż normalnie


Serek
20.11.2020 18:39

Podobno mają być pogrzeby online, zatkało mnie jak o tym usłyszałem. Jak to ma niby wyglądać? 


Emil
22.11.2020 00:30
@Serek:

Rzeczywiście jak po deszczu wyrosły serwisy oferujące streaming z pogrzebów. Osobiście mam mieszane uczucia, to takie trywializowanie sytuacji.


....
22.11.2020 10:16
@Serek:

Nie rozumiem, jeśli ktoś będzie chciał się za kogos pomodlić zrobi to też w domu, przed Panem Bogiem i nie musi nic widzieć, chyba że musi zobaczyć jaką trumnę ktoś ma 


Marzenka
22.11.2020 20:43
@....:

No ale przecież msza i tak dalej też mają znaczenie, cały proces pochówku jest dosyć ważny. 


....
23.11.2020 09:45
@Marzenka:

Jest ważne, ale w tych czasach ważniejsze jest nasze zdrowie, lepiej zostać w domu niż iść na taki pogrzeb zarazić się,aby to póżńiej Ciebie pochowali bo zachorujesz. Może wyolbrzymiam, ale wolę zachować jednak rozsądek. 


Edka
24.11.2020 00:52
@....:

Proszę Cię, ja już mam dosyć tych bzdur. 90% ludzi ledwo ma jakiekolwiek objawy, a ty karzesz wszystko poswiecac w imie wyimaginowanego zagrozenia. Pogrzeb to nie wizyta u kosmetyczki tylko powazne wydarzenie. 


....
24.11.2020 19:57
@Edka:

A wieej ludzi może iśc do kosmetyczki w ciągu dnia niż być osób na pogrezbie ;D 


kosmetolog
24.11.2020 20:32
@....:

Kosmetyczka po każdej kientce wszystko musi zdezynfekować, tak było przed całą pandemią..


Krecikowa
23.11.2020 22:23

A powiedźcie, pogrzeb pogrzebem, a są pożegnania? Wiecie o co mi chodzi, że ciało jest wystawione w trumnie i każdy może się pożegnać z bliską osobą, mam nadzieję że dobrze wyjaśniłam. 


Dawid
24.11.2020 09:55
@Krecikowa:

Tzw nawiedzanie, są na wsi na pewno ale tylko jak osoba nie była zarażona


mejla
24.11.2020 19:55
@Krecikowa:

Wydaje mi się, ze nie ma takich pożegnań, mogłoby sie zrobić za dużo ludzi. 


fiona
24.11.2020 20:34
@mejla:

Chyba można ale na zmiany, ograniczenie to chyba 5 osób