Wywiady Eveline Cosmetics S.A.

Karina Kozerska Dyrektor Marketingu Eveline Cosmetics S.A.
Manager z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej, z firmą Eveline Cosmetics związana od ponad 15 lat.

Czy w historii Państwa firmy miał miejsce jakiś przełomowy moment, który wytyczył Eveline dalszą drogę rozwoju?

W roku 2017 będziemy obchodzić swoje 33 urodziny. Nasza firma powstała z pasji i potrzeb dynamicznie rozwijającego się rynku, szybko odnosząc sukces eksportowy na rynkach wschodnich. Niewątpliwie przełomowym momentem było wypuszczenie w latach 90-tych pierwszej serii kosmetyków wyszczuplających, których kolejne generacje do dziś są jednym z największych hitów sprzedażowych naszej firmy. Największym naszym sukcesem jest nieustanny rozwój, który jest udziałem Eveline Cosmetics. Zmieniające się uwarunkowania, rynkowe i ekonomiczne nigdy nie stały się przeszkodą w realizacji naszych kolejnych ambitnych planów.

W Polsce nie macie sobie równych – jesteście największym polskim producentem i eksporterem produktów kosmetycznych. Jak wygląda Wasza sytuacja na tle zagranicznej konkurencji?

Eveline Cosmetics to marka globalna. Sprzedajemy swoje kosmetyki od Nowego Jorku po Władywostok. Na wielu rynkach i w wielu segmentach rynku jesteśmy w ścisłej czołówce. Wprowadzamy też coraz nowocześniejsze produkty. Dzisiaj Eveline eksportuje koło 80 procent swojej produkcji. Jest największym polskim producentem i eksporterem w branży. Ta pozycja stymuluje nas do dalszych wysiłków i powoduje wzrost tempa rozwoju naszej firmy.

Proszę powiedzieć, w ilu państwach można kupić Wasze produkty?

Nasze produkty docierają do ponad 80 krajów świata. Eveline Cosmetics posiada mocną pozycję rynkową w takich krajach jak: Rosja, Ukraina, Czechy, Węgry, Chorwacja, Bułgaria, Hiszpania. Jest także obecna na rynkach arabskich – w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Kuwejcie oraz w regionie Dalekiego Wschodu w Hongkongu, na Tajwanie, czy Filipinach. Współpracujemy również z krajami Europy Zachodniej.

W jakich krajach kosmetyki Eveline cieszą się największą popularnością?

Eveline Cosmetics jest znana na 6 kontynentach. Na Ukrainie klientki pokochały nasze produkty do depilacji, a seria Slim Extereme jest bardzo popularna w Hong Kongu, na Taiwanie, Bałkanach czy w USA. Hitem eksportowym firmy są kosmetyki wybielające, które są szczególnie popularne południowej i wschodniej Azji. Prowadzona przez nas polityka dopasowania produktów indywidualnie dedykowanych konkretnym rynkom okazuje się gwarantem naszych sukcesów.

Czy w najbliższej przyszłości można się spodziewać ekspansji Eveline na kolejne rynki?

Jak najbardziej, dynamiczne tempo rozwoju naszej firmy silnie stymuluje nas do dalszej ekspansji i otwierania kolejnych rynków na nasze produkty. Najbliższy rok będzie pełen nowych wyzwań, ale ze względu na nasze bogate doświadczenia w sferze działań eksportowych jesteśmy pewni dalszych sukcesów na tym polu. Naszym planem jest umacnianie siły i pozycji naszej marki oraz zdobywanie zupełnie nowych rynków.

Za co klienci cenią Wasze kosmetyki?

Przede wszystkim cenieni jesteśmy za jakość, innowacyjność, a także za przystępną cenę. Nie jest sztuką przekonać klienta do jednorazowego zakupu jakiegoś kosmetyku. Sztuką jest przekonać go, żeby wrócił po kolejny.

Udaje Wam się to?

Z przyjemnością możemy stwierdzić, że jakość naszych kosmetyków idąca w parze z wyważoną ceną zdecydowanie skłania klientów do ponownego ich zakupu. Nasze produkty zdobywają międzynarodowe nagrody, zarówno przyznawane przez samych konsumentów, jak też przez profesjonalistów, m.in.: Doskonałość Roku 2016 magazynu "Twój Styl”, Prix de Beaute magazynu Cosmopolitan czy Best Beauty Buys przyznawane przez czytelniczki InStyle, a także środowiska biznesowe (w tym niezwykle cenny Złoty Medal targów INTERCHARM zdobyty dwukrotnie).

Które z Waszych produktów cieszą się największym zainteresowaniem?

W Polsce jest to przede wszystkim kategoria kosmetyków antycellulitowych i wyszczuplających, w której nasza firma osiągnęła pozycję lidera, zarówno pod względem udziałów wartościowych, jak i ilościowych. Linia Slim Extreme jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych serii kosmetyków wyszczuplających w Polsce. Według danych Nielsena, nasza marka ma jedną czwartą rynku. Także odżywki do paznokci z linii Nail Therapy są niekwestionowanym liderem w swojej kategorii z ponad 65-procentowym udziałem w rynku.

Czy jako największa polska firma kosmetyczna często poszukujecie nowych pracowników?

Prowadzone przez nas rekrutacje są wypadkową wewnętrznych potrzeb i aktualnych kierunków rozwoju. Dynamika z jaką rozwija się marka Eveline Cosmetics stawia przed nami kolejne wyzwania, również w zakresie personalnym. To stymuluje otwieranie wielu projektów rekrutacyjnych, ale równocześnie otwiera przed naszymi pracownikami możliwość wewnętrznego awansu.

 

Jakimi cechami powinien być obdarzony kandydat aplikujący na te stanowiska?

Naturalnie zależy to przede wszystkim od rodzaju projektu rekrutacyjnego i stanowiska, którego on dotyczy. Natomiast wspólnym mianownikiem dla wszystkich kandydujących są cechy, które chętnie widzimy u naszych przyszłych pracowników - kreatywność, otwartość, dynamizm, chęć rozwoju i nauki, otwartość na poszukiwania niestandardowych rozwiązań, wysoki poziom komunikatywności.

Jakimi kanałami przebiega proces rekrutacji?

To w jaki sposób prowadzony jest dany projekt rekrutacyjny zależy od specyfiki danego stanowiska. Do prowadzonych projektów rekrutacyjnych dobieramy każdorazowo rozwiązania i metodologię gwarantujące największą skuteczność, realizując projekty zarówno w ramach wewnętrznych awansów jak i rekrutacji zewnętrznych. W przypadku tych drugich stosujemy szeroki wachlarz narzędzi rekrutacyjnych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb firmy. Są to między innymi ogłoszenia na ogólnopolskich portalach internetowych, direct search oraz wsparcie agencji personalnych.

Czym praca w tej branży może zaskoczyć osobę, która dopiero zaczyna swoją karierę zawodową?

Branża kosmetyczna to obszar o bardzo dużej dynamice i zmienności. Rozwija się niezwykle szybko i jest wyjątkowo podatna na zmieniające się trendy. Dotyczy to wielu aspektów - od surowców i komponentów, poprzez zmieniające się potrzeby klientów aż po wizualizację produktów. W naszej branży wymagane jest stałe śledzenie tych zmian oraz duża elastyczność, niezbędna po to, aby móc odpowiednio dostosować swoje produkty do oczekiwań Klientów i Konsumentów. Tempo pracy jest bardzo szybkie, natomiast nagradzane jest ono spektakularnymi efektami. Dobre rozeznanie rynkowe, innowacyjność i dbałość o najwyższą jakość przekuwa się na sukces produktu i firmy.

 

Zapewniają Państwo swoim pracownikom możliwość doskonalenia swoich umiejętności?

Sama praca w naszej firmie to okazja do nieustannego rozwoju i zdobycia niezwykle wartościowego doświadczenia. Jesteśmy przekonani, że wykwalifikowani pracownicy są fundamentem sukcesu naszej marki. To ich wiedza i umiejętności stanowią o jej sile, dlatego dużą wagę przywiązujemy do ich rozwoju. Naszym kadrom udostępniamy możliwość brania udziału w merytorycznych szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych.

Jakim pracodawcą jest Eveline?

Dynamicznym i nieustannie rozwijającym się. W ciągu ponad trzydziestu lat naszej historii staliśmy się liderem polskiego rynku kosmetycznego, który nie tylko reaguje na obecne trendy, ale również sam je kreuje. Swoim pracownikom dajemy możliwość rozwoju i podnoszenia swoich kwalifikacji, oferując możliwości kontynuacji swojej kariery zawodowej w ramach naszej organizacji oraz system awansów wewnętrznych. Jako zespół budujemy strategię firmy, a podejmowane przez nas decyzje wpływają na stały rozwój marki.

Gdzie widzą Państwo Eveline za 10 lat?

Jesteśmy przekonani, że będziemy coraz silniejszym graczem na rynku kosmetycznym zarówno w Polsce jak i na rynkach eksportowych. Chcemy nadal udoskonalać i wprowadzać nowe, innowacyjne produkty dostosowane do potrzeb naszych odbiorców. Naszym celem jest utrzymanie naszej marki na jak najwyższym poziomie oraz zdobywanie uznania nowych konsumentów. Mamy także nadzieję na kolejne międzynarodowe i krajowe nagrody, co dzięki naszej niestandardowej polityce rozwoju produktów jest absolutnie w zasięgu naszych możliwości. To ambitne zadanie, ale nie wątpimy, że dzięki naszej fachowej wiedzy, doświadczeniu i naszemu zespołowi profesjonalistów nadal będziemy stanowić czołówkę globalnego rynku kosmetycznego.

Dziękujemy za rozmowę