Wywiady Edge One Solutions

Justyna Pawliczak HR Manager w Edge One Solutions Edge One Solutions
7 lat doświadczenia zawodowego w obszarze Rekrutacji i HR. Kompetencje w zakresie: rekrutacja i selekcja, zarządzanie projektami, doradztwo i opracowywanie strategii dla wszystkich aspektów zasobów ludzkich: pozyskiwanie talentów, zarządzanie talentami, projektowanie organizacji, tworzenie programów szkoleniowych i rozwój przywództwa.

Jakie były początki Państwa firmy i jak się ona zmieniła od czasu powstania?

Jeszcze kilka lat temu właściciele firmy byli pracownikami korporacji i sami korzystali z usług IT. Doświadczenia z tej współpracy nie zawsze były najlepsze i sprawiły, że w ich głowach pojawił się pomysł i chęć stworzenia firmy, z której usług sami chcieliby skorzystać – firmy świadczącej usługi najwyższej jakości, w pełni odpowiadające potrzebom i oczekiwaniom klienta. I tak, w 2014 roku, napędzeni tą wizją i startupową energią, powołali do życia spółkę Edge One Solutions.

Dziś, po 4 latach działalności i przeobrażeniu się firmy z małego w średniej wielkości przedsiębiorstwo, zatrudniające blisko 200 osób, nadal podążamy za wizją i działamy, na tyle ile to możliwe przy tej wielkości firmy, w kulturze startupowej. Inwestujemy w rozwój pracowników, wspieramy ich kreatywność i pomysły, nie ograniczamy ich korporacyjnymi procedurami.

Co dokładnie wchodzi w zakres świadczonych przez Państwa usług?

Nasza ofertę stanowią cztery linie biznesowe: budowanie/wzmacnianie zespołów IT (Team leasing/body leasing), usługi zarządzane (przejęcie pełnej odpowiedzialności za dział IT/projekt klienta), tworzenie dedykowanych oddziałów IT oraz realizacja projektów Fixed Price. W ramach każdej z nich gwarantujemy elastyczne podejście do modelu współpracy oraz dopasowanie do potrzeb i oczekiwań klienta względem realizowanego projektu.

Jesteśmy firmą outsourcingową, która pracuje nad rozwiązaniami swoich klientów, dostarczając im odpowiednie kompetencje IT, ale jednocześnie tworzymy również własne produkty. Po 3 latach od rynkowego debiutu, poczuliśmy potrzebę podzielenia się potencjałem, który stworzyliśmy dzięki doświadczonym i ambitnym ludziom. Postanowiliśmy doprowadzić do spotkania edukacji i technologii na rynku polskim, w bardzo dynamicznej i efektywnej formie. W 2017 roku powstał eduLAB,- Akcelerator edTech, wspierający rozwój i komercjalizację innowacyjnych pomysłów dla sektora edukacji i nauki, którego właścicielem jest Edge One Solutions.

Dlaczego warto współpracować z firmą outsourcingową?

Z punktu widzenia biznesu, dwie najczęściej wymieniane korzyści to redukcja kosztów i jakość. W ogólnym rozrachunku outsourcing generuje niższe koszty niż budowanie i utrzymywanie własnego zespołu, w tym zarządzającego, i infrastruktury niezbędnej do jego właściwego funkcjonowania. Współpraca w tym modelu może również oznaczać dodatkową korzyść dla biznesu, jaką jest długofalowe partnerstwo i wynikający z niego efekt synergii, powstały w wyniku połączenia wiedzy i doświadczenia biznesowego z kompetencjami i umiejętnościami technologicznymi. Firmy outsourcingowe jako dostawcy usług IT dbają o ich najwyższą jakość, a co za tym idzie najwyższy poziom dostarczanych rozwiązań.

Patrząc na współpracę z firmą outsourcingową z perspektywy pracownika nie sposób nie zauważyć jej atutów. Specjaliści IT - zarówno programiści jak i administratorzy, menadżerowie projektów, analitycy, specjaliści QA czy testerzy – decydując się na zatrudnienie w firmach świadczących usługi IT, w pakiecie z dobrymi zarobkami gwarantują sobie jeszcze kilka innych znaczących korzyści.

Specjalista IT w firmie outsourcingowej pełni rolę konsultanta, a jego usługi może wynająć firma z dowolnej branży, której linia biznesowa przewiduje rozwój istniejącego albo wdrożenie nowego rozwiązania IT. Pojawiają się zatem możliwości współpracy z podmiotami z różnych branż, ciągłego poszerzania wiedzy na temat projektów i specyfiki funkcjonowania firm w różnych segmentach rynku. Udział w różnorodnych projektach to okazja do pracy z różnymi ludźmi, w odmiennych strukturach i kulturach organizacyjnych, technikach i stylach zarządzania. To wszystko czyni pracę w outsourcingu wyjątkowo wartościową. Z jednej strony różnorodność i rozwój, z drugiej gwarancja stabilnego zatrudnienia.

 

Jakie firmy są Państwa klientami?

Portfolio naszych klientów i realizowanych projektów jest dość duże i różnorodne. Znajdują się w nim firmy z branży e-commerce, banki, instytucje finansowe i ubezpieczeniowe, operatorzy branży travel, podmioty działające w branży motoryzacyjnej, edukacyjnej, w sektorze budowlanym, energetycznym, a nawet naukowym. Całość uzupełniają oczywiście firmy z branży IT. To co łączy naszych klientów, to podążanie za technologicznymi trendami, rozumienie konieczności zmian w tym obszarze, orientacja na jakość i rozwój.

Jak według Państwa będzie wyglądała Wasza firma za 10 lat?

Sami zadajemy sobie to pytanie. Branża IT jest wyjątkowo dynamiczna. Postęp technologiczny i tempo zmian na rynku wskazuje kierunek działania. Wsłuchujemy się w te zmiany i elastycznie na nie reagujemy. Oczywiście będziemy rosnąć równie dynamicznie jak dotąd i zyskiwać coraz większe grono zadowolonych klientów.

Jakie wartości przyświecają działalności Państwa firmy?

W odniesieniu do naszych klientów kluczowe znaczenie ma dla nas jakość świadczonych usług i budowanie długofalowych relacji, bazujących na transparentności i zaufaniu. Relacja z pracownikami zaś budujemy w oparciu o szacunek, poczucie bezpieczeństwa i rozwój.

 

Jak wygląda proces rekrutacji do Państwa firmy?

Standardowo po dokładnym screeningu CV kandydata, wybrane osoby zapraszamy na krótką rozmowę wstępną, prowadzoną przez pracownika Działu Rekrutacji, mającą na celu przekazanie informacji o projekcie, którego dotyczy proces oraz omówienie ważnych dla kandydata kwestii takich jak lokalizacja, w której ma podjąć pracę, proponowane wynagrodzenie oraz preferowana forma współpracy.

Następnie umawiamy 30-minutową rozmowę HRową. Dbamy o to, aby dobyła się ona w dogodnym dla kandydata terminie, gwarantującym możliwość swobodnej rozmowy o umiejętnościach i doświadczeniu, a także pozwalającym na przekazanie informacji o naszej firmie oraz możliwościach rozwoju, jakie stwarzamy.

Kolejny etap to weryfikacja techniczna z naszym developerem. Jego celem jest obiektywna, rzetelna ocena kompetencji kandydata oraz udzielenie odpowiedzi na pojawiające się pytania dotyczące kwestii stricte technicznych. Każdy kandydat po takiej rozmowie może liczyć na feedback o jej rezultacie, ze wskazaniem ewentualnych obszarów, na które powinien zwrócić szczególną uwagę. To dość ważny element rekrutacji, ponieważ pozwala nam na jak najlepsze dopasowanie kandydata do projektu, ocenę jego potencjału i wskazanie sugerowanego kierunku dalszego rozwoju.

Ostatnim etapem jest zazwyczaj rozmowa Managerem Projektu.

Proces rekrutacji od momentu pierwszej rozmowy do przekazania kandydatowi wyniku i naszej decyzji zajmuje zazwyczaj ok. 2 tygodni. Czas ten, w zależności od konkretnej sytuacji, może się nieznacznie skrócić lub wydłużyć. Niezależnie od wszystkiego, na każdym etapie staramy się utrzymać ciągły kontakt z kandydatem.

Na co zwracają Państwo uwagę chcąc przyjąć kogoś do swojego zespołu?

Stawiamy przede wszystkim na osoby otwarte na zmiany i nastawione na rezultat. W naszej działalności główną miarą sukcesu jest zadowolenie klienta końcowego. Zarówno klienci, jak i projekty mogą być różne, mieć różny stopień zaawansowania technologicznego, różny czas realizacji i różną strukturę. Rola konsultanta wymaga zatem inicjatywy, zaangażowania i elastyczności. Duże znaczenie ma również gotowość do współpracy, komunikatywność. Nie zaszkodzi również choć odrobina poczucia humoru 😊

 

Czy aktualnie poszukują Państwo nowych pracowników? Gdzie można znaleźć Państwa aktualne oferty pracy?

Rynek stwarza nam nieustannie nowe możliwości. Nasi klienci uruchamiają nowe projekty, pojawiają się również nowe podmioty chcące współpracować z nami. Rekrutacja ma zatem u nas charakter ciągły. Aktualne oferty pracy można w każdej chwili znaleźć na naszej stronie internetowej, na naszych profilach social media: Facebook, LinkedIn i Twitter oraz oczywiście na naszym profilu GoWork.

Na jakie benefity mogą liczyć Państwa pracownicy?

Każdy pracownik naszej firmy ma zagwarantowany pakiet benefitów pozapłacowych stworzony z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa i rozwoju naszych pracowników. Edge1S to komfortowe powierzchnie biurowe klasy A dopasowane do potrzeb pracowników - niezależnie od tego, czy spędzają w biurze kilka godzin czy cały dzień. Zapewniamy prywatną opiekę medyczną dla nich i członków ich rodzin, karty Multisport a nawet zniżki przy zakupach wybranych marek samochodów. Oferujemy także możliwość korzystania z porad księgowych lub prawnych. Na szczególną uwagę zasługuje nasz autorski, dedykowany program rozwoju: People Development Programme. Każdy, bez wyjątku, może pobierać również lekcje języka angielskiego.

W jaki sposób dbacie Państwo o atmosferę w miejscu pracy?

Nasza struktura i kultura organizacyjna są zaprojektowane w sposób umożliwiający indywidualne podejście do pracownika. Polityka „zamkniętych drzwi” jest nam obca. Celem wszystkich naszych inicjatyw wewnętrznych są integracja zespołu, rozwój i dobre samopoczucie pracowników. Jesteśmy nastawieni na rezultat, ale nie zapominamy przy tym o zdrowym work-life balance. Naszą kulturę tworzą zarówno styl i podejście do realizowanych projektów, jak również liczne spotkania integracyjne przybierające różne formy – od spotkań mających na celu dzielenie się wiedzą, po mniejsze i większe imprezy typowo rozrywkowe.

Jaką formę zatrudnienia Państwo preferujecie?

W tej kwestii pozostajemy elastyczni. W zależności od projektu i preferencji pracownika współpracujemy w oparciu o umowę o pracę albo w formule B2B. Możliwy jest również elastyczny czas pracy i praca w modelu zdalnym. To oczywiście kwestia indywidualnych ustaleń i rozmów.

Czy oferujecie swoim pracownikom możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji?

Tak. Ponieważ kluczowy jest dla nas rozwój. Firma ewoluuje tak szybko, jak ludzie ją współtworzący, dlatego opracowaliśmy wcześniej już wspomniany, autorski People Development Programme (PDP), zapewniający możliwość indywidualnego wyboru ścieżki rozwoju w wariantach: pogłębionej ekspertyzy lub rozszerzonych kompetencji. Program gwarantuje budżet na szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, udział w konferencjach lokalnych i międzynarodowych, a także możliwość budowania marki własnej jako eksperta. Wszystko dedykowane, spersonalizowane, zgodne z planami rozwoju i ambicjami poszczególnych osób.

 

W jaki sposób oceniają Państwo umiejętności i dokonania pracowników? Stosują Państwo oceny pracownicze – a może coś innego?

Służy temu m.in. PDP. Bardziej jednak w tej ocenie zwracamy uwagę na to czy zaplanowana ścieżka rozwoju sprawdza się i w pełni odpowiada oczekiwaniom pracownika, który przecież inwestuje w ten rozwój swój czas i energię. Na każdym etapie możemy ocenić słuszność wcześniejszych założeń i przedyskutować je na nowo. PDP stworzyliśmy po to, by rozwijać lub uzupełniać kompetencje pracowników w oparciu o wspólnie przygotowany plan. Ocenianie postępów jest zatem dla nas naturalną konsekwencją całego procesu.

Jakim pracodawcą jest Edge1S?

Mogłabym użyć tutaj samych superlatyw, wymienić długą listę argumentów ZA dołączeniem do naszego zespołu. Jednak odpowiem tylko: naprawdę dobrym i zachęcę do przekonania się o tym na własnej skórze. Zapraszam do zapoznania się z naszymi ofertami, obserwowania naszych profili w social media, spotkań na konferencjach a nawet w naszym biurze. Jesteśmy do Waszej dyspozycji.

Dziękujemy za rozmowę i życzymy dalszych sukcesów!