Dwór w Tomaszowicach - Krakowskie Centrum Konferencyjne

Tomaszowice

Ocena pracodawcy 4/6

na podstawie 39 ocen.

Wywiady Dwór w Tomaszowicach - Krakowskie Centrum Konferencyjne

Aram Raoof Dyrektor zarządzający Dwór w Tomaszowicach - Krakowskie Centrum Konferencyjne
Aram Raoof studiował prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie piastuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego ZR Hotele i Restauracje w Zabytkach, w tym w Dworze w Tomaszowicach (Krakowskim Centrum Konferencyjnym).

Dwór w Tomaszowicach - Krakowskie Centrum Konferencyjne

Dwór w Tomaszowicach, to zabytkowy XIX-wieczny zespół dworsko-parkowy usytuowany u wrót Krakowa, to także jedna z najbardziej zaawansowanych i spektakularnych inwestycji sieci ZR Hotele i Restauracje w zabytkach.

Dwór w Tomaszowicach to obecnie jedna z największych inwestycji ZR Hotele i Restauracje w zabytkach, ale to również miejsce z niezwykłą historią. Proszę ją opowiedzieć.

W latach 90., na skutek zmian polityczno-ekonomicznych, rodzina Konopków odzyskała swój majątek, który następnie sprzedała obecnemu właścicielowi, Ziyadowi Raoof. To właśnie on, przez 4 lata, z ogromnym wysiłkiem i zaangażowaniem remontował budynek Dworu oraz przydworskie zabudowania, odtwarzając przy tym ich zabytkowy charakter. Obecnie Dwór w Tomaszowicach funkcjonuje jako prężnie działający ośrodek konferencyjny z pełnym zapleczem hotelowo-gastronomicznym. Jest ceniony w zakresie kompleksowej obsługi i organizacji: konferencji, szkoleń, przyjęć okolicznościowych i bankietów. Aktywnie wspiera także twórczość artystyczną, organizując liczne wydarzenia kulturalne: wystawy, wernisaże i koncerty. Dwór w Tomaszowicach stał się miejscem często odwiedzanym nie tylko przez klientów biznesowych, ale również przez turystów. To także miejsce doceniane przez miłośników sztuki. Na terenie zabytkowego parku podziwiać można na przykład balansujące rzeźby Jerzego Kędziory.

Jakie były kluczowe momenty w historii Krakowskiego Centrum Konferencyjnego?

Kluczowych momentów w historii Dworu w Tomaszowicach było kilka. W roku 2001, rok po rozpoczęciu działalności obiektu, w zabytkowym Spichlerzu otwarta została kolejna restauracja, a także dwie sale konferencyjne. W 2003 roku do użytku oddano rustykalną Oranżerię. Odbywają się w niej przyjęcia oraz imprezy zamknięte o charakterze zarówno okolicznościowym, jak i biznesowym. W 2007 roku otwarto kolejny wielofunkcyjny obiekt o powierzchni 700 m2 - Galerię Panorama, która jednorazowo zgromadzić może do 700 gości. W najbliższej przyszłości planujemy rozpoczęcie prac renowacyjnych, mające na celu adaptację na obiekty użytkowe kolejnych zabytkowych zabudowań.

 

Co – z perspektywy minionych ponad 20 lat – uznałaby Pan za największy sukces KCK?

Dwór w Tomaszowicach to niezwykłe miejsce. Łączy dostojność zabytkowych zabudowań z aktualnymi trendami w hotelarstwie i gastronomii. Tradycją stały się już wrześniowe, międzynarodowe konferencje Fundacji Konrada Adenauera. Podkrakowskie Tomaszowice, na kilka dni stają się wtedy „kulturalnym centrum Europy”, miejscem pytań i odpowiedzi na problemy natury ekonomicznej, politycznej i kulturowej. Dzięki swej prężnej działalności, Krakowskie Centrum Konferencyjne jest dzisiaj miejscem, do którego przybywają najważniejsze osobistości całego świata. Gościli u nas m. in. prezydent Lech Wałęsa, prezydent Bronisław Komorowski, premier Donald Tusk, prof. Władysław Bartoszewski, bp Tadeusz Pieronek, kard. Stanisław Dziwisz, prof. Leszek Balcerowicz, Bogdan Zdrojewski, Waldemar Pawlak, kard. Angelo Sodano, czy prof. Jerzy Buzek.

W jaki sposób budują Państwo Employer Branding?

W opiniach naszych pracowników oraz kluczowych kandydatów na rynku pracy, jesteśmy dobrą i uczciwą firmą. Dajemy stabilność i pewność zatrudnienia. Tworzymy atrakcyjne środowisko dla rozwoju i samodoskonalenia, a także przyjazną atmosferę pracy. Wierzymy w rozwój, dlatego nie tylko wspieramy, lecz także szkolimy naszych pracowników. Długoterminowa strategia naszej Firmy polega na przyciąganiu, zaangażowaniu i zatrzymywaniu tych najbardziej utalentowanych.

Jakich pracowników obecnie Państwo poszukują?

W sieci ZR Hotele i Restauracje w zabytkach personel zajmuje szczególne miejsce. Ich profesjonalizm i zaangażowanie sprawia, że goście czują się w naszym hotelu naprawdę wyjątkowo. W związku z dynamicznym rozwojem sieci oraz planowaną rozbudową Krakowskiego Centrum Konferencyjnego obecnie rozwijamy działy: recepcji, housekeepingu, sprzedaży oraz gastronomii.

 

Z jakich kanałów rekrutacji Państwo korzystają?

Na stanowiska wymagające dobrej znajomości organizacji obiektu, poprzez szkolenia, adaptujemy własnych pracowników. Najczęściej jednak, korzystamy z rekrutacji zewnętrznych, a także rekomendacji branżowych.

Jak przebiega proces rekrutacji?

Rekrutacja w naszej sieci jest procesem kilkuetapowym – po zgromadzeniu dokumentów aplikacyjnych następuje wstępna selekcja kandydatów, a po niej rozmowy oraz testy rekrutacyjne.

 

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

W zależności od stanowiska, oczekiwania wobec kandydatów są bardzo zróżnicowane. Mile widziane są osoby z doświadczeniem, szkolimy jednak również pracowników, którzy go nie posiadają. Każdorazowo zależy nam jednak na osobach zaangażowanych, pracowitych i lojalnych.

Czy znajomość języków obcych jest obowiązkowa?

Są działy, w których znajomość języków obcych jest warunkiem koniecznym. Obejmują one: recepcję, marketing, sprzedaż oraz obsługę kelnerską. Pracownicy kuchni czy panie pokojowe są w grupie, gdzie znajomość języka jest mile widziana, nie jest jednak obowiązkowa.

Jakie wykształcenie jest mile widziane przy rekrutacji do KCK?

Działy sprzedaży, marketingu i księgowości tworzą specjaliści w swoich dziedzinach, z reguły z wykształceniem wyższym. Z kolei dział gastronomii czy housekeeping skupia osoby, które posiadają wykształcenie średnie lub zawodowe o profilu hotelowo-gastronomicznym.

Jak potencjalni kandydaci powinni przygotować się na rozmowę lub spotkanie rekrutacyjne w firmie?

Kandydat starający się o pracę powinien wiedzieć, dlaczego chce dołączyć do naszego zespołu oraz co może wnieść swoją osobą do naszej sieci.

 

W jaki sposób inwestują Państwo w rozwój swoich pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji?

Przede wszystkim, nieustannie szkolimy swoich pracowników. Wierzymy, że tylko wykwalifikowana kadra pozwoli nam utrzymać wysoki standard, jakość i renomę Dworu w Tomaszowicach. Osobom szczególnie zaangażowanym dajemy możliwość zarówno awansu wewnętrznego, jak i w obrębie całej sieci ZR Hotele i Restauracje w zabytkach.

Na jakie benefity mogą liczyć pracownicy firmy?

Efekty pracy nagradzamy premiami od sprzedaży oraz premiami uznaniowymi. Z przyjemnością doceniamy zaangażowanie i wysiłek naszych pracowników. Posiadamy również atrakcyjny pakiet socjalny.

Czy organizują Państwo spotkania, imprezy integracyjne dla pracowników?

Aby podziękować sobie wzajemnie za wspólną pracę, naszą tradycją stały się już coroczne spotykania wigilijne.

Czy przyjmują Państwo uczniów na praktyki, studentów i absolwentów na staże?

Tak. Jesteśmy otwarci na młodych ludzi. Współpracujemy z liceami profilowanymi oraz szkołami gastronomicznymi.

Dziękuję za rozmowę.