Dermomedica Group Sp. z o.o.

5 Dodaj merytoryczną opinię

Wywiady Dermomedica Group Sp. z o.o.

Miniaturka
Marta Hass
HR Business Partner & Communication Manager w Dermomedica Group Sp. z o.o.
Od 15 lat związana z obszarem HR w branży produktów luksusowych oraz usług edukacyjnych i szkoleniowych. Doświadczony manager w dziedzinie zarządzania personelem z odpowiedzialnością za całokształt polityki personalnej, w tym: wdrożenia strategii HR, przeprowadzanie procesów zmian, tworzenie strategii rekrutacji, budowania i rozwijania zespołów i struktury organizacyjnej. Certyfikowany doradca zawodowy, headhunter i employer branding manager.

Zapraszamy do lektury wywiadu dla GoWork.pl! 

Jak długo Dermomedica działa na polskim rynku? Jak wyglądały Państwa początki? Które momenty najbardziej zapadły Państwu w pamięć?

Historia Dermomedica Group rozpoczęła swój bieg ponad 10 lat temu. Pomysł na biznes w branży beauty, w sektorze premium zrodził się w głowach założycieli marki: Pauliny Śmiech – Mełgałw, dyrektora merytorycznego, kosmetologa oraz głównego szkoleniowca oraz Ernesta Mełgałw, Prezesa Zarządu DermomedicaGroup, który przełożył swoje doświadczenia biznesowe, zdobyte na rynkach międzynarodowych na strategię rozwoju i plan operacyjny firmy. Od początku przyświecał im jeden, wielki cel: zbudować markę, która swoją ofertą i indywidualnym podejściem do Klientów odpowie kompleksowo na potrzeby ich Pacjentów wspierając ich w holistycznej pielęgnacji. 

Właściciele zaczęli od zbadania potrzeb rynku, a następnie stworzyli wizję marki DERMOMEDICA COSMECEUTICALS i projektu portfolio produktowego. Do współpracy w zakresie wyboru formulacji kosmeceutyków i produkcji wybrane zostały laboratoria zlokalizowane w Krzemowej Dolinie stanu Kalifornia, w USA. Dlaczego tam? Ponieważ ocena zaawansowania technologicznego formuł kosmetyków tworzonych przez amerykańskich chemików, dostępność najnowszych wysokoaktywnych substancji i innowacji spowodowała, że wybór nie mógł być inny. To dzięki tej decyzji marka DERMOMEDICA COSMECEUTICALS jest tak innowacyjna i wysoce skuteczna. Kto by wtedy pomyślał, że właśnie rozpoczyna się historia międzynarodowego brandu. Aktualnie zespół powiększył się dziesięciokrotnie, czego naturalną konsekwencją jest  przeprowadzka do nowej, wielopowierzchniowej  siedziby.

Trudno w jednoznaczny sposób określić, które momenty zapadły nam  w pamięć najbardziej. Jednak warto podkreślić, że niezmiennie wzrusza nas i motywuje rosnące grono: pasjonatów marki, kosmetologów, lekarzy, gabinetów kosmetologicznych i gabinetów medycyny estetycznej, którzy wspólnie z Dermomedica Group rozwinęli swoje biznesy, zbudowali pozycję liderów na rynku profesjonalnych kosmeceutyków, terapii i spersonalizowanej pielęgnacji. Doceniamy ich udział w budowaniu naszego sukcesu i jesteśmy dumni, że marka Dermomedica jest rozpoznawalna na arenie lokalnej i międzynarodowej. Drugą, równie ważną kwestią, są historie naszych Pacjentów, którzy dzięki spersonalizowanej terapii naszymi produktami cieszą się dziś piękną i zdrową skórą. To dodaje skrzydeł. Chcemy więcej i zrobimy to.

Czym dokładnie zajmuje się firma Dermomedica?

Dermomedica Group to firma biotechnologiczna, która zajmuje się opracowywaniem, produkcją i dystrybucją autoryzowanych terapii zabiegowych, kosmeceutyków, urządzeń do frakcyjnej mezoterapii nano i mikroigłowej, suplementów oraz akcesoriów kosmetologicznych. Naszą misją jest zapewnienie dobrostanu i holistycznej pielęgnacji Pacjentom w naszych autoryzowanych klinikach kosmetologicznych i medycyny estetycznej, a także w gabinetach lekarskich. 

Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem amerykańskiej marki Dermaquest oraz właścicielem marek własnych: Dermomedica, Nanofrax, DermoCare. Przed nami dynamiczny rozwój w wielu kanałach sprzedaży, również pod względem produktowym.

Dodatkowo wspieramy także tych Pacjentów, którzy nie mają dostępu do naszych autoryzowanych gabinetów i to właśnie dla nich stworzyliśmy platformę dermocity.pl, dzięki której mają możliwość zasięgnięcia porady naszych kosmetologów i zakupu kosmeceutyków, suplementów i akcesoriów do pielęgnacji domowej w ramach spersonalizowanych planów pielęgnacyjnych, który opracują nasi dermokonsultanci i terapeuci.

Nieodłącznymi elementami naszej działalności są również szkolenia i edukacja w obszarach: holistycznej pielęgnacji, problemów skórnych i planów pielęgnacyjnych, profilaktyki anti-aging oraz nowych technologii w kosmetologii. Koncentrujemy się na procesach regeneracyjnych, profilaktycznych  i naprawczych. 

Opracowaliśmy unikalne programy pielęgnacyjne, w tym: dwuletni program pielęgnacji retinoidami, a także innowacyjne pod względem zastosowanej technologii rozwiązania fotoprotekcyjne – przyłbicę Youthprotector DermoCare. Nie zapomnieliśmy również o odżywianiu skóry od środka i programach: suplementacji i powrotu do homeostazy organizmu.

Jak wygląda poziom konkurencji w branży kosmetycznej? Jaką pozycję zajmuje firma Dermomedica?

Branża beauty to sektor biznesu, który wzrasta i rozwija się w dynamicznym tempie rok do roku. Codziennie na mapie marek kosmetycznych pojawiają się nowe produkty. Jednak o długofalowym sukcesie w branży kosmetycznej decydują: wiarygodność marki i zaufanie, jakimi obdarzają nas Klienci i ich Pacjenci. Z tej perspektywy ważne jest, aby otrzymywali od nas spersonalizowane wsparcie merytoryczne, szkolenia i produkty na najwyższym, światowym poziomie. Całość procesów produkcyjnych i technologicznych powinna zawsze odbywać się w certyfikowanych laboratoriach i nie ma mowy o jakimkolwiek odchyleniu od przyjętych, najwyższych standardów jakości.  Spełniamy wszystkie powyższe wymogi i z tego też powodu jesteśmy liderem w naszej branży.

Nasi Klienci mogą na nas liczyć także w obszarze nowych produktów, akcesoriów i odpowiedzi na ich potrzeby biznesowe. Nie ma mowy o stagnacji i bazowaniu na jednym pomyśle. Stale tworzymy nie tylko nowe produkty, ale również innowacje szkoleniowe i edukacyjne. Edukacja oraz zrównoważony rozwój to drugi niezwykle istotny dla nas obszar działania – branża kosmetyczna musi być odpowiedzialna, stąd nasze ekologiczne rozwiązania w systemie pakowania produktów.

Zauważamy, że wiele z innowacji przez nas wdrażanych w różnych aspektach funkcjonowania firmy jest z większym lub mniejszym skutkiem kopiowane przez konkurencję. To chyba najlepsza odpowiedź na pytanie o naszą aktualną pozycję w branży zaawansowanych kosmeceutyków terapeutycznych. 

Jakie wartości przyświecają Państwa firmie? Czym starają się Państwo kierować?

Naczelną wartością, którą kultywujemy, jest równość w dostępie do rozwoju, pracy i sukcesu zawodowego oraz osobistego. Zarówno proces rekrutacyjny oraz wewnętrzne programy rozwojowe stwarzają przed naszymi pracownikami możliwość realnego wzrostu i awansu. Nagradzamy również rozwój biznesowy naszych Klientów poprzez unikalne, jedyne w swoim rodzaju zagraniczne programy szkoleniowe.

Na co dzień jesteśmy w pełni odpowiedzialni wobec naszych Pracowników i Współpracowników oraz Klientów. To nasz wewnętrzny kompas. Zawsze bierzemy odpowiedzialność za nasze działanie i jego rezultaty. Edukujemy, konsultujemy, wdrażamy rozwiązania.

Czy firma Dermomedica aktualnie rekrutuje nowych pracowników?

Stale poszukujemy utalentowanych przedstawicieli handlowych – szkoleniowców (kosmetologów z wykształcenia),  którzy z pasją doradzą Pacjentom optymalną pielęgnację domową oraz przed i po zabiegową. Bardzo ważne, aby Kandydat/Kandydatka na to stanowisko posiadał/posiadała pierwsze doświadczenia praktyczne w pracy zabiegowej lub/i dermokonsultacjach.

Wymarzeni Kandydaci/tki to pasjonaci naszej branży, którzy posiadają doświadczenie w aspektach: sprzedażowym, merytorycznym (prowadzili szkolenia i są kosmetologami) i biznesowym – znają branżę beauty od podszewki. Do aplikowania zapraszamy także Kandydatów i Kandydatki z doświadczeniem w obsłudze Klienta sklepu internetowego, najchętniej multibrandowego, z produktem premium, ponieważ rozbudowujemy nasz team obsługujący Klienta detalicznego w kanale e-commerce.

Jesteśmy otwarci na współpracę z Kandydatami, którzy posiadają pierwsze doświadczenia związane z realizacją projektów graficznych dla marek premium. Nieustająco rozbudowujemy również portfolio produktowe i tym samym bardzo zależy nam na sukcesywnym powiększaniu naszego teamu magazynierów. Z chęcią porozmawiamy także z utalentowanymi pakowaczami lub pakowaczkami.

W najbliższej przyszłości planujemy ekspansję na rynki zagraniczne i jeszcze większy rozwój łańcucha dostaw – dlatego w naszej firmie pojawią się rekrutacje na stanowiska: asystentki/asystenta ds. rozliczeniowo – magazynowych, analityka a także specjalistów w obszarze E-commerce oraz IT. Mimo, że nasze wszystkie ogłoszenia rekrutacyjne są publikowane na największych portalach rekrutacyjnych, przejawiamy własną aktywność w pozyskiwaniu utalentowanych Kandydatów i Kandydatek sukcesywnie budując dobre relacje z kandydatami i korzystając z programu rekomendacji. 

 

Jak przebiega proces rekrutacyjny w firmie Dermomedica? Czego może spodziewać się kandydat po wysłaniu swojego CV?

Proces rekrutacyjny jest dynamiczny i składają się na niego takie etapy jak: selekcja nadesłanych cv, short call/video call zapoznawczy z kandydatem, zadania rekrutacyjne, spotkanie i rozmowa z potencjalnym przełożonym, feedback 
i podpisanie umowy. Każdy z wymienionych etapów należy przejść pozytywnie, aby rekrutacja zakończyła się sukcesem.

Jeżeli profil CV odpowiada oczekiwaniom zawartym w danej ofercie pracy – kontaktujemy się z Kandydatem/Kandydatką w ciągu 2-3 dni, maksymalnie. Jeżeli Kandydat/ Kandydatka jest w procesie rekrutacyjnym – całość trwa nie dłużej niż 2 tygodnie.

Nie pozostawiamy Kandydatów, z którymi rozmawiamy bez odpowiedzi zwrotnej – feedback jest dzisiaj podstawą. W naszej firmie dbamy nie tylko o pozytywny customer experience – bardzo istotne jest także budowanie pozytywnego doświadczenia rekrutacyjnego naszych Kandydatów. 

 

Jak najlepiej przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej do firmy Dermomedica? Czy jest coś, na co zwracają Państwo szczególną uwagę?

Kandydatom rekomendujemy przede wszystkim zapoznanie się z informacjami na temat firmy, jej produktów i usług. Zdarza się, że potencjalny Kandydat pomija ten etap w przygotowaniach do spotkania. Nasi Kandydaci mogą liczyć na przyjazną i swobodną atmosferę, merytoryczne pytania i wymianę opinii. Spotkanie rekrutacyjne to nie egzamin 😊

Kandydatom na przedstawicieli handlowych polecamy solidne przygotowanie merytoryczne z obszaru kosmetologii, substancji czynnych w kosmeceutykach, fizjologii skóry, podstaw biochemii, nowości i trendów w branży beauty. Odpowiednio przygotowany Kandydat jest gwarancją najwyższej jakości współpracy i opieki biznesowej dla naszych Klientów i ich Pacjentów. 

Czy przyjmują Państwo osoby świeżo po studiach?

Tak, mamy w zespole osoby, które w trakcie rozmowy rekrutacyjnej przekonały nas, że absolwent po studiach (bez doświadczenia zawodowego) może być osobą, której szukamy i która poczyni ogromny progres w rozwoju. Ważne jest, aby napisać dobre CV. Co to oznacza dla absolwenta ? Przede wszystkim wyeksponowanie w CV udziału w projektach, kołach naukowych; podkreślenie działalności dodatkowej i aktywności własnej w trakcie studiów. CV powinno wzbudzić chęć poznania Kandydata, do czego przyczynić może się również list motywacyjny, z którego dowiemy się dlaczego Kandydat/ka chciałaby pracować właśnie w naszym zespole. 

Oferujecie Państwo specjalistyczne, płatne szkolenia dla zainteresowanych osób. Czy osoby zatrudnione w Państwa firmy także może spodziewać się możliwości podnoszenia swoich klasyfikacji za pomocą dodatkowych kursów?

Tak, jesteśmy przekonani, że warto inwestować w rozwój naszych Pracowników i tak też postępujemy. Warunkiem jest zawsze i niezmiennie zwrot z inwestycji szkoleniowej, czyli zastosowanie zdobytej przez Pracownika wiedzy i przełożenie jej na rozwój naszej firmy. Nie jesteśmy zwolennikami szkoleń dla idei i certyfikatów do szuflady. Dlatego bardzo ważna jest analiza potrzeb szkoleniowych i przełożenie wniosków z tej analizy na realne cele i działania, także rozwojowe. 

Na jakie dodatkowe benefity mogą liczyć osoby zatrudnione w firmie Dermomedica?

Poza klasykami rynku benefitów, takimi jak np.: prywatna opieka medyczna, mamy w swojej ofercie coś ekstra: dostęp Pracowników do specjalistycznych terapii zabiegowych i pielęgnacji - zupełnie nieodpłatnie.

Posiadamy nasze własne zaplecze szkoleniowe w biurze. W naszym gronie są doświadczeni kosmetolodzy, którzy z chęcią udzielą profesjonalnej dermoporady i opracują holistyczną pielęgnację, tzw. beautyplan. Dzięki branży, w której pracujemy, możemy liczyć na specjalne ceny produktów dla Pracowników. Piękna sprawa!

Z innych benefitów warto wyróżnić: wartościowy welcome pack, świętowanie urodzin, jubileuszy i eventów oraz możliwość udziału w prestiżowych kongresach, targach, a także prezenty na święta. Nie zapominamy o rodzicach i o naszych dzieciach – one także mogą liczyć na prezenty i upominki od firmy. Dodatkowo zapewniamy naszym Pracownikom i Współpracownikom możliwość udziału w akcjach dobroczynnych i charytatywnych, w których uczestniczymy z potrzeby serca i które nie są jedynie elementem promocyjnym. Działanie nas jednoczy.

Stawiamy także na cyfryzację i rozwój technologiczny – pracujemy na nowoczesnym sprzęcie i systemach. Mamy nieograniczony dostęp do najnowszych publikacji branżowych i biznesowych w wersji analogowej. Myślę, że najważniejszym, niepisanym benefitem jest nasza gotowość do pomocy.

 

Czy zwracają Państwo uwagę na atmosferę w firmie? W jaki sposób Państwo starają się o nią dbać?

Wyznajemy przekonanie, że atmosfera jaka panuje w firmie, jest rezultatem naszego codziennego zachowania oraz postawy wobec innych. Pracujemy na nią każdego dnia, nie tylko doraźnie. Dlatego stworzyliśmy Kodeks Dobrych Praktyk HR, a także optymalizujemy komunikację wewnętrzną, która jest podstawą efektywnej współpracy. Lubimy spędzać ze sobą czas w trakcie spotkań i kolacji integracyjnych, rozwijamy nasze umiejętności managerskie i komunikacyjne, jednak podstawą jest wzajemny szacunek. Takim samym szacunkiem darzymy naszych Klientów, Kandydatów i Gości w biurze – chcemy, aby każdy czuł się u nas dobrze. Jeżeli popełnimy błąd – wyciągamy wnioski na przyszłość i staramy się jeszcze bardziej. 

Jakie mają Państwo plany na przyszłość, jeżeli chodzi o rozwój firmy? Gdzie widzicie się za 5 lat?

Nasze plany stają się właśnie rzeczywistością. Przed nami, w okresie roku – przeprowadzka do nowej, wyeksponowanej siedziby w prestiżowej lokalizacji. W tym momencie trwają pracę adaptacyjne i remontowe. Na początku tego roku ruszyła Akademia Dermomedica –  nowy, dynamiczny projekt szkoleniowy skierowany do naszych Klientów. Pracujemy nad tym, aby wkrótce ruszyć z nową ofertą szkoleniową.

Najbliższy czas to także wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów marki Dermomedica Group w atrakcyjnej, świeżej odsłonie wizualnej. To również rozbudowa portfolio akcesoriów DermoCare oraz wprowadzenie na rynek polski unikalnych, autoryzowanych kosmeceutyków i suplementów, o których dystrybucję na rynku polskim zabiegały prestiżowe marki segmentu premium.

Jesteśmy bardzo podekscytowani i dumni również z faktu, iż odliczamy minuty do startu naszej multibrandowej platformy e-commerce dermocity.pl łączącej Klientów biznesowych, osoby poszukujące dla siebie optymalnych preparatów kosmetyczno-suplementacyjnych i po prostu ciekawych nowości i interesujących materiałów edukacyjnych dotyczących branży beauty. 

Za 5 lat chcielibyśmy byś rozpoznawalną multibrandową firmą beauty i platformą szkoleniowo-rozwojową, rozpoznawalną w większości Państw Unii Europejskiej i wybranych Państwach na kontynencie amerykańskim i azjatyckim. 

Dermomedica Group Sp. z o.o.