Deante Antczak Sp. J.

2 Dodaj opinię

Wywiady Deante Antczak Sp. J.

Rozmowa z Dariuszem Antczakiem. Właściciel firmy. Deante Antczak Sp. J.
Założyciel i właściciel spółki Deante Antczak. Absolwent handlu zagranicznego na Uniwersytecie Łódzkim, od ponad 30 lat związany z branżą wnętrzarską. Firmę Deante założył w 1990 roku i od tamtego czasu sukcesywnie poszerza jej działalność. Od początku jego ambicją było, aby marką Deante sygnować produkty projektowane i wytwarzane w Polsce. Od lat chętnie współpracuje z polskimi designerami, nieprzerwanie inwestuje w rozwój firmy, kolejnych fabryk, bazy magazynowej oraz centrum badań i rozwoju Deante. Wierzy, że firmę tworzą ludzie, a najlepsze pomysły rodzą się z połączenia pasji i zaangażowania.

Deante Antczak Sp. J.

Deante to polska firma, która powstała w 1990 roku. Oferuje wyposażenie kuchenne – baterie, zlewozmywaki granitowe, stalowe i ceramiczne oraz wyposażenie łazienkowe, zawierające zestawy i panele natryskowe, brodziki, kabiny, baterie i ceramikę. W grupie Deante funkcjonuje nowoczesna fabryka zlewozmywaków granitowych w Tomaszowie Mazowieckim, na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

1. Jak zmieniła się Państwa firma od czasu jej powstania?

Cóż mówić – na początku była jedna osoba w jednym pokoju, dziś w Deante jest 115 osób, nie mam pojęcia w ilu pokojach. W grupie firm, które wzięły swój początek w Deante, pracuje obecnie ponad 300 osób.

2. Jakie były początki Państwa firmy?

Firma powstała w lipcu 1990 roku, gdy po wejściu w życie kilku ustaw z tzw. planu Balcerowicza można było swobodnie zakładać firmy handlowe i produkcyjne. Przez pierwsze pięć lat firma urosła z 1 do 20 osób i ugruntowała pozycję na polskim rynku jako importer artykułów wyposażenia łazienek i kuchni oraz przedstawiciel w Polsce kilku włoskich producentów tej branży.

3. W historii wielu przedsiębiorstw mają miejsca momenty przełomowe, które wytyczają dalszy kierunek rozwoju firmy. Jak to wyglądało u Państwa?

Pierwszym takim momentem był rok 1995 – stworzyliśmy wtedy pierwszą grupę przedstawicieli handlowych działających w różnych regionach kraju – wtedy to była nowość!  Co ważniejsze, w tym samym roku w ofercie firmy pojawiły się pierwsze produkty pod marką Deante. Były to produkowane we Włoszech, ale zaprojektowane dla polskiego klienta serie Bratek i Narcyz, które przez wiele lat były bestsellerami. Rok 1997 to otwarcie w Zgierzu własnej montowni armatury, a rok 2007 to otwarcie dwóch zakładów produkcyjnych – armatury i zlewozmywaków granitowych. Rok 2017 to rozpoczęcie budowy kolejnych własnych zakładów produkcyjnych: jeden wytwarza wanny i brodziki z akrylu, drugi – deszczownie i natryski. W 2018 roku rozbudowaliśmy Dział Badań i Rozwoju z własnym laboratorium.

4. Czym dokładnie zajmuje się Państwa firma? Co dokładnie wchodzi w zakres świadczonych przez Państwa usług?

Deante to polska marka wyposażenia łazienek – armatury, kabin i ceramiki – oraz zlewozmywaków i baterii kuchennych. Od prawie 30 lat z powodzeniem funkcjonujemy na rynku polskim oraz w blisko 50 krajach na całym świecie. We współpracy ze znanymi projektantami tworzymy produkty, których jakość i design nagradzane są w licznych konkursach wzorniczych, takich jak Must Have, Dobry Wzór, Top Design Award i Dobry Design. Dziś mieszkańcy milionów domów i mieszkań na całym świecie rozpoczynają swój dzień od odkręcenia wody w baterii Deante.

5. Jakie firmy są Państwa klientami?

Naszymi bezpośrednimi odbiorcami są salony łazienkowe i kuchenne oraz sklepy z wyposażeniem wnętrz. Osobną dużą grupą są inwestorzy i deweloperzy, którzy kompleksowo wyposażają nowe budynki w produkty Deante, a także architekci, którzy planują aranżacje z użyciem naszych produktów.

6. Jak bardzo zmieniła się branża, w której Państwo działacie na przestrzeni ostatnich 5, 10, 15 lat?

  

Maleje rola tradycyjnego sklepu sanitarno-instalacyjnego. Te, które zostały, łączą się w grupy, aby wywalczyć dobre warunki zakupu. Duże markety budowane – po początkowym dynamicznym wzroście – nie zwiększają już udziału w rynku. Dynamicznie rozwija się sektor małych marketów. Powoli udział w rynku zwiększają profesjonalne salony łazienkowe i kuchenne, też często połączone w sieci. Ale najszybszy wzrost ostatnich lat to oczywiście e-handel. Generalnie branża jest o wiele bardziej profesjonalna niż było to w latach 90-tych.

7. Jak według Państwa będzie wyglądała Wasza firma za 10 lat?

Myślę, że utrzyma dotychczasową, bardzo mocną pozycję na rynku polskim. Ale główny rozwój widzę w eksporcie. Mając własne zakłady produkcyjne oraz doskonałą wiedzę pracowników o produktach, jesteśmy w stanie stworzyć atrakcyjny produkt na każdy rynek na świecie.

8. Jak według Państwa będzie wyglądała branża, w której działacie, za 10 lat?

Sądzę, że w samych produktach przełomowych zmian nie będzie. Mamy już za sobą pierwsze próby – głównie niemieckich i chińskich producentów – upychania jak największej ilości elektroniki w produktach, co klienci przyjęli z mieszanymi odczuciami. W tej chwili obserwujemy raczej odwrót od tych rozwiązań. Natomiast szeroko rozumiany proces sprzedaży – obejmujący poza wyborem produktu także etap projektowania łazienki czy kuchni – zmieni się na pewno. Myślę, że docelowo będzie on wyglądał tak, że będziemy wybierać nie wychodząc z domu, na podstawie perfekcyjnie wykonanych wizualizacji opartych na projektach, a potem... wybrane produkty pojawią się razem z wykonawcą.

9. Jak wygląda poziom konkurencji w tej branży? Jaką pozycję w tym wszystkim zajmuje Państwa firma?

W Polsce konkurencja w tej branży była zawsze wysoka. Od początku transformacji wszyscy czołowi gracze widzieli Polskę (największy oprócz ZSRR kraj, który transformacja objęła), jako duży i atrakcyjny rynek, więc wszyscy chcieli tu być. To powodowało walkę konkurencyjną, głównie cenową, dużo większą niż gdzie indziej. Ale dzięki temu dziś stosunkowo łatwo jest nam wchodzić na inne rynki. Grupa firm Deante jest w swoich wiodących grupach produktów, jak armatura łazienkowa, natryski, deszczownie, panele, kabiny oraz armatura kuchenna i zlewozmywaki albo liderem, albo drugim bądź trzecim wiodącym dostawcą na polskim rynku.

10. Czy Państwa firma kieruje się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu? Jeśli tak, proszę powiedzieć o tym coś więcej.

Wierzymy, że człowiek ma szansę zrealizować swój potencjał tylko wtedy, gdy nie musi na każdym kroku zmagać się z dyskomfortem. Dlatego wspólnie z naszymi wyjątkowymi partnerami społecznymi wciąż działamy, aby ludziom z naszego otoczenia żyło się łatwiej. Wspieramy Rodzinne Domy Dziecka Fundacji Happy Kids, ośrodki rehabilitacyjno-wychowawcze i inne organizacje, które potrzebują pomocy z zewnątrz, by zapewnić swoim podopiecznym godne warunki.

 

11. Co uważają Państwo za swój największy dotychczasowy sukces?

Ewolucja od dystrybutora zagranicznych produktów pod zagranicznymi markami do producenta własnych, wytwarzanych już w większości w Polsce, pod własną marką.

12. Jakie nagrody i wyróżnienia Państwo otrzymaliście? Czy któreś z nich jest dla Was wyjątkowym powodem do dumy? Jeśli tak, dlaczego?

Rok do roku notujemy wzrosty sprzedaży, więc systematycznie pojawiamy się w rankingach ekonomicznych „Pulsu Biznesu”. Bardzo dużą wartość mają dla nas nagrody otrzymywane w konkursach wzorniczych, bo potwierdzają, że produkty Deante są innowacyjne, wyróżniają się ciekawym wzornictwem i funkcjonalnymi rozwiązaniami. To jest dla nas najważniejsze, bo w projektowaniu nowych rozwiązań łazienkowych i kuchennych chodzi przecież o to, żeby ludziom żyło i mieszkało się lepiej.

13. Czego można życzyć Państwu w najbliższym okresie?

Stabilnych warunków tzw. otoczenia biznesowego i pełnych pomysłów młodych pracowników, których energia przekuwa się na energię całej firmy.

 

×
Zero tolerancji dla mobbingu w firmie!

Byłeś świadkiem?
Dodaj opinie na www.gowork.pl/opinie
Potrzebujesz wsparcia?
Skontaktuj się z Panią Joanną Koczaj-Dyrda zgloszenie@gowork.pl

Joanna Koczaj-Dyrda
Joanna Koczaj-Dyrda Ofiara mobbingu - Radca prawny
Deante Antczak Sp. J.