DBMS sp. z o.o.

Warszawa

Ocena pracodawcy 4/6

na podstawie 23 ocen.

Wywiady DBMS sp. z o.o.

Urszula Gradowska Chief Business Development Officer DBMS sp. z o.o.
Ula jest odpowiedzialna za obszar sprzedaży DBMS. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w obszarze analityki baz danych B2C i B2B i ich efektywnym wykorzystaniu w ramach kampanii marketingowo-sprzedażowych. Specjalizuje się w zarządzaniu bazami danych, rozwoju biznesu i nowych usług. Prywatnie uwielbia dobrą książkę, rockową nutę i podróżowanie.

Działają Państwo od 2013 roku. Jakie były początki DBMS?

Nasze początki, to chyba klasyka każdego start-upu czyli jeden pokój, dziewięć zaangażowanych i pełnych pomysłów osób, wiara, że „razem damy radę” oraz jasny plan, który konsekwentnie realizujemy do dziś. Obecnie zatrudniamy 35 osób, mamy dwa oddziały (Warszawa oraz Chorzów) i aktywnie poszukujemy nowych osób do naszego zespołu, aby móc realizować i rozwijać kolejne projekty.

  

Skąd w ogóle wziął się pomysł na biznes w tej branży?

Obserwując naszą branżę zauważyliśmy, że sama baza danych i udostępnianie rekordów to nie wszystko. To nie ilość rekordów zaczęła mieć kluczowe znaczenie dla Klientów ale wiedza na temat potrzeb, preferencji oraz zachowań Konsumentów oraz jej odpowiednie wykorzystanie w preferowanych przez Konsumenta kanałach, co ważne w określonym czasie i miejscu. I tu pojawił się pomysł na DBMS i jego rozwój. Mieliśmy dane adresowe tak jak nasza konkurencja, więc aby się wyróżniać poszliśmy w kierunku budowania wiedzy o naszych użytkownikach, rozwoju narzędzi umożliwiających automatyzację komunikacji z użytkownikami oraz realizacji kampanii ledowo-sprzedażowych, w których możemy wykorzystać różne formy dotarcia oraz angażowania użytkownika.

Jak bardzo zmieniła się ta branża od początku Państwa działalności?

Nasza branża zmienia się bardzo dynamicznie a to dlatego, że zmieniają się gusta, oczekiwania i sposób podejmowania decyzji przez konsumentów. Każdy z nich oczekuje spersonalizowanego przekazu i treści, które są zgodne z jego obecnymi potrzebami. Konsumenci są coraz bardziej wymagający – już nie wystarczy zadzwonić czy wysłać prostego maila z informację kup, przyjdź, zostaw dane. Obecnie kluczowa jest segmentacja, analiza zachowań klienta, prześledzenie jego ścieżki zakupowej, wykorzystanie najróżniejszych form dotarcia, stałe angażowanie go do dalszych działań, uatrakcyjnianie form przekazu oraz automatyzacja, która umożliwia „pozostanie” z klientem w kontakcie przez 24h.

 

Jakie firmy korzystają z Waszych usług? Która z nich (usługa) cieszy się największą popularnością?

Z naszych usług korzystają zarówno duże jak i małe firmy. Mamy klientów prawie z każdej branży. Klienci dokonujący niewielkich zakupów np. baz, korzystają zazwyczaj z naszego sklepu internetowego i obsługi online – klienci dla których realizujemy złożone projekty obsługiwani są przez dedykowanego Doradcę oraz specjalistów odpowiedzialnych za aspekty techniczne czy analitykę. W przypadku mniejszych klientów nadal popularnością cieszą się profilowane i „szyte na miarę” bazy potencjalnych klientów. W przypadku większych firm np. z branży windykacyjnej, finansowej czy motoryzacyjnej najczęściej wybieraną usługą są wielokanałowe kampanie leadowe gdzie pozyskujemy „tu i teraz” użytkowników zainteresowanych konkretnym rozwiązaniem.

Jak wygląda przygotowanie kampanii marketingowej od wewnątrz? Co decyduje o tym, że jest ona skuteczna bądź nie?

Przygotowanie kampanii jest procesem kilkuetapowym i stanowi też nasze know-how natomiast w skrócie - poznajemy markę i produkt, analizujemy obecną grupę klientów oraz ich zachowania, zapoznajemy się z serwisem klienta oraz jego pozycją w sieci. Na tej podstawie ustalamy: działania optymalizacyjne np. na stronie, jakie narzędzia wykorzystamy oraz określamy mechanikę ich działania, określamy grupę docelową oraz formy kontaktu jakie wykorzystamy. Po uruchomieniu kampanii prowadzimy stały monitoring i analizę procesów oraz osiąganych wyników oraz wprowadzamy niezbędne modyfikacje tak aby zwiększać efektywność. Powyższe oraz zaangażowanie naszego zespołu moim zdaniem jest kluczowe do osiągnięcia sukcesu.

Czy któraś z realizowanych przez DBMS kampanii szczególnie zapadła Pani w pamięci? Jeśli tak, jaka?

Myślę, że jest to kampania dla firmy windykacyjnej, którą de facto realizujemy do dnia dzisiejszego. Kampania o tyle trudna, że musieliśmy zmienić nasz sposób myślenia – nie chodziło tu bowiem o sprzedaż produktów, a o dotarcie do dłużników w celu nakłonienia ich do spłaty swojego zadłużenia. Kampania wymagała od nas bardzo dokładnej analizy danych i zbudowaniu profilu dłużnika oraz dostosowania do niego odpowiedniej formy komunikacji. Dodatkowym wyzwaniem było wzbogacenie danych i pozyskanie brakujących danych umożliwiający kontakt telefoniczny czy mailowy – tak aby mieć jak największy współczynnik docieralności do faktycznych dłużników.

Co uważają Państwo za swój dotychczasowy największy sukces?

Myślę, że sukces DBMS to po pierwsze nasi stali i zadowoleni Klienci – co potwierdzają liczne referencje jakie otrzymujemy oraz wyniki badania satysfakcji wśród naszych klientów. Po drugie nagrody jakie otrzymaliśmy - wyróżnienie Lider Przedsiębiorczości, a rok później tytuł Lidera Przedsiębiorczości.

Świadczą Państwo usługi związane z bazami danych. Proszę powiedzieć o tym coś więcej – na czym polega to w praktyce?

Usługi związane z bazami danych to po pierwsze udostępnianie klientom odpowiednio sprofilowanych baz, które przygotowywane są w oparciu o szereg zmiennych behawioralnych i analizę obecnych odbiorców danego produktu/usługi. Po drugie jest to realizacja kampanii związanych z wzbogaceniem danych posiadanych przez Klienta, tak aby posiadał on większa wiedzę o swoich klientach i np. mógł z sukcesem realizować kampanii up lub cross sellowe. Po trzecie jest to realizacja w oparciu o odpowiednio dobraną grupę odbiorców kampanii sms i lub e-mail.

Przejdźmy do aspektów związanych z rekrutacją. Jakimi kanałami prowadzony jest ten proces?

Obecnie rekrutacja prowadzona jest w kanale online – głównie social media i od niedawna Państwa portal :). W przypadku specjalistycznych stanowisk zdarza nam się korzystać z usług sprawdzonych Agencji Doradztwa Personalnego.

Jakich pracowników poszukują Państwo najczęściej?

Najczęściej poszukujemy osób z doświadczeniem sprzedażowym zainteresowanych reklamą, marketingiem, nowymi technologiami, które chętnie się uczą i myślą o rozwoju własnym. Dział naszej obsługi klienta stale się powiększa w związku z dużą ilością nowych i rozwojowych projektów.

Wymagania jakie stawiacie Państwo przed potencjalnym pracownikiem to?

Przede wszystkim zainteresowanie i znajomość branży oraz chęć uczenia, która w naszej branży jest niezbędna. Zależy nam na osobach kreatywnych i pomysłowych ponieważ przy realizacji kampanii oraz ustalaniu strategii działania dla klienta jest to niezbędne. Oczywiście w zależności od stanowiska zwracamy uwagę na wykształcenie, doświadczenie oraz umiejętności z danej dziedziny. W związku z tym, że w pracy spędzamy większość życia nasz zespół jest dobierany w taki sposób, aby relacje osób w nim zatrudnionych były jak najlepsze. Tego oczywiście nie uda się przeczytać w składanej do nas aplikacji, natomiast staramy się jak najlepiej poznać potencjalnego pracownika podczas etapu kwalifikacyjnego.

Czy DBMS to dobra firma na rozpoczęcie swojej kariery zawodowej?

Jestem przekonana, że jesteśmy dobrą firmą na rozpoczęcie kariery. Pracujemy zespołowo, więc Pracownik nie tylko rozwija swoje główne umiejętności, ale poznaje inne zagadnienia i procesy, które mają wpływ na realizację kampanii. Dzięki temu ma całościowy pogląd na procesy i zdobywa szerszą wiedzę, a nie tylko skupia się na jednym działaniu – to naszym zdaniem rozwija pracownika, a przecież każdemu na tym zależy. Dużo inwestujemy w firmie w rozwój pracowników poprzez organizowanie cyklicznych szkoleń, warsztatów czy chociażby zakup książek i branżowej prasy.

Od ponad roku współpracujemy z biurami karier i przyjmujemy studentów na wakacyjne praktyki. Co więcej niektórzy z Praktykantów są teraz naszymi etatowymi pracownikami.

 

Atmosfera w miejscu pracy jest dla Państwa ważna? Jeśli tak, w jaki sposób staracie się o nią dbać?

Atmosfera jest bardzo ważna w końcu w pracy spędzamy większość naszego czasu. Poprzez imprezy integracyjne, wspólne obchodzenie świąt czy urodzin pracowników, chcemy pokazać jak bardzo wszyscy razem i każdy z osobna jest ważny. Dla nas stwierdzenie że firma to ludzie jest bardzo ważne – bez naszych doradców, analityków, bazodanowców, marketingowców nie udałoby się stworzyć DBMS i zrealizować tylu projektów.

  

 

Jakim pracodawcą jest DBMS? Dlaczego warto u Was pracować?

Myślę że najważniejsze jest zdanie naszych Pracowników w tym obszarze :) Nasi pracownicy cenią nas za stabilną sytuację firmy na rynku, przyjazną atmosferę, ciekawe projekty, które pozwalają na rozwój oraz szeroki pakiet benefitów.

Czego możemy Państwu życzyć w przyszłości?

Wielu stałych Klientów i Pracowników.

Dziękujemy za rozmowę.