Data Contact

Warszawa

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 248 ocen.

Wywiady Data Contact

Marek Jamróz Szef działu rekrutacji i antyrotacji Data Contact
Z branżą call center związany od 2007 roku. Zaczynał jako konsultant telefoniczny w firmie AZsoft S.A. W 2008 r. dołączył do firmy Universal Agent, początkowo jako konsultant telefoniczny. W 2009 stworzył dział jakości w firmie Universal Agent i zajmował to stanowisko do listopada 2011 roku.  Od tego czasu był kierownikiem działu szkoleń i jakości aż do września 2013. Następnym krokiem  w rozwoju zawodowego  w ramach struktur Universal Agent było objęcie Działu Rekrutacji. Od lipca 2014 roku Marek Jamróz pełni funkcję Szefa Działu Rekrutacji i Antyrotacji w Grupie DataContact  i zarządza działami rekrutacji w Warszawie, Stalowej Woli, Krakowie i Bielsku-Białej. Od maja 2015 roku oprócz zarządzania Działem Rekrutacji i Antyrotacji w Grupie DataContact odpowiada również  za krakowski oddział Universal Agent S.A.

Data Contact

"Nasza przewaga to przede wszystkim ludzie. Można mieć najnowsze systemy teleinformatyczne, ale jeśli nie ma kompetentnych osób, które potrafią tymi systemami zarządzać ,to nic z tego nie wyjdzie."

Proszę powiedzieć, kiedy zaistnieli Państwo na polskim rynku?

Grupa DataContact rozpoczęła działalność w 1995 roku (w pięcioosobowym zespole) pod nazwą „Kontakt Telemarketing Sp. z o.o.”. jako Pierwsza firma świadcząca usługi telemarketingowe w Polsce. Po 20 latach obecności na polskim rynku posiadamy cztery oddziały (Warszawa, Stalowa Wola, Kraków (Universal Agent), Bielsko-Biała (4Call.pl),) i ponad 800 stanowisk pracy. Świadczymy usługi z zakresu marketingu bezpośredniego (rozmowy wychodzące, przychodzące, badania rynku, bazy danych, helpdesk, fullfillment). Naszymi klientami są przede wszystkim wielkie korporacje z branży ubezpieczeniowej, wydawniczej, finansowej oraz telekomunikacyjnej.

Co można uznać za największy sukces firmy?

Trudno wymienić jeden sukces organizacji z tak długiej perspektywy czasu. Niewątpliwie sukcesem jest utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami oraz z konsultantami. Mamy klientów, z którymi współpracujemy od ponad 15 lat.  Mamy pracowników, którzy są z nami już blisko 20 lat. To jest niewątpliwie sukces organizacji. To buduje zaufanie naszych potencjalnych partnerów biznesowych, jak również potencjalnych pracowników oraz współpracowników.

Jakie są silne strony firmy, dzięki którym jest ona konkurencyjna na rynku?

Nasza przewaga to przede wszystkim ludzie. Można mieć najnowsze systemy teleinformatyczne, ale jeśli nie ma kompetentnych osób, które potrafią tymi systemami zarządzać ,to nic z tego nie wyjdzie. To kreatywność pracowników, ich zaangażowanie i lojalność wobec firmy budują największą przewagę konkurencyjną w biznesie. Priorytetem dla nas jest doświadczenie w obszarze świadczonych usług. Obsługa dla firm całych procesów biznesowych bywa skomplikowana. By robić to dobrze, trzeba mieć przede wszystkim doświadczenie i świadczyć usługi wysokiej jakości. Lista referencyjna jest naszą najlepszą wizytówką. Nasi klienci współpracują z nami od lat i są zadowoleni z naszych usług. Podchodzimy indywidualnie do każdego klienta. Za realizację każdego projektu odpowiada doświadczony zespół pracowników. W skład takiego zespołu wchodzą zawsze osoby odpowiedzialne za jakość obsługi klienta, szkolenia, zarządzanie pracą .

Jak szeroką posiadają Państwo kadrę zarządzającą?

Kadra zarządzająca pracą konsultantów telefonicznych w całej Grupie DataContact to około 60 osób. Stawiamy na rozwój w strukturach naszej organizacji, dlatego  większość osób zarządzających projektami wyłoniliśmy w drodze wewnętrznych konkursów. Grupa DataContact podzielona jest na Dział Operacji i Dział Finansowo-Kadrowy. Dział Operacyjny obejmuje Call Center, Szkolenia i Rekrutacje. W ramach struktury organizacyjnej GDC każdy konsultant ma szansę rozwijać się w poszczególnych działach. W całej grupie stworzyliśmy blisko 1000 miejsc pracy.  Jesteśmy jedną z większych organizacji tego typu w Polsce.

Na jakie stanowiska najczęściej rekrutują Państwo pracowników? Czy znajomość języka obcego jest ważna?

Najczęściej rekrutujemy na stanowiska związane z bezpośrednią obsługą klienta. Są to konsultanci projektów sprzedażowych dla naszych klientów z branży telewizyjnej, wydawniczej czy ubezpieczeniowej. Rekrutujemy również dość aktywnie konsultantów ze znajomością języków obcych, głównie z językiem niemieckim i czeskim. Pracujemy dla dużych międzynarodowych linii lotniczych czy wydawnictw z rynku niemieckojęzycznego. Na wyższe stanowiska prowadzimy głównie rekrutacje wewnętrzne. Ponad 80% kadry zarządzającej zostało wyłonione spośród naszych konsultantów. Są to ludzie, którzy najlepiej czują potrzeby klientów i znają od podszewki, to co robią. Poszukujemy przede wszystkim ludzi, którzy lubią kontakt z Klientami. Większość zadań jest związana z telefoniczną obsługą Klienta.

Jakie wynagrodzenia proponują Państwo osobą, które chciałyby podjąć pracę w Grupie DataContact ?

Zarobki są bardzo zróżnicowane. Wynika to z liczby godzin przepracowanych w miesiącu. Współpracujemy z osobami, które wypracowują 80 godzin w miesiącu, oraz z takimi którzy pracują ponad 160 godzin. Wynagrodzenie składa się z 2 części. Gwarantowanej podstawy oraz dodatków prowizyjnych. Dodatkowo wynagrodzenie uzależnione jest od tego, czy konsultant pracuje w języku polskim czy obcym. Kolejnym determinantem jest projekt, w ramach którego pracuje konsultant. Konsultanci zarabiają od  2 000 zł do 5 000 zł przy spełnieniu określonych warunków.

Poza wynagrodzeniem w jaki sposób jeszcze motywują Państwo swoich pracowników?

Oprócz szkoleń wstępnych kompleksowo przygotowujących do pracy, konsultantów  czekają liczne szkolenia specjalistyczne podnoszące ich umiejętności komunikacyjne czy negocjacyjne oraz szkolenia produktowe. Często są to szkolenia indywidualne lub w mniejszych zespołach, dzięki czemu są bardziej efektywne. Dbamy o motywację naszych konsultantów. Według ankiety przeprowadzonej w grudniu 2014 roku najbardziej motywująca jest sama atmosfera pracy. Na tę atmosferę wpływa komunikacja, partnerskie podejście, ale przede wszystkim mnóstwo konkursów, w których są do wygrania nagrody rzeczowe. Cele w systemach motywacyjnych są tak skomponowane, aby każdy współpracownik miał szansę je osiągnąć – to jest bardzo ważny czynnik motywujący do osiągania coraz lepszych wyników. Raz w roku organizujemy duża imprezę integracyjną, na której bawi się cała firma. Organizowane są również wyjścia projektowe w mniejszych zespołach. Na motywację wpływa również jasny system wynagrodzeń oraz co bardzo ważne terminowość wynagrodzeń, która jest dla nas priorytetem. Każdy nasz współpracownik ma możliwość rozwoju w strukturach firmy. U nas liczą się umiejętności. Stawiamy na swoich ludzi, bo są naszym największym kapitałem.

Dzarkos zastanawia się jak wygląda egzamin po odbytym szkoleniu?

Po szkoleniu jest egzamin teoretyczny – test wiedzy, oraz praktyczny – symulacje rozmów z klientami. 90% kandydatów jest bardzo dobrze przygotowanych dzięki szkoleniu i zdaje egzaminy.

Gość zadał pytanie na profilu odnośnie szkoleń. Czy są one prowadzone w siedzibie firmy?

Wszystkie szkolenia odbywają się w siedzibach naszych spółek.

A czy umożliwiają Państwo pracę studentom?

Zatrudniamy studentów zarówno studiów zaocznych jak i dziennych. Wymagamy minimum 20 godzin dyspozycyjności w tygodniu. Dzięki temu pracę u nas można łączyć ze studiami, zdobywając tak cenne doświadczenie na rynku pracy. Otwieramy drzwi do kariery nie tylko studentom, ale  każdemu, kto chce związać się na dłużej z telemarketingiem.

Nasz użytkownik Marzenkaa pyta jak wygląda sprawa dostosowania grafiku w Państwa firmie? Czy jest on narzucony, czy jest możliwość zgłaszać swoje preferencje?

Proponujemy elastyczne godziny pracy. Jedni preferują godziny poranne, inni popołudniowe. Wymagamy minimum 20 godzin w tygodniu. Pracując z nami można łączyć pracę ze studiami, z inną pracą lub ze swoimi pasjami. Jesteśmy bardzo elastyczni pod kątem dopasowania godzin pracy.

Kolejne pytanie od użytkownika Marzenkaa to: Czy jak zacznę już prace w Państwa firmie to mam szanse na awans?

Każdy ma szanse na awans, ponieważ na wyższe stanowiska prowadzimy konkursy. Liczą się umiejętności i determinacja. Niekiedy kandydaci 3 razy biorą udział w konkursie zanim awansują. Około 80% kadry zarządzającej awansowało w drodze rekrutacji wewnętrznej. Można się u nas rozwijać na stanowiskach związanych z zarządzaniem ludźmi, w szkoleniach, w rekrutacji, ale także w IT. Wszystko zależy od umiejętności.

Jakimi kanałami najczęściej poszukujecie pracowników?

Uczestniczymy w targach pracy w każdym mieście, w którym działamy. Można nas spotkać na targach w Warszawie, Stalowej Woli, Krakowie czy Bielsku-Białej organizowanych zarówno przez Urzędy Pracy jak i przez uczelniane Biura Karier. Staramy się być wszędzie tam, gdzie są ludzie szukający pracy. Pozyskujemy  kandydatów bardzo różnymi kanałami.

Na przykład?

Oczywiście głównym kanałem jest Internet, czyli wszelkiego rodzaju serwisy ogłoszeniowe, ale także rekrutujemy przez social media (głównie przez FB). Uzupełniamy to prasą i reklamami w radiu. Realizujemy również akcje ulotkowe i plakatowe. Korzystamy z usług zewnętrznych dostawców procesów rekrutacyjnych.

Na koniec proszę powiedzieć jak potencjalny pracownik powinien przygotować się do takiej rozmowy rekrutacyjnej?

 

Przed rozmową rekrutacyjną należy przede wszystkim zapoznać się z ofertą pracy. Należy przygotować się do rozmowy pod kątem wymagań określonych w ofercie pracy. Poza tym warto przeczytać klika słów o naszej firmie. Warto zastanowić się, dlaczego tak naprawdę do tej firmy chcemy aplikować. Jakie pozytywne cechy mogą być korzyścią dla organizacji, w której chcemy pracować. Traktujmy pracę jako świadczenie usługi i podejdźmy do tego biznesowo. Czego ja oczekuję od organizacji, co ja mogę dać organizacji w zamian? Jakie wspólne korzyści zostaną z tego rodzaju relacji wypracowane? Oczywiście należy pamiętać o pozytywnym nastawieniu i uśmiechu.

Dziękuję za rozmowę.