Wywiad z Kamila Kużaj-Karaszewska z CTDP Centrum Telemarketingu Dystrybucja Polska


Branże: Telemarketerzy i call-center

Miniaturka
Kamila Kużaj-Karaszewska
CTDP Centrum Telemarketingu Dystrybucja Polska
Kamila Kużaj-Karaszewska – Kierownik Działu Personalnego – absolwentka psychologii, zarządzania personelem oraz studiów trenerskich. Pracuje w firmie od 7 lat. Pracę w CTDP docenia przede wszystkim za możliwość współpracy z interesującymi ludźmi. Dzięki ich wiedzy, umiejętnościom i doświadczeniom tworzymy zgrany zespół, z którym można skutecznie realizować nawet najbardziej śmiałe zadania. Zawodowo przyświeca jej jedna myśl: „Wybierz pracę, którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu.” (Konfucjusz). Prywatnie: zabiegana mama rocznego urwisa ;-) Joanna Kaczmarkiewicz - studiuje kognitywistykę, od kilku lat interesuje się neuromarketingiem oraz kreatywnym budowaniem wizerunku. CTDP to dla niej miejsce, w którym może rozwijać swoje umiejętności, a każdy dzień w firmie to nowe inspirujące wyzwania. Prywatnie – wokalistka wielu projektów muzycznych. Ewa Ślusarczyk - Absolwentka filologii rosyjskiej w Toruniu. W marketingu i reklamie działa od dawna. Od niedawna odpowiada za wizerunek CTDP. Zwolenniczka innowacji, alternatywy i łączenia pracy z kulturą. Uważa, że "inne" może być "lepsze". Chcę żebyśmy wyróżniali się z tłumu i byli najlepszym Pracodawcą w regionie! Dlatego dbamy o nowoczesny i profesjonalny wizerunek firmy – mówi Ewa. Prywatnie: grafik, artysta, muzyk, rzemieślnik.

Joanna Kaczmarkiewicz
CTDP Centrum Telemarketingu Dystrybucja Polska

Ewa Ślusarczyk
CTDP Centrum Telemarketingu Dystrybucja Polska

Proszę powiedzieć jakie były Państwa początki?

Rozpoczynaliśmy działalność gdy outsourcing nie był jeszcze tak popularny. Firma liczyła 10 osób, naszą bazą była książka telefoniczna, ręcznie pisaliśmy umowy, adresowaliśmy koperty. Na początku nasza firma opierała się na liniach biznesowych, sprzedaży prefiksów dla jednego z operatorów telefonicznych. Było to coś totalnie nowego na bardzo dużą skalę.

Kluczowy moment dla firmy według Państwa?

Moment, w którym jako pierwsi w Polsce przekonaliśmy jedną z największy sieci telekomunikacyjnych do sprzedaży telefonów przez telefon.

Jaka jest w takim razie Państwa misja?

Świadczenie najlepszej jakości usług przed i po sprzedaży oraz utrzymanie i prezentowanie postawy najlepszego Pracodawcy na lokalnym rynku.

 

Recepcja                                                Wakacyjne biurko

A Państwa wartości?

Solidność, budowanie przyjaznych relacji z kontrahentami, perfekcyjność w działaniu, skuteczność, świetna atmosfera w firmie.

Proszę powiedzieć kilka słów o Państwa strukturze.

Sercem naszej firmy jest Dział Handlowy. Pracują w nim zarówno specjaliści i eksperci ds. sprzedaży, jak również osoby wkraczające dopiero na rynek pracy w charakterze konsultanta. Pracę Działu Handlowego wspomagają inne działy:

  • Dział Administracyjny – posprzedażowa obsługa Klienta,
  • Dział Jakości i Efektywności – dbanie o poprawność prowadzonych rozmów handlowych
  • Dział Personalny – zapewnianie obsługi kadrowej Pracowników oraz odpowiadanie za rekrutacje, szkolenia i rozwój Pracowników,
  • Dział Marketingu – dbanie o ciepły i profesjonalny wizerunek firmy zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim. Realizacja celu „najlepszy Pracodawca w regionie”. Organizacja akcji promocyjnych, profesjonalna reklama. Współpraca z lokalnymi firmami, umowy partnerskie, organizacja konkursów motywujących dla pracowników. Dbanie o płynny przepływ informacji w firmie i na zewnątrz. Działalność w social media,
  • Dział Księgowo-Finansowy – obsługa finansowo-księgowa firmy,
  • Dział IT – dbanie o to, abyśmy mogli stosować najbardziej innowacyjne rozwiązania informatyczne w naszej pracy. Utrzymywanie sprawnego działania systemów informatycznych i szybkie usuwanie ewentualnych usterek,
  • Dział BHP – dbanie o nasze bezpieczeństwo i higienę pracy,
  • Dział Logistyczny/Magazyn – przygotowanie paczek dla Klientów, serwisowanie sprzętów oraz współpracą z firmami kurierskimi,
  • Dział Organizacji i Zarządzania – organizacja pracy w biurze oraz komunikacja wewnętrzna w sprawach procedur obowiązujących w firmie.

Ile w tym momencie jest zatrudnianych osób ?

417 osób.

Co można uznać za dotychczasowy sukces firmy?

Otrzymaliśmy miano najdynamiczniejszej spółki w Polsce oraz zwyciężyliśmy w rankingu „Pulsu Biznesu” - Gazele Biznesu 2009. Jako pierwsi zaczęliśmy sprzedawać telefony przez telefon, przekonaliśmy do tego jednego z największych operatorów w Polsce.

Open space

Jesteście Państwo liderem w branży call center. Jak osiągnąć taki sukces?

15 lat doświadczenia i ciągłego rozwoju oraz korzystania z najnowszych rozwiązań technologicznych sprawiło, że jesteśmy liderem w branży call center na polskim rynku. Z naszymi partnerami biznesowymi podejmujemy wieloletnią współpracę, świadcząc im usługi na najwyższym światowym poziomie. Posiadamy własne centrum logistyczno-magazynowe oraz pierwszą w Polsce pełną integrację informatyczną z firmą kurierską. Mamy możliwość telefonicznego dotarcia do blisko 100 000 Klientów dziennie oraz wysłania ponad 200 000 paczek miesięcznie. Stawiamy na autorski system teleinformatyczny dostosowany do naszych partnerów biznesowych. Co najważniejsze, naszym ogromnym atutem jest profesjonalny i wysoko wykwalifikowany zespół, który dba o fachowe podejście na każdym etapie działania naszej firmy. Wyróżnia nas także bogaty system motywacyjny, komfortowe warunki pracy, dobrze wyposażone pomieszczenia socjalne oraz działania integracyjne w czasie jak i po pracy.

A jak kreujecie swoją markę?

Przede wszystkim dbamy o profesjonalny i ciepły wizerunek firmy. Bierzemy czynny udział w targach pracy, biznesowych event'ach. Współpracujemy z samorządami studenckimi, inkubatorami przedsiębiorczości. Wychodzimy naprzeciw osobom poszukującym pracy, udzielamy fachowych informacji. Bierzemy także udział w wielkoformatowych wydarzeniach takich jak Festiwal Kolorów, Terenowa Masakra oraz sami organizujemy podobne imprezy. Pokazujemy, że warto z nami współpracować i że panuje u nas świetna atmosfera. Aktywnie działamy także w social media, prowadzimy swój firmowy fanpage. Przy okazji zachęcamy do odwiedzania nas na Facebook'u: http://www.facebook.com/CTDP.Torun.

Open space

Jak przekonują i zdobywają Państwo klientów?

Naszych Klientów przekonujemy kompetentną kadrą działającą w oparciu o autorskie techniki sprzedaży, wypracowane 15 letnim doświadczeniem w branży. Podchodzimy profesjonalnie do szkoleń naszych pracowników oraz wdrażania nowych produktów.

Państwa topowe produkty?

Współpracujemy z czołowymi operatorami telefonii komórkowej w Polsce. W związku z tym, w naszej ofercie są wszystkie topowe produkty tych operatorów - głównie nowoczesne smartfony i tablety.

 

Nietypowa galeria w firmie                                                     Pokój rozrywki

Pracowników na jakie stanowiska poszukujecie Państwo najczęściej? Jakie główne zadania czekają na nowych pracowników?

W związku z intensywnym rozwojem firmy, od początku 2015 roku prowadzimy rekrutacje na różne stanowiska. Z racji profilu działalności naszej firmy największy odsetek zatrudnianych przez nas osób stanowią specjaliści odpowiedzialni za kontakt telefoniczny z Klientami. Wraz ze wzrostem liczby pracowników zajmujących się Obsługą Klienta i sprzedażą, powiększamy także nasz zespół menadżerów zajmujących się zarządzaniem zespołami sprzedażowymi. Z uwagi na fakt, że bardzo ważny jest dla nas rozwój pracowników, rozbudowujemy także strukturę trenerów wewnętrznych, którzy odpowiadają za wdrożenie nowych osób do pracy oraz rozwój ich kompetencji – nie tylko w obszarach związanych bezpośrednio z pracą, ale także w zakresie szeroko pojętego rozwoju osobistego.

Czego poszukujecie u potencjalnych pracowników?

Najważniejsza jest dla nas motywacja do pracy, zaangażowanie w wykonywane zadania i chęć rozwoju. Poszukujemy osób, dla których praca nie stanowi przykrej konieczności, a przeciwnie – jest pasją, której realizacja daje uczucie spełnienia i satysfakcji.

Open space

Na jakie wynagrodzenie mogą liczyć Państwa pracownicy?

Wynagrodzenia w naszej firmie są uzależnione przede wszystkim od rodzaju stanowiska, na którym dana osoba jest zatrudniona, a co za tym idzie od stopnia odpowiedzialności, poziomu wiedzy, umiejętności i doświadczenia branżowego. Z tego względu pensje w naszej firmie wahają się od 1700 do 15 000 zł. Na stanowiskach sprzedażowych można liczyć na zarobki w przedziale 1700- 5000 zł, na stanowiskach menadżerskich w przedziale 2500-8000 zł, a w działach wymagających zaawansowanej wiedzy branżowej (np. IT) od 2900-15000 zł. W zależności od obejmowanego stanowiska, poza wynagrodzeniem standardowym, pracownicy otrzymują także premie i liczne bonusy pozapłacowe, m.in. darmowy kurs języka angielskiego, prywatną opiekę medyczną, karty rabatowe czy refundację kosztów dojazdu do pracy.

Czy firma zatrudnia studentów umożliwiając im start w karierze?

Wiemy jak trudno młodym osobom jest stawiać pierwsze kroki na rynku pracy, dlatego jako firma, jesteśmy bardzo otwarci na współpracę ze studentami. Wszystkim studiującym pracownikom dajemy możliwość dostosowania godzin pracy do grafiku zajęć na uczelni. Bardzo często zdarza się, że osoba, która rozpoczęła z nami współpracę jako student, ma za sobą już kilka awansów w naszej firmie i w chwili obecnej obejmuje stanowisko kierownicze wyższego szczebla.

Czy uczestniczycie Państwo w Targach Pracy?

Nasza firma regularnie bierze udział w targach pracy oraz organizuje praktyki w różnych działach firmy (m.in. IT, marketing czy HR). Jeśli Praktykant wykazuje się szczególnym zaangażowaniem i umiejętnością szybkiego przyswajania wiedzy i nowych umiejętności, to może liczyć u nas na stałą pracę „na etacie”.

 

Pokój rozrywki                                                    Nasze ściany są inne!

Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?

Staramy się docierać do naszych kandydatów różnymi kanałami – od standardowych ogłoszeń zamieszczanych w Internecie, przez targi pracy, działalność w social media, po różne innowacyjne projekty rekrutacyjne. Najcenniejsze jest jednak dla nas to, że sami pracownicy polecają nas swoim znajomym. Zależy nam na stworzeniu zgranej „paczki” pracowników, ponieważ wiemy, że najważniejsza w pracy jest serdeczna atmosfera oparta na otwartości, lojalności i wzajemnym zaufaniu.

Czy w firmie przeprowadzane są okresowe oceny pracownicze?

Z doświadczenia wiemy, że sztywno wprowadzane oceny okresowe, które miałyby objąć wszystkich pracowników w jednym czasie powodują często niepotrzebny stres, blokują potencjał pracowników i odciągają uwagę od realizacji bieżących zadań. Z tego względu na co dzień skupiamy się na bieżącym udzielaniu informacji zwrotnej. Niemniej jednak, od czasu do czasu wprowadzamy różne projekty związane z oceną pracowniczą, których celem jest wzmocnienie pozytywnych postaw wśród pracowników, docenienie ich zaangażowania oraz wyrażenie uznania dla ich osiągnięć w pracy.

Wakacyjne biurko – konkurs dla pracowników

Jak najlepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Oczywiście wszystko zależy od stanowiska, o jakie ubiega się kandydat. Ważne jest to, aby kandydat zorientował się do jakiej firmy i na jakie stanowisko aplikuje – aby sam sobie odpowiedział na pytanie, czy w danej firmie i na danym stanowisku chce pracować. Jeśli tak, to dlaczego? Jakie ma predyspozycje, aby wykonywać dany rodzaj pracy? Co chciałby wnieść do naszej organizacji oraz jakimi osiągnięciami może się pochwalić? Aby odpowiedzieć sobie na te pytania na pewno warto zajrzeć na stronę internetową firmy oraz na nasz fanpage na Facebooku. Pytania na rozmowie kwalifikacyjnej dotyczą przede wszystkim wiedzy, umiejętności, postawy i motywacji względem pracy oraz ewentualnych doświadczeń zawodowych kandydata. Procesy rekrutacji są przez nas prowadzone najczęściej w dwóch lub trzech etapach, podczas których nie tylko staramy się zweryfikować kompetencje kandydata, ale także sprawdzić jego stopień dopasowania do organizacji. Zależy nam bowiem nie tylko na znalezieniu pracownika z odpowiednim poziomem umiejętności, ale także kogoś, kto będzie się dobrze u nas czuł. Z drugiej strony, kilkuetapowa rekrutacja pozwala Kandydatowi lepiej poznać firmę, w której chce rozpocząć pracę. Podczas pierwszego etapu rekrutacji proponujemy spotkanie ze specjalistą ds. rekrutacji, którego celem jest wstępne poznanie kandydata, jego doświadczeń oraz deklarowanych umiejętności. W drugim etapie rekrutacji zapraszamy kandydata do udziału w specjalnie zaprojektowanym zadaniu praktycznym, którego celem jest potwierdzenie realnych umiejętności. W zależności od stanowiska, w projektowaniu zadania praktycznego zawsze uczestniczy ekspert w danej dziedzinie – np. z zakresu IT, marketingu czy sprzedaży. Ostatnim etapem rekrutacji jest spotkanie z bezpośrednim przełożonym. Spotkanie ma najczęściej formę rozmowy, podczas której przyszły szef chce bliżej poznać swojego potencjalnego pracownika i określić, czy dana osoba pasuje – także pod względem osobowościowym - do jego zespołu. Dzięki tak zaprojektowanemu procesowi rekrutacji zatrudniamy kandydatów, którzy z powodzeniem podejmują proponowane przez nas wyzwania. Dla przykładu, podczas rekrutacji na stanowiska sprzedażowe można spodziewać się pytań nawiązujących do doświadczeń z zakresu sprzedaży czy też Obsługi Klienta, pytań weryfikujących intuicję sprzedażową, kulturę osobistą i sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych, stresowych. Proponujemy też udział w zadaniach praktycznych i testach, co pozwala nam określić poziom posiadanych przez kandydata umiejętności sprzedażowych, negocjacyjnych, czy dotyczących radzenia sobie ze stresem.

Jak często są prowadzone szkolenia w firmie i jakich obszarów dotyczą?

Szkolenia są jednym z najważniejszych zadań realizowanych przez Dział Personalny oraz kierowników poszczególnych działów. Staramy się, aby działania rozwojowe były prowadzone systematycznie, w sposób atrakcyjny dla pracowników oraz przynoszący efekty w postaci wzrostu kompetencji naszej kadry. W zależności od potrzeb szkoleniowych oferujemy pracownikom możliwość udziału zarówno w szkoleniach wewnętrznych – realizowanych przez naszych trenerów, jak również w szkoleniach zewnętrznych – realizowanych przez prestiżowe firmy szkoleniowe. Część szkoleń w naszej firmie ma charakter obligatoryjny, a część jest realizowanych w formie fakultatywnej – tylko i wyłącznie dla osób chętnych.
Obecnie realizujemy kilka projektów szkoleniowych:

  • szkolenia wdrożeniowe dla nowych pracowników zatrudnionych w dziale handlowym realizowane przez trenerów wewnętrznych oraz menedżerów
  • szkolenia menedżerskie rozwijające umiejętności zarządzania zespołem realizowane przez trenerów wewnętrznych oraz zewnętrzne firmy szkoleniowe
  • szkolenia rozwijające kompetencje społeczne i osobowościowe pracowników realizowane przez trenerów wewnętrznych oraz zewnętrzne firmy szkoleniowe
  • coachingi umiejętności realizowane przez doświadczonych menedżerów z firmy i spoza firmy
  • kurs nauki języka angielskiego realizowany przez doświadczonego lektora z firmy zewnętrznej

Zakres szkoleń jest bardzo szeroki – od kwestii związanych ze sprzedażą, czy Obsługą Klienta, przez szeroko pojęte tematy związane m.in. z komunikacją międzyludzką, asertywnością, automotywacją, kreatywnością, radzeniem sobie ze stresem, po zaawansowane szkolenia twarde dotyczące wiedzy produktowej czy nowych technologii w obszarze IT. Wszystko zależy tak naprawdę od potrzeb szkoleniowych zauważonych przez kierownika danego działu oraz zgłaszanych przez samegopracownika. Proponując pracownikom udział w ciekawych projektach szkoleniowych chcemy zaszczepić w nich wewnętrzną motywację do dbania o swój rozwój zawodowy i zachęcić ich także do szeroko pojętego rozwoju osobistego – nawet w obszarach niekoniecznie związanych z wykonywaną pracą.

Festiwal Kolorów – promocja firmy

W jaki sposób motywujecie Państwo pracowników - systemy pozapłacowe?

Zatrudniamy ponad 400 pracowników, wśród których każdy jest indywidualnością - ma swoje pasje, zainteresowania i preferencje dotyczące spędzania wolnego czasu. W związku z tym nasi pracownicy mają różne obszary motywacyjne, na które jako Pracodawca staramy się odpowiedzieć - m.in. poprzez program "Firmowa karta rabatowa". Naszych pracowników nagradzamy także ciekawymi i przydatnymi gadżetami. Wspieramy ich finansując udziały np. w imprezach sportowych lub innych wydarzeniach, a także sami organizujemy imprezy integracyjne i konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Osobom spoza Torunia, które są naszymi pracownikami, gwarantujemy refundację kosztów dojazdów do pracy lub dojazd wynajętym przez nas autobusem. Wszystko po to, aby zadbać o ich komfort finansowy oraz wygodę w trakcie podróży do pracy. Zapewniamy naszym pracownikom także prywatną opiekę medyczną i darmowy kurs języka angielskiego.

Czy angażują się Państwo w działania prospołeczne?

Bardzo chętnie uczestniczymy w działaniach z obszaru CSR. Od kilku lat aktywnie wspieramy "Szlachetną paczkę" oraz inne inicjatywy zgłoszone przez naszych pracowników - m.in. pomoc dla toruńskiego schroniska, czy osób potrzebujących.

Czy osoby zatrudnione mogą pracować zdalnie?

Bardzo cenimy sobie dobre relacje z pracownikami i dbamy o ich komfort psychiczny. Dlatego w uzasadnionych sytuacjach firma oferuje także możliwość pracy zdalnej.

Jak często i czy w ogóle odbywają się imprezy integracyjne?

Wiemy, że praca u nas wymaga dużego zaangażowania i nie zawsze jest łatwa. Dlatego zależy nam na dobrym samopoczuciu naszych pracowników w trakcie i po pracy. Inwestujemy przede wszystkim w zgrany zespół. Chcemy, aby w firmie panowała dobra atmosfera, dlatego bardzo dbamy o integrację pracowników. Raz w miesiącu organizujemy imprezy integracyjne, gdzie nasz zespół może lepiej się poznać i bawić razem. Dzięki integracji nie tylko panuje u nas świetna atmosfera, ale też jesteśmy bardziej efektywni w pracy. Obecnie pracujemy nad innowacyjnym projektem integrującym pracowników firmy. Na ten moment nie możemy zdradzić szczegółów, ale gorąco zachęcamy do śledzenia nas na Facebooku.

Dziękuję za rozmowę.

gemius

Wyniki badania GEMIUS/PBI dla wybranych węzłów w styczniu 2024r.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 725 514
  2. pracuj.pl 3 349 188
  3. LinkedIn 2 988 252
  4. olx.pl 2 874 042
CTDP Centrum Telemarketingu Dystrybucja Polska