Costa Coffee Polska

1.7 Dodaj merytoryczną opinię

Pytania do firmy Costa Coffee Polska

Pytanie Nowy wpis
 Pytanie

Jak wygląda aspekt współpracy ze studentami w Costa Coffee Polska? Chętnie zatrudniają?

Blank
Kandydat
 Pytanie

Czy można mieć 16 lat i pracować w Costa ?

3

Pracodawca

@Blank

Dzień dobry, bardzo dziękujemy za zainteresowanie się naszą ofertą pracy. W Costa Coffee zatrudniamy jedynie osoby pełnoletnie, zatem zachęcamy za około miesiąc przed 18 urodzinami zaaplikować do nas. Zapoznać się z aktualną ofertą rekrutacyjną można na naszej stronie : https://www.costacoffee.pl/kariera/dolacz-do-nas . Pozdrawiamy, Costa Coffee

anonim
Inne
@Costa Coffee Polska

Ok. A jak ktoś jest w ostatniej klasie liceum i ma już skończone 18 lat to może aplikować i mieć elastyczny grafik tak żeby nie koligował ze szkołą? Chodzi mi o weekendy i popołudnia. Można się tak dogadać?

Pracodawca

@anonim

Dzień dobry, bardzo dziękujemy za zainteresowanie się naszą ofertą pracy w kawiarniach Costa Coffee. Jeżeli Panu/Pani zależy na pracy w godzinach popołudniowych oraz w weekendy może Pan/Pani zaznaczyć to podczas wypełnienia formularza rekrutacyjnego. Dodatkowo każdy pracownik zatrudniony w Costa Coffee podaje swoją dyspozycyjność miesięczną, która jest uwzględniana podczas układania grafiku, w tej dyspozycyjności może on podać dni i godziny, w których jest dostępny. Pozdrawiamy, Zespół Lagardere Travel Retail

moro Nowy wpis
Były pracownik
@anonim

Mają elastyczny grafik i się wpasujesz.

Anna Nowy wpis
Inne
@moro

Czyli nie ma żadnego minimum godzin, które trzeba wyrobić? Czy jednak trzeba się trzymać jakiegoś minimalnego czasu pracy? jestem na studiach i mam bardzo zapchany plan zajęć, aczkolwiek fajnie by było gdzieś popracować. Boję się tylko, że będę miała za mało czasu. Jak to wygląda?

Pracownik Nowy wpis
Pracownik
@Anna

U nas np nie ma. Mamy kilka osób, które pracują jedynie w piątki i soboty. Wszystko jest do dogadania.

Pracownik
Pracownik
 Pytanie

Hej, dlaczego w Costa Coffee pakiety sportowe są jedynie dla osób na umowie o pracę? @Pracodawca

Pracodawca

@Pracownik

Dzień dobry, bardzo dziękujemy za komentarz. W celu uzyskania odpowiedzi na Pana/Pani pytanie, bardzo prosimy o kontakt z bezpośrednim przełożonym (Kierownikiem Kawiarni/Starszym Kierownikiem Kawiarni) lub z działem HR. Pozdrawiamy, Zespół Lagardere Travel Retail

Pytanie
 Pytanie

Jaki jest styl zarządzania w Costa Coffee Polska S.A.?

Barista
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

U mnie rekrutacja wyglądała identycznie jak u osoby, która opisała ją poniżej. Zadanie grupowe to przygotowanie wycieczki dla rekruterów. My gralismy biuro podróży. Później oni wcielają się w rolę trudnych klientów.

Pytania

Co twoim zdaniem jest ważne w pracy baristy? Co nie podoba ci się w tym, jak obsługuje się Gości w kawiarniach (niekoniecznie w Coście)

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
Pracownik
Pracownik
 Pytanie

Witajcie. Kiedy ja zatrudniałem się do pracy w Costa Coffee w jednej z warszawskich kawiarni a było to w 2018r., trafiłem na bardzo miłego menadżera a Team, który zobaczyłem pierwszy raz tego dnia, to byłem już pozytywnie nastawiony do pracy, dało się od razu zauważyć współpracę, dobrą atmosferę i szczery uśmiech ???? Nie byłem do końca pewny czy się dostanę, gdyż byłem od wszystkich starszy. Rozmowa rekrutacyjna odbyła się tuż przy wejsciu przy stoliku, był to menedżer i jeszcze pani (chyba ktoś asystujący, do końca nie wiedziałem - nie ważne). Pytania nie były trudne : np.: Co wiem na temat firmy? (tu akurat nie byłem przygotowany na to pytanie, gdyż nigdy nie byłem w kawiarni, nie miałem pojęcia że o tym trzeba przeczytać), więc odpowiedź sama się nasuwa. Inne: Dlaczego chcę pracować tutaj i czy coś jeszcze chciałbym robić oprócz pracy na swoim stanowisku. Trzeba było opowiedzieć troszkę o sobie (szukanie zalet i wad ????) i jeszcze inne pytania. Po tej rozmowie osobistej miałem jeszcze dwie krotkie rozmowy telefoniczne, wtedy miałem już wrażenie, że potrzebują takiego pracownika. Nie pomyliłem się, zostałem zatrudniony. Menedżer wtedy zajmował się tylko i wyłącznie jedną swoją kawiarnią (nie było wtedy jeszcze klastrów) i to było najlepsze. Szybko uczyłem się współpracy z pozostałymi i było to tak szybko, że po kilku dniach menedżer zapytał czy pracowałem kiedykolwiek w restauracji lub innej gastronomii, ale tak nie było. Widziałem wtedy, że jest zachwycony moją pracą i jej szybkością. Zaczęło mi się bardziej podobać w tym miejscu, zacząłem bardziej interesować się kawą. Następne rekrutacje po mnie nie powodowały dużych zmian w Teamie, osoby zatrudniane kierowane były do pozostałych dwóch w owym obiekcie lub gdzie osobie pasowało bliżej. Wszystko było dobrze i miło póki nie przyszła pandemia i nie zaczął zmieniać się zespół poczynając od Baristów, kończąc na stanowisku Menedżera. Od tego czasu jest coraz gorzej, osoby zatrudnioniane wolą bardziej postać i pogadać o głupotach za barem niż pracować, o jakimkolwiek porządku lepiej nie wspominać, bo po co to robić, przecież wszystko i za wszystkich zrobi jedna osoba ???? Informowanie, tłumaczenie, nerwy i nawet czasem krzyk nic nie daje, by osoby zrozumiały po co się zatrudniły. Jestem już doświadczonym pracownikiem do tego stopnia, iż przewidziałem że dana osoba, która zatrudniła się na KZ bardzo szybko awansowała na SKK i za niedługo na AKK. Od samego początku zatrudnienia tej osoby wiedziałem, że będzie chciała osiągnąć ten cel i go osiągnęła nie mając przepracowanych tu nawet 3 lat, nie zdobyła doświadczeniem a tzw. "mocnymi plecami", z pomocą i skumaniem się z osobą rektutujacą tą osobę. Ta osoba nie nadaje się na to stanowisko, jest zbyt pewna siebie, wyniosła i sama chce rządzić, nie potrzebuje pomocy. Od tego czasu sporo osób odeszło, spora też jest co chwila rekrutacja i zatrudnianie osób mało ogarniętych. Nie oceniam tego, piszę swoje doświadczenie które widzę z zewnetrznej strony, nie chciałbym poznać tego od wewnętrznej strony, bo byłby to koszmar. Czy jestem zadowolony? Póki nie zmienił się cały Team i reorganizacja stanowisk włącznie ze stworzeniem klastra było ciekawe, obecnie nie widzę nic ciekawego. Zależy to też oczywiście od ludzi jakich mamy w zespole, jaka tworzy się atmosfera i jak są przekazywane ważne informacje dla każdego pracownika, bo z tego co już się zorientowałem, to nie otrzymuję ważnych informacji mimo iż pozostali już o wszystkim wiedzą. To jakiś absurd, masakra. Póki co trwam tutaj, bo potrzebuję pracy. Osobom trudniącym się w Costa zalecam dobrze przeczytać i zapamiętać warunki pracy jakiej się podejmuje, w przeciwnym razie praca nie ma sensu zwłaszcza dla pozostałych osób. Niech porządna praca będzie z Wami, bo poprzez nią zdobywa się prawdziwe doświadczenie na każdym stanowisku.

Pracodawca

@Pracownik

Dzień dobry, Dziękujemy za wyrażenie opinii na temat pracy w Costa Coffee. Jeżeli ma Pan/Pani chęć do wypowiedzenia się, na temat której dokładnie lokalizacji dotyczy opinia, bardzo prosimy o kontakt mailowy: rekrutacje@costapolska.pl, chcemy się dowiedzieć, z czego dokładnie wynika Pana/Pani niezadowolenie z pracy, ponieważ nie ukrywamy, zależy nam na dobrej współpracy w naszych kawiarniach. Również każdy pracownik, który ma zastrzeżenia na temat pracy w Costa Coffee może zgłosić się do Komisji Etyki, wtedy każdy wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie przez komisję wewnętrzną Costa. Pozdrawiamy, Costa Team

XD
Pracownik
@Costa Coffee Polska

Problem jest taki, że jeżeli cokolwiek zgłosi się do KR to dostaje się po prostu (usunięte przez administratora) ???? Nie ma sensu z Wami jakikolwiek kontakt. Zacznijcie normalnie płacić ludziom i nie ucinać pieniędzy na pracownikach i klientach, bo źle na tym wychodzicie. ;)

kuba
Inne
 Pytanie

mam pytanie do COSTA Coffe Polska S.A czy firma zatrudnia także osoby z niepełnosprawnościami ? bo jestem ciekawy czy zatrudniacie osoby na przykład z Zespołem Aspergera ? chodzi o to że ja jestem właśnie osobą niepełnosprawną a jestem od 2019 roku uczestnikiem Warsztatów Terapii Zajęciowej w Skierniewicach a za jakiś czas mam plany, żeby się przeprowadzić do warszawy więc chciałbym wiedzieć czy firma Costa Coffee podjęłaby się ryzyka zatrudnienia osoby właśnie z niepełnosprawnością a jeżeli by była taka możliwość to zrobiłbym wszystko żeby podjąć się ryzyka , żeby firma była ze mnie zadowolona oraz chciałbym kiedyś mimo niepełnosprawności móc pracować , nawiązywać nowe znajomości i przyjaźnie oraz chciałbym się nie tylko uniezależnić finansowo od rodziców , bo już mam 27 rok życia a chciałbym jakoś także wspomóc finansowo moją mamę, która jest trochę znerwicowana bo teraz mam trudną sytuację rodzinną a moje pragnienie jest takie abym mógł także zaistnieć na otwartym rynku pracy i który nieustannie się rozwija a jeśli chodzi o wasze produkty to muszę powiedzieć, że są bardzo dobre na przykład ciasta, czy tosty . a jeśli chodzi o przyszłą ścieżkę zawodową to obecnie szukam pracy jakiejkolwiek czy to barista czy nawet kelner a mimo zaburzenia ze spektrum Autyzmu , lubię także nawiązywać nowe znajomości i kontakty i nie boje się wyzwań związanych z zatrudnieniem .

Była pracownica
Były pracownik
@kuba

Cześć, jako były pracownik chciałabym Cię ostrzec, że ta praca wygląda zupełnie inaczej niż wygląda. Costa bardzo oszczędza na pracownikach w związku z tym jest ich mało na zmianach przez co jest natłok obowiązków i klientów w kolejce przez co tych bodźców i stresu na raz potrafi być naprawdę dużo. Zastanów się czy chcesz się stawiać w takiej sytuacji, że masz do zrobienia 4 duże zamówienia, kazali Ci wynieść (usunięte przez administratora) masz cały zlew naczyń do ogarnięcia, salę do posprzątania i 5 osób narzekających w kolejce. Wszystko musisz zrobić jednocześnie. Klienci potrafią być naprawdę wredni przez długie czekanie na zamówienie. Neurotypowi pracownicy dostają tutaj depresji, więc wolę ostrzec

Pracodawca

@kuba

Dzień dobry, Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą pracy. Wszystkie aktualne oferty pracy znajdzie Pani na naszej stronie internetowej: https://www.costacoffee.pl/kariera/dolacz-do-nas. Proces rekrutacji rozpoczynamy od selekcji aplikacji, wywiadu telefonicznego i spotkania rekrutacyjnego. Jeśli przejdzie Pani pozytywnie proces rekrutacji, zatrudnimy Panią. Spotkania rekrutacyjne prowadzi kierownik kawiarni i to on zatrudnia do swojego zespołu osoby, które po pierwsze pasują profilem oraz dyspozycyjnością. Zapraszamy do aplikowania. Pozdrawiamy, Costa Team

Bunia
Były pracownik
@kuba

Odradzam Ci tę pracę. Ja sama jestem lekko w spektrum i po kilku miesiącach bylam jak wrak. Za dużo hałasu, za dużo bodźców, za dużo wszystkiego naraz.

Pracownik
Pracownik
@kuba

Hej @Kuba ???? zatrudniają takie osoby. Jeśli nadal chcesz pracować w Costa, to się nie zastanawiaj. Każde pozytywne zdanie na rozmowie kwalifikacyjnej ma szansę na roztrzygnięcie o zatrudnieniu, zwłaszcza gdy jesteś ambitny, chcesz poznawać ludzi i być pomocny.. Trzymaj się i nie poddawaj, trzymam kciuki za Ciebie ????

@anonim
Pracownik
 Pytanie

Czy naprawdę podwyższacie stawkę o 50 gr na stanowisku Barista Expert? To jest jakiś żart? Jak wy traktujecie ludzi i pracowników??? Do teraz różnica wynosiła 1zł 20 gr ((22.80zł vs 24zł) między zwykłym baristą a kierownikiem zmiany, od lipca będzie to tylko 1 złotówka! (23.5zł vs 24.5zł) . Jeszcze "cudowne benefity" czyli w praktyce od przejęcia przez Lagardere brak jakichkolwiek premii przez narzucanie celów sprzedażowych dosłownie z kosmosu... Odradzam z całego serca pracę w tym miejscu abstrahując już od wszelkich kwestii jak brak zachowywania przerw między zmianami (kończysz 22:00 następnego dnia przychodzisz na 5:30-6:00), ciągle przedatowywanie produktów etc... Nie pozdrawiam @Pracodawca

Kz
Pracownik
@@anonim

Widzę, ze usunięto moj wpis o tym, ze żadne z wyższych stanowisk nie dostał podwyżki. Różnice między barista, a wyższym stanowiskiem są teraz male, a wymagań jest dużo więcej. Bardzo nieprofesjonalne podejście.

Łuki
Inne
@Kz

To wychodzi tylko na to, że niższe stanowiska otrzymały podwyżki.Wiesz może o jakich cudownych benefitach to pisał @anonim? Pytam, bo chciałem ustalić, czy chociaż dodatkami można sobie to zrekompensować. Jeżeli chodzi o wymagania to co Wam podochodziło względem tego, co było?

Kz
Pracownik
@Łuki

Nie można sobie zrekompensować, bo przez narzucenie celi z kosmosu, których nie ma jak zrealizować nie dostaje się premii. Przed przejęciem premie zawsze były, a budżet wyrabiało się nawet z górką… Co do wymagań to co miesiąc trzeba wypełniać dziesiątki tabeli, a to wszystko oczywiście w czasie pracy na zmianie, gdzie najlepiej jakby się pracowało w pojedynkę za barem.

Bronek
Inne
@Kz

Jakie dane wpisujesz w te tabele? Ile sprzedałeś? Czemu aż tak zawyżyli cele? Przecież to tylko demotywuje ludzi jak nie mogą zdobyć dodatkowych pieniędzy.

Olsztyn
Były pracownik
 Pytanie

Całkowicie odradzam pracę w Costa Coffee. Nie tylko w Olsztynie, ale i również w całej Polsce. @Pracodawca niestety biuro nie interesuje się w ogóle sprawami pracownika. Pomijając płace i widełki, które są wręcz żałosne do liczby obowiązków. Kadry i Płace gubią dokumenty pracowników, dzięki czemu o benefit jakim jest pakiet sportowy można się starać przez cały okres pracy w Costa - i się nie doczekać. ☺️ Na prośbę o pilne wystawienie dokumentu biuro Costy przestaje odbierać telefony. Premie - można pomarzyć, bo nakładają taki budżet, aby kawiarnia NA PEWNO go nie wyrobiła, co będzie jednoznaczne - nie wyrobiliście budżetu? Nie ma premii. Serdecznie pozdrawiam i nie polecam pracy w tak hipokrytycznej firmie. Najgorszy pracodawca z jakim miałem styczność.

Pracodawca

@Olsztyn

Dzień dobry, bardzo szkoda że odczuwa Pan/Pani negatywne emocje po zakończeniu współpracy z Costa Coffee. Dla wyrażenia swojej opinii oraz uwag dot. współpracy z Costa Coffee każdy pracownik podczas odejścia wypełnia ankietę Exit Interwiew, jeżeli nie wypełnił/a Pan/Pani takiej ankiety, prosimy o kontakt na maila: rekrutacje@costapolska.pl, z chęcią ją podeślemy. Pozdrawiamy Costa Team

Pytanie
 Pytanie

Czy nowo zatrudnione osoby w Costa Coffee Polska S.A. otrzymują od pierwszych dni umowę o pracę?

Były kierownik zmiany
Były pracownik
@Pytanie

Tak

ble
Pracownik
@Były kierownik zmiany

teraz już nie, lecą na zleceniach ile mogą

Były kierownik zmiany
Były pracownik
 Pytanie

Odradzam pracę u tego pracodawcy! Przez 4 lata pracy przeszłam przez kilka kawiarni i kilku kierowników. Przyznam, że elastyczny grafik jak najbardziej jest, co jest bardzo dużym plusem, ale na tym kończą się zalety tej pracy. Co więcej można dostać? Marną pensję, nawał obowiązków, stres, brak wsparcia w Asystencie Kierownika Kawiarni czy Kierowniku Kawiarni.... A Kierownik Regionalny? Każdy słyszał, nikt nie widział - żenujące!!! Jeśli uda się trafić na fajną ekipę to pół biedy, bo chociaż przyjemnie się pracuje i można się pośmiać, ale jak jest się samemu jak palec? Masakra! Wszyscy kierownicy kawiarni mają problem z tym, że pracownicy w wolnym czasie się kumplują i dobrze się dogadują, więc lepiej się nie przyznawać, bo będą wam ustawiać zmiany oddzielnie, absurd! Mobbing jest na porządku dziennym - ale psychiczny, taki który trudno byłoby udowodnić... Kierownicy kawiarni mają cały czas godziny nieproduktywne, tj. siedzą przez 2 h w kawiarni przy komputerku, a potem uciekają do domu, ciągle mają pretensje o (usunięte przez administratora) i słabą sprzedaż, zamiast przyjść na i pomoc, ale po co? Skoro można mieć w grafiku cały etat, a tak naprawdę siedzieć w kapciach, cyrk! Nie ma żadnej osoby, do której można by było to zgłosić, bo wszędzie jest kolesiostwo - kierowniczki to koleżanki regionalnej, regionalna to znajoma ludzi w biurze i tak koło się zatacza, każdy niżej to zwykły pionek - niby wielka firma, a tu taka niespodzianka... Robione są jakieś ankiety na temat warunków pracy/po odejściu z pracy, ale co z tego jeśli nie ma to żadnego efektu? Naprawdę, szkoda nerwów, wcale nie jest tak kolorowo jak pokazują, 100 razy się zastanówcie zanim popełnicie ten błąd co ja, powodzenia wszystkim w znalezieniu NORMALNEJ pracy! :)

Gabriela
Kandydat
@Były kierownik zmiany

Ja właśnie stoję przed wyborem czy wysyłać cv do nich. Mogę zapytać w jakim regionie pracowałaś, że tak słabo kierowników wspominasz? I może napiszesz ile wynosi ta pensja? Przynajmniej będę miala czarno na bialym czy warto czy nie. Z tego co piszesz to praca kierownika wydaje się fajna, myslisz że pracownik ma szanse na awans potem czy raczej z zewnętrz tylko przychodzą?

Były kierownik zmiany
Były pracownik
@Gabriela

Pracowałam w kilku regionach, więc nie przytoczę :) Ale pensja jest ciut większa niż najniższa krajowa, naprawdę nie warto, tak jak inni pisali niżej, lepiej udać się do konkurencji! Jeśli masz na myśli szansę na awans z Baristy to jak najbardziej jest szansa, bo wszyscy ze stanowiska Kierownika się zwalniają, więc trzeba kimś łatać dziury, ale wyżej niż Kierownik Zmiany nie zajdziesz, nie ma szans :)

Byly pracownik
Były pracownik
 Pytanie
@Gabriela

Omijać szerokim łukiem. W ciagu 5 lat przerobiłam 3 regionalnych (3 kawiarnie plus niezliczoną ilość zastępst na innych kawiarniach) wszędzie to samo. Awans...??? Trzeba być psiapsi albo rodzina menago zeby go dostać.

Były kierownik zmiany
Były pracownik
 Pytanie

Dodam jeszcze! Osoby będące na stanowisku AKK i SKK to naprawdę nie śmieszny żart, mają 0 kompetencje! Nie mają zdolności zarządzania zespołem, boją się konfrontacji, więc nie rozwiązują żadnych sporów, wolą plotkować po kątach z innymi pracownikami, zatrudniają nowych ludzi z podejściem "każdemu trzeba dać szansę" nawet jeśli ktoś się nie nadaje, a potem zdziwienie, że ktoś się zwolnił, bo sobie nie poradził, zrzucanie ICH obowiązków na osoby prowadzące zmianę m.in. kontakt z centrum wsparcia mimo że to do nich był email, rekrutowanie za kierowników nowych pracowników, tłumaczenie się ze wszystkiego, bo "my jesteśmy w pracy" etc. W takim razie po co takie osoby, są na stanowiskach kierowniczych? Mają cały miesiąc Costa Boss albo biorą opiekę na dziecko, jak im się nie chce pracować, to jest hit! Podejście "ja mam dziecko", więc ty to zrób, ty pracuj w weekendy/święta/na zamki - jeśli nie masz dziecka to nie masz żadnych praw.... Dopóki Costa nie zacznie traktować poważnie nas, baristów i osób prowadzących zmianę, to się nic nie zmieni, bo lepiej zostawić dwie tokstyczne osoby i co miesiąc zatrudniać nowe osoby, niż zwolnić dwie i mieć stały zespół? Chore! Myślę, że niejedna osoba z nas, która tu napisała opinię zrozumie co teraz napisze albo była na moim miejscu :) Pracownicy/współpracownicy mają większy respekt do jednej osoby w klastrze, która jest osobą prowadząca zmianę niż do kierownika - wie o każdym zwolnieniu, każdej zamianie, każdym problemie, to do niej dzwonią i piszą wszyscy pracownicy, a nie do kierownika - wiem, bo ja byłam taką osobą, a i tak najbardziej mi się oberwało, bo ego Pani Kierownik nie mogło znieść tego, że nikt jej o niczym nie mówi ani nie szanuje. Póki jestem tu do końca, mam zamiar wyrwać z tego toksycznego miejsca wszystkich pracowników, bo Pani Kierownik wpędzi ich w nerwicę i depresję, tak jak mnie, straconego zdrowia nikt nie zwróci :/

Pytanie
 Pytanie

Czy pracodawca Costa Coffee Polska S.A. motywuje w jakiś sposób swoich pracowników?

Były kierownik zmiany
Były pracownik
@Pytanie

Nie, są wieczne pretensje i niezadowolenie, bo premie są tylko, jeśli zaliczone są wszystkie audyty i osiągnięte cele wyznaczone przez firmę, przez co kierownicy zamiast motywować to demotywują krzykiem...

Pytanie
 Pytanie

Jaki jest wkład kierownictwa Costa Coffee Polska S.A. w budowanie dobrej atmosfery wśród pracowników?

Były kierownik zmiany
Były pracownik
@Pytanie

Żadne, wręcz robią wszystko, żeby wszystkich skłócić lub przynajmniej zapobiec zakolegowaniu się, im bardziej toksyczna atmosfera, tym bardziej zadowoleni są kierownicy!

1
cc
Kandydat
 Pytanie

na jakie miesięczne wynagrodzenie może liczyć kierownik zmiany? Uzupełniałam ankietę i była duża rozrzutność w podaniu satysfakconującego wynagrodzenia.

@Na szczęście już były pracown
Były pracownik
@cc

Trochę ponad najniższa krajowa. Ale minimalne

Na szczęście już były pracowni
Były pracownik
 Pytanie

Dodaję swoją opinie o pracy w tym przybytku drugi raz. Także uciekajcie tak szybko jak tylko możecie. Za najniższą krajową, musicie wykonywać prace za conajmniej dwóch bądź trzech pracowników. Przebijanie dat jest na porządku dziennym. Szkolenia w tej firmie nie istnieją, a większość tego czasu spędzicie na zmywaku. Oszczędzanie na pracownikach jest na porządku dziennym. Premia zależna od wyników klastra i niemożliwych do spełnienia budżetów. Nie zachowane 11h pomiędzy zmianami to norma. Zamykanie i otwieranie kawiarni w pojedynkę również. Zostawanie po godzinach "bo myślałam/łem że dokończysz to zamówienie". Przerwy na papieroska wśród maestro zdarzają sie 5-6 razy na zmianę, kiedy zwykły barista nie miał czasu jeszcze zjeść.

Mirosław
Inne
@Na szczęście już były pracowni

Dobrze zrozumiałem, że za natłok obowiązków dają najniższą krajową, a premia tak jest ustawiona, że nie sposób jej wyrobić? Tylko, czy w umowie nie jest jasno i wyraźnie wyszczególniony zakres obowiązków, czy i tak każdy robi co jest akurat do zrobienia? Te nadgodziny są kodeksowo płatne + 50% i 100% ?

@Mario
Były pracownik
@Mirosław

umowa jest bardzo oszczędna i ograniczona do minimum, a zarobki naprawdę niskie i nieproporcjonalne do wkładanego wysiłku

@Na szczęście już były pracown
Były pracownik
@Mirosław

W umowie nic nie ma o wyznaczonych obowiązkach. "nie zostaniesz dokończyć" jest na porządku dziennym. Oczywiście za darmo.

kapuczina
Były pracownik
 Pytanie

Zacznę od plusów. Kierownictwo trafiło mi się świetne, zarówno rozmowa rekrutacyjna jak i dalsza współpraca na tym polu przebiegały bardzo dobrze. Ze wszystkim dało się dogadać i nie było problemu z grafikiem. Szkolenie też było na wysokim poziomie - miałam przyjemność trafić na osobę, która prowadziła je z pasją, naprawdę cierpliwie i starannie wdrażała w specyfikę kawiarni. Gdy nawet po okresie szkolenia dalej myliłam się w pracy, spotykałam się ze zrozumieniem i propozycją dalszego doszkolenia. Widać, że kierownictwo bardzo starało się utrzymać poziom. Minusy? Jeden. wielki. sajgon. Coś takiego jak organizacja pracy tam nie istniało. Nie wiadomo w co ręce włożyć, raz stoisz na kasie, zaraz biegniesz do ekspresu, po sekundzie robisz za zmywak, w międzyczasie dokrajasz jakieś owoce do herbaty i zapieprzasz do magazynu bo jakiś produkt skonczył sie za barem. Zero podziału obowiązków, po prostu robisz na dziesięciu stanowiskach na raz. Przy okazji mopowanie, wynoszenie (usunięte przez administratora) i milion innych rzeczy, oczywiście za najniższą krajową. Atmosfera? Tragiczna. Niestety trafiło mi się na naprawdę słabą ekipę. Osoby zachowujące się jakby były tam za karę, opryskliwe i niemiłe zarówno dla mnie, jak i dla klientów. Na porządku dziennym były złośliwości, wzdychania i przekręcanie oczami w stronę nowych pracowników (w czym mnie). Z jednej strony rozumiem ich zmęczenie i frustrację bo faktycznie rotacja nowozatrudnionych jest tam olbrzymia (no ciekawe czemu) i stali pracownicy chyba już po prostu nie wytrzymują tego ciągłego instruowania żółtodziobów, z drugiej strony nie tłumaczy to braku szacunku do drugiego człowieka. Zarówno chaos w pracy, jak i atmosfera doprowadziły mnie do załamania nerwowego. Płacz, a nawet panika przed pójściem na zmianę były na porządku dziennym. Nie udało mi się tam pociągnąć dłużej niż dwa miesiące. Nie krytykuję całej Costy bo dużo tu zależy od tego gdzie się trafi, co lokalizacja to inni ludzie i inna jakość pracy, mam tego świadomość. Mi trafiło się niestety bardzo źle i z ogromną radością się stamtąd zwalniałam.

Patrząc z boku
Były pracownik
 Pytanie

Niestety na dobrą jakość i miłą obsługę w swojej kawiarni trzeba sobie zapracować. Najlepszym przykładam na to jest kawiarnia na Rynku Głównym w Krakowie. Kiedyś był to team nie do zdarcia. Nie ważne było czy to środek tygodnia czy weekend zawsze dawaliśmy radę robiąc po 350 TC na danej zmianie. Po jakimś czasie na rynku pojawiło się pierwsze poważne pękniecie za którym poszło wiele zwolnień i wypowiedzeń. Jak tłumaczył się KK? czas odświeżyć zespół. Zostało zatrudnionych wiele osób na różnych stanowiskach po wielu miesiącach kawiarnia znów stała się zgranym zespołem, który potrafił ze sobą pracować do czasu pandemii i kolejnego pęknięcia z którym ten sam ale już SKK nie potrafił sobie poradzić. Zwolnienia poleciały lawinowo do tego stopnia, że obecnie osoby wykwalifikowanej trzeba ze świecą szukać. Poczytajcie opinie na Google porozmawiajcie z obsługą bo od SKK za pewne znów usłyszycie, że trzeba odświeżyć zespół a uwierzcie mi to nie prawda.

1
Prawda
Pracownik
@Patrząc z boku

Widzę, że ktoś tu bardzo zważał na słowa a prawda jest taka że wielu osobom SKK nacisnął na odcisk…

No cóż…
Pracownik
@Prawda

Tak to jest jak SKK jest w związku z AKK

Dynkz
Były pracownik
@No cóż…

Złoto! May the MOC be with you

No i co
Były pracownik
@No cóż…

To jest akurat prywatna sprawa, która raczej nie wpływa w duży sposób na pracę szeregowego pracownika. Są inne rzeczy, dużo bardziej uciążliwe w codziennej pracy, a ten komentarz napisał chyba ktoś bardzo rozżalony, żeby sie (usunięte przez administratora) już na siłę.

O ta
Były pracownik
@No i co

Ta prywatna sprawa zaczyna mieć znaczenie, gdy ów SKK próbuje zakazać Ci jednocześnie prywatnych kontaktów z pracownikami, bo "w miejscu pracy nie powinno być bliższych relacji"

Michał Godek
Były pracownik
@O ta

Może jeszcze warto powiedzieć, że skk nie ma nawet matury, a Costa próbuje to ukryć i usuwa posty o tym

2
.
Pracownik
 Pytanie
@Michał Godek

Czy naprawdę uważacie, że osoby które pełnią funkcje SKK to ludzie którzy nie maja żadnego wykształcenia czy doświadczenia w tym obszarze? Zapewne nikt z Was nie zastanowił się na jakiej podstawie SKK zostali przy swoich stanowiskach podczas zmian strukturalnych. Ich ocena była bardzo 0/1, nikt nie dostał tego stanowiska z sympatii. Praca w gastronomi nie należy do najłatwiejszych. Oczywiście, nie zawsze jest kolorowo i doskonale o Tym wiemy. Często mierzymy się z sytuacjami, które w pierwszej chwili nas przerastają. Łatwo przychodzi nam pracownikom narzekanie, wyszukiwanie i wytykanie problemów. Jestem w stanie zrozumieć wszystko, ale nie rozumiem i nie akceptuje personalnego hejtu. Niezależnie od pełnionego stanowiska KAŻDY JEST CZŁOWIEKIEM I POSIADA UCZUCIA. Każdy z nas codziennie podejmuje setki, tysiące decyzji z którymi ktoś się nie zgadza. Nie daje nam to jednak prawa do obrażania drugiej strony. Personalne potyczki powinnismy załatwiać osobiście, a nie na forum.

5
Haha
Pracownik
 Pytanie
@.

Personalne potyczki? Myślę, że wykształcenie na stanowisku SKK jest jednak dość ważne, a komentarze powyżej pokazują jaka atmosfera panuje tam i jakie jest to środowisko pracy :)

...
Pracownik
@.

Myślę, że nie bez powodu rotacja tam jest tak wysoka, a z 28 pracownikow zostało jakieś 14 (łącznie z KZ) :D

..
Pracownik
 Pytanie
@.

Nikt nie mówi o tym, że SKK brakuje doświadczenia a wykształcenia. Dlaczego taka osoba zarządza osobami, które często są w trakcie studiów lub już posiadają wyższe wykształcenie? Bo ma duże doświadczenie i wie co robi? Czytając inne wpisy można stwierdzić, że nie końca. Chyba, że jest jest to po prostu typ osobowości władczej, która nie liczy się ze swoimi podwładnymi bo liczy się tylko wynik. Na opinie o klastrze, zespole pracują wszyscy za co brawa spadają na SKK. Tworzenie hejtu, plotek i nienajlepszej atmosfery to często też nie wina pracowników. Ile razy można było usłyszeć słowa od SKK - zmieniłaś się, zespół się na Ciebie skarży - i po co to wszystko? Czy ktoś się zastanawiał ile łez zostało wylanych w tej kawiarni? Może czas coś zmienić by innym pracowało się lepiej. I na koniec ile razy usłyszeliście słowo DZIĘKUJĘ?

Pracodawca

@..

Drogi Użytkowniku, Go Work jest miejscem do wyrażania opinii na temat pracy w Costa Coffee, a nie miejscem osądzania kompetencji naszych kierowników i załatwiania prywatnych spraw. W Costa dbamy o to, żeby nasi pracownicy byli zadowoleni, jeśli natomiast pracownik ma zastrzeżenia zarówno do współpracy z przełożonym jak i innych kwestii, powinien je skierować bezpośrednio do kierownika regionalnego lub przekazać sprawę do działu HR - np. komisji etyki. W Costa działa również badanie zaangażowania pracowników, w którym można wypowiedzieć się o pracy u nas, a odchodzący pracownik może uzupełnić ankietę exit interview, w której ma możliwość podzielenia się swoimi spostrzeżeniami na temat pracy u nas. Użytkowniku - jeśli chciałbyś podzielić się z nami zdaniem lub widzisz potrzebę zgłoszenia nieprawidłowości dotyczących współpracy - prosimy o kontakt mailowy na adres: rekrutacje@costapolska.pl. Każda sprawa zostanie indywidualnie rozpatrzona. Jednocześnie informujemy, że jeśli pojawią się tu komentarze nawiązujące do naruszenia dóbr osobistych naszych pracowników, obraźliwych i niezgodnych z polityką Go Work - zostaną one przez nas niezwłocznie usunięte. Pozdrawiamy, Costa Team

Kira
Inne
 Pytanie

Obrzydliwe i żenujące jest to, że firma bazuje na takich technikach jak pytanie klientów czy zrobić "mocniejszą" kawę i doliczanie bez informowania shota espresso lub droższej mieszanki. Serio, tak mało zarabiacie na kawach po 17 zł czy kawałkach mrożonego ciasta po 15, że musicie się uciekać do takich metod? To powinno być karalne. Prawie za każdym razem, gdy stoję w kolejce, widzę w ten sposób wykorzystywanych klientów. Widać, jak cena końcowa ich zaskakuje, ale już głupio im się kłócić... Bariści tak "szkoleni", że nawet mając do dyspozycji termometr potrafią zagotować mleko, a podgrzewanie jedzenia kończy się ciepłym wierzchem i środkiem w temperaturze lodówki. Ceny są kosmiczne w stosunku do jakości tego, co jest oferowane. Trafić na dobrego baristę teraz to jak wygrać na loterii.

Kos
Inne
@Kira

Tak, potwierdzam - pytanie o mieszankę Arabici i Robusty vs 100% Arabica samo w sobie jest żenujące, a bez informowania o dodatkowej opłacie jest jeszcze bardziej przykre.

Pytanie
 Pytanie

Jak wygląda aspekt współpracy ze studentami w Costa Coffee Polska S.A.? Chętnie zatrudniają?

Rekrutacja Costa
Pracownik
@Pytanie

Jak najbardziej, mamy elastyczny grafik, który bez problemu połączysz z zajęciami na uczelni:) zachęcamy do aplikowania: https://www.costacoffee.pl/kariera/dolacz-do-nas

@jakmutam
Były pracownik
@Pytanie

Bez zadnego problemu, jeżeli akurat ilość godzin, które jesteś w stanie pracować akurat pasuje do profilu jakiejś kawiarni. Od kiedy pamiętam firma zawsze zatrudniała studentów. Nie ma sztywnego całego etatu, są różne wymiary etatowe.

Maja
Kandydat
 Pytanie

Czy ktoś pracował w Costa Caffee na terenie Gdańska? Jakie macie odczucia?

Zostaw merytoryczną opinię o Costa Coffee Polska - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie
Costa Coffee Polska
Przejdź do nowych opinii