TELUS International Europe

2.6 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady TELUS International Europe

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Starszy agent

Były pracownik

20.10.2023 01:10

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało? Napisz, co robiłeś/aś na co dzień w firmie, czym się zajmowałeś/aś?

Starszy agentikona wywiad

Pracowałam na stanowisku Starszego Agenta. Do moich głównych zadań należało odbieranie telefonów od klientów i obsługa maili. W rzeczywistości wspierałam też współpracowników na czacie, ponieważ nie każdy z nich został do tego odpowiednio przeszkolony, niektórzy też nie mieli na to czasu.

Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?

Starszy agentikona wywiad

Na początku miałam możliwość pracy zdalnej w 100%. Po nowelizacji ustawy z 07.04.2023 kazano nam przyjeżdżać do biura raz w tygodniu, w dzień wybrany przez przełożonych.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą? Czy z pracy zrezygnowałeś/-aś sam, czy zwolniono Cię? Czy jakaś konkretna sytuacja wpłynęła na zakończenie Twojej współpracy z firmą?

Starszy agentikona wywiad

Zrezygnowałam ze współpracy. Brak możliwości rozwoju – przez cztery lata, mimo ambicji – nie miałam szans na inne stanowisko niż Starszy Agent. Niska pensja – otrzymywałam minimalne krajowe wynagrodzenie. Firma przewidywała też mini bonus finansowy, jednak wystarczyła przykładowo jednodniowa nieobecność w pracy, by go nie otrzymać. Miałam też obiecaną podwyżkę po roku pracy, otrzymałam ją w późniejszym terminie i w mniejszej kwocie. Ostatecznie sytuacja wyglądała tak, że pracownicy z dwuletnim stażem zarabiali tyle, co nowe osoby. W momencie wzrostu najniższej krajowej, nasze wynagrodzenia po prostu zostały zrównane z obowiązującą stawką. Nagły nakaz pracy w dni ustawowo wolne, w tym święta. Dezinformacja ze strony przełożonych. Polegało to na tym, że każdy miał inne zdanie w kwestii obsługi klienta czy organizacji pracy. W konsekwencji łatwo można było stracić bonus finansowy.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?

Starszy agentikona wywiad

Pensja na tym stanowisku wynosi 2700 zł netto, z bonusem około 3100 zł netto.

x
Pracownik

Jak za samo odbieranie telefonów to taka pensja jest ok. Jeśli jednak trzeba robić coś więcej lub umieć coś więcej, to ta kwota jest faktycznie stanowczo zbyt niska. (usunięte przez administratora)

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

Starszy agentikona wywiad

Pracowałam w firmie cztery lata.

Jakie dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?

Starszy agentikona wywiad

Firma nie wyróżniała się żadnymi pozytywnymi aspektami na tle konkurencji.

Jakie dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?

Starszy agentikona wywiad

Niskie wynagrodzenie, brak dobrej organizacji pracy i klarownych instrukcji, co do standardów obsługi klienta, obowiązek pracy w dni ustawowo wolne.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

Starszy agentikona wywiad

Nie było żadnych możliwości rozwoju. Po dwóch latach był awans na Starszego Agenta, jednak nie wiązało się to z nowymi zadaniami, podwyżką czy jakąkolwiek zmianą. Jedynie pojawiło się na umowie dodatkowe słowo.

Czy firma planowała szkolenia i jak często się odbywały? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczyły.

Starszy agentikona wywiad

Nie było żadnych szkoleń. Wychodzono z założenia, że mamy uczyć się samodzielnie.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?

Starszy agentikona wywiad

Atmosfera między pracownikami tego samego szczebla była w porządku.

Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?

Starszy agentikona wywiad

Przełożeni sztucznie wprowadzali rodzinną atmosferę w firmie, jednak nie byli otwarci na feedback pracowników niższego szczebla i nie odpowiadali na ich potrzeby. Nie wolno też było otwarcie wyrażać swojego niezadowolenia z powodu zarabiania najniższej krajowej stawki. Jeśli już zgłaszaliśmy, że nasza pensja jest zbyt niska na obecne realia ekonomiczne, byliśmy zbywani przez przełożonych.

Co najbardziej wpływało, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.

Starszy agentikona wywiad

Na negatywną atmosferę w pracy wpływała dezinformacja ze strony przełożonych i ich brak otwartości na potrzeby pracowników. Przykładowo podczas L4 dopytywano mnie o powody pójścia na zwolnienie chorobowe. Ponadto z dnia na dzień otrzymaliśmy informację o nakazie pracy w święta – bez prawnego uzasadnienia tej zmiany. Próbowaliśmy konfrontować tę decyzję, powołując się na odpowiednie przepisy Kodeksu Pracy i dopytywaliśmy się o prawne uzasadnienie nowej organizacji czasu pracy. Przełożeni z początku nas zbywali i dopiero po około dwóch tygodniach wyjaśniono nam, że podstawą prawną jest wyjątek w Kodeksie Pracy o pracy zmianowej. Sytuacji tego typu było więcej.

Czy pracodawca wywiązywał się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie było zgodne z ustaleniami?

Starszy agentikona wywiad

Nie otrzymałam takiej kwoty podwyżki, jaką mi obiecano. Po mojej rezygnacji ze współpracy napotkałam drobne problemy typu nieprzygotowanie Świadectwa Pracy na czas.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

Starszy agentikona wywiad

Zacznijcie szanować swoich pracowników oraz płacić im godne pensje. Poprawcie organizację w firmie. Zorganizujcie kadrze wyższego szczebla szkolenia z zarządzania i komunikacji.



TELUS International Europe