Compensa

1.5 Dodaj merytoryczną opinię

Aktualności

Pracodawca

 Aktualność

Dziękujemy za wszystkie Wasze opinie dotyczące pracy w Contact Center i Assistance. 
Zapoznaliśmy się z nimi szczegółowo. W najbliższych dniach koordynatorzy będą dodatkowo wewnętrznie zbierać Wasze opinie dotyczące warunków zatrudnienia. Dialog będzie punktem wyjścia do wprowadzenia zmian, które będą odpowiadały Waszym potrzebom. 
Pozdrawiamy.

Pracodawca

 Aktualność

12 praktyk Compensy w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Już jest! Nowy Raport Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2020”. A w nim, rekordowa liczba, blisko 1 958 przykładów dobrych praktyk z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. W 19.edycji Raportu nie mogło zabraknąć praktyk Compensy. Tu również został pobity rekord. Tym razem nasz indywidualny. W zestawieniu uwzględnionych zostało aż 12 praktyk Compensy. Jedna w kategorii: prawa człowieka, osiem praktyk z zakresu pracy, dwie innowacje w kategorii: zagadnienia konsumenckie i jedna związana z zaangażowaniem społecznym i rozwojem społeczności lokalnej.  Przyjrzyjmy się bliżej całej „12”.


Procedura antymobbingowa.
Procedura określa zasady przeciwdziałania mobbingowi. To sposób postępowania w przypadku pojawienia się tego zjawiska w firmie, prosty sposób składania skarg oraz przejrzysty tryb postępowania i rozpatrywania tych skarg.
Kategoria: Prawa człowieka.
Praktyka uwzględniona również w 17. Raporcie z 2018 roku.


KIWI – platforma komunikacji wewnętrznej.
Komunikacja, dzielenie się wiedzą na Wallu i w grupach dyskusyjnych, owocne dyskusje na czacie, tworzenie wydarzeń firmowych, dostęp do dokumentów. Wszystko w jednym miejscu, na przyjaznej platformie komunikacyjnej. KIWI to owoc dialogu w Compensie.
Kategoria: Praktyki z zakresu pracy
Praktyka uwzględniona również w 17. Raporcie z 2018 roku.


Aktywność sportowa połączona z akcjami charytatywnymi.
Promujemy aktywność fizyczną wśród Pracowników i łączymy ją z działaniem dla dobra innych. Przykład? W  2020 roku zorganizowaliśmy cykl treningów online i na bazie frekwencji przekazaliśmy środki finansowe dla Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Mięsaki Sarcoma. W ramach sezonu rowerowego przeprowadziliśmy dwa etapy charytatywne i przejechane kilometry przełożyliśmy na wsparcie finansowe Stowarzyszenia.
Kategoria: Praktyki z zakresu pracy


Akcja #zdolnizdalnie.
W ramach tej akcji zapewniliśmy Pracownikom bezpłatną pomoc psychologiczną. Wykorzystaliśmy również platformę KIWI do przekazywania cennych porad i organizowania konkursów. Wszystko dla ducha i ciała z work-life balance w tle.
Kategoria: Praktyki z zakresu pracy


COMPEtentni na start – program wdrożeniowy.
Dla nowych Koleżanek i Kolegów mamy dedykowany program wdrożeniowy. Rozpoczyna go dzień szkoleniowy, podczas którego wprowadzamy Nowych Pracowników w świat ubezpieczeń w Compensie. Każdy nowy Pracownik otrzymuje opiekuna tzw. „buddiego” w pierwszych tygodniach pracy. 
Kategoria: Praktyki z zakresu pracy
Praktyka uwzględniona również w 17. Raporcie z 2018 roku.


COMPEtentni w praktyce – program praktyk letnich.
Teoria nigdy nie zastąpi nauki w praktyce. Dlatego w okresie wakacyjnym współpracujemy z Praktykantami. W ramach praktyki (2-3 miesiące) można nabyć bezcenne doświadczenie i zrealizować własny mini projekt.
Kategoria: Praktyki z zakresu pracy


Awareness dla bezpieczeństwa informacji.
Program wspierający bezpieczeństwo przepływających danych. W jaki sposób? Poprzez udostępnianie infografik ostrzegających o zagrożeniach przetwarzania informacji oraz specjalne szkolenia. Wyłapujemy kampanie phishingowe, wspólnie neutralizujemy spam i scam.
Kategoria:
Praktyki z zakresu pracy


Świąteczne akcje charytatywne.
Ponad 100 Pracowników zaangażowało się w „Szlachetną Paczkę 2020”, w ramach której pomogliśmy trzem Rodzinom. Równolegle przeprowadziliśmy akcję charytatywną podczas wysyłki kart świątecznych do naszych Partnerów biznesowych. Każdy adresat kartki miał możliwość wybrania jednej z trzech organizacji, która dzięki temu otrzymała od Compensy wsparcie finansowe.
Kategoria: Praktyki z zakresu pracy


Webinary dla Pracowników – coś dla ciała i ducha.
Nieleniwe piątki z fizjoterapeutą i webinar work-life balance z psychologiem. To dwa cykle, które przeprowadziliśmy w 2020 roku. Techniki relaksacji i sposoby radzenia sobie ze stresem – takiej wiedzy nigdy za wiele. Szczególnie podczas pracy zdalnej.
Kategoria: Praktyki z zakresu pracy


Samodzielna likwidacja szkód.
Uproszczenie i skrócenie procesu likwidacji, doceniane przez Klientów i rynek. Dowodem na to są nagrody w konkursach innowacyjnych. Po zgłoszeniu szkody, system dokonuje weryfikacji i podejmuje decyzję przekazania sprawy na ścieżkę samodzielnej likwidacji. Klient robi zdjęcia szkody, załącza niezbędne dokumenty i w ciągu 72h otrzymuje odszkodowanie.  
Kategoria: Zagadnienia konsumenckie 


Telemedycyna w ubezpieczeniu zdrowotnym.
Konsultacja z lekarzem bez wychodzenia z domu. Rozwiązanie wdrożone już w 2019 roku, które w czasie pandemii stało się niezwykle popularne. Główna zaleta? Krótki czas oczekiwania. pediatra, internista do 2h, a specjalista do 3 dni.
Kategoria: Zagadnienia konsumenckie 


Bezpieczna Autostrada.
Tak nazywa się ogólnopolska kampania społeczna na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Ważnym elementem kampanii oprócz zwiększania świadomości o bezpieczeństwie jest praktyczna nauka zasad udzielania pierwszej pomocy. W 2020 roku działaliśmy online.
Kategoria: Zaangażowania społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Praktyka uwzględniona również w 17. Raporcie z 2018 roku.






   

Pracodawca

 Aktualność

Praca zdalna wiąże się z przygotowaniem odpowiedniego stanowiska do pracy przed komputerem. Niestety nie każdy ma możliwość wykonywania codziennych zadań z wygodnego fotela przy dostosowanym biurku. W jaki sposób zadbać o swój komfort fizyczny i psychiczny podczas pracy w domu? W Compensie znaleźliśmy na to sposób.
Efekt?

Coś dla ciała
Nawet niewielka dawka ruchu, ćwiczeń podczas pracy, może pomóc nam obniżyć napięcie mięśni czy zredukować niechciany stres. Dlatego w Compensie przy pomocy fizjoterapeuty rozpoczęliśmy cykl zajęć regulujących napięcia mięśniowe. Oprócz ćwiczeń specjalista odpowiada na pytania uczestników oraz udziela cennych wskazówek dotyczących prawidłowej postawy ciała.

Coś dla ducha.
Pytanie: „Jak zadbać o Work-Life Balance w dobie pandemii?” - zadaje sobie prawie każdy z nas. Wraz z nowymi okolicznościami musieliśmy nauczyć się jak sobie radzić ze stresem związanym z ze zmianami w życiu zawodowym i prywatnym. Dlatego korzystamy z wiedzy ekspertów i organizujemy specjalne webinary. „Instrukcja obsługi stresu”, czyli jak wyciągać pozyty z sytuacji stresowych oraz jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce, „Wypalenie zawodowe”. To przykłady tematów, które bierzemy pod lupę w ramach naszej wewnętrznej komunikacji.

W obecnych czasach to ważne, aby znaleźć równowagę między pracą a życiem prywatnym, między aktywnością fizyczną a pracą nad sferą mentalną. 

Pracodawca

 Aktualność

Ponad 100 Pracowników Compensy zaangażowało się w Szlachetną Paczkę. Razem, jako firma i z indywidualnym wsparciem każdego Wolontariusza mogliśmy przyłączyć się do Weekendu Cudów i pomóc trzem Rodzinom w potrzebie.

W ostatnich dniach aktywnie zaangażowaliśmy się w odnowienie pomieszczeń, zorganizowaliśmy wizyty elektryka, hydraulika, kursy zawodowe i doszkalające, terapie psychologiczne. Bo Szlachetna Paczka to mądra pomoc, która pozwala Obdarowanym zrobić krok naprzód. To inicjatywa, która co roku łączy tysiące wolontariuszy w całej Polsce, To coś więcej, niż tylko zakup i przekazanie prezentów, podstawowych artykułów spożywczych i środków czystości. To wspaniały czas integracji w obliczu wspólnego celu, olbrzymia motywacja i łzy wzruszenia podczas finałowych dni, które wieńczy przekazanie wszystkich zebranych paczek. 

Compensa z silną drużyną ponad 100 Wolontariuszy dołożyła swoją cegiełkę do szlachetnej pomocy w tym roku.  Przy aktywnym zaangażowaniu Zarządu i z wielką mobilizacją Pracowników z całej Polski. Podzieliliśmy się na 3 drużyny, których Kapitanami zostali Członkowie Zarządu.  Za nami intensywne 2 tygodnie. Tworzenie planu działania, spotkania, wymiana maili i telefonów. Wreszcie zakupy, organizacja paczek, zamówienia, poszukiwanie niespodzianek, prezentów, pakowanie i transport. Radość z takiej integracji i pomocy jest bezcenna i zostanie z nami na długo. 

Razem stworzyliśmy niesamowitą paczkę Darczyńców i po raz kolejny dostaliśmy najlepszy przykład na to, że razem możemy więcej. :)


Pracodawca

 Aktualność

Dobry pracodawca na trudne czasy

Tak brzmi tytuł cyklu, który pojawił się niedawno na pracuj.pl. Jakie wyzwania stawia przed pracodawcami epidemia? Jakie sposoby znajdują firmy na ich pokonanie? Poszukiwania odpowiedzi i przykładów dobrych praktyk sprawiły, że wśród case study pojawiła się Compensa.

Plan i szybka realizacja?
Szybka reakcja i powołanie sztabu kryzysowego. Wdrożenie pracy zdalnej i zapewnienie niezbędnych narzędzi do pracy poza firmą. Tak wyglądała rzeczywistość w Compensie dokładnie 4 miesiące temu. Kluczowa była jednak komunikacja między Pracownikami.


Komunikacja

Przepływ informacji oraz niestandardowe aktywności w obliczu braku bezpośredniego kontaktu. W Compensie zainicjowaliśmy akcję „Zdolni-Zdalnie”, aby podtrzymać wśród pracowników poczucie wspólnoty. Konkursy, dzielenie się swoim światem w przestrzeni home office oraz wsparcie psychologiczne w postaci filmów czy poradników. Każdy Pracownik mógł anonimowo skorzystać z konsultacji psychologicznej w ramach pakietu LuxMed.

Rekrutacja w czasach epidemii?
Tak. Przy pomocy narzędzi online rekrutowaliśmy nowych Pracowników oraz stażystów na praktyki letnie. Etap wdrożenia nowych pracowników również został przygotowany w formie filmów i szkoleń dostępnych online.


Jak to wygląda dzisiaj?

Więcej czytajcie w artykule:

https://wyzwaniahr.pracuj.pl/dobry-pracodawca-na-trudne-czasy-case-study-compensa/

Pracodawca

 Aktualność

Stawiamy na cyfrową likwidację szkód

Pracując nad każdym rozwiązaniem technologicznym, staramy się upraszczać to, co skomplikowane. Oszczędzać cenny czas osób, korzystających z naszych usług. Aplikacja do samodzielnej likwidacji szkód to jedna z naszych odpowiedzi. Innowacja, która cieszy się bardzo dużą popularnością wśród Klientów, a w czasie ogólnopolskiej kwarantanny stała się wręcz niezbędnym narzędziem. 

Samolikwidacja szkód w Compensie



Nasze rozwiązanie zostało dostrzeżone przez Gazetę Bankową w konkursie : „Lider 2019”.  W XVII edycji konkursu wśród najciekawszych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań wyróżniono kompleksowe rozwiązanie Compensy dotyczące samolikwidacji szkód.

Jakie są najważniejsze zalety naszego rozwiązania dla Klienta, dla likwidatorów, dla rzeczoznawców? 


  • dostęp do wielu narzędzi do samodzielnej likwidacji,

  • automatyzacja wyboru ścieżki likwidacji oparta na technologii AI,

  •  unikatowa aplikacja pozwalająca na wycenę ruchomości domowych,

  • aplikacja do przeprowadzenia video- i fotoinspekcji przez rzeczoznawców.


W czasie wiosennych obostrzeń i wspomnianej kwarantanny, największą popularnością cieszyły się zdalne oględziny. Z tej możliwości korzystało nawet 70% naszych Klientów. W ten sposób odpowiadamy na ich potrzeby. Jesteśmy blisko mimo ograniczeń i skracamy dystans dzielący Klientów od szkody do jej likwidacji. Szybko, intuicyjnie i co najważniejsze, zdalnie i cyfrowo.

Pracodawca

 Aktualność

Jesteśmy odpowiedzialni technologicznie!

W Compensie mówimy: ODPOWIEDZIALNOŚĆ i dodajemy od razu: społeczna oraz technologiczna.

Społeczna, bo angażujemy się w działania na rzecz ludzi, zdrowia i klimatu. na GoWork pisaliśmy już o niektórych inicjatywach: kampania społeczna „Bezpieczna Autostrada” czy charytatywna „Akcja Bombka” w okresie przedświątecznym.

Technologiczna
, bo wdrażamy innowacje, które usprawniają funkcjonowanie Compensy i ułatwiają Klientom korzystanie z naszych usług i produktów. Innowacje zmieniają świat ubezpieczeń. Wprowadzając je, nie zapominamy jednak o najważniejszym – o bezpieczeństwie.

Compensa firmą Odpowiedzialną Technologicznie 2020

Cieszymy się, że nasze działania zostały dostrzeżone w konkursie organizowanym przez TOP CDR (Digitally Responsible Company). Eksperci (przedstawiciele polskich uczelni wyższych) wyróżnili 3 nasze projekty. w kategoriachDigitalizacja oraz Dane. W ten sposób TOP CDR  nagradza firmy, które wdrażają i promują dobre praktyki w obszarze cyfrowej odpowiedzialności biznesu. Pod uwagę brana jest również komunikacja wdrożenia nowych technologii oraz bezpieczeństwo danych.

Projekty i inicjatywy Compensy wyróżnione w konkursie to:


  • Idea Box czyli program, którego celem jest stymulowanie przedsiębiorczości wśród Pracowników. Każdy z Pracowników Compensy może zgłosić swój pomysł na innowację i rozwinąć go w ramach programu, przy pomocy ekspertów i inspirujących szkoleń,  

  • System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji oraz Program Awareness (kategoria: Dane), który ostrzega o najpoważniejszych zagrożeniach oraz opisuje zasady bezpiecznego przetwarzania informacji,

  • Szkolenia elearningowe Skill Soft oraz działania wzmacniające integrację i budujące relacje społeczne. 


Dziękujemy.

Pracodawca

 Aktualność

Compensa daje radę w czasie pandemii

Koronawirus jest zjawiskiem, o którym jeszcze kilka miesięcy temu nikt tutaj nie myślał. Pandemia zmieniła codzienne życie wielu z nas, jest również dużym wyzwaniem w świecie ubezpieczeń.

W tym trudnym okresie najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo, zarówno naszych Klientów, jak i Pracowników, którzy prawie w komplecie pozostali w domach i pracują zdalnie. Dzięki współpracy wszystkich Ludzi tworzących Compensę, udało się bardzo szybko zareagować i podjąć odpowiednie działania. 

Olbrzymia mobilizacja, chęci, umiejętności i bezcenne wsparcie nowych technologii umożliwiły nam szybką adaptację do nowych warunków. Dzięki temu zwiększyliśmy komfort pracy naszego Zespołu, jednocześnie zapewniając Klientom możliwość załatwienia większości spraw zdalnie. Zgłoszenie szkody, sprawdzenie statusu sprawy, zakup polisy u agenta? Wszystko można u nas załatwić bez wychodzenia z domu. Mailowo lub telefonicznie. Więcej informacji na naszej stronie www w zakładce: "Kontakt".

Ostatnie tygodnie pokazały, że gdy za firmą i jej działaniami stoją Ludzie gotowi na współpracę, wszystko jest możliwe! Z takim Zespołem można wygrać wiele.

Pamiętajcie o podstawowych zasadach higieny. Takiej wiedzy nigdy za wiele i warto przekazywać ją dalej.


Dużo zdrowia!


#zostanwdomu


Pracodawca

 Aktualność

Charytatywna „Akcja Bombka” dla Domu Samotnych Matek z Dziećmi.

Przekazać dowolną kwotę na cel charytatywny, wybrać bombkę, pomalować i zadecydować o jej dalszym losie. Zatrzymać dla siebie lub podarować bliskiej osobie. Prosty scenariusz, który od wielu lat jest nieodłącznym elementem wyjątkowej akcji świątecznej Compensy – „Akcji Bombka”. Kilka dni przed Świętami każdy Pracownik może własnoręcznie pomalować bombki-cegiełki, z których dochód przeznaczany jest na wybrany cel charytatywny. Przygotowujemy salę, bombki, ozdoby, farby, pędzle… włączamy świąteczną muzykę i zapraszamy Pracowników na wspólne malowanie. Każda bombka jest na wagę pomocy.

W ten sposób łączymy przyjemne z pożytecznym. Integrujemy się, angażujemy wokół ważnej idei i dajemy dowód na to, że idea współpracy jest żywa w naszej organizacji. Każdego roku jesteśmy pod wrażeniem liczby pomalowanych bombek, frekwencji, stopnia zaangażowania, umiejętności plastycznych i różnorodności stworzonych rękodzieł. Nie chodzi tu jednak o sztukę i wartości artystyczne, tylko o pomoc i bicie kolejnych rekordów zbiórki. Uzbierana kwota zostaje każdego roku potrajana przez Zarząd.

W tym roku wsparliśmy jeden z Domów Samotnych Matek z Dziećmi niedaleko Łomży. Zebrane fundusze postanowiliśmy przekazać na zakupy, artykuły pierwszej potrzeby, środki czystości, pościele, koce i sprzęt AGD. Potrzeby mieszkańców zbadaliśmy wcześniej podczas rozmowy z jedną z mieszkanek. Nie zapomnieliśmy również o najmłodszych. Stworzyliśmy imienne paczki prezentowe i wypełniliśmy je podarunkami od Mikołaja. Mieszkańców odwiedziliśmy w piątek, 20 grudnia.

   

Pracodawca

 Aktualność

Compensa z nagrodą Stowarzyszenia „Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Zostaliśmy wyróżnieni w kategorii „Firma Roku” za zaangażowanie i przyczynianie się do tego, aby z roku na rok na naszych drogach było bezpieczniej. To kolejne potwierdzenie, że prowadzona przez nas od września 2017 roku ogólnopolska kampania społeczna Bezpieczna Autostrada ma sens i warto ją kontynuować.

Nagroda została przyznana 22 listopada 2019 roku podczas Gali „Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2019”. Wśród nominowanych w 10. edycji konkursu znalazły się osoby, firmy, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe i media, które pomagają przekuć ideę bezpieczeństwa na drodze w rzeczywistość. Cieszymy się, że dostrzeżono naszą rolę w tym procesie, w konkursie, w którym wszyscy nominowani zasługują na miano zwycięzców. Każdy, kto dołożył cegiełkę do zbudowania bezpieczeństwa na drodze zasługuję na nagrodę w jednej z pięciu kategorii. Pamiętając o zwycięzcach nie należy zapominać o wielu osobach i instytucjach, działających na co dzień na rzecz bezpieczeństwa oraz o wyjątkowych bohaterach, którzy wyróżniają się odwagą w wyjątkowych sytuacjach. 


W tegorocznej edycji wszystkich zwycięzców wybrała Kapituła, którą stworzyli przedstawiciele: Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Instytutu Transportu Samochodowego, Polskiego Czerwonego Krzyża, Automobilklubu Polski, Banku Światowego, Zarząd Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.To oni dostrzegli wartość naszej kampanii i zdecydowali się wyróżnić nasze zaangażowanie w bezpieczeństwo na drogach szybkiego ruchu.

Bezpieczna Autostrada.
Zwiększenie bezpieczeństwa na autostradach, budowanie świadomości kierowców na temat prawidłowego poruszania się po dogach szybkiego ruchu oraz edukacja w zakresie udzielania pierwszej pomocy. To główne założenia ogólnopolskiej naszej kampanii. W 2019 roku wróciliśmy z II edycją „Bezpiecznej Autostrady” w odświeżonej wersji. Uzupełniliśmy ją o bezcenną wiedzę na temat zdrowia, badania profilaktyczne. W ten sposób zwracamy uwagę na wpływ naszego stanu zdrowia na bezpieczeństwo  w myśl zasady, że zdrowy kierowca to bezpieczna autostrada. Inspirujemy, edukujemy, zwracamy uwagę, przekazujemy wiedzę i budujemy świadomość. W trakcie II edycji kampanii stworzyliśmy 36 stref bezpieczeństwa na autostradach i w miastach, w których łącznie odwiedziło nas prawie 20 tysięcy osób i rozdystrybuowaliśmy blisko 570 tysięcy materiałów.
 

Compensa