CCC

1.7 Dodaj merytoryczną opinię

o firmie

CCC SA jest największą detaliczną spółką obuwniczą w Europie Środkowej i największym producentem obuwia w Europie. Grupa CCC na koniec 2015 roku posiadała 773 salony w 16 krajach, o łącznej powierzchni sprzedaży 371,5 tys. m2. Średnia wielkość salonu CCC wynosi 600 m2. Liczba pracowników w Spółce CCC S.A. w Polsce wynosi 6 000, zaś w całej Grupie Kapitałowej ponad 10 000.

Obecnie sprzedaż prowadzona jest w 16 krajach. Sieć sprzedaży CCC stanowią salony własne w Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Niemczech, na Słowacji, w Austrii, w Chorwacji, w Słowenii, w Turcji i w Bułgarii oraz salony franczyzowe w Rosji, na Łotwie i Litwie, na Ukrainie, w Rumunii, w Kazachstanie.

W ciągu roku CCC sprzedaje ponad 28 mln par obuwia. W okresie jednego roku oferuje blisko pięć tysięcy wzorów obuwia. Grupa posiada łącznie 67 zarejestrowanych własnych marek towarowych - wśród niech największą popularnością cieszą się: marka wygodnego, skórzanego obuwia Lasocki oraz marka obuwia sportowego Sprandi.

POZYCJA RYNKOWA Grupy CCC

Udział CCC w bardzo rozdrobnionym rynku sprzedaży detalicznej obuwia w Polsce szacowany jest na około 19%. Głównym rynkiem Grupy CCC jest szeroko rozumiany środkowy segment klienta. Pod względem liczby punktów handlowych usytuowanych w tym obszarze rynku w Polsce CCC dwukrotnie przewyższa ofertę największych konkurentów (Deichmann). W dalszym ciągu jest to jednocześnie najszerszy segment na krajowym rynku obuwniczym, obliczany na ponad 130 mln par butów rocznie.

Salony sprzedaży znajdują się w dużych centrach handlowych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych, w prestiżowych lokalizacjach miejskich. Po za Europą Środkowo-Wschodnią, marka CCC w ostatnim czasie zaistniała również na rynkach Europy Zachodniej – w Niemczech i Austrii.

STRUKTURA DOSTAW

Źródłami zaopatrzenia Grupy CCC są dostawcy krajowi, własne zaplecze produkcyjne i import. Importowane głównie z terenu Chin obuwie pochodzi od kilkudziesięciu producentów, przy czym główna część dostaw realizowana jest przez jeden podmiot pełniący rolę agencji eksportowo-importowej. W zależności od warunków ekonomicznych, Spółka posiada możliwość szybkiej zmiany zagranicznych źródeł zaopatrzenia.

STRUKTURA SPRZEDAŻY

Największą sprzedaż Grupy CCC odnotowuje się w Polsce. Przy czym sprzedaż w pozostałych krajach stanowi coraz większy udział w wynikach całej Grupy.
W strukturze sprzedaży podmiotu dominującego Grupy CCC zarówno pod względem wartości jak i wolumenu dominuje obuwie damskie.

Struktura sprzedaży
w 4Q 2015
Obuwie damskie Obuwie męskie Obuwie dziecięce
Struktura sprzedaży
wartościowo
63,0% 22,7% 14,3%
Struktura sprzedaży
ilościowo
59,4% 18,0% 22,6%

LOGISTYKA

Rozwój firmy, wzrost popytu na jej produkty i coraz większe wymagania co do wydajności dystrybucji, przyczyniły się do realizacji największej w dziejach Spółki inwestycji - budowy Centrum Logistycznego położonego w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (LSSE) w Polkowicach. Obecnie Centrum Logistyczne to nowoczesny kompleks obiektów wielopowierzchniowych o powierzchni łącznej 82,3 tys. m2 . Najważniejszym obiektem Centrum Logistycznego jest w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania typu mini-load, o łącznej powierzchni 23 064 m², który jest w stanie pomieścić minimum 5 mln par obuwia, czyli ponad 500.000 kartonów różnych wymiarów.  Stanowi największy tego typu obiekt w Europie Środkowej. Inwestycja w 40 procentach została sfinansowana z funduszy unijnych poprzez Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka.

Od 2016 r., po zakończonej rozbudowie, Centrum Logistyczne osiąga wydajność dystrybucyjną wynoszącą ok. 1,1 mln par obuwia w ciągu dwóch pracujących zmian. Co więcej wysłany asortyment pojawia się na półce sieci sprzedaży w Polsce, Niemczech, Austrii, Węgrach, Czechach i Słowacji następnego dnia roboczego przed pojawieniem się klientów Salonów CCC.

Kontynuowany proces mechanizacji zapewnia obsługę przyszłego rozwoju oraz stanowi podstawę do optymalizacji procesów logistycznych.