Capital Service S.A.

2.1 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Capital Service S.A.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Ewa Kaczorowska

Pracownik firmy - Dyrektor Działu HR

29.09.2023 09:09

Czym zajmuje się Państwa firma?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

Capital Service S.A od 1999 roku realizuje finansowe potrzeby klientów na terenie Polski. Specjalizujemy się w udzielaniu pożyczek ratalnych pod marką własną KredytOK. Oferowane przez nas produkty systematycznie zyskują popularność na rynku Consumer Finance.

Jakimi wartościami kieruje się Państwa firma?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

W Capital Service S.A. tworzymy kadrę doświadczonych specjalistów z różnych obszarów zawodowych. Budujemy zespół bardzo świadomie, wiedząc dokładnie, co możemy zaoferować i czego oczekujemy od pracowników. Zależy nam na wzajemnym zaufaniu. Dzięki wspólnej, systematycznej pracy jesteśmy obecnie jednym z liderów na rynku pożyczek gotówkowych. Cenimy sobie profesjonalizm, ale jednocześnie wyróżniamy się niekorporacyjną kulturą pracy. Stawiamy na dynamiczny rozwój, promujemy i nagradzamy najlepszych. Jesteśmy otwarci na współpracę z osobami, które dopiero rozpoczynają swoją zawodową karierę.

Sojkami
Były pracownik

Ale kłamstwa. Nie korporacyjne kultura pracy to chyba wtedy gdy w ciągu całego miesiąca 100 razy się słyszy o wyniku, dostaje 1000 maili z tabelkami, statystykami, raportami i gdy przełożony dzwoni o godzinie 20 pytając o wynik. Co za obłuda. Takie kłamstwa o niekorporacyjnej kulturze pracy tu ściemniać. A jak okazało się, że nadawali kredytów byle komu na fałszywe lub nieaktualne adresy to w tym całym biurze czy centrali ktoś niezwykle rozgarnięty wpadł na genialny pomysł, żeby klientom gmerać w systemie kontomatik i wyszukiwać adresy osób trzecich niezwiązanych z kredytem. Potem tam wysyłać pracowników terenowych tym samym łamiąc prawo. Jak zapytałem o podstawę prawną takiego bezprawnego procederu bo przecież osoby trzecie nie wyrażały zgody na przetwarzanie danych osobowych to najpierw przełożony schował głowę w piasek a następnie firmową prawniczka. Śmiechu warte. A jak ktoś ma jakieś wątpliwości to mogę dowody na to przedstawić. Pisanie powyższych bzdur to cynizm w najczystszej postaci. Wstyd!

Jak wygląda Państwa kultura organizacyjna?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

Kultura organizacyjna w Capital Service S.A. jest przełożeniem tego, kim jesteśmy, w jaki sposób pracujemy i jakie wartości są dla nas kluczowe. Przykładamy bardzo dużą uwagę do naszych relacji i mocno pracujemy nad ich kształtowaniem. Naszym celem jest tworzenie zgranych zespołów, w których pracownicy czują się doceniani.

W jaki sposób dbacie Państwo o atmosferę w pracy?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

Niezwykle ważne jest dla nas to, aby każdy pracownik aktywnie włączał się w kształtowanie naszej codzienności. Komunikujemy na bieżąco i otwarcie to, co dzieje się w firmie, a zasady współpracy ustalamy wspólnie, co naturalnie wpływa na motywację do ich przestrzegania. U podstaw wszystkich tych działań leży wzajemny szacunek. Efektem takiego podejścia jest zgrany zespół, który dostarcza rozwiązania najwyższej jakości, a przy tym dobrze się dogaduje i lubi ze sobą spędzać czas.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

Proces rekrutacji w naszej firmie jest jasny i przejrzysty. Pracownicy działu HR z należytą uważnością analizują każdą aplikację, która do nas spływa. Pozwala nam to, już na etapie wstępnej selekcji wyłonić kandydatów o najwyższych kompetencjach i umiejętnościach. To właśnie z tymi osobami kontaktujemy się telefonicznie i zapraszamy na rozmowę rekrutacyjną. Spotkanie, w którym uczestniczy bezpośredni przełożony oraz pracownik Działu HR, odbywa się w formie zdalnej lub stacjonarnej (forma zależy od preferencji kandydata). Po rozmowie każda osoba biorąca udział w rekrutacji otrzymuje informację zwrotną, a z najlepszym kandydatem nawiązujemy współpracę.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

Wierzymy, że odpowiednie wdrożenie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nowego pracownika. Dokładamy więc wszelkich starań, by podejść do tego procesu jak najbardziej kompleksowo.

Sojkami
Były pracownik

Zapomniało się dodać, że podczas wypełniania kwestionariusza osobowego wymusza się w kadrach zgodę na umieszczenie swojego wizerunku w intranecie.

Co to dokładnie oznacza?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

Onboarding rozpoczynamy tak naprawdę w chwili podjęcia decyzji o współpracy. Cały proces wdrożenia trwa około trzy miesiące. Jest to czas wzajemnego poznawania się, zarówno od tej formalnej, jak i mniej formalnej strony. W pierwszych dniach zapraszamy pracownika do odwiedzenia naszego biura w Ostrołęce (nawet jeśli docelowo będzie on pracować zdalnie). Te dni poświęcamy dopięciu formalnych kwestii takich, jak: uzupełnienie wszystkich dokumentów, przeprowadzenie szkolenia BHP i odebranie komputera. W tych dniach pracownik poznaje zespół oraz swojego bezpośredniego przełożonego. Odbywa także kilkudniowe szkolenie wstępne. W pierwszych tygodniach pracownik uczestniczy w wielu spotkaniach, jest wdrażany w strategię firmy, poznaje narzędzia i technologię, z których korzystamy. Dołącza także do konkretnego zespołu i zapoznaje się z projektem. Dzięki tak zaplanowanemu procesowi, pracownik odczuwa mniejszy stres, a my mamy szansę bliżej go poznać.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

Na bieżąco reagujemy na potrzeby szkoleniowe pracowników. Dajemy możliwość uczestnictwa w konferencjach i seminariach branżowych.

W jaki sposób w Państwa firmie mogą rozwijać się osoby bez dużego doświadczenia zawodowego?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

Zapewniamy duże możliwości rozwojowe pracownikom, którzy przychodzą do nas bez doświadczenia. Niezależnie od tego, w jakim dziale chcą stawiać pierwsze kroki, pozwalamy im na podejmowanie wyzwań biznesowych i stawianie czoła realnym problemom w codziennej pracy. Pod okiem starszych stażem pracowników mogą oni zdobywać doświadczenie i wiedzę. Krok po kroku wprowadzamy ich w świat biznesu i finansów.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Ewa Kaczorowskaikona wywiad

Stawiamy na ciągły rozwój, dlatego intensywnie pracujemy nad szczegółami usług, które poszerzą wachlarz możliwości dla klientów oraz rozwiną i uatrakcyjnią naszą ofertę. Jako Mała Instytucja Płatnicza podlegamy nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Działamy zgodnie z zasadami etyki i standardami branży finansowej i chcemy robić wszystko, by utrzymać nasze usługi na najwyższym poziomie.



Capital Service S.A.