Wywiad z Aleskandra Szewczyk z Bracia Bertrand Sp. z o.o. sp.k.


Miniaturka
Aleskandra Szewczyk
Bracia Bertrand
Absolwentka Politechniki Koszalińskiej na Wydziale Ekonomii i Zarządzania. Związana z firma ponad 10 lat. Wieloletnie doświadczenie w obszarze kadr i finansów w szczególności związanej z polityką personalną. Współudział w realizacji projektów inwestycyjnych m.in. związanych z warunkami bezpieczeństwa i BHP.

BERTRAND istnieje na rynku od 1969 roku. Jak wyglądały początki firmy?

BERTRAND jest jedną z najstarszych marek stolarki okiennej i drzwiowej w Polsce. Historia czyni ją wiarygodną marką stolarki okiennej i drzwiowej. W 1969 roku powstał Zakład Stolarski. Na początku zakład zatrudniał 15 osób, a zwiększając swoją działalność przekształcił się w większe przedsiębiorstwo. W 1992 roku na ulicy Wejherowskiej 12 w Luzinie powstała pierwsza hala. W 2000 roku została założona firma Bracia BERTRAND Spółka Jawna z siedzibą w Wejherowie. Spółkę założyli bracia Jacek Bertrand i Krzysztof Bertrand. Rozwój marki został wsparty poprzez wprowadzenie nowoczesnego zarządzania, innowacji i spójnej strategii biznesowej. W 2005 roku dochodzi do połączenia firmy PPHU BERTRAND z BRACIA BERTRAND Spółka Jawna. 

Jakie korzyści to ze sobą niosło?

Od tamtego czasu Firma rozszerzyła rynki zbytu nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Sukcesywnie, dzięki dużym inwestycjom został rozszerzony zakres produkcji, wprowadzono szereg innowacyjnych rozwiązań zarówno w sferze produkcji jak i samych wyrobów. 

 

Co składa się na Waszą ofertę?

Oferujemy szeroki wybór produktów z różnych materiałów: PVC, drewno różnego rodzaju, od tradycyjnej polskiej sosny, aż po egzotyczne gatunki z całego świata, aluminium, a także produkty z materiałów łączonych: PVC-aluminium oraz drewno-aluminium. Oprócz szerokiej gamy okien i drzwi proponujemy także niezliczoną ilość dodatków np.: rolety, żaluzje fasadowe, moskitiery, okiennice oraz bramy garażowe czy nawet markizy lub konstrukcje całoszklane. Nasza oferta zawiera również nowoczesne systemy sterowania „domem inteligentnym”.

Co charakteryzuje Wasze produkty?

Nasze produkty cechuje wysoka jakość, która wpływa na bezpieczne i komfortowe użytkowanie. Dlatego, że nasze produkty posiadają już uznana markę na rynku, śmiało można powiedzieć, że są również produktami prestiżowymi. 

Czemu to zawdzięczacie?

Powyższe cechy zawdzięczamy nowoczesnym technologiom wytwarzania oraz nieustannym inwestycjom w badania i rozwój produktów. Jako nieliczny producent w Polsce z powodzeniem wprowadziliśmy do sprzedaży nowoczesne produkty, osiągając tym samym miano prekursora wielu innowacyjnych rozwiązań w branży. O wysokiej jakości, bezpieczeństwie i komforcie użytkowania naszych produktów świadczą zdobyte prestiżowe nagrody i liczne certyfikaty.

Jaki większy projekt ostatnio realizowaliście?

Jeśli chodzi o projekt związany z Działem Kadr: Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy na stanowiskach robotniczych. Głównym celem projektu było zmniejszenie zagrożenia związanego z przeciążeniem układu mięśniowo-szkieletowego przy pracach ręcznych na stanowiskach pracy. Jednocześnie dodatkowym zamierzonym celem było również dostosowanie stanowiska pracy dla szerszej grupy pracowników pod względem wieku jak: tj. dla osób w wieku do 21 lat lub powyżej 40.
 

 

 

Czy zdarza się Wam otrzymywać nietypowe zamówienia?

W skrócie można powiedzieć, że produkujemy okna i drzwi, fasady. Zdarza się, że wśród tych standardowych produktów, Klient życzy sobie czegoś nietypowego, jak np. fasadę aluminiowo-drewnianą w domu jednorodzinnym, albo drzwi wejściowe o wysokości ponad 2,5 m z nietypowego drewna np. iroko, nie mówiąc już o przysyłanych zdjęciach starych drzwi lub okien z prośbą o zrobienie nowych. Polecam również obserwowanie naszego profilu na portalach społecznościowych, można tam znaleźć kilka ciekawych przykładów nietypowych realizacji. Warte podkreślenia jest to, że w każdym z działów czy to jest PVC, czy drewno, czy aluminium pracują u nas ludzie, którzy chętnie podejmują się trudnych tematów.

Na jakich rynkach głównie działacie?

Nieustannie się rozwijamy, nieustannie poszerzamy nasz rynek zbytu. Głównie sprzedajemy w Polsce i w największych krajach europejskich.

Prowadzicie również własnego bloga. Jakie zagadnienia są na nim poruszane?

Nasz blog jest stosunkowo świeżą formą informowania Klientów o rzeczach, naszym zdaniem, ważnych przy wyborze okien i drzwi. Okno to nie tylko rama i szyba, ale to jest konstrukcja, która ma wiele parametrów budowlanych chociażby izolacji termicznej, akustycznej itp. Chcemy doprowadzić do tego, aby Klienci szukający informacji o oknach i drzwiach, mieli okazje dowiedzieć się o wartościach produktów, o różnicach wynikających z różnego typu technologii, materiałów. W skrócie chcielibyśmy, aby dzięki informacjom przez nas wstawianych na bloga, Klienci byli świadomi swoich wyborów, aby najniższa cena nie była jedynym wyznacznikiem wyboru kupowanego produktu. Przecież zakup okien i drzwi, czy to do swojego domu jednorodzinnego, czy do wyposażenia większych inwestycji, dużych budynków, bloków mieszkalnych generuje dosyć duże koszty, lepiej kupić raz i cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem przez wiele lat.

Targi dla wielu firm są świetnym miejscem na promocję swojej działalności. Czy uczestniczycie w takich przedsięwzięciach?

Uczestniczymy w targach okiennych i ogólno-budowlanych kilka razy w roku. Głównie bywamy na targach w Polsce, w Niemczech, we Francji, a także we Włoszech. Zdarzają się czasami inne kraje europejskie oraz poza europejskie.

Firma otrzymała wiele znaczących nagród oraz wyróżnień. Co oznaczają dla Was te sukcesy?

Cieszymy się szerokim uznaniem inwestorów w budownictwie indywidualnym, inwestycyjnym, zabytkowym, a także w najbardziej restrykcyjnym budownictwie energooszczędnym i pasywnym. Wyrazem tego są m.in. otrzymane liczne prestiżowe nagrody, wyróżnienia oraz certyfikaty, którymi firma BERTRAND może się pochwalić. Ważne podkreślenia jest to, że nagradzane lub certyfikowane są różne sukcesy firmy, są to produkty, procesy w firmie, sfery techniczne i sprzedażowe. Dla nas jest to potwierdzenie zaangażowania i wysiłku jaki wkładamy w pracę, aby Klienci firmy BERTRAND otrzymywali produkty spełniające ich wysokie wymagania, aby otrzymywali produkty nowoczesne, funkcjonalne i bezpieczne zarówno dla zdrowia domowników jak i ich mienia.

 

Gdzie osoby zainteresowane mogą znaleźć informacje na temat przeprowadzanych przez Państwa rekrutacji?

Rekrutacje głównie przeprowadzane są poprzez ogłoszenia na portalach pracy oraz umieszczane na naszej stronie firmowej. Funkcjonuje również system poleceń, to niezwykle cenne w dzisiejszym świecie, gdyż często są to kandydaci zaufani, gdzie znamy ich wcześniejsze doświadczenie zawodowe. Współpracujemy również z urzędami Pracy, wspierając jednocześnie lokalny rynek pracy.

Na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników?

Z uwagi na specyfikę branży oraz indywidualne potrzeby Klienta, firma boryka się przede wszystkim z trudnością znalezienia specjalistów w swojej branży, szczególnie wykwalifikowanych stolarzy i lakierników stolarki drewnianej. W związku z tym coraz częściej stawiamy na młodych ludzi, dając im jednocześnie możliwość rozwoju zawodowego, a tym samym współudział i zaangażowanie w działalność firmy.

Czy firma zatrudnia stażystów/praktykantów?

Pomimo, iż nie mamy stworzonego programu szkoleniowego dla stażystów czy praktykantów, coraz częściej stwarzamy możliwość młodym ludziom uzyskania kwalifikacji zawodowych i umiejętności na określonych stanowiskach. Aktualnie mamy na stażu osoby w dziale kadr i finansów, które zapoznają się ze specyfiką pracy w tych działach, archiwizują dokumenty, czy przygotowują dokumentację do projektów.

BERTRAND stale się rozwija. Jakie ambicje ma firma?

Rozwój Firmy to chyba podstawa każdego biznesu. Wiadomo, że aby zachować konkurencyjność oraz niezmienną, wysoką pozycję firmy nowoczesnej, prestiżowej o wysokiej jakości, nie możemy przestać myśleć o rozwoju. Cały czas właściciele Firmy inwestują i rozwijają różne obszary związane z działalnością Firmy. Są to inwestycje w nowe hale, w sprzęt informatyczny, w rozwój innowacji, procesy produkcji itp. Trudno może nazwać to ambicją, ale na pewno życzymy sobie, aby marka BERTRAND kojarzyła się z wysoką jakością, z bezpieczeństwem, z funkcjonalnością i prestiżem. 

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Bracia Bertrand Sp. z o.o. sp.k.