Bocian Pożyczki Everest Finanse S.A.

Śrem

Ocena pracodawcy 2/6

na podstawie 170 ocen.

Wywiady Bocian Pożyczki Everest Finanse S.A.

Tomasz Krzeszowski-Waloszek Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju Bocian Pożyczki Everest Finanse S.A.
Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju firmy Bocian Pożyczki, menedżer i ekspert HR, konsultant, coach oraz trener biznesu.

Od 16 lat na Polskim rynku, jak wyglądały początki Państwa działalności?

Firma wywodzi się z miejscowości Śrem w Wielkopolsce. Do dziś tutaj mieści się Centrala firmy. Dwa kolejne oddziały ulokowane zostały w Głogowie i Poznaniu. Od początku podstawę biznesu stanowiły pożyczki udzielane w domu Klienta. Pierwotnie obsługą Klientów zajmowało się kilku kierowników i kilkudziesięciu Przedstawicieli. Administracją, infolinią oraz sprawami formalnymi zajmowała się dziesięcioosobowa ekipa. Jesteśmy dumni, że do dziś w terenie i w Centrali pracuje kilkanaście osób z ekipy, która tworzyła firmę.

Aktualnie EVEREST FINANSE jest liderem technologicznym, co wyróżnia Państwa na tle konkurencji?

Klienci wymagają od nas przede wszystkim jak najszybszego podjęcia decyzji w zakresie przyznania pożyczki. To wymaganie możemy spełnić dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym. Korzystamy z najnowszych rozwiązań informatycznych oraz urządzeń mobilnych. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań doskonalimy naszą komunikację z Klientem oraz między Pracownikami poszczególnych szczebli – decyzje mogą zapadać szybciej. Jako jedyni w branży dostarczamy naszym Klientom pieniądze na kartach przedpłaconych dostarczanych przez mbank.

  

Otrzymali Państwo wiele cennych nagród i wyróżnień, ostatnie to nominacja do tytułu Lidera Polskiego Biznesu przyznawana przez Business Center Club. Co oznaczają dla Was te wyróżnienia?

Tego typu nagrody i wyróżnienia są przede wszystkim informacją zwrotną, że kierunek działania obrany w strategii przez Zarząd spółki i realizowany wspólnymi siłami wszystkich Pracowników i Doradców jest słuszny. Nominację otrzymaliśmy w gronie rozpoznawalnych i cenionych marek, co jest dla nas szczególnym powodem do dumy.

Jaki powinien być Państwa potencjalny pracownik?

Dla realizacji celów firmy kluczowy jest Dział Operacyjny. Pracownicy dzielą się w nim na dwie grupy: menedżerów operacyjnych oraz Doradców Klienta. Potencjalny kandydat na menedżera w dziale operacyjnym to osoba z doświadczeniem w zarządzaniu pracą ludzi oraz potwierdzonymi doświadczeniem umiejętnościami: potrafiąca budować relacje, chętna do pracy w terenie. Na to stanowisko poszukujemy zarówno menedżerów z doświadczeniem w branży pożyczkowej, jak również bankowej oraz ubezpieczeniowej. W przypadku stanowiska Doradcy Klienta nie można wskazać jednoznacznego modelu kompetencyjnego. Podstawowe cechy, które musi posiadać potencjalny kandydat to zaangażowanie i zrozumienie, iż chęć zarabiania pieniędzy musi iść w parze z szacunkiem do Klienta i efektywną pracą. Przydatne będą na tym stanowisku umiejętność budowania relacji, asertywność, umiejętność wywierania wpływu, gotowość do pracy w terenie. Ponad połowa naszych pracowników to osoby powyżej 45. roku życia, z całą pewnością osoby w tym wieku sprawdzą się na tym stanowisku.

Ciężko jest znaleźć takie osoby?

Jeżeli chodzi o stanowisko Doradcy Klienta, to dużo zależy od miejscowości czy terenu, na który poszukujemy kandydatów, z reguły chętni są. Wyzwaniem nie jest znalezienie pracowników w ogóle, ale znalezienie takich osób, które wykazują autentyczną chęć zaangażowania się w zadania oraz posiadają kompetencje do pracy z Klientem.

Gdzie osoby zainteresowane pracą u Państwa mogą znaleźć aktualne oferty? Czy przeprowadzają Państwo rekrutacje przez cały rok?

Wszystko zależy od stanowiska. Rekrutujemy pracowników zarówno na stanowiska etatowe, a także poszukujemy Doradców Klienta, współpracujących z nami poprzez umowy cywilnoprawne. Jeżeli chodzi o stanowiska etatowe to rekrutacja prowadzona jest w zależności od wakatu: na obecnie istniejącym stanowisku lub nowopowstającym. Jeżeli chodzi o Doradców Klienta to prowadzimy rekrutację ciągłą. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich naszych oddziałów, ale ponieważ obsługujemy teren całej Polski w każdym czasie w jakimś miejscu jest potrzeba zatrudnienia Doradców, którzy jak najszybciej będą mogli docierać do naszych Klientów.

Aby zaaplikować na stanowisko etatowe lub Doradcy Klienta wystarczy odwiedzić stronę www.bocianpozyczki.pl a na niej zakładkę KARIERA -> WYSZUKIWARKA OFERT PRACY.

Ile osób obecnie Państwo zatrudniają?

Zatrudniamy zarówno Pracowników etatowych jak i Doradców Klienta. Obecnie na  stałe, a więc na etacie w Centrali spółki, naszych biurach w Śremie i Poznaniu, a także oddziałach spółki w wielu miastach oraz na etatach menedżerskich w Dziale Operacyjnym zatrudniamy ponad 400 osób. Liczba naszych aktywnych Doradców przekracza 1000 osób. Łącznie jest nas już około 1500 osób w całej Polsce, które tworzą wielką rodzinę Bociana.

Jakie główne zadania czekają na nowych pracowników?

Główne zadania na stanowisku Doradcy to bezpośredni kontakt z Klientami firmy: sprzedaż pożyczek oraz odbiór rat zgodnie z zapisami umowy. Dodatkowo Doradcy wykonują działania marketingowe w terenie (ulotki, plakaty) pozwalające rozbudowywać portfel Klientów.

 

Czy może do Państwa przyjść osoba bez doświadczenia, rozpoczynająca dopiero swoją karierę? Oferują Państwo dla takich osób szkolenia?

Brak doświadczenia nie jest przeszkodą do zatrudnienia na stanowisku Doradcy Klienta. Posiadamy wewnętrzny system wprowadzenia na stanowisko pracy, podczas którego nowy Doradca pod okiem menedżera zdobywa wiedzę teoretyczną oraz odbywa wspólnie wizyty u Klientów. Podczas okresu wdrożenia oferujemy wsparcie merytoryczne: każdy Doradca otrzymuje do nauki Podręcznik oraz dostęp do portalu szkoleniowego, na którym znajduje się zestaw procedur określający zadania i zachowania na stanowisku pracy.

LEŻAR zadał pytanie: Interesują mnie godzinowe pracownicze realia, ile dokładnie należy poświecić minimalnie czasu na pracę ?

Praca Doradcy Klienta nie ma określonego godzinowego minimum, a więc jest elastyczna i może być dopasowana do możliwości Doradcy. Nie mniej z naszego doświadczenia wynika, że zarobienie satysfakcjonujących pieniędzy, nawet jak na pracę dodatkową, wymaga poświęcenia ok. 3 godzin dziennie.

 

Czy biorą Państwo udział w targach pracy?

Nie, nie bierzemy udziału w targach pracy. Z naszego doświadczenia wiemy, że ilość odpowiedzi kandydatów po targach pracy jest bardzo niska. Wynika to z jednej strony ze specyfiki branży – nasi potencjalni pracownicy nie odwiedzają takich miejsc, z drugiej strony ze specyfiki samych targów pracy, które są bardziej okazją do budowania marki pracodawcy, niż realną przestrzenią do pozyskiwania nowych pracowników. Nas zdecydowanie interesuje ta druga kwestia.

W jaki sposób motywują Państwo swoich pracowników?

Podstawową motywacją do pracy na stanowisku Doradcy Klienta jest możliwość zarabiania pieniędzy: bądź stanowiących podstawowe utrzymanie, bądź też jako zarobek dodatkowy np. do pracy na etacie. Jeżeli chodzi o system motywacyjny, to w przypadku Doradców Klienta jest on ściśle powiązany z wynikami operacyjnymi, czyli Doradcy otrzymują wynagrodzenie w systemie prowizyjnym, wypłacanym w korzystny sposób, bo w każdym tygodniu. Posiadamy również motywatory pozafinansowe, takie jak telefoniczna karta SIM z nielimitowanymi połączeniami oraz pakietem internetowym.

 

RADEK zastanawia się, czy są u Państwa określone godziny pracy, czy grafik jest elastyczny?

Nie, godziny pracy nie są określone, nie ma również grafiku pracy. Doradca Klienta planuje pracę samodzielnie, biorąc pod uwag swoje możliwości czasowe oraz potrzeby i możliwości Klienta, np., wiadomo, że Klienta łatwiej zastać w domu w godzinach popołudniowych niż rannych czy w ciągu dnia. Nie mniej godziny pracy nie są ściśle określone.

Czy oferują Państwo także inne usługi, poza pożyczkami?

Skupiliśmy się na udzielaniu pożyczek i w tej dziedzinie się doskonalimy. Nasze działania rozwojowe kierujemy ku jak najszybszemu dotarciu do Klienta, w jaki sposób dla niego jest najbardziej przyjazny.

Jakie ambicje ma firma? Jak Pan widzi Bocian Pożyczki za 5 lat?

Jak każda firma tak i nasza posiada wizję rozwoju w dłuższej perspektywie. I choć o szczegółach trudno tutaj mówić, moim zdaniem równolegle do planów na przyszłość należy zwracać uwagę na rynek i potrzeby konsumentów każdego dnia, tu i teraz. Tym bardziej jeżeli mamy ambicję być firmą pożyczkową nr 1 w Polsce, która odpowiedzialnie pożycza i wspiera Klientów, a naszymi znakami rozpoznawczymi chcemy uczynić rzetelny serwis i szybkość obsługi. Kiedy Klient znajdzie się w potrzebie, powinien z łatwością i dobrym skojarzeniem przypomnieć sobie nasze hasło: Gdy potrzeba siana, zadzwoń do Bociana :)

Technologia idzie naprzód. Myśli Pan, że za paręnaście lat gotówka zupełnie zniknie z użytku?

Tempo zmian jest tak duże, że nie sposób przewidzieć tego, co w ciągu kilkunastu lat może się wydarzyć w tym obszarze, tym bardziej, że współczesne zmiany nie mają charakteru liniowego, a więc nie przebiegają logicznie, tak jakbyśmy mogli to sobie wyobrazić. Na pewno obecnie „plastikowy” pieniądz, a więc karta jest podstawowym, najbardziej wygodnym i bezpiecznym środkiem płatniczym. W związku z tym my również oferujemy naszym Klientom pożyczkę na kartach przedpłaconych dostarczanych przez mBank. Zapewniamy w ten sposób bezpieczeństwo naszym Doradcom, nie zobowiązując ich do poruszania się z dużą ilością gotówki. Klient natomiast może posługiwać się kartą płacąc za zakupy w sklepie lub też wypłacić sumę pożyczki z bankomatu.

Dziękuję za rozmowę.