W poprzednim wpisie przedstawiliśmy 4 powody, dla których Twoja firma potrzebuje atrakcyjnej zakładki kariera. Dzięki niej zwiększy się liczba odpowiedzi na opublikowane ogłoszenia rekrutacyjne, a także wzrośnie zainteresowanie kandydatów o pożądanym profilu psychologicznym. Tym razem dzielimy się 7 wskazówkami, które pomogą Ci zaprojektować od podstaw lub ulepszyć aktualną formę zakładki kariera.

 

1# Przejrzyste ogłoszenia rekrutacyjne

Sztuką jest stworzyć je w ten sposób, by zawrzeć wszystkie niezbędne informacje, jednocześnie zachowując krótką i przejrzystą formę. Oto elementy, które zdecydowanie powinny znaleźć się w każdym z nich:

  • Opis wymagań – doświadczenie, kompetencje
  • Rzetelny opis realnych obowiązków na stanowisku
  • Wynagrodzenie i benefity, dlaczego warto aplikować
  • Podstawowe informacje o firmie, w tym lokalizacja, misja i wizja firmy
  • Informacje o sposobie kontaktowania się
  • Wyraźnie widoczny przycisk „aplikuj”

Dodatkowo warto zawrzeć ścieżkę awansu oraz ogólną informację o dalszych etapach rekrutacji. Dzięki temu kandydat będzie wiedział, czego może się spodziewać.

 

2# Prosty formularz aplikacyjny

Careerbuilder podaje, że kandydaci nie chcą poświęcać na wypełnianie formularza aplikacyjnego więcej niż 20 minut. Żeby nie zniechęcać kandydatów, powinien on być tak prosty, jak to możliwe. Staraj się zbierać na tym etapie jedynie najbardziej niezbędne informacje – to dopiero wstępna selekcja. Później przyjdzie czas na bardziej szczegółowe pytania.

 

3# Środowisko przyjazne dla użytkowników mobilnych

Glassdoor w raporcie The Rise of Mobile Devices in Job Search podaje, że średnio co druga osoba najczęściej szuka pracy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zakładka kariera powinna być więc tak zoptymalizowana, by można było wygodnie z niej korzystać z poziomu przeglądarki w smartfonie. Skorzystaj w tym celu ze wsparcia działu IT oraz osoby, która zna się na projektowaniu UX.

 

Kobieta pije kawę, pracuje w kawiarni na laptopie i przegląda ogłoszenia rekrutacyjne na smartfonie.

 

4# Przykładowe opinie pracowników

Kandydaci aktywnie poszukują informacji na temat potencjalnych pracodawców. Według ankiety przeprowadzonej przez firmę Glassdoor, 90% osób poszukujących pracy chciałoby pracować dla firmy działającej w sposób transparentny. Najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o pracodawcy są osoby zatrudnione w organizacji – opublikuj więc autentyczne wypowiedzi Twoich współpracowników. Pozwól im wyrazić swoje zdanie w naturalny dla nich sposób. Zachęć ich, by powiedzieli o swoich prawdziwych odczuciach. Wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że w każdym miejscu pracy ludzie mierzą się z różnymi wyzwaniami. Marka pracodawcy będzie dzięki temu bardziej wiarygodna w oczach kandydatów.

 

5# Unikalny charakter kultury organizacyjnej

Zakładka kariera to wizytówka Twojej firmy. Możesz zaprezentować jej charakter w dowolny sposób. Pamiętaj jednak, że uwaga internautów szybko ulega rozproszeniu. Postaw na multimedia – tekst ogranicz do krótkich, treściwych komunikatów oraz sloganów, które zapadną w pamięć. Doskonale sprawdza się format wideo. Możesz zaprezentować kadrę zarządzającą, siedzibę firmy, biurową codzienność, imprezy integracyjne, historie pracowników – wszystko to, co pokaże jak u Was jest i dlaczego warto aplikować. EVP powinno być wyeksponowane tak, by każdy widział je na samym początku po kliknięciu w odnośnik do zakładki kariera.

 

6# Storytelling – historia pracownika

Ciekawie opowiedziane historie skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. Sprawiają, że zatrzymują się na chwile i z ciekawością obserwują, jak toczą się dalsze losy bohaterów. Każdy pracownik w Twojej firmie jest bohaterem swojej opowieści. Dołączając do Twojej organizacji, zaczął pisać nowy jej rozdział. Zakładka kariera to doskonałe miejsce, by przedstawić jego historię. Masz do wyboru różne formaty: na przykład wideo, tekst, kolaż lub komiks.

 

7# Chat boty

Zapewniają szybki, doraźny kontakt dla zainteresowanych kandydatów. Pomagają im znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania. Zbierają CV, a nawet poddają je wstępnej selekcji również w oparciu o dane uzyskane z wywiadów przeprowadzonych dzięki sztucznej inteligencji. To dodatkowo ciekawe candidate experience – boty wciąż są nowością na polskim rynku pracy.

 

Oceń artykuł
0/5 (0)