Pierwsze wrażenie znaczy wiele – to, czego pracownik doświadcza na początku współpracy, istotnie wpływa na jego zaangażowanie w długofalowej perspektywie. Zastanawiasz się, w jaki sposób urozmaicić onboarding, by stał się źródłem jeszcze bardziej pozytywnych przeżyć? Postaw na unikalny, wyróżniający się welcome pack!

 

Welcome pack – co to takiego?

Welcome pack to pakiet gadżetów, które pracownik dostaje na powitanie w nowej firmie. Wręcza się go podczas onboardingu, podpisywania umowy lub wysyła pocztą jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

Firmy wręczają welcome packi nie tylko pracownikom, ale także nowym klientom. Jest to forma podziękowania za rozpoczęcie współpracy oraz krok w stronę budowania pozytywnej relacji.

 

Jak stworzyć unikalny welcome pack?

Co welcome pack powinien zawierać? Wszystko zależy od specyfiki organizacji, stanowiska nowej osoby, dostępnego budżetu oraz kreatywności twórcy. Typowy welcome pack zawiera gadżety biurowe z logo firmy (długopisy, notesy, post-ity, kubek). Jednak aby się wyróżnić i wywołać pozytywne zaskoczenie, warto przygotować coś bardziej nieszablonowego. Najlepiej, żeby w zestawie znalazły się przedmioty, które faktycznie przydadzą się nowemu pracownikowi – szczególnie z myślą o specyfice wykonywanych obowiązków. Przykładowo: jeżeli stanowisko pracy znajduje się w otwartej przestrzeni biurowej, warto wówczas dołączyć słuchawki, które skutecznie wytłumią dźwięki otoczenia.

Oto lista elementów, które można umieścić w welcome packu. Wybierz z nich te, które uważasz za przydatne i stwórz swój własny projekt zestawu powitalnego:

  • Welcome book – kompendium wiedzy na temat firmy, jej historii, kultury, zwyczajów, sposobu funkcjonowania, celów itp.
  • Butelka filtrująca lub bidon na wodę
  • Notatnik
  • Kalendarz
  • Kubek
  • Kawa lub herbata
  • Akcesoria biurowe
  • Karta podarunkowa
  • Słuchawki
  • Pendrive
  • Powerbank
  • Zegarek
  • Smartwatch
  • List powitalny
  • Torba lub worek płócienny
  • Okulary przeciwsłoneczne
  • Słodki poczęstunek

Pamiętaj o personalizacji – zaprojektuj gadżety w ten sposób, by znalazło się na nich logo firmy plus elementy dekoracyjne charakterystyczne dla danego działu, stanowiska lub nawet konkretnej osoby. Pierwsze wrażenie jest kluczowe – postaw więc na wysoką jakość produktów oraz estetyczne opakowanie.

 

Przykładowe welcome packi

 

Welcome pack: koszulka, notes, długopis, kubek dla nowego pracownika

Welcome pack przygotowany przez Boxer Property zawiera: koszulkę, notes, długopis, kubek, liścik z podpisami członków zespołu. Każdy z elementów opatrzony jest logiem firmy. Zadbano także o zachowanie spójności kolorystycznej, zgodnej z identyfikacją wizualną marki.

 

Welcome pack dla nowego pracownika: zestaw do aromaterapii

Oto przykład nieszablonowego welcome packa. Znajdzie on zastosowanie w firmach i fundacjach z branży wellness, a także organizacjach, których osiową wartością jest work-life balance, dobrostan lub harmonia.

W skład zestawu wchodzą akcesoria do aromaterapii lub masażu – między innymi naturalne olejki eteryczne i świece zapachowe.

 

Welcome pack dla pracownika: notes, kalendarz, koszulka, kubek, pendrive, przybory biurowe

Welcome pack przygotowany dla pracowników firmy Canon. Pudełko welcome packa przybrało postać aparatu fotograficznego, wewnątrz którego umieszczono zestaw gadżetów – między innymi koszulkę, wizytownik, kubek, kalendarz, pendrive i inne. Każdy przedmiot opatrzony jest logo marki oraz utrzymany w spójnej kolorystyce.

 

Welcome pack: koszulka, notes, welcome book, komputer, myszka

W Facebooku postawiono na klasykę. Welcome pack składa się z koszulki, wysokiej jakości notatnika, myszki, podkładki pod myszkę, tabliczki z nazwiskiem oraz mini welcome booka.

 

Pozytywne doświadczenia pracowników to coś, co w korzystny sposób wpływa na wizerunek pracodawcy. Welcome pack świetnie prezentuje się w mediach społecznościowych – szczególnie tych, które opierają się przede wszystkim na przekazie wizualnym (np. Instagram). Pamiętaj, aby wykorzystać ten fakt w komunikacji online. Przygotuj foto lub wideo relację z wręczania podarunków oraz unboxingu. Kluczowe jest zarejestrowanie autentycznych, spontanicznych reakcji osób obdarowywanych. Powodzenia! 🙂