Nieraz zdarzało nam się niemal wykrzykiwać do słuchawki telefonu, że nie jesteśmy zainteresowani nową umową na telefon/Internet/telewizję/ubezpieczeniem na życie/zmniejszeniem raty swojego kredytu.

Nieraz z zażenowaniem zastanawiamy się, skąd właściwie firmy call center posiadają nasze prywatne numery telefonów i czy taka działalność jest w ogóle zgodna z prawem. Niełatwo mają również osoby siedzące po drugiej stronie telefonu – a telemarketing to jedna z najczęściej oferowanych stanowisk w Częstochowie.

Wysokie cele, niskie stawki

Praca w call center tylko z pozoru jest błahym „wiszeniem na telefonie”. W praktyce managerowie zespołów każdego ranka przydzielają określoną ilość umów, które muszą zostać podpisane do określonej godziny. Jeśli cel nie będzie wykonany, pracownik często zostaje odesłany z kwitkiem do domu, nie mając szans na zarobienie kilku groszy więcej do swojej pensji. Praca przysparza więc sporo stresu, co przekłada się w linii prostej na namolność dzwoniących telemarketerów, chcących za wszelką cenę sprzedać produkt.

Czego można oczekiwać?

Same stawki i prowizje nie są zbyt wysokie, nie ma co również łudzić się, że dostaniesz umowę inną, niż zlecenie. W świecie telemarketingu liczy się przede wszystkim skuteczność, a więc w sporej mierze również szczęście, opłacane przez pracodawcę zwykle możliwie najniższymi stawkami, uznawanymi przez prawo. Nie zmienia to jednak faktu, że w trakcie wakacji czy dla niektórych studentów jest to jeden z lepszych sposobów na zarobienie chociaż kilku groszy.